Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Flessenruil  (gelezen 1589 keer)

Offline Zweed

• Junior lid
  • **
  • Land: se
Flessenruil
« Gepost op: 16-07-2010 12:27 u »
Ik ben van plan met onze brouwclub een flessenruil te organiseren, maar gezien dit bij mijn weten nog nooit op een geörganiseerde manier gebeurd is bij ons weet ik niet goed hoe eraan te beginnen. Meestal drinken we elkaars bieren op wedstrijden en pubavonden. Veel brouwers tappen ook hun bier enkel op vat. Het is dus een kwestie van iedereen op tijd op de hoogte te brengen.
Het idee achter deze ruildag is dat ik, ook bij mezelf, merkte dat veel brouwers vooral hun eigen bier drinken. Tenzij dan op pubavonden en wedstrijden. Natuurlijk wordt er wel af en toe wat geruild, maar dat kan beter volgens mij. Ideaal brouw je een bier en kun je rustig thuis 20 andere bieren proeven. Bovendien kun je ook beter commentaar geven als je thuis op je gemak kunt proeven.
Mijn idee was om slecht een soort flessen toe te laten, met statiegeld, en de leden een bijdrage te laten leveren in bakken van 20. Afhankelijk van het aantal deelnemers ga je dan weer naar huis met 20 verschilende bieren, of 2 flesjes van 10 verschillende bieren.
Misschijn heeft iemand op het forum ervaringen met gelijkaardige projekten? Of hebben jullie een ander en beter concept? Tips zijn van harte welkom.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline De-Geert

• Super lid
  • Land: nl
Re: Flessenruil
« Reactie #1 Gepost op: 16-07-2010 13:05 u »
Wij doen dit soort ruilacties heel vaak op activiteiten waar veel forummers komen. Meestal neemt iedereen dan gewoon een zootje flessen mee, en ruilt 1 op 1. Op een club kan dat natuurlijk ook prima.
Er is inderdaad niets leerzamer dan bieren van andere hobbybrouwers proeven en commentaar op je bier te ontvangen van andere hobbybrouwers.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #2 Gepost op: 16-07-2010 13:46 u »
Yep, zie de ruilbieren-topics! :)
Altijd leerzaam!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #3 Gepost op: 16-07-2010 19:29 u »
en ruilt 1 op 1.

Soms ligt het rendement hoger hoor... ;D ;D  maar dat valt een volgende keer dan weer wat lager uit.... :D :D

Tags: