16-10-2010 Hobbybrouwendag 2010 in Oss AFGELAST

Gestart door MO, 23-06-2010 16:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JWVG

Ik weet het niet, Adrie. Ik had een kegerator bij Dave gereserveerd voor 2 bieren (mijn IPA en Vienna). Maar als het moet, gat ik terug naar eentje.

 :degroeten: JW.

Adrie

Ach, we kunnen ook afwisselen. Ik kom waarschijnlijk met de trein en neem een 9 liter vaatje mee. Die is natuurlijk zo leeg.

Tsjerk

Ik heb mijn 10 liter fust met de 3-granen Tripel gebotteld. Of ie nodig is dan hoor ik het wel.

MO

Dit jaar komt slijterij Zeewijck uit IJmuiden een stand bemannen met nieuwe, spannende en/of verse bieren. Wensen?
Bestel je bieren via e-mail. Het adres begint met info en eindigt met zeewijck.nl; er staat een apestaart tussen.

De-Geert

Hebben zij een assortiment-lijst? Die kon ik op de site niet vinden.

MO

Nee, die hebben ze niet. Maar ik bedoel: bestel als je iets specifieks zoekt. Ik zou wel verse Fuller's ESB en verse Fuller's IPA willen.

VEMP

Morgen gaat het bier op 20 liter vaatje. Het sg is 1014. Iemand idee hoeveel suiker ik moet toevoegen?

Oscar

Citaat van: VEMP op 06-09-2010  17:37 uIemand idee hoeveel suiker ik moet toevoegen?

Ik heb goede ervaringen met 4 gr/l maar andere weer met minder....

DP

Citaat van: VEMP op 06-09-2010  17:37 uMorgen gaat het bier op 20 liter vaatje. Het sg is 1014. Iemand idee hoeveel suiker ik moet toevoegen?

Hoi Rudy, dus ongeveer net zoveel als in een fles blijkbaar.
Zorg je ervoor dat je hem niet te vol doet (te ver vult) , ik hou altijd de
CO2 ingang in de gaten daar blijf ik net even onder.
de CO2 ingang is natuurlijk het korte pijpje in de fust.

groet,
Dave :biersmile:

MO

3 tot 4 g/L moet voldoende zijn.

DP

Citaat van: Oscar op 16-09-2010  20:06 uEn nog maar 7 BBQ'ers...kom op dat kan meer hoor... samenvol

Hey Oscar.

Moeten de centjes worden overgemaakt?
Ik weet eigenlijk niet meer hoe wat dat vorig jaar deden.
En aan wie? Of ter plekke afrekenen?

groet,
Dave :proost2:

DP

Citaat van: Caspar op 25-06-2010  09:08 uIk neem alleen zo'n 5 l partyfustje mee... maar bier is er inderdaad zat zo te zien. Ik moet wel even nadenken hoe ik en het fustje en een tas ruilbieren mee ga zeulen. Misschien het fustje vooraf ergens afdroppen!

Ik doe ook mee met de BBQ, lekker :biersmile: .

Uiteraard wil ik proberen net als vorig jaar voor de liefhebbers het vustje
met ons bedrijf te laten ophalen zodat het tijdig rusten kan.
Wel in samenspel hé! (uiteraard kosteloos)
Laat maar horen wie er zijn vustje opgehaald wilt hebben.

Groet,
DP  :degroeten:

JWVG

Citaat van: DP op 16-09-2010  20:38 uLaat maar horen wie er zijn vustje opgehaald wilt hebben.

Heel graag! En, zoals gewoonlijk:  :groots:.

Ik zal een paar flesjes voor je meegeven!

 :degroeten: JW.

JWVG

Citaat van: MO op 23-06-2010  16:55 uupdate 28 juli 2010
Aangemeld voor fust (totaal 12-16)
Winnaar ONK 2010!! (Caspar)
Martin (MO)
Jan Willem (JW) twee bieren
DP
Oscar
Piele
Herman
Liemingbrouwer (1 of 2)
Henielma (1 of 2)
Jacques (1 of 2)
VEMP
Adrie

Dit is alweer een tijdje geleden, en ik heb beloofd om een beetje bij te houden wie er welk bier gaat tappen, en ook te zorgen dat er een label/beschrijving is voor elk bier. Geldt deze lijst nog steeds, of zijn er afvalligen? Lieming, Henielma en Jacques: weten jullie al of je 1 of 2 bieren meeneemt? Ik dus 2, tenzij er te veel bieren zijn (waar het wel naar uit ziet).

 :degroeten: JW

piele

Ik doe nog steeds mee met 1 fustje 10 liter, maar wat erin zit blijft nog een verassing  :proost:

:degroeten:

DP

Citaat van: JWVG op 16-09-2010  20:44 uDit is alweer een tijdje geleden, en ik heb beloofd om een beetje bij te houden wie er welk bier gaat tappen, en ook te zorgen dat er een label/beschrijving is voor elk bier. Geldt deze lijst nog steeds, of zijn er afvalligen? Lieming, Henielma en Jacques: weten jullie al of je 1 of 2 bieren meeneemt? Ik dus 2, tenzij er te veel bieren zijn (waar het wel naar uit ziet).

 :degroeten: JW

Oke JWVG, wat moet er allemaal op komen? dan kan ik er één maken.
ik stuur je ook een pb tje, voor het afhalen van de fust.

 :groots: groet DP

JWVG

Heren, het was eigenlijk mijn plan om een week van te voren gewoon even te vragen wat jullie tappen, welke stijl (behalve aan Jacques, want die doet daar niet aan  ;)), en welk alcoholpercentage. Dat wil ik dan, incl brouwer, op een lijst uitprinten die bij het begin van de opstelling hangt, zodat mensen weten waar ze uit kunnen kiezen. Ik wil dan ook nog een kleiner label met dezelfde info uitprinten die bij de tap kan worden geplaatst. Vorig jaar was het nogal rommelig, en moesten we ons met handgeschreven papiertjes behelpen.

Piele, je kunt het natuurlijk een week van te voren naar me toesturen per pb, en dan ziet men het pas op de dag zelf.

 :degroeten: JW.

Henielma

Ik wil twee bieren (ieder 10 liter) meenemen tenzij er teveel bieren zijn dan 1 bier.

Welke twee bieren weet ik nog niet maar in ieder geval de Scotch Ale die ik nu in vergisting heb.

William

Citaat van: JWVG op 16-09-2010  21:14 uVorig jaar was het nogal rommelig, en moesten we ons met handgeschreven papiertjes behelpen.

En bedankt hè :( ;)

JWVG

Huh? Die had ik toch geschreven? Het was niet mijn bedoeling om iemand anders dan mezelf af te zeiken  :).

 :degroeten: JW.

William

In mijn beleving was ik het. Inderdaad rommelig dus ;D

DP

Citaat van: JWVG op 16-09-2010  21:37 uHuh? Die had ik toch geschreven? Het was niet mijn bedoeling om iemand anders dan mezelf af te zeiken  :).

 :degroeten: JW.

Ik kon niets beters verzinnen als een TEST BIERTJE MARCELS BIER.
Wat JW keurig voor mij heeft opgeschreven.
het bier was samen met mijn zwager gebrouwen, maar had een occidatie
op advies van medebrouwers toch het bier meegenomen zodat er reacties
opgang kwamen wat er nou mis was gegaan en daar een leer proces uit te halen.
nou ik kan je vertellen,

ik was super blij met de gegeven reacties en heb er veel uit geleerd  :groots:
toch spijt het mij dat er voor betaald is.. :weetniet: :nut: :huilen:

ik hoop het dit jaar beter te doen, aangezien mijn andere biertje een 7,1 scoorde
op het ONK moet ik er toch van geleerd hebben.

DP :degroeten:

Oscar

Dit bier komt van mjn kant op tap...en hij is erg lekker !! :biersmile:

PietO

Aangezien ik een gistopkweek standje met Robin mag bemannen de vraag: welke gist zal ik op fedbatch zetten vanuit cryobank ; voorkeur (kunnen samples meegenomen worden; onder microscoop bekeken worden, ...)?? beschikbaar:

abbaye de forest
alte muehle (ondergist Duits)
augustijn
belgian abbey
belgian abbey II
belgian ardennes
belgian strong ale
chateau de flandres
chouffe
duvel
german ale
hoegaarden
karmeliet
london ale 3
oerbier
roeselare
weihenstefan
Westmalle
Westvleteren
witte la trappe

Denk eraan om nog 10 l Koelsch mee te nemen (evt. met Baierischen anstich) of is er al genoeg fustbier?

Caspar


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.