Hobbybrouwendag 2010

Gestart door MO, 07-07-2010 22:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

De organisatie van de hobbybrouwen dag wil graag weten of er zaken zijn die mensen graag willen zien in oktober in Oss. Wie heeft er originele ideeen?

Het Alfazuurmannetje


Gerb

Wedstrijdje 'Wie brouwt het beste fruitbier"
Wedstrijdje 'Wie brouwt het beste bier met hop X'
Petje op, petje af.
Ruilen van hobbyhoppen
Bier van kleine brouwerijen (op fles ook)
Bier drinken

Caspar

Dit hadden we al:

- Bier Drinken
- Ruilen van hobbybieren
- BBQ
- Fustjes van Hobbybrouwers

Extra:

- Kraampje met Bourgondische hapjes (stukjes speciale kaas, droge worst)

Dan ben ik dik tevreden...

Hopmans

Citaat van: Caspar op 08-07-2010  09:56 uExtra:

- Kraampje met Bourgondische hapjes (stukjes speciale kaas, droge worst)


Ook gewone kaas en gewone worst natuurlijk.
Geitenkaas, schimmelkaas alsmede droge worst krijg ik niet door mijn strot.
 :-X

Caspar

Uiteraard, voor iederen wat ;) . Ik zal speciaal voor Hoppie een food-pairing ontwikkelen... Double Dog IPA met een scherpe blauwaderkaas :-X .

.... Maar goed, een soort food-pairing standje is ook wel leuk!

MO

Ja maar jij komt meestal niet Hopmans (natuurlijk ben je dit jaar van harte welkom en je bier ook, ook je commerciele bier).

JWVG

Citaat van: Zatlap op 07-07-2010  22:52 uDwergwerpen?

Graag wel een beetje on topic blijven. Dwerghop werpen?  ;)

We waren eigenlijk vooral op zoek naar suggesties voor inhoudelijke dingen. Een demonstratie bv?
Het eten wordt zeker niet vergeten, en dat er genoeg (hobbybrouw)bier van de tap is, is natuurlijk vanzelfsprekend!

 :degroeten: JW

Hopmans

Citaat van: MO op 08-07-2010  13:01 uJa maar jij komt meestal niet Hopmans (natuurlijk ben je dit jaar van harte welkom en je bier ook, ook je commerciele bier).
Volgens mij ben ik alleen afgelopen keer niet geweest, maar dan zit er tussen de
keren dat ik er wel was en kom al twee jaar, wat in de perceptie vrij lang overkomt.
Misschien wip ik dit jaar ff langs.
Ik beloof niets, maar ik heb wel weer ff zin in een biertje.




Jacques

Een smaaktest van alle gedroogde gisten die betrokken zijn geweest bij het Groot gedroogde gistonderzoek.
Frans maakt een brouwsel en deze wordt daarna verdeeld met precies dezelfde hoeveelheid gist. Daarbij zouden de bovengisten op eenzelfde temperatuur vergist en gelagerd moeten worden (niet overhevelen) en ondergisten bij een andere lagere temperatuur. Het is natuurlijk wel zoeken naar een voldoende grote temperatuur gecontroleerde ruimte...  ;D
Maar met een paar man die beschikken over koelkasten met UT-100/200's moet het ook wel lukken. Eventueel wil ik wel naar Oss rijden om 30/40 liter wort op te halen die ik hier thuis vergist. (Mijn CCT moet dan natuurlijk wel beschikbaar zijn. Enige planning is dan wel vereist.)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.