28-5-2011 ONK in het Noorden: Veenhuizen (Dr.)

Gestart door Herman, 05-07-2010 20:31 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman

Klik hier voor recente foto's van de brouwerij in aanbouw: Brouwerij Veenhuizen



... & bekendmaking kloonbier

Hallo beste brouwgenoten. Met veel plezier mag ik hier aankondigen dat het ONK2011 in het Noorden gehouden gaat worden. Voor de organisatie tekenen in dit geval drie kleine verenigingen/gildes uit het Noorden:


NIEUWS: De locatie die we hebben gekozen is brouwerij Maallust in Veenhuizen, de laatste hand wordt op dit moment gelegd aan het gebouw.
Inmiddels is er ook en datum te noemen: zaterdag 28 mei
.

De organisatie van het ONK staat meestal al jaren op de agenda, maar in ons geval moet e.e.a. wel in een zeer kort tijdsbestek worden georganiseerd. Tips en lessons learned vanuit jullie beleving zijn van harte welkom.
Zo komt bijvoorbeeld de eis van maximaal 5 bieren per inzender te vervallen.

Een onderwerp waar we in ieder geval snel duidelijkheid over willen scheppen is het kloonbier voor 2011. De keuze is dit keer gevallen op een bier dat moeilijk in een klasse in te zenden is, hetgeen ook een van de uitgangspunten voor het in leven roepen van de kloonklasse was.

Afijn, .....(tromgeroffel).......

Christoffel Nobel!

Brouw ze!
 :degroeten:

Links
Zoals vorige jaren, kun je terecht op de bekende link http://www.onk2011.brouwen.nl/. Je wordt dan doorgelinkt naar http://www.dekoperentsjettel.nl/onk2011.php
Alwaar je het inschrijvingsformulier vind. Laat je niet misleiden door het aantal bieren dat je kunt invullen. Meer dan 6? Dan gewoon nogmaals een formuliertje invullen.


Korte samenvatting:
Chronologie:
1 februari - Start inschrijving
1 mei - Sluiting inschrijving om 24.00 uur
7 mei - Ophalen bieren
13 en 14 mei - Keuring te Joure
28 mei - ONK te Veenhuizen



Aanwezige standhouders:
  • Lekker Bier - de bierwinkel/webshop uit Joure
  • Van der Kooy Jubbega
  • Candirect
  • NVD-Lastechniek (NINOX met o.a. Cilindroconische vaten)
PS. Neem voor de zekerheid ook contant geld mee, geldautomaten in de regio zijn schaars.

RobinB

Yeah!
Jammer dat ik dan toch wéér het hele land door moet! :D
Leuk kloonbier, de gist is opkweekbaar en verder ook redelijk veel info. :duimop:
Wel koelkast verplicht, maar met een milde februari/maart ervoor moet ook de creatieve koelkastloze een eind komen!
:)

Jacques

Mooi dat deze keer een paar hobbybrouwclubs gezamenlijk aan de gang gaan. Dat is nog niet eerder gedaan. En zo noordelijk in Nederland is het ONK ook nog nooit geweest.

Volgens mij is er nog meer dan voldoende tijd voor het organiseren van een ONK. Veel succes er mee!

En de keuze voor de kloonklasse is uitstekend. Het enige nadeel daarvan is dat het bier wat minder goed verkrijgbaar is. Het is een grote steun in de rug voor Christoffel. Het is misschien een idee om de brouwer uit te nodigen om deze klasse mee te keuren en aanwezig te zijn bij de prijsuitreiking...

Herman

Leuk idee Jacques, daar gaan we mee aan de slag!

William

Citaat van: Herman op 05-07-2010  20:31 uChristoffel Nobel!

Deze is vanavond al uitgebreid geproefd door een delegatie van het organiserend commitee van de hobbybrouwendag 2010 :duimop:

JWVG

Citaat van: William op 05-07-2010  23:48 uDeze is vanavond al uitgebreid geproefd door een delegatie van het organiserend commitee van de hobbybrouwendag 2010 :duimop:

Inderdaad ja! Wat een heerlijk bier! Leuk om eens een ondergistend bier te kunnen klonen. En dan nog zo'n rare (in de goede zin des woords). Ik denk dat ik deze keer maar eens een keer ga proberen te klonen.

 :degroeten: JW.

De-Geert

Leuk kloonbier, inderdaad. Misschien doe ik ook wel een poging.


jacob

Ja een heel lekker kloonbier, dat is geen straf om deze eens uitgebreid te proeven. :proost:

MO

EK Goldings is de belangrijkste hop, dan weten jullie dat al vast. Christoffel bieren zijn goed verkrijgbaar via de Mitra, die zitten toch ook in het noorden?

Jacques

Citaat van: MO op 06-07-2010  10:00 uEK Goldings is de belangrijkste hop, dan weten jullie dat al vast. Christoffel bieren zijn goed verkrijgbaar via de Mitra, die zitten toch ook in het noorden?

Niet alle Mitra's hebben hetzelfde assortiment. Hier in Loon op Zand wordt het in ieder geval niet verkocht door de plaatselijke Mitra.

Menno

Wanneer je een bier uit het distributie-aanbod wenst te hebben, dan kan je dit aangeven bij je Mitra, Jacques. ;)

Vraag maar eens naar de lijst beschikbare bieren.  :)

Uiteraard wel afhankelijk van de bereidwilligheid van de winkel-medewerker...  ::)

 :degroeten:

Herman

Bij de Mitra in Gieten gevraagd, deze wou wel bij bestellen. Overigens was hij ook in jouw bier geïnteresseerd Martin!

jelle

Citaat van: MO op 06-07-2010  10:00 uEK Goldings is de belangrijkste hop, dan weten jullie dat al vast. Christoffel bieren zijn goed verkrijgbaar via de Mitra, die zitten toch ook in het noorden?
Fout :police:
Andere hoppen

RobinB

De eerste was met Perle, daarna East Kent Goldings volgens de 'info' (van mo overigens)

bob

Christoffel Nobel!

Goede keuze.

Ik heb dit bier al gekloond en in de lagering (30 mei gebrouwen).

Maarruh de hopkeuze zie : de hip hop presentatie van Derek Walsh.
Daar krijg je andere info.

MO

Ik weet het natuurlijk beter dan Derek. Ik heb de info van een medewerker van de brouwerij naast wie ik stond op een festivall. Brouwers onderling zijn beduidend opener. De 1e versie is mij verteld was met Perle, daarna versies met EKG. Ik vind het bier per brouwsel wel minder bitter geworden.

Gerb

Ik heb laatst een Christoffel Blond gedrooghopt met Bramlings Cross gezien. Volgens de verkoper een eenmalige actie.

Caspar

Yeah, Christoffel Nobel... een kloonbier naar mijn smaak! Heb er alweer zin in :biersmile: .

Brouwbedrijf

Citaat van: Caspar op 07-07-2010  09:22 uYeah, Christoffel Nobel... een kloonbier naar mijn smaak! Heb er alweer zin in :biersmile: .

Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat jij bent uigesloten van deelname aan het ONK. ;)



Caspar

Hehehe, niets daarvan... ik ga mijn titel zeker verdedigen >:D .

dennis

Over dat kloonbier.. ik heb zojuist een paar flesjes opgehaald bij onze lokale mitra en daar zit een stickertje op, speciale editie dry hopped bramling cross. 
Is dat wel de versie die volgend jaar massaal gekloond gaat worden?

De-Geert

Dat denk ik niet, maar ik ben wel benieuwd naar die versie.


JWVG

Het lijkt erop dat het recept van dit bier nog weleens verandert, qua hop. Op zich niets mis mee, vind ik wel leuk. Maar voor een kloonpoging misschien wel een praktisch probleem. Misschien toch goed om de brouwer eens te vragen hoe of wat?

 :degroeten: JW.

Caspar

Ik heb laatst ook een flesje Christoffel Nobel gedronken in het kader van de kloonpoging, maar ik haalde er geen EK Goldings uit... ik vond wel dat er een behoorlijk zoete / suikerige smaak aan het bier zat, allicht zit er veel Cara Foam in :weetniet:. Misschien binnenkort een kloon-draadje openen?

Herman

Ik heb het eerste bericht van deze draad bijgewerkt met de locatie en de datum. Ik hoop voor jullie dat je niet stout bent geweest, anders kom je hier moeilijk weer vandaan......

dennis

Veenhuizen is wel mooi en ook zonder gevangenis kom je er moeilijk vandaan hoor (misschien met een gevangenis busje?), ik ken in Nederland weinig plaatsen die zo afgelegen zijn ;) 

JWVG

Hmmm.... ik weet nu al dat ik die dag iets anders heb  :-\. Heel misschien kom ik later op de dag nog, maar omdat het zo'n teringeind is, denk ik niet dat dat gaat lukken vanuit Lunteren....

 :degroeten: JW.

De-Geert

Het is inderdaad wel een teringeind, maar dat is een mooi excuus om eindelijk eens te blijven overnachten.


JWVG

Uhm... ja. Maar ik zou er pas om een uur of 7 's avonds kunnen zijn.  :P

De-Geert

Die opmerking was eigenlijk aan mezelf gericht, maar inderdaad (scherp opgemerkt) ook op jou van toepassing.  :P
Maar 7 uur is een mooie tijd voor de BBQ (het meest relevante onderdeel van het ONK). We slepen je prijs wel daarnaartoe.  ;)

Oscar

Citaat van: Herman op 17-09-2010  00:06 uIk heb het eerste bericht van deze draad bijgewerkt met de locatie en de datum.

Top  :duimop: Nu nog een kampeerplaats in de buurt vinden....

Adrie

Citaat van: Oscar op 17-09-2010  10:49 uTop  :duimop: Nu nog een kampeerplaats in de buurt vinden....

Kan ik me al aanmelden voor de BBQ?

Herman

Citaat van: Oscar op 17-09-2010  10:49 uTop  :duimop: Nu nog een kampeerplaats in de buurt vinden....
Ook hier is naar gekeken. Op loopafstand is er gelegenheid om de tenten op te zetten, zonder dat er sprake is van een echte camping. Echter dagtourisme is toegestaan, het spreekt vanzelf dat hier sanitaire voorzieningen bijhoren. Los daarvan zijn er vooral kleine campings in de buurt.

Het openbaar vervoer vanaf Assen rijd zonder overstappen eenmaal in het uur, we kijken of er alternatieven zijn om dit uit te breiden.

Oscar

Citaat van: Herman op 17-09-2010  20:29 uOok hier is naar gekeken. Op loopafstand is er gelegenheid om de tenten op te zetten, zonder dat er sprake is van een echte camping.

Toppie  :groots: :hoera: :dansen:

Citaat van: Herman op 17-09-2010  20:29 uHet openbaar vervoer

Met een camping op loopafstand niet nodig.... ;D ;D

warningh

Beste Vrienden van het Bier,

Deze zomer hebben we bepaald niet stil gezeten. Tijdens de LABO vergadering voorafgaand aan het ONK 2010 kwam het idee ter sprake om gezamenlijk het ONK te organiseren met de collega's uit Groningen, Friesland  en Zwolle. Deze voorzichtige plannen raakten nog die zelfde middag tijdens het ONK in een stroomversnelling, toen duidelijk werd dat een plek om het ONK 2011 te houden voorhanden was. Tja, dan wordt de verleiding wel erg groot. Nog voor het begin van de zomervakantie werd een voorbereidingsclub samengesteld, vergaderd en de eerste besluiten genomen. De samenwerking tussen "de Noorderlingen" was hiermee een feit. Het St Petri Gilde, het Groningse Wijn- en Biermakers Gilde en De Koperen Tsjettel hebben hiermee de schone taak op zich genomen het ONK 2011 te organiseren. Inmiddels is ook contact gelegd met de collega's van De Wortketel met het verzoek "de Noorderlingen" te komen versterken. De taken zijn als volgt verdeeld. Het St. Petri Gilde verzorgt de inschrijvingsprocedure, de Koperen Tsjettel organiseert de keuring en het Gronings Wijn- en Biermakers Gilde staat garant voor de organisatie van het "ONK feest". Het ophalen van de bieren na de inschrijving wordt een gezamenlijke onderneming.
Het ONK 2011 zal op 28 mei plaatsvinden in Veenhuizen. In de oude maalderij van deze voormalige strafkolonie wordt een brouwerij gevestigd die dan zijn open dag zal houden. Brouwerij Maallust , vernoemd naar het gebouw waarin het wordt gevestigd, zal daags daarvoor officieel geopend worden. De brouwerij zal te bezichtigen zijn en er zal bier van de brouwerij te degusteren zijn. Er wordt thans druk gewerkt aan de invulling van het programma, nadere berichten daarover volgen nog.
Bieren inschrijven zal mogelijk zijn tot 1 mei 2011.  De etiketten worden per email verzonden, zodat een vlotte afhandeling van de inschrijving mogelijk is. De ervaringen hiermee vorig jaar zijn ronduit positief geweest.
De bieren zullen op 7 mei worden opgehaald en te Joure worden afgeleverd alwaar de keuring in het weekend van 13, 14 en 15 mei zal plaatsvinden. De ingezonden bieren worden overigens dit jaar niet geretourneerd aan de inzenders om redenen van logistiek.
Binnenkort zal een website worden ingericht waar nadere mededelingen te vinden zijn. Bericht daarover volgt nog.

Groet,
Hans Warning
Namens "De Noorderlingen".

Jacques

Hierbij wens ik de noordelijke clubs heel veel succes toe bij het organiseren van dit groot feest voor ons. Is er ook gedacht aan een kampeerplek voor forumleden en andere hobbybrouwers? Gezien de afstand zou daar wel eens een grotere behoefte aan kunnen zijn dan andere jaren.

jelle

Citaat van: Jacques op 20-09-2010  23:07 uHierbij wens ik de noordelijke clubs heel veel succes toe bij het organiseren van dit groot feest voor ons. Is er ook gedacht aan een kampeerplek voor forumleden en andere hobbybrouwers? Gezien de afstand zou daar wel eens een grotere behoefte aan kunnen zijn dan andere jaren.
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,15628.msg223397.html#msg223397

Was al op geantwoord ;)

Groet Jelle

Hoogstede

Het lijkt me leuk om voor het eerst mee te doen. Waar is het wedstrijdregelement te downloaden?

Jacques

Citaat van: jelle op 21-09-2010  18:34 uWas al op geantwoord ;)

Het zou aardig zijn indien de organisatie in hun aankondigen van het ONK vermeld op welke camping gekampeerd kan worden. Hierdoor kan het aantal kampeerders wat groter worden.

Oscar

Citaat van: Hoogstede op 21-09-2010  20:27 uWaar is het wedstrijdregelement te downloaden?

Centraal Reglement

Herman

Citaat van: Jacques op 21-09-2010  21:35 uHet zou aardig zijn indien de organisatie in hun aankondigen van het ONK vermeld op welke camping gekampeerd kan worden. Hierdoor kan het aantal kampeerders wat groter worden.
Staat genoteerd.

@allen dank voor het meedenken, hier kunnen we als organisatie ons voordeel mee doen.

Herman

Afgelopen jaar was er enige discussie over het maximaal aantal inzendingen per deelnemer. De organisatie van het ONK 2011 heeft besloten voor het ONK van 2011 de eis van maximaal 5 inzendingen per brouwer te laten vervallen.

Oscar

Citaat van: Herman op 07-10-2010  22:20 uDe organisatie van het ONK 2011 heeft besloten voor het ONK van 2011 de eis van maximaal 5 inzendingen per brouwer te laten vervallen.

 :hoera: Tsjerk, je mag hoor!   ;D ;D ;D

Caspar

Citaat van: Herman op 07-10-2010  22:20 uDe organisatie van het ONK 2011 heeft besloten voor het ONK van 2011 de eis van maximaal 5 inzendingen per brouwer te laten vervallen.

Maar dan moeten jullie er wel goed voor waken dat de inschrijving niet plots klaps sluit omdat er geen keurmeesters beschikbaar zijn, dat is ook lullig...

Jacques

Citaat van: Caspar op 08-10-2010  09:01 uMaar dan moeten jullie er wel goed voor waken dat de inschrijving niet plots klaps sluit omdat er geen keurmeesters beschikbaar zijn, dat is ook lullig...

Het blijft lastig dit soort zaken.

Tenzij op voorhand voldoende vaststaat dat er altijd voldoende keurmeesters beschikbaar zijn zou ik willen bepleiten om een beperking op te leggen in het aantal in te zenden bier. Een beperking maakt dat de inzender kritisch moet zijn bij het inzenden. Mogelijk wordt daardoor het kaf al gescheiden van het koren.
Een mooi aantal zou 7 kunnen zijn. Je kunt dan in alle klassen inzenden en in één klasse zelfs met twee bieren meedoen. Een beperking die dus niet al te beperkend is.

PietO

Citaat van: Caspar op 08-10-2010  09:01 uMaar dan moeten jullie er wel goed voor waken dat de inschrijving niet plots klaps sluit omdat er geen keurmeesters beschikbaar zijn, dat is ook lullig...

Net zo vervelend is, als je net voldoende keurmeesters hebt en en vallen er een paar af vlak voor de wedstrijd!! M.a.w. ruim van te voren plannen / keurmeesters aanvragen en bijsturen aan de hand van aantal keurmeesters beschikbaar.

Tsjerk

Citaat van: Oscar op 07-10-2010  22:46 u:hoera: Tsjerk, je mag hoor!   ;D ;D ;D

Yes, ik was bang dat ik definitief geboycot zou worden.

Organisatie:   :duimop:

Nu moet ik dus weer volop aan de bak :-\


Huub Krekels

Ik heb gelukkig een vrij weekend. Ben dus ook van de partij. Het Noorden komt voor mij goed uit. Breng dan mijn caravan door naar Friesland voor een vakantie in juni. Zijn caravans toegestaan?????? :weetniet:

aldo

Citaat van: Huub Krekels op 26-01-2011  01:33 uIk heb gelukkig een vrij weekend. Ben dus ook van de partij. Het Noorden komt voor mij goed uit. Breng dan mijn caravan door naar Friesland voor een vakantie in juni. Zijn caravans toegestaan? ??? ?? :weetniet:


Zwart kamperen is ook een optie ;D ;D


Je zou in elk geval kunnen informeren bij "camping de hof'stee" in Huis ter heide, "camping Eenerveen" in Een (http://www.campingeenerveen.nl/) of "camping de kleine olifant" in Haule (http://www.kleinecampingdeolifant.nl/)
Ze zitten allemaal op fietsafstand


Huub Krekels

Is toch nog een flink stuk. Mogelijk dat de organisatie het e.e.a. kan regelen.?

Herman

De gemeente wil geen vaste camping in Veenhuizen heb ik me laten vertellen, maar voor de ONK gangers hebben we een oplossing voorzien met voldoende plaats.

Het lijkt me geen probleem Huub, ik kom er nog op terug.

Broeder Tuk

Zit die brouwerij niet naast het voetbalveld?  Daar is plek zat , kun je ook wel douchen denk ik  ;D

Is alleen  de vraag hoe laat je van het veld moet zijn.

Herman

Beste brouwers,

Bij deze kunnen jullie je inschrijven voor het Festival der festivals. We zijn als organisatie aardig op de rit, al is er best nog het e.e.a. te regelen. Dat is leuk en ook een beetje spannend. De brouwerij zal begin maart beginnen met brouwen, jullie krijgen dus in ieder geval vers bier voorgeschoteld.

Zoals vorige jaren, kun je terecht op de bekende link http://www.onk2011.brouwen.nl/. Je wordt dan doorgelinkt naar http://www.dekoperentsjettel.nl/onk2011.php

Alwaar je het inschrijvingsformulier vind. Laat je niet misleiden door het aantal bieren dat je kunt invullen. Meer dan 6? Dan gewoon nogmaals een formuliertje invullen.

Helaas doe ik niet mee dit jaar, ik wil de schijn niet tegen hebben ;)  Dat laat natuurlijk onverlet dat ik wel aanwezig ben op de camping (post ONK)!

Voor de campinggangers het volgende, het staat uiteraard een ieder vrij om een camping van zijn of haar gading te kiezen. Om wille van de afstand hebben we als organisatie een locatie bemachtigd die behapbaar is vanuit de ONK locatie, brouwerij Maallust. Omdat het geen reguliere camping is, verzoeken we jullie ons op de hoogte te stellen als je van zins bent te komen kamperen. Meer details volgen, maar het mailadres staat op de site van de koperen Tsjettel (zie link hierboven).

MO

Yes, cool, een lezing van Caspar. Gaaf!

Oscar

Leuk! Alleen kom je, qua uiterlijk, op 3 verschillende "sites" terecht. En bij Klasse A Kan ik een Saison Vlaams Rood en Saison vlaams bruin inleveren?  :weetniet: :weetniet:  (ff aanpassen dus)..

Succes met de organisatie  :)

Herman

Tja, feitelijk hoef je alleen die van de koperen Tsjettel te gebruiken. Het labo levert volgens mij de software en data Oscar, maar ik zal het doorgeven.

Mochten er nog andere opmerkingen zijn (bv inschrijfadressen die niet kloppen), dan hoor ik het graag.

beats

Kan er vanuit België ook weer deelgenomen worden? En zo ja, wat is dan het dichtsbijzijnde inleverpunt? Ik meen me te herinneren dat dit al eens bij Brouwland gebeurde, maar op de inschrijfpagina vind ik daar niets van terug?

Albertus

Citaat van: Herman op 04-02-2011  23:13 uTja, feitelijk hoef je alleen die van de koperen Tsjettel te gebruiken. Het labo levert volgens mij de software en data Oscar, maar ik zal het doorgeven.

Mochten er nog andere opmerkingen zijn (bv inschrijfadressen die niet kloppen), dan hoor ik het graag.

Het lijkt mij verstandig wanneer iemand de biertypelijsten eens goed doorneemt. Zowel klasse C als klasse D beginnen met een Barley Wine en de Weizenbock wordt ook in beide klassen genoemd.
En dan heb ik er nog niet echt goed naar gekeken.

Bert

Herman


Jacques

Citaat van: Herman op 05-02-2011  10:52 uVolgens mij heb je ook donkere en lichte barleywine en weizenbock?

Eigenlijk zou je een onderscheid moeten maken tussen een helles en een Dunkel Weizenbock.
Barleywine ligt op de grens. Niet elke biertype laat zich eenvoudig in de A, B, C en D klassen indelen. Er is overlap.

RobinB

Citaat van: Herman op 05-02-2011  10:52 uBrouwland is benaderd of ze als inleveradres willen fungeren. Volgens mij heb je ook donkere en lichte barleywine en weizenbock?

Dat is inderdaad correct (volgens de biertypengids). De lichte barley wine wordt ook wel pale barley wine genoemd. De lichte weizenbock staat er niet in, maar dat hij is ook alweer uit 2002 hè?
Als je ff erachter zet: (licht) of (donker) is dat ook weer opgelost! :)

Henk oet Paiz

Hallo collega brouwers,

Daar was ik weer eens  ;)

We zijn heel druk hier in het Noorden met de voorbereidingen van brouwerij Maallust. Morgen worden de gistingstanks aangevoerd en op 22 feb de brouwinstallatie: een nieuwe volautomatische 15 hl Kaspar Schulz. Er wordt eveneens hard gewerkt aan allerlei aanverwante zaken zoals PR en binneninrichting van de brouwerij en het proeflokaal. De website is in de maak, maar nog niet online. Wel kan ik jullie verwijzen naar een mooie site van onze 'huisfotograaf' die de vorderingen nauwgezet bijhoudt en op het web plaatst: Brouwerij Veenhuizen

Ik wens de organisatie van het ONK veel sterkte en hoop jullie allemaal te zien op 28 mei in Veenhuizen.

Groeten,

Henk  :proost2:

Oscar

Leuke foto's, wordt indrukwekkend...  Ga jij daar brouwen Henk ?  :brouwen:

Johannes

Dat is lang geleden inderdaad. Dat ziet er veelbelovend uit Henk! Ik ben benieuwd!

William

Wie op de foto's is Henk? Snormans? Dat denk ik niet...

Johannes

Ik heb Henk niet voorbij zien komen...

Henk oet Paiz

Nee, ik ga daar niet brouwen, wellicht word ik opgeleid als één van de vervangers. Onze brouwer wordt Gert Kelder van Brouwerij Mommeriete.

Ik sta trouwens wel op één van de foto's in het mapje "Bestuursvergadering 8 okt." en dan foto 44. Voor de meesten die mij kennen: ik heb wel een kleine gedaanteverandering ondergaan. (Ben niet omgebouwd of zo hoor  ;D)

Trouwens, misschien is het interessant om deze link ergens in het begin van deze thread vast te zetten, want er komen nu denk ik dagelijks foto's bij van de inbouw van de brouwinstallatie. Zojuist telefonisch gehoord van de fotograaf dat de eerste gistingstanks (één van 30 hl) er in staan.

Groeten,

Henk :proost2:

JeroenCV

Citaat van: Henk oet Paiz op 10-02-2011  14:16 uIk sta trouwens wel op één van de foto's in het mapje "Bestuursvergadering 8 okt." en dan foto 44. Voor de meesten die mij kennen: ik heb wel een kleine gedaanteverandering ondergaan. (Ben niet omgebouwd of zo hoor  ;D)

O dat ben je dus  ;D

Johannes

Ik zie dat iemand het 1e bericht al heeft aangepast. Iedereen kan daar dus de voortgang van de brouwerij volgen.

Citaat van: Henk oet Paiz op 10-02-2011  14:16 uIk sta trouwens wel op één van de foto's in het mapje "Bestuursvergadering 8 okt." en dan foto 44. Voor de meesten die mij kennen: ik heb wel een kleine gedaanteverandering ondergaan. (Ben niet omgebouwd of zo hoor  ;D)

't is goed dat je het zegt! Wellicht dat ik je niet had herkend als ik je op straat zou tegenkomen (niet dat dat snel zal gebeuren  ;) )

Henk oet Paiz

Ik zag dat de foto's van de inbouw van de brouwinstallatie in een ander album op dezelfde site staan:
Brouwinstallatie Veenhuizen

DP

Citaat van: Oscar op 21-09-2010  21:36 uCentraal Reglement

Kan het zijn dat de link niet werkt of ligt het aan mijn pc?
Kan ik hem ergens anders vinden?

 :degroeten:

Inmiddels de regels van 2010 gevonden alhier:
http://www.amervallei.nl/onk2010reglement


Oscar

Citaat van: DP op 22-02-2011  16:40 uKan ik hem ergens anders vinden?

Hier !!

Henk oet Paiz

Gisteren is de nieuwe Kaspar Schulz brouwinstallatie aangekomen in Veenhuizen. De rest van de week wordt er hard gewerkt aan het monteren van het geheel, zodat er volgende week voor het eerst gebrouwen kan worden. Tot zover alles op planning en onder controle.

Ik zag dat in het eerste bericht in deze draad nog steeds de oude link naar de foto's staat. Het is beter deze link te gebruiken, daar staan ook de laatste foto's van gisteren: Brouwinstallatie Veenhuizen


Groeten,

Henk  :proost2:

Oscar


Kleine_Schriek

Is er al iets bekend over inleverpunten? (In de buurt van Eindhoven ;-) )

Oscar

Eindhoven... dat wordt Tilburg volgens mij... :) De lijst met inleveradressen staan bij het inschrijfformulier... echter heb ik zo snel nog geen adressen en telefoonnummers gezien.

Kleine_Schriek

Ik heb de lijst gezien op de site en de stap genomen om mij in te schrijven. Tilburg is mooi dichtbij. Beide ruilbieren gaan meedoen. Spannend hoor!

Henielma


MO

Je kunt ook in Berghem bij Oss (bij mij) flessen inleveren.

JeroenCV

Citaat van: MO op 08-03-2011  15:09 uJe kunt ook in Berghem bij Oss (bij mij) flessen inleveren.

Dan moet je wel 2 keer zoveel inleveren. MO schijnt af en toe nogal dorstig te zijn  ;D

MO

Maak je geen zorgen. Ik heb 9 pallets bier staan. Bij deze beloof ik plechtig ONK bieren koel en donker te bewaren en er af te blijven. Vanzelfsprekend lijkt me.

DP

Citaat van: MO op 08-03-2011  15:29 uMaak je geen zorgen. Ik heb 9 pallets bier staan. Bij deze beloof ik plechtig ONK bieren koel en donker te bewaren en er af te blijven. Vanzelfsprekend lijkt me.

 :P Gelukkig want ik kom ze bij jou brengen!  :biersmile:

 :degroeten:

koffie

Even als nieuweling een aantal vragen c.q. op een rijtje zetten: Ik schrijf me in en krijg dan te horen waar ik 4 euro naartoe moet overmaken.
Vervolgens krijg ik stickers en plak deze op 3 flesjes, welke ik inlever bij een inleverpunt.
Voor de daadwerkelijke deelname hoef ik die dag niet per se ter plekke aanwezig te zijn?

Oscar

Citaat van: koffie op 09-03-2011  21:14 uVoor de daadwerkelijke deelname hoef ik die dag niet per se ter plekke aanwezig te zijn?

Nee! Maar dan mis je wel alle gezelligheid! Maar de resultaten worden op internet gepubliceerd en heel misschien krijg je je keuringsformulieren thuis gestuurd. (Meestal moet je dan een gefrankeerde enveloppe toesturen of extra betalen).

Johannes

Klopt helemaal! En het mooie is: andersom kan ook: je hoeft niet per se mee te doen om die dag aanwezig te mogen zijn  8)

Tsjerk

Citaat van: koffie op 09-03-2011  21:14 uVoor de daadwerkelijke deelname hoef ik die dag niet per se ter plekke aanwezig te zijn?

Enkel met zeer zwaarwegende redenen kan vrijstelling worden aangevraagd.

Herman

Klopt, alleen krijg je geen stickers maar een pdf'je. Je moet dus zelf even printen en dan plakken op de flesjes.

koffie

Dank allen voor het vlugge antwoord.
Voor het bezoek aan ONK zal ik eens met mijn mede brouwer en onze vrouwen overleggen.

Jacques

Citaat van: koffie op 09-03-2011  21:14 uVoor de daadwerkelijke deelname hoef ik die dag niet per se ter plekke aanwezig te zijn?

Dat hoeft niet. Maar als je een prijs wint mis je wel de prijsuitreiking en de huldiging. Niets mooier dan je diploma in de lucht te houden en het applaus in ontvangst te nemen.

beats

Voila, ingeschreven voor mijn eerste ONK... spannend!  :)

Het is natuurlijk wel een roteind vanuit Antwerpen... Hoog tijd dat er eens een Belgische gilde aan iets dergelijks begint.

koffie

Citaat van: Jacques op 09-03-2011  22:44 uDat hoeft niet. Maar als je een prijs wint mis je wel de prijsuitreiking en de huldiging. Niets mooier dan je diploma in de lucht te houden en het applaus in ontvangst te nemen.
Mwah .. dat zouden wel heel erg hoge verwachtingen zijn :D

Kleine_Schriek

Citaat van: MO op 08-03-2011  15:09 uJe kunt ook in Berghem bij Oss (bij mij) flessen inleveren.
Dat is ook een goed idee. Maar ik zit met een probleem. Mijn flessen zijn met andere doppen gedopt. Wat nu?

Brouwbedrijf

Niets aan de hand, alleen een paar puntjes aftrek.

Big Willem

Citaat van: Kleine_Schriek op 10-03-2011  17:06 uDat is ook een goed idee. Maar ik zit met een probleem. Mijn flessen zijn met andere doppen gedopt. Wat nu?

Kan je niet herdoppen? Zo veel CO2 raak je daar niet bij kwijt als je andere draadjes moet geloven :)

DP

Citaat van: Kleine_Schriek op 10-03-2011  17:06 uDat is ook een goed idee. Maar ik zit met een probleem. Mijn flessen zijn met andere doppen gedopt. Wat nu?

Super koud wegzetten, tegen de nul graden, dan openen en meteen herdoppen.
ik had hetzelfde probleem alleen moest ik ook van fles veranderen. Wacht daar niet te lang mee
naar mijn mening, want dan kan het nog iets druk opbouwen als het een redelijk jong biertje is.
zie draadje
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,17050.msg245686.html#msg245686
tuurlijk moet je dan wel de juiste kroondoppies hebben, ik heb ze eventueel nog liggen in Wijchen.

groet, DP  :degroeten:

MO

Ik heb ook gouden doppen liggen, bij mij kun je ze ook omdoppen. Kost je wel een paar lekkere biertjes van je!

Kleine_Schriek

Citaat van: MO op 10-03-2011  19:10 uIk heb ook gouden doppen liggen, bij mij kun je ze ook omdoppen. Kost je wel een paar lekkere biertjes van je!
Een paar  :o ???

Jammer voor je, maar ik zie net dat ik nog gouden heb  >:D

Jacques

Citaat van: koffie op 10-03-2011  16:57 uMwah .. dat zouden wel heel erg hoge verwachtingen zijn :D

Je weet het nooit.

Het is gewoon jammer als je prijs wint en niet aanwezig bent. Het moment van het diploma uitgereikt krijgen waarbij een paar honderd toeschouwers, diverse fotografen en de pers aanwezig is, is toch heel wat anders dan in je eentje de uitslag op het internet te zien.
Met andere woorden aanwezig zijn is zo veel mooier. En als je toevallig niet in de prijzen valt kun je juichen voor degene die wel een gelukkige prijswinnaar is. Heeft die persoon een geweldig moment. Zo iets gun je toch een medebrouwer.

koffie

Ja .. die vrouwen he ;)

En dat terwijl ik ook al mijn jaarlijkse mannenweekend van een ander forum met een veto op de kalender heb gezet.

Herman

Het ONK wordt dit jaar in Drenthe gehouden en wel op locatie bij de nieuwe brouwerij Maallust, in de voormalige kolonie Veenhuizen.


Een kort filmpje voor een impressie van de locatie vind je hier

SeekingBeer

Leuk flimpje Herman!
Alleen om die brouwerij eens te zien is het verleidelijk om langs te gaan.

Zo'n brouwinstallatie mogen ze ook wel in mijn tuin zetten; bouw ik er zelf wel iets omheen...  :proost:

koffie

Het lijk er op dat we de vrouwen hebben kunnen overreden en de brouwers zelfs een nachtje op de camping mogen logeren :)

Oscar

Citaat van: koffie op 12-03-2011  08:34 uen de brouwers zelfs een nachtje op de camping mogen logeren :)

Met hoeveel komen jullie? (Camping) En BBQ'en jullie mee?

koffie

Citaat van: Oscar op 12-03-2011  20:58 uMet hoeveel komen jullie? (Camping) En BBQ'en jullie mee?
2 man, we komen op zaterdag aan en we doen graag mee met de BBQ.
Wist niet of de BBQ via het campinginschrijven gaat, maar heb het in ieder geval in de mail vermeld.

Herman

Dat gaat ook niet via het camping inschrijven. Oscar houdt een lijst bij, DP regelt de BBQ.

Oscar

Citaat van: koffie op 12-03-2011  22:03 u2 man, we komen op zaterdag aan en we doen graag mee met de BBQ.

Mooi.. En jou naam is? En wie is die ander?  :)

koffie

Citaat van: Oscar op 12-03-2011  22:34 uMooi..En jou naam is? En wie is die ander?  :)
Mijn naam is Richard, en die van mijn brouwmaat is Peter.

Dank voor de reservering  :biersmile:

Herman

Even aanhalen uit een citaat:

Citaat van: ninox op 14-03-2011  22:09 u

Citaat van: ninox op 14-03-2011  22:39 uAls goed is ben ik ook op ONK met en paar producten (cct, brouwketel etc)

We hebben Ninox gevraagd om ook aanwezig te zijn, wellicht helpt dit mensen over de drempel om toch vooral naar het ONK te komen?

Henielma

Een extra reden om naar het Onk te komen. Ik wil die spullen graag zien. Hij heeft ook mooie koelers en flessenvullers.

VEMP


guuz

Moi,

Ik ben van plan om te komen, voel er erg voor om ook op de camping te gaan staan en mee te zoek met de BBQ. Mijn vrouw zou het ook heel leuk vinden om mee te gaan. Zijn er meer bezoekers van de camping die hun partner mee nemen?

vr grt,

Guuz
(Peter)

dennis


Oscar

Citaat van: guuz op 17-03-2011  00:23 uMijn vrouw zou het ook heel leuk vinden om mee te gaan.

Moet ze wel bier lusten, want er wordt geen limonade geschonken op het Pre-onk en de BBQ  ;D ;D

koffie


Jacques

Citaat van: Oscar op 17-03-2011  11:28 uMoet ze wel bier lusten, want er wordt geen limonade geschonken op het Pre-onk en de BBQ  ;D ;D

In verband met het nog moeten rijden heb ik in verleden anders toch wel frisdrank meegenomen gehad (en zelfs ook gedronken ook). Zelf regelen dus.

William

Misschien dat mijn vrouw ook meekomt.

MO

De mededeling van en discussie over nieuwe bierstijlen is afgesplitst .

guuz

Citaat van: Oscar op 17-03-2011  11:28 uMoet ze wel bier lusten, want er wordt geen limonade geschonken op het Pre-onk en de BBQ  ;D ;D

Ha ha, zal haar van deze voorwaarde in kennis stellen ;D
Als we komen dat bij jou opgeven voor BBQ?

vr grt,

Peter

ps, kom je de koelkast in de caravan persoonlijk  controleren :police:

Oscar

Citaat van: guuz op 18-03-2011  22:59 uAls we komen dat bij jou opgeven voor BBQ?

Gewoon melden dat je komt (kamperen of niet) en met hoeveel en dat je mee BBQ't dan zet ik je in de lijst  :)

De-Geert

Citaat van: Herman op 04-02-2011  22:38 uZoals vorige jaren, kun je terecht op de bekende link http://www.onk2011.brouwen.nl/. Je wordt dan doorgelinkt naar http://www.dekoperentsjettel.nl/onk2011.php

Alwaar je het inschrijvingsformulier vind. Laat je niet misleiden door het aantal bieren dat je kunt invullen. Meer dan 6? Dan gewoon nogmaals een formuliertje invullen.

Misschien een idee om deze links in het eerste bericht te zetten?

VEMP

Heb 5 bieren ingeschreven, blijft lastig om in een klasse de goede plek te vinden.

guuz

Citaat van: Oscar op 19-03-2011  11:12 uGewoon melden dat je komt (kamperen of niet) en met hoeveel en dat je mee BBQ't dan zet ik je in de lijst  :)

Moi Oscar,

Heb me reeds bij Herman aangemeld voor het kamperen, 2 pers. Zou je ons op de lijst voor de BBQ willen zetten voor 2 personen? Neem aan, dat er nog een berichtje komt over de betaling van de BBQ?

vr grt,

Peter

Oscar

Citaat van: guuz op 30-03-2011  09:43 uZou je ons op de lijst voor de BBQ willen zetten voor 2 personen? Neem aan, dat er nog een berichtje komt over de betaling van de BBQ?

Dat zijn dus Peter en..?? Hoe je kunt betalen staat in het topic voor de BBQ en kamperen.

kroonkurk

Zit er serieus aan te denken om ook te komen. Had ik nu maar niet gisteren mijn braggot op fles gezet... heb witte kroonkurken gebruikt, ai. Ik ben een beginnend brouwer, maar zou heel graag kritiek op mijn brouwsel(s) krijgen.
Ik heb heel de draad gelezen maar misschien over het hoofd gezien: waar staat de afkorting ONK voor?

Big Willem

Citaat van: kroonkurk op 30-03-2011  11:29 uZit er serieus aan te denken om ook te komen. Had ik nu maar niet gisteren mijn braggot op fles gezet... heb witte kroonkurken gebruikt, ai.
Je kan natuurlijk snel de witte kurken eraf halen, en nieuwe kurken erop, zo veel koolzuur zit er tog nog niet in je bier :)

Citaat van: kroonkurk op 30-03-2011  11:29 uwaar staat de afkorting ONK voor?

Open Nederlands Kampioenschap

kroonkurk

Tijd om goud/zilverkleurige kroonkurken te bestellen dan. Dank je :)

Henielma

Er gaan niet veel punten af voor een verkeerde kleur dop. Dus je kan het of zo laten of het bier flink koelen 2 tot 6 ºC en dan snel de dop verwisselen. Vrijwel alle koolzuur zit in het bier en niet in de kopruimte van de fles.

Succes op het Onk.

Herman

Tijd voor een kleine update inzake standhouders. Maak je verlanglijstje van te voren klaar en mail deze desnoods aan de deelnemende standhouders.

Aanwezige standhouders:
  • Lekker Bier - de bierwinkel/webshop uit Joure
  • Van der Kooy Jubbega
  • Candirect (zojuist toezegging ontvangen)
  • De Gulzige Gans is er ook om het aantal Drentse Brouwers compleet te maken
en vermoedelijk ook:
  • NVD-Lastechniek (NINOX met o.a. cilinderconische vaten)

koffie

Volgens mij was Candirect er al eens eerder .. wat moet ik mij voorstellen bij de aanwezige voorraad? Is dat enkele kegs of heeft hij zowat de gehele catalogus in een bos gecomprimeerd?

Herman

Da's afwachten. Normaal gesproken zaken waarmee hij zich wil profileren. Als je iets specifieks wilt, kun je dit van te voren altijd bij hem aangeven.


Op het ONK was hij volgens mij nog nooit geweest, wel op de hobbybrouwendag. Misschien kan iemand die daar is geweest een tipje van de sluier oplichten?

Henielma

Candirect had toen op de hobbybrouwendag een paar verschillende type kegs bij en wat drukregelaars. Verder nog wat hobbybrouwspul en wat koppelingen. Maar hij had zeker lang niet alles uit zijn webshop bij zich. Misschien 5% daaruit.

Dus als je naar iets specifieks op zoek wil zou ik hem zeker eerst even mailen. Dan kan hij zorgen dat hij dat bij zich heeft om te laten zien.

Alchemist

Heb mijn goud- en zilverkleurige kroonkurken binnen en heb euroflesjes verzameld en gespoeld. Morgen ga ik bottelen en wellicht kan ik iets inzenden voor 't ONK dit jaar.

Herman

Da's mooi. Overigens zijn er momenteel net iets meer dan 100 bieren ingeschreven. Ik ben benieuwd of de trend van de laatste jaren gehandhaafd blijft (ca 400 bieren). Er is dit jaar geen limiet, dus ook geen belemmering qua inschrijven.

Rowan Huigen

Hallo,

Ik wil ook wat biertjes van mij inzenden maar ik zoek eigenlijk een lijstje waarin per type bier staat aangegeven het alcoholpercentage de kleur etc om mijn bier te inventariseren.
Het lijstje met de categorie en klasse ken ik maar vind ik niet zeer bruikbaar.

Gr. Rowan  :brouwen:

De-Geert

Citaat van: Rowan Huigen op 04-04-2011  07:19 uik zoek eigenlijk een lijstje waarin per type bier staat aangegeven het alcoholpercentage de kleur etc om mijn bier te inventariseren.
Het lijstje met de categorie en klasse ken ik maar vind ik niet zeer bruikbaar.
Hier staan de biertypes, met omschrijven/kleur/alcohol etc:
http://www.bierkeurmeestersgilde.nl/PDF/20110225%20de%20typen%20V131.pdf



Caspar

Ik vrees dat ik maar 1 bier in ga leveren... ik heb dit jaar geen tijd gehad om me serieus voor te bereiden op het ONK, misschien ga ik volgend jaar in de revange >:D .

Albertus

Citaat van: Caspar op 04-04-2011  10:18 uIk vrees dat ik maar 1 bier in ga leveren...

Jammer, dan krijg je maar één prijs dit jaar. ;D

Bert

Adrie

Citaat van: Albertus op 04-04-2011  12:45 uJammer, dan krijg je maar één prijs dit jaar. ;D

Bert

Of twee: eerste prijs in de categorie én Algemeen Kampioen.

Adrie

Citaat van: Caspar op 04-04-2011  10:18 uIk vrees dat ik maar 1 bier in ga leveren... ik heb dit jaar geen tijd gehad om me serieus voor te bereiden op het ONK, misschien ga ik volgend jaar in de revange >:D .

Even een nieuwsgierigheid van mij: wat valt er dan aan voor te bereiden? Ik zie zat bieren in je onderschrift staan.

William

Citaat van: Rowan Huigen op 04-04-2011  07:19 uIk wil ook wat biertjes van mij inzenden maar ik zoek eigenlijk een lijstje waarin per type bier staat aangegeven het alcoholpercentage de kleur etc om mijn bier te inventariseren.


Laat je niet leiden door kleur en alcohol% maar door smaak en geur.

Oscar

Citaat van: Rowan Huigen op 04-04-2011  07:19 uIk wil ook wat biertjes van mij inzenden maar ik zoek eigenlijk een lijstje waarin per type bier staat aangegeven het alcoholpercentage de kleur etc om mijn bier te inventariseren.
Het lijstje met de categorie en klasse ken ik maar vind ik niet zeer bruikbaar.

Rowan in BrouwVisie staat een uitgebreide Biertypen database met deze gegevens... :)

Rowan Huigen

Handig he, BrouwVisie.

Ga ik ff controleren.

William

Ik heb me zojuist ingeschreven met 4 bieren voor het ONK2011.


Een vraag/verzoek aan de organisatie. Is het ook mogelijk dat we bij de kloonklassebieren ook een ingevuld keuringsformulier terugkrijgen in plaats van dat er alleen een top 3 uitkomt. Juist omdat er vaak binnen clubverband veel aandacht wordt besteed aan zo'n kloonbier is het leuk en leerzaam om nadien wat meer terugkoppeling te krijgen.

RobinB

Tja William, dat is voor mij ook de hoofdreden om niet meer mee te doen aan de kloonklasse.
Destijds heb ik jouw vraag ook gesteld, maar toen was het antwoord dat de gehanteerde methodiek (eerst snelle schifting, daarna betere beoordeling) dat niet toelaat.

Wel jammer omdat juist de kloonklasse vaak de bieren zijn waar extra moeite in is gestoken?
Daarnaast betaal je hetzelfde als een normale keuring, maar krijg je slechts (95% kans) "geen kloon" als feedback. Waarbij je dat laatste ook nog zelf moet concluderen uit het feit dat je niet tot de top 3 behoorde.

???

Herman

Ik geef het door aan Hans Warning, hij is tevens de nieuwe voorzitter van het BKG (als opvolger van Peter van den Hurk).

Hopmans

Opvolger?
Is alles wel goed met Peter?


Oscar


Adrie

Citaat van: Herman op 10-04-2011  14:23 uIk geef het door aan Hans Warning, hij is tevens de nieuwe voorzitter van het BKG (als opvolger van Peter van den Hurk).

Ik sta paf. Peter heeft de lier in de wilgen gehangen? Had hij er genoeg van? Blijft hij nog wel actief in het bestuur? Dit is te groot nieuws voor een tussen-neus-en-lippen-door berichtje.

Oscar

Citaat van: Adrie op 11-04-2011  11:22 uDit is te groot nieuws voor een tussen-neus-en-lippen-door berichtje.

Och... na zoveel jaar voorzitter te zijn geweest werd het eens tijd voor vervanging.... denk ik :)

Herman

Citaat van: Adrie op 11-04-2011  11:22 uIk sta paf. Peter heeft de lier in de wilgen gehangen? Had hij er genoeg van? Blijft hij nog wel actief in het bestuur? Dit is te groot nieuws voor een tussen-neus-en-lippen-door berichtje.
Ik heb begrepen dat hij na 25 jaar(?) het stokje over wil dragen. Ik weet niet de fijne details, kan dus ook niet meer melden.

Herman

Citaat van: William op 10-04-2011  11:49 uEen vraag/verzoek aan de organisatie. Is het ook mogelijk dat we bij de kloonklassebieren ook een ingevuld keuringsformulier terugkrijgen in plaats van dat er alleen een top 3 uitkomt. Juist omdat er vaak binnen clubverband veel aandacht wordt besteed aan zo'n kloonbier is het leuk en leerzaam om nadien wat meer terugkoppeling te krijgen.

William, ik had jouw en ook Robin's reactie doorgemaild aan Hans Warning. Ik ben zo vrij even uit zijn reactie (als ONK-bestuurder) te citeren:

CiteerOp zich een vraag die het verdient om ter harte te nemen, alleen gaan we daar als ONK-bestuur niet over. Om die reden heb ik de vraag dan ook doorgespeeld naar de bestuursleden van het BKG. Wordt vast nog vervolgd.

Ik hoop dat het aantal inzendingen nog wel toeneemt, ca 130 bieren tot nu toe. Het scheelt natuurlijk aanzienlijk dat ik niet mee doe, maar dan nog. ;) Traditioneel wordt er vaak op het laatste moment ingeschreven, ik hoop dan ook dat er nog vele inschrijvingen zullen volgen.

De-Geert

Ik moet nog inschrijven, en dat ga ik op het laatste moment doen :). Heb helaas maar 2 bieren, maar dat scheelt toch weer.

Adrie

Citaat van: Herman op 11-04-2011  22:16 uIk hoop dat het aantal inzendingen nog wel toeneemt, ca 130 bieren tot nu toe. Het scheelt natuurlijk aanzienlijk dat ik niet mee doe, maar dan nog. ;) Traditioneel wordt er vaak op het laatste moment ingeschreven, ik hoop dan ook dat er nog vele inschrijvingen zullen volgen.

Maak je geen zorgen. Ik moet ook nog inschrijven en dat doe ik altijd zo laat mogelijk, zodat ik zeker weet dat de bieren die ik instuur goed zijn. Ik stuur in ieder geval drie Vier Broeders bieren in en drie of vier Witte Paard bieren.

SeekingBeer

Ik wou ook eens meedoen, met twee bieren.
De alt van de gilde wedstrijd en een groene thee blonde.

Vanaf waar ik woon is het maar een kilometer of 30 qua fietsafstand, eigenlijk moest dat hele ONK maar elk jaar in Veenhuizen...  :proost:

Oscar

Citaat van: SeekingBeer op 12-04-2011  22:13 uVanaf waar ik woon is het maar een kilometer of 30 qua fietsafstand,

Dus je komt op de BBQ?  :)

Henk oet Paiz

Gisteren is de brouwerij in Veenhuizen geopend door ZKH Mr. Pieter van Vollenhove. Het was een groot feest en het bier vloeide rijkelijk en werd door de aanwezigen zeer gewaardeerd. Vanaf vandaag zijn proeflokaal en terras geopend voor het publiek op dinsdag tot en met zondag van 10.00 - 19.00 uur. Zegt het voort!

Voor foto's van de opening kijk hier

Groeten,

Henk  :proost2:

Hopmans

Ziet er gezellig uit.
Leuke brouwerij.  :duimop:




VEMP


Johannes

Ik ben zeeer onder de indruk Henk! Er is flink uitgepakt met deze opening. Het ziet er ook allemaal prachtig uit. Ook de vormgeving, kleur en lettertype van de etiketten. Rest nog 1 vraag... hoe het bier smaakt. Ik hoop daar snel achter te komen.

Adrie

Heel fraai, Henk. Doet het verlangen naar het ONK alleen maar groeien.  :duimop: :duimop:

RobinB

Mooi hoor!
Ook leuk dat jullie een Vienna brouwen, mooi type vind ik!!
 :groots:

Herman

Ziet er mooi uit Henk!

A.s. vrijdag zullen Sander, Hans en ik de brouwerij komen bewonderen!

Jacques

Ook ik kijk uit naar het ONK om deze brouwerij te kunnen bewonderen. Als ik naar de foto's kijk dan denk ik dat we in Nederland weer een hele mooie brouwerij bij gekregen hebben.

Huub Krekels

Mooie rustieke brouwerij. Ik denk dat het wel gezellig gaat worden. Ik hoop dat hun brouwsels ook goed zijn.! :proost:
Ik verheug mij er echt op. Lang geleden dat ik weer eens een paar forummers heb ontmoet. :'(

Paretje

Graag zou ik wel meedoen aan het ONK. Ik zou graag eens de mening horen van een persoon die écht kan proeven, en ook wel weten hoe mijn bier zich verhoudt tot andere hobbybrouw-bieren.

Echter, is het bekend of je ze ook kan opsturen naar Beverlo?

Oscar

Citaat van: Paretje op 15-04-2011  17:29 uEchter, is het bekend of je ze ook kan opsturen naar Beverlo?

Dat zal toch wel... voor de Belgische deelnemers?

Herman

Brouwland is inderdaad een inleveradres. Let wel op dat je tot uiterlijk 1 mei kunt inschrijven.

SeekingBeer

Citaat van: Oscar op 12-04-2011  22:15 uDus je komt op de BBQ?  :)

Ja, ik moet me nog offiesjeel aanmelden maar een bbq lijkt me wel zo handig...
Nu alleen nog hopen op mooi weer, geen regen en niet al te warm.

Paretje

Ik heb zonet bevestiging gehad dat het in orde is om op eigen risico de flessen toe te sturen.

EDIT: Klopt dit:
NL19ABNA0463873521
ABNANL2A

Bron: http://www.ibannl.org/

EDIT: Heb nu ook met http://www.ibanbicservice.nl, en heb het zelfde gevonden, zal het overschrijven.

EDIT: Heb zonet een mailtje gehad van de organisatie met IBAN en BIC, en dit is gelukkig hetzelfde.

Adrie

Zo, ik heb me ingeschreven met drie bieren solo en drie Vier Broedersbieren.

René K

Citaat van: Henk oet Paiz op 13-04-2011  12:01 uGisteren is de brouwerij in Veenhuizen geopend door ZKH Mr. Pieter van Vollenhove. Het was een groot feest en het bier vloeide rijkelijk en werd door de aanwezigen zeer gewaardeerd. Vanaf vandaag zijn proeflokaal en terras geopend voor het publiek op dinsdag tot en met zondag van 10.00 - 19.00 uur. Zegt het voort!

Dat ziet er goed en gezellig uit Henk! Als ik weer terug in Nederland ben kom ik zeker een keertje langs!

Herman

Nog maar een keertje een reminder! A.s. zondag 1 mei sluit de inschrijving, momenteel zitten we op 293 bieren. We komen toch zeker nog wel op een dikke 300 of niet? Kom op mensen, geen reden bescheiden te wezen.  ;)

De-Geert


Albertus


Oscar


zigurana

Hoi!
Ik kom ook naar het ONK, lijkt me leuk om jullie allemaal weer eens te zien, en de nieuwe brouwerij te bekijken.

Ik wil me ook graag opgeven voor de bbq!

Ik heb al naar 'info-onk2011' gemaild voor een camping reservering, en zit nog te dubben of ik een biertje zal insturen of niet.
Moet ik verder nog ergens opgeven voor het een of ander?

Oscar

Citaat van: zigurana op 27-04-2011  11:22 uIk wil me ook graag opgeven voor de bbq!

Wat is je echte naam ook al weer?

De-Geert

Citaat van: De-Geert op 27-04-2011  08:26 u296 gaat in ieder geval wel lukken.
Ik heb me aangemeld, kan alleen helaas niet aangeven dat ik lid ben van het WHO.

Oscar


koffie


Herman

Citaat van: De-Geert op 27-04-2011  08:26 u296 gaat in ieder geval wel lukken.
Dat klopt, het zijn er inmiddels 351. Er even van uit gaande dat ook iedereen betaald zijn we mooi op weg naar een redelijk aantal deelnemers. Nog een kleine 50 er bij zou mooi zijn!

Oscar

Dat gaat lekker snel die laatste dagen...er zullen er vast nog wat bij komen. Ik hoop dat iedereen zijn best gedaan heeft zodat ik over twee weken een prettig weekend heb... ;D ;D

Herman

Ach ja, ik herken het bij me zelf. Op het laatste moment even proeven welke bieren je wilt inzenden (vooral de verse) en dan inzenden of soms snel bottelen en nog even inzenden ;)  Helaas mag ik dit jaar niet meedoen.. :-[

broeder

Hellup... hellup...

Voor mijn deelname aan het onk
moet ik voor de inschrijving geld overboeken.
Nu heb ik alle gegevens... behalve
postcode en plaats van de rekeninghouder (st petrigilde)
en dat wil mijn internetSNS ook weten.
Weet iemand dat? Graag met spoed antwoord.
Bij voorbaat enorm veel dank.

Willem

Herman


Tsjerk

Citaat van: Oscar op 07-10-2010  22:46 u:hoera: Tsjerk, je mag hoor!   ;D ;D ;D

De etiketjes zijn gedrukt. Morgen de boel bij elkaar zoeken en de hele handel afleveren.

Ik ben er klaar voor!  :stokpaard:

Herman

De laatste loodjes voor onze hoofdpiet inschrijvingen, we zitten inmiddels op 365 bieren. Een bier per dag zeg maar. Ik ben benieuwd waar we op uitkomen, 400 zal lastig worden. Maar mogelijk proeven we op Koninginnedag nog even van onze bieren en besluiten we dat lekkere biertje toch maar even in te sturen?
Volgende week wacht ons de schone taak om te gaan rijden om de flessen op te halen! Iemand een idee hoeveel kratten in een stationwagon passen?

Fons

Heb nog net kunnen inschrijven, en de etiketten zijn inmiddels binnen.
Nu alleen nog even bottelen.

Oscar

Citaat van: Fons op 29-04-2011  23:04 uNu alleen nog even bottelen.

Wow... dat wordt spannend... :)

Citaat van: Herman op 29-04-2011  22:57 uDe laatste loodjes voor onze hoofdpiet inschrijvingen, we zitten inmiddels op 365 bieren.

Netjes!!  Ik hoop dat we "De Klus" weer in 2 dagen kunnen "Klaren"  :biersmile:

Citaat van: Herman op 29-04-2011  22:57 uIk ben benieuwd waar we op uitkomen, 400 zal lastig worden.

Hoezo? Dat is toch niet jullie probleem?  ;D ;D

Herman

Geen probleem, maar dat was voor de begroting wel onze Target. Je wilt er als gilden geen geld op bijleggen ten slotte.

Oscar

Citaat van: Herman op 29-04-2011  23:18 uGeen probleem, maar dat was voor de begroting wel onze Target. Je wilt er als gilden geen geld op bijleggen ten slotte.

Ik hoop niet dat jullie op 400 deelnemers begroot hebben, want dan hebben jullie krap begroot, wat over het algemeen niet slim is. Het is normaliter wel de bedoeling dat je er als organisatie iets op verdient, of op zijn minst kiet speelt.  Maar een paar euro verdienen is nooit weg. Op de dag zelf hebben jullie ongetwijfeld ook nog wat dingen/activiteiten/bierverkoop wat iets oplevert?  :)

Herman

Het is geen kritiek punt hoor, we hebben met een bandbreedte rekening gehouden en hebben ook sponsoren natuurlijk. Maar je moet wel ergens voor gaan, vandaar 400 bieren. Da's minder dan de afgelopen 2 jaren voor zover ik weet. Maar met de huidige score ben ik persoonlijk al best blij hoor. 'Doar bin ik best bliede met' zoals we in Grunn'n zegg'n.

Oscar

Ik vind 365 ook een mooi getal... Eigenlijk moet er nog 0,25 bier bij dan hebben we de schrikkelbieren ook gecovered  ;D ;D ;D

Herman

LOL ;D
Ik verwacht dat de teller op zo'n 380 bieren zal stoppen, maar we zullen het wel zien!

Tsjerk

Citaat van: Fons op 29-04-2011  23:04 uHeb nog net kunnen inschrijven, en de etiketten zijn inmiddels binnen.
Nu alleen nog even bottelen.

Ik heb nog een witbiertje in het gistvat staan.

Ik kan 'em nog aanmelden?  :denken:

MO

400 x 3 = 1200 / 24 = 50.

Jullie hebben al gezorgd voor 50 lege kratten, ONK organisatie? Ik wil mijn kratten namelijk heel graag houden.

Oscar

Citaat van: MO op 29-04-2011  23:56 uJullie hebben al gezorgd voor 50 lege kratten, ONK organisatie?

Dat neem ik aan, want ze krijgen alleen flesjes mee bij mij... ;D

Herman

Citaat van: MO op 29-04-2011  23:56 u400 x 3 = 1200 / 24 = 50.

Jullie hebben al gezorgd voor 50 lege kratten, ONK organisatie? Ik wil mijn kratten namelijk heel graag houden.
Dat komt goed Martin!

broeder

Citaat van: Herman op 29-04-2011  19:36 uWillem, ik vraag het wel even na.

Mannuh...
Bedankt voor de snelle reactie.
Heb inmiddels kunnen overmaken.
Dus het zal goed komen.

Willem

Chemicalbrewer

Vandaag mijn 4 brouwsels gaan afgeven in Brouwland. Ze wisten daar van niks eerst :-)  , ik heb ze toen op internet laten zoeken naar de lijst met inleveradressen. Een paar telefoontjes later was het in orde :p.
Ik ben blijkbaar een van de weinige Belgen die meedoet?

Herman

Er zijn tot nu toe 17 bieren opgegeven met Brouwland als inleveradres, dus men zou het moeten weten. Teller staat inmiddels op 388, de 400 moeten we kunnen halen!

Oscar

Het wordt spannend! ...nog 1 dagje met de uitloop op maandag... nog 12 biertjes... :)

bazje

Citaat van: Herman op 30-04-2011  18:34 uEr zijn tot nu toe 17 bieren opgegeven met Brouwland als inleveradres, dus men zou het moeten weten. Teller staat inmiddels op 388, de 400 moeten we kunnen halen!

391

Citaat van: Oscar op 30-04-2011  20:35 uHet wordt spannend !!.......nog 12 biertjes...... :)

Nog 9

 ;D

Herman


Oscar


Herman

Yep! En het gaat nog wel even door ook, er zijn best veel mensen die op het laatste moment inschrijven. Er zijn koelkasten genoeg gereserveerd, dus dat is geen probleem. Laat de bieren maar komen.

Oscar

Citaat van: Herman op 30-04-2011  23:24 uYep! En het gaat nog wel even door ook, er zijn best veel mensen die op het laatste moment inschrijven. Er zijn koelkasten genoeg gereserveerd, dus dat is geen probleem. Laat de bieren maar komen.

Top! Dat wordt overwerken voor het BKG  :biersmile: :proost: :duimop: :duimop: :duimop:

MO


Oscar

Dat is wel de bedoeling. Ik ga voor 2 dagen. :biersmile:

Hopmans

Waar gaat het BKG dit jaar collectief op letten? Oxidatie, of...?




Oscar

Citaat van: Hopmans op 30-04-2011  23:48 uWaar gaat het BKG dit jaar collectief op letten?

Beschadiging en uiterlijk van de flesjes!   ;D ;D ;D ;D ;D (Geintje natuurlijk)

Johannes

Citaat van: Hopmans op 30-04-2011  23:48 uWaar gaat het BKG dit jaar collectief op letten? Oxidatie, of...?

...dat keurmeesters niet vooraf het een en ander verklappen?  ;)

Tsjerk

En Herman, wat is de eindstand geworden?

Rowan Huigen

Heb net 3 verschillende biertjes ingeleverd bij het St. Petri Gilde.
Volgens de voorzitter van dit gilde was de stand tot nu toe 408 ingeleverde bieren.

Een leuke bijkomstigheid was dat hij me aankomende week alles wil uitleggen en demonstreren omtrent het opkweken van gist ;D

Krijgen we nog beter bier.  :)

dennis

Tot welke datum kunnen de bieren ingeleverd worden op de adressen? De website van de De Koperen Tsjettel toont er geen informatie meer over, de inschrijving is gesloten.

koffie

tot 7 mei, al kan het (zoals in dit topic al geroepen) per adres wat vervroegd worden.
inleveradressen

Adrie

Het wordt zaterdag erg warm. Worden er nog maatregelen genomen om te zorgen dat de bieren niet kapotkoken in de kofferbakken van de ophaalauto's?

Oscar

Citaat van: Adrie op 03-05-2011  09:31 uWorden er nog maatregelen genomen om te zorgen dat de bieren niet kapotkoken in de kofferbakken van de ophaalauto's?

Wat voor een maatregelen kun je nemen anders dan met een deken afdekken ? Kofferbak open tijden het rijden ?  ;D Kofferbak vullen met ijs ?

Adrie

Koelboxen. Of inderdaad goed inpakken in dekens, dekbedden en slaapzakken en inpakken met ijsbakken. Ik weet uit ervaring hoe funest een uur of wat bij 40 graden voor een bier kan zijn. Het zou zonde zijn als potentiële prijswinnaars op deze wijze worden benadeeld. Vooral bij inleverpunten die aan het begin van de route of heel ver weg liggen (Brouwland bijvoorbeeld) zullen slachtoffers vallen.

Tsjerk


Albertus

Het is duidelijk: alleen Saisons halen prijzen dit jaar ;D

Bert

Herman

@A3: de auto heeft een goede airco. Als er toch spuiters zijn, is dit eerder te wijten aan afvulfouten m.i.

Zaterdag worden de bieren gehaald, ik neem aan dat je al contact hebt opgenomen met je inleveradres. Zo niet: http://www.dekoperentsjettel.nl/downloads/inleveradressenonk2011.pdf  /*edit: stond er al, afijn deze lijst dus */

Herman

Even een tip: zorg er voor dat je cash geld bij je hebt. Volgens google is er een mogelijkheid om in de buurt geld te pinnen (ING), maar toen ik er laatst langs reed, leek dit niet meer het geval. Het zou zonde zijn als je geen biertjes, broodjes o.i.d. kunt kopen.

jelle

Citaat van: Herman op 04-05-2011  19:03 u@A3: de auto heeft een goede airco. Als er toch spuiters zijn, is dit eerder te wijten aan afvulfouten m.i.

Zaterdag worden de bieren gehaald, ik neem aan dat je al contact hebt opgenomen met je inleveradres. Zo niet: http://www.dekoperentsjettel.nl/downloads/inleveradressenonk2011.pdf  /*edit: stond er al, afijn deze lijst dus */
Ik moet eigenlijk zaterdag nog inleveren bij van der kooy
zal dus erug vroeg moeten dan??

Herman

Volgens mij ben je dan te laat, in dat geval kun je beter bij de Koperen Tsjettel inleveren op de clubavond. Dan zie ik je daar wel.

jelle

Citaat van: Herman op 04-05-2011  22:27 uVolgens mij ben je dan te laat, in dat geval kun je beter bij de Koperen Tsjettel inleveren op de clubavond. Dan zie ik je daar wel.
Wanneer dat ook kan hoef ik me ook niet te haasten vrijdag

Herman

Ja hoor, het St Petri en het Groninger Bier- en Wijngilde nemen a.s. vrijdagavond de bij hen ingeleverde bieren mee naar Joure. Aldaar halen we meteen de kratten voor het bierrijden op.

SeekingBeer

Wow, al 400+ bieren die meedoen?
Wat een bult werk zeg om dat goed te verwerken dus ik wens de keurmeesters en alle anderen succes.

En zal het echt kokend heet worden komende zaterdag tijdens het transport van de heilige bieren?
Hooguit een graadje of 20 maar als je met de auto in de file (= rij) staat dan kan het best wel heet worden in de kofferbak.

Heb je geen airco in je transport verhikel dan zijn wat pet flessen met ijs ook prima, dat spul koelt uren en uren als je er zorg voor draagt dat de koude niet te snel weglekt.
Je kunt ook simpelweg een paar ventilatie gaten in je auto boren als je geen airco hebt, maar bepaalde bronnen zeggen dat dit slecht is voor de inruilwaarde van je automobiel.

jelle


William

Mijn bieren zijn ook ingeleverd bij het verzamelpunt bij Martin.

Alles onder controle organisatie? Tot nu toe ziet het er vanuit de buitenwacht strak georganiseerd uit. Succes!

Oscar

Citaat van: SeekingBeer op 04-05-2011  22:49 uWat een bult werk zeg om dat goed te verwerken

Met de juiste software is dat goede te doen..... ;)

Citaat van: SeekingBeer op 04-05-2011  22:49 udus ik wens de keurmeesters en alle anderen succes.

Als jij bier hebt ingeleverd..en het is goed en lekker bier, dan is de keurmeester al tevreden... :biersmile:

Herman

Alles loopt tot nu toe goed. Af en toe moeten we creatief zijn, maar ook dat lukt tot nu toe goed. Ik zou echter wel blij zijn als we ook de laatste onduidelijkheden opgelost hebben, time flies.....

Hoe dan ook maken we er een feest van!

Oscar

Citaat van: Herman op 04-05-2011  23:03 uIk zou echter wel blij zijn als we ook de laatste onduidelijkheden opgelost hebben, time flies.....

Wat is er nog onduidelijk ?  :weetniet:

Herman

Dat houden we even onder de hoed totdat het is opgelost. Puntjes op de i.

Oscar

Citaat van: Herman op 04-05-2011  23:14 uDat houden we even onder de hoed totdat het is opgelost.

Meld het dan niet... ;D  ;)

Herman

Vandaag hebben we met Niko (Ninox) afgesproken dat hij/NVD-lastechniek de organisatie komt sponsoren en in ruil daarvoor ook een stand op het ONK zal bemannen om zijn interessante producten te laten zien.

Er was al op gezinspeeld, maar nu is dit gelukkig dus definitief. Ik denk dat veel mensen heel nieuwsgierig zijn geworden.

Kleine_Schriek

Leuk! Ik ben dol op RVS, dus dat wordt kwijlen  :o

Oscar

Citaat van: Kleine_Schriek op 05-05-2011  22:12 udus dat wordt kwijlen  :o

Yep...zeker als je ziet dat mensen zo'n cct'tje mee naar huis nemen..  :)

VEMP


Gerb

Gaat er nog ingezet worden op de verwachte scores? Zijn er veel mensen die een Christoffel blond-achtig bier hebben ingezonden? Ik doe dit jaar niet mee, volgend jaar ga ik misschien weer meedoen. (Als ik nog geen professioneel brouwer ben tegen die tijd ^-^).

De-Geert

Citaat van: Gerb op 06-05-2011  09:47 uGaat er nog ingezet worden op de verwachte scores?
De blote billen award! Dat moet wel weer gebeuren, open jij een draadje?

Drents Hopbier

Citaat van: Kleine_Schriek op 05-05-2011  22:12 uLeuk! Ik ben dol op RVS, dus dat wordt kwijlen  :o

Neem een slabbetje mee.

Hopbier

Kleine_Schriek


René K

Ook ik ga weer eens meedoen met een bier! Hopelijk is het nog drinkbaar voor de keurmeesters.
Ik heb het bier al een tijdje niet meer geprobeerd maar ik vertrouw maar op mijn familie. Mijn broer zal mij vertegenwoordigen op het ONK. Jammer dat ik er niet bij kan zijn!

Rowan Huigen

Zojuist de voorzitter van het St. Petri Gilde gesproken.
Voor vandaag heeft hij een kleine 750 kilometer voor de boeg om de ingeleverde bieren op te halen.
De andere 2 organiserende Gilden evenzo.
Dus in totaal iets van 2500 kilometer.
En dat voor ongeveer 400 liter bier.

Oscar

In Enschede zijn de bieren volgens schema opgehaald... helaas had niet iedereen hier zijn bieren ingeleverd. Kijken of daar nog een mouw aan te passen valt..... :denken:  :)

Herman

Zo, dat zit er weer op. Om 6.50 stapte ik in de auto om er om 19.00 weer uit te stappen. Sander en ik reden de West route. Dus eerst naar Groningen om Sander op te halen en toen naar Bergen op Zoom, waar we hartelijk werden ontvangen en na een kopje koffie door konden naar Hoogvliet, Mijdrecht, Hoofddorp, Almere om te eindigen in Joure.

Alle inleveradressen bedankt voor de medewerking en hartelijkheid. Verder ook bijzonder dank aan Bram en Pieter omdat ze zo vriendelijk waren hun bieren naar een ander inleveradres te rijden. Dat scheelde ons toch weer 1,5 uur reistijd.

Gelukkig hadden wij slecht 1 niet inleveraar, maar wellicht is deze elders ingeleverd. De definitieve stand van zaken moet nog worden opgemaakt.

In Joure zijn we vervolgens nog flesjes gaan sorteren en hebben we wat hop herverpakt die we heel vriendelijk van Rob van Gelder van Brouwmarkt aangeboden hebben gekregen. Toffe actie!

René K

Goed werk Sander en Herman en natuurlijk iedereen die meegeholpen heeft!

DP

 :o

We weten dat er 380 volt is, ik neem een verdeelkastje mee.... maar
kan de organisatie even informeren welke 380 volt stekker aanwezig is!

Op mijn verdeler zit een RONDE 5 polige stekker! (graag info hierover)

Ook ben ik op zoek naar iemand die nog een extra verlengkabel heeft Rond 5 polige, ik heb maar
een metertje of 16 (of is dat al voldoende?)

Groet,
Dave
DP  :degroeten:

Big Willem

Citaat van: DP op 11-05-2011  16:40 u:o

We weten dat er 380 volt is, ik neem een verdeelkastje mee.... maar
kan de organisatie even informeren welke 380 volt stekker aanwezig is!

Op mijn verdeler zit een RONDE 5 polige stekker! (graag info hierover)

Ook ben ik op zoek naar iemand die nog een extra verlengkabel heeft Rond 5 polige, ik heb maar
een metertje of 16 (of is dat al voldoende?)

Groet,
Dave
DP  :degroeten:

Kijk ook ff op de stekker voor welk amperage deze bedoelt is. hier zit ook nog verschil in wat betreft formaat stekker.

DP

Citaat van: Big Willem op 11-05-2011  18:58 ukijk ook ff op de stekker voor welk amperage deze bedoelt is. hier zit ook nog verschil in wat betreft formaat stekker

32 ampere. 3 fase, 1 nul, en een massa  :degroeten:

jelle

Citaat van: DP op 11-05-2011  19:30 u32 ampere. 3 fase, 1 nul, en een massa  :degroeten:
Ik heb nog wel verlengkabel.
Laat het maar weten hoeveel er nodig is.

peter.gelder

Rij 28 mei vroeg weg uit het arnhemse, dus mocht iemand mee willen rijden hoor ik het wel. De bedoeling is des avonds terug te keren, maar lees van alles over kamperen en zo, neem dus voor de zekerheid mijn tentje mee mocht het een leuke dag worden. Dus geen garantie voor de terugweg!

Oscar

Citaat van: peter.gelder op 12-05-2011  23:51 umaar lees van alles over camperen en zo, neem dus voor de zekerheid mijn tentje mee mocht het een leuke dag worden. dus geen garantie voor de terugweg!

Tip 1 : Reserveer de camping, anders heb je geen zekerheid voor een overnachting op de camping. (Niet geboekt is niet mogen overnachten!)  Tip 2 : Reserveer (en betaal) voor de BBQ want ander moet je zelf wat regelen voor het eten wat ongezellig en onhandig is....

 :degroeten:

DP

Citaat van: jelle op 12-05-2011  22:00 uIk heb nog wel verlengkabel.
Laat het maar weten hoeveel er nodig is.

Ik heb nog niets gehoord van de organisatie, je kan hem voor de zekerheid meenemen, MAAR.....
in oudere boerderijen werden vroeger platte 380 stekkers gebruikt, ik weet niet of deze boerderij (woning)
een ronde heeft het zou dan zinloos zijn die zware kabels mee te sjouwen.
Ik hoop dus nog op een berichtje van de organisatie !

DP  :degroeten:

Herman

Dave, zodra ik het weet meld ik het je. Ik ga binnenkort langs.

Tsjerk

Citaat van: DP op 13-05-2011  08:47 uIk hoop dus nog op een berichtje van de organisatie !

Stuur even een PM naar Herman of Warningh dan weet je zeker dat  je de organisatie bereikt.

peter.gelder

Ik denk dat ik in de auto blijf pitten, scheelt ook weer tent opzetten. Koud zal het niet zijn.

warningh

Beste Vrienden van het Bier,

De keuring van alle 396 bieren heeft inmiddels plaatsgevonden, het klassement is opgemaakt.
Meer daarover op 28 mei.

Het ONK in de regionale media:

Omrop Fryslan heeft een interview gehad met Jelle en opnames gemaakt van de keuring.
http://www.youtube.com/watch?v=qyL-IHkH-Gc

De Leeuwarder Courant plaatste een berichtje op de website.
http://www.lc.nl/friesland/regio/article13564923.ece/Amateurs-brouwen-de-fijnste-bieren-

Groet,
Hans Warning

jelle


Oscar


erikgroothuis


Herman

Dames en Heren, of meer toepasselijk heren en dames ONK-gangers,

Zoals jullie bekend is zijn a.s. zaterdag ook een aantal van onze sponsoren live aanwezig. Waaronder de Bierwinkel uit Joure, Van der Kooy uit Jubbega, NVD Lastechniek uit Drachten en Candirect uit Duitsland. Willen jullie iets specifieks van een of meerdere van deze leveranciers aanschaffen of bekijken, dan bij deze de tip om ze even een mailtje te sturen. Spullen meenemen is niet zo'n probleem, beslissen wat wel en wat niet mee te nemen is een groter vraagstuk. Hier hebben jullie zelf een actieve rol in. Laat dus van je horen!

Tot zaterdag!
Herman

Oscar


Henielma

Ik heb per mail al wat besteld bij Candirect. Hij zou het meenemen volgens zijn enthousiaste reactie: dann nehme ich sie mit nach Holland zum Festival!

Maar hij kan maar een beperkte hoeveelheid meenemen en als je aangeeft waar je interesse in hebt dan neemt die datgene mee waar je wat aan hebt. Laatst had die trouwens gebruikte 9,5 liter NC kegs.  :)

Adrie

Leuk die interviews. Ik begin er zin in te krijgen (en de week is nog zo lang).

dennis

Citaat van: Oscar op 24-05-2011  07:54 u

 :-X :-\

Ach, dat kunnen ze zo ver van te voren helemaal niet voorspellen! En... het meeste valt ernaast!

Kleine_Schriek

Citaat van: Henielma op 24-05-2011  08:03 uIk heb per mail al wat besteld bij Candirect. Hij zou het meenemen volgens zijn enthousiaste reactie: dann nehme ich sie mit nach Holland zum Festival!

Maar hij kan maar een beperkte hoeveelheid meenemen en als je aangeeft waar je interesse in hebt dan neemt die datgene mee waar je wat aan hebt. Laatst had die trouwens gebruikte 9,5 liter NC kegs.  :)
Sprak Stefan per mail en hij neemt 20 van die kleine vaatjes mee. Zouden 40 euro gaan kosten.

aldo

Citaat van: Oscar op 24-05-2011  07:54 u

 :-X :-\


Brrr.... net toch nog maar een  tent aangeschaft, wou eerst mijn spulletjes gewoon buiten zetten maar daar zien we nu toch maar van af!

Het Alfazuurmannetje


Oscar

Citaat van: dennis op 24-05-2011  12:14 uAch, dat kunnen ze zo ver van te voren helemaal niet voorspellen!

Inderdaad, de temperatuur is al met 1°C naar boven bijgesteld.... :)

peter.gelder

Is er op het ONK nog iets te drinken, uit die brouwerij, of is er een café of moet je alles zelf meenemen? Zou wel lullig zijn als ik dat hele eind moet rijden en er is  niks bijzonders te drinken daaro...

Kleine_Schriek

Volgens mij is er genoeg bier en is het zekers de bedoeling zelf wat mee te nemen ;-) Ruilbier, drinkbier, opwarmbier, doorwarmbier, afzakbier....  8)

Oscar

Citaat van: peter.gelder op 24-05-2011  17:08 uis er op het onk nog iets te drinken, uit die brouwerij, of is er een cafe of moet je alles zelf meenemen?

Beetje vreemde vraag natuurlijk. Er zal ongetwijfeld Sinas, Cola & 7-up zijn... ;D ;D ;D 

Zonder gekheid: de bieren van de brouwerij zullen zeker daar te proeven zijn, of er nog andere bieren zijn te krijgen weet ik niet. Tijdens de BBQ is commercieel bier "NOT DONE !!" dus daarvoor zelf wat meenemen, maar jij deed niet mee met de BBQ dacht ik.. :(

peter.gelder

Ok, neem aan dat die brouwerij waar het is ook nog wat in de aanbieding heeft.

Herman

Drinken? Bier van Maallust, Mommeriete en de Gulzige Gans. Verder natuurlijk fris, koffie ....

peter.gelder

Zat even naar het programma te kijken. Is de LABO-vergadering voor iedereen toegankelijk? Ook de andere events neem ik aan?

jelle


Oscar

Citaat van: peter.gelder op 25-05-2011  11:52 uIs de LABO-vergadering voor iedereen toegankelijk?

Nee, die is alleen voor bestuursleden/afgevaardigden van de aangesloten verenigingen.. :)

Adrie

Citaat van: peter.gelder op 25-05-2011  11:52 uZat even naar het programma te kijken. Is de LABO-vergadering voor iedereen toegankelijk? Ook de andere events neem ik aan?

De LABO-vergadering is voor de voorzitters (of andere bestuursleden) van de aangesloten brouwverenigingen.

*edit* Oh, Oscar is me net voor.

Oscar

Wow... ik was net 1 seconde sneller Adrie.. Je wordt oud... ;D ;D ;D ;D  ;)

Adrie

Citaat van: Oscar op 25-05-2011  12:37 uWow... ik was net 1 seconde sneller Adrie... Je wordt oud... ;D ;D ;D ;D  ;)

Weet ik. Dagelijks word ik 24 uur ouder. Al lijkt het de laatste tijd sneller te gaan.

peter.gelder

12.00 uur: Brouwerij open
12.30 uur: Rondleiding Brouwerij / bezoek gevangenis museum
13.30 uur: Derek Walsh: 'De geheimen van Christoffel Nobel'.
14.15 uur: Caspar Kuik: 'Het geheim van een goed recept'.
14.45 uur: Discussie
15.00 uur: Rondleiding Brouwerij / bezoek gevangenismuseum
16.30 uur: Prijs uitreiking ONK 2011
17.15 uur: Biertje en nog even napraten.
18.00 uur: Einde programma

Dus vanaf 12u begint het programma voor niet-bestuursleden en is vrij toegankelijk verder!

Oscar

Citaat van: peter.gelder op 25-05-2011  13:18 uen is vrij toegankelijk verder!

Was dat niet helemaal duidelijk dan ?  :)

Citaat van: peter.gelder op 25-05-2011  13:18 u18.00 uur: Einde programma

19.30 uur : BBQ  :)

Albertus

Citaat van: Adrie op 25-05-2011  12:38 uWeet ik. Dagelijks word ik 24 uur ouder. Al lijkt het de laatste tijd sneller te gaan.

En dat van de man die sneller post dan zijn schaduw. ;D

Bert

peter.gelder

Ok dan start ik met het bezoek aan het gevangenismuseum, dank.

Herman

Je kunt evt. met de boevenbus van de gevangenismuseum naar het ONK en weer terug ;)

peter.gelder

Citaat van: Herman op 25-05-2011  19:28 uJe kunt evt. met de boevenbus van de gevangenismuseum naar het ONK en weer terug ;)

Tot hoe laat rijdt ie? Zet ik mijn auto bij het museum neer...

Herman

Volgens mij tot 17u. Hoe dan ook is die parkeerplaats nog op redelijke loopafstand (10 min).

Henk oet Paiz

Citaat van: peter.gelder op 24-05-2011  17:08 uIs er op het ONK nog iets te drinken, uit die brouwerij, of is er een café of moet je alles zelf meenemen? Zou wel lullig zijn als ik dat hele eind moet rijden en er is  niks bijzonders te drinken daaro...

In het proeflokaal van de brouwerij hebben wij zaterdag 4 bieren op de tap. Een Weizen, Vienna, Blond en Meibok. De Vienna en de Blond zijn in ieder geval ook op fles verkrijgbaar. Verder zijn er 2 soorten glazen te koop.

Tot zaterdag,

Henk  :proost2:

Tsjerk

Ik denk dat ik morgen ook maar even naar Veenhuizen ga.
Op het forum zal morgen toch wel geen reet te beleven zijn!  :D


(hoe komt die snelkoppeling in mijn tekst??)

Hopmans


Jacques


peter.gelder

Citaat van: Henk oet Paiz op 26-05-2011  16:04 uIn het proeflokaal van de brouwerij hebben wij zaterdag 4 bieren op de tap. Een Weizen, Vienna, Blond en Meibok. De Vienna en de Blond zijn in ieder geval ook op fles verkrijgbaar. Verder zijn er 2 soorten glazen te koop.

Tot zaterdag,

Henk  :proost2:

Okay mooi, dan zal ik die gedurende de middag proeven. Niet te veel, want ga des avonds naar Groningen met de auto.

Jacques

Ik krijg net het volgende mailtje in verband met het feit dat ik een 3 delige kraan besteld had die ik morgen van ninox zou ontvangen.

--------------------

Geachte klanten,

Dit email wordt verstuurd aan alle klanten van nvd-lastechniek en daarom is niet gepersonaliseerd.

Mij man (niko/ninox/nvd-lastechniek) heeft vanochtend en aanrijding gehad (zijn auto werd van achter aangereden door en andere auto) en ligt op dit moment in het ziekenhuis. Gelukkig is niets ernstig maar hij moet een paar dagen in het ziekenhuis verblijven voor onderzoek.

Op moment dat hij terug is wordt er zo snel mogelijk contact met u opgenomen.

--------

Niko (ninox) zal dus niet aanwezig zijn bij het ONK.

Hierbij wens ik Niko van harte beterschap.

Tsjerk

Citaat van: Jacques op 27-05-2011  18:28 uWelke snelkoppeling?

Het woordje "reet" is rood en staat op een stippellijn. Als ik er op klik kom ik hier uit:

http://www.surfcanyon.com/search?f=sl&q=reet&partner=wtiffeua

Jacques

Citaat van: Tsjerk op 27-05-2011  23:23 uHet woordje "reet" is rood en staat op een stippellijn. Als ik er op klik kom ik hier uit:

http://www.surfcanyon.com/search?f=sl&q=reet&partner=wtiffeua

Vreemd bij mij is dat niet het geval. Mogelijk ligt dit aan je browser.

Herman

Heftig nieuws van Niko. Ik wens hem van harte beterschap!

René K

Inderdaad heftig nieuws! Hopelijk kan hij snel het ziekenhuis weer uit. Voor alle anderen veel plezier tijdens het hoogtepunt van brouwend Nederland!

erikgroothuis

(Nog) geen live verslaglegging vanaf het ONK?

Hopmans

Dus men gaat voor extreem bitter dit jaar?


René K

Inderdaad, de achterblijvers zijn erg nieuwsgierig ;).

Jacques

Het ONK zit er alweer op.

Voor de felicitaties, nabeschouwingen en foto's kunnen jullie hier terecht.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.