Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Stoute Gijt - RIS  (gelezen 5820 keer)

Offline Alchemist

• Vol lid
  • Land: nl
  • Ølchemist
    • De Bierderie
Re: Stoute Gijt - RIS
« Reactie #25 Gepost op: 16-10-2010 00:38 u »
Ik ben momenteel van je Stoute Gijt - RIS aan het genieten.  :proost:

Ik vind hem erg lekker. Mooie uitgebalanceerde verhouding van de harder bittere gebrande mout en aanvullende smaak van ontbitterde chocolademout. Ik vind het zoete in dit bier juist aangenaam en vind dat dit goed past bij het alcoholische component. Ook is de hopbitterheid in evenwicht met de geroosterde bitterheid. Geen van beiden voert echt de boventoon.

Dagmar vond hem te bitter, hoewel ze tegenwoordig toch vaak wel fanatiek meesnoept van mijn stouts, dus ik mag hem gelukkig helemaal zelf opdrinken. :)

Ik vind dat je trots mag zijn op deze RIS. Mooi in balans met een frisse geur en een interessante volle smaak. Hier lust ik wel pap van. Ik hoop dat de Stoute Gijt vaker gebrouwen gaat worden. ;)

Hoe ben je er eigenlijk bij gekomen om een RIS te maken? Ik dacht dat je niet erg van stouts hield.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline VEMP

• Super lid
  • Land: nl
  • Loatj um smaake!
Re: Stoute Gijt - RIS
« Reactie #26 Gepost op: 16-10-2010 11:50 u »
Dank je wel Fabian voor het proeven. Leuk om te lezen dat je zo positief bent.
Inderdaad, ik was niet gek op stouts. Maar mijn broer wel, dus ik dronk het steeds vaker mee. Ik heb het echt leren drinken en waarderen. Een RIS vind ik nu heel smakelijk, een gewone stout ben ik nog steeds geen grote liefhebber van.
Nogmaals bedankt!

Tags: