"Groot zelf bier brouw boek" vs "Het groot zelf bierbrouwboek"

Gestart door NielsR, 31-05-2010 09:22 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NielsR

Hoi,

Als beginnende brouwer probeer ik nu wat literatuur op de kop te tikken. Zo vond ik een versie van het "Groot zelf bier brouw boek", 4de druk, 1987.

De verkoper omschrijft het boek o.a. als "Geheel vernieuwde bijgewerkte editie o.a nieuwe recepten o.a zonder alcohol".

Nu zie ik dat er ook een uitgave bestaat van 2004 onder de titel "Het groot zelf bierbrouwboek".

Gezien de omschrijving van de verkoper denk ik dat hij deze van het WWW heeft geplukt en dat deze van de nieuwe 2004 versie komt. Dit is wat ik vermoed, maar ik ben natuurlijk helemaal niet zeker.

Is het verschil in beide uitgaven groot? Is het de moeite om te zoeken achter een 2004 uitgave in plaats van de 1987 uitgave te kopen? Gezien de prijs incl. verzending toch € 13 is zou ik toch niet overhaast te werk willen gaan.

Groeten,
Niels R.

PS: Ik heb ondertussen volgende beginnerscursussen in mijn bezit:
  • "Bier brouwen voor beginners" / De Roerstok
  • "Deltabrouwers' Bierbrouwcursus" / Jasper Dijkers
  • "Thuis bier brouwen" / Louis Meulders

RobinB

Check de curusus op de hoofdsite ook ff, recent geheel vernieuwd incl. benodigdhedenlijst!
Als de auteurs van beide versies dezelfde zijn, zou ik gewoon de nieuwste nemen.

Adrie

Als je die cursusboeken al hebt, zou ik het boek van van Schaik niet meer kopen, eerlijk gezegd. Het boek van Jasper ken ik en die is uitstekend. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik de herdruk van het boek van Van Schaik niet ken.

dennis

Ik weet niet of er verschillen tussen de twee uitgaven zijn, Jan van Schaik toch?  Ik heb hier nog wel een editie liggen zonder jaartal, zonder isbn, ziet er nog als nieuw uit.  Voor 50 cent mag je hem hebben, ik heb hem ook voor 50 cent gevonden.
Het is overigens niet zo groot hoor, kleiner dan a4 en nog geen cm dik.  Maar bier brouwen hoeft ook niet zo heel ingewikkeld te zijn!

Misschien is dit nog wat voor je?  Vorige maand geheel herzien door onze Jacques!  Dan heb je dat boekje volgens mij niet eens nodig.

Caspar

Ik kan het boek van Jan van Schaick wel aanraden, lekker pragmatisch en altijd leuk om even door te bladeren. Ik heb geloof ik de nieuwe druk.

NielsR

Owkay... dat waren allemaal snelle reactie :o)

Wat betreft de HobbyBrouwen.nl-cursus: deze is ongeveer de eerste die ik heb gelezen! Zeker de moeite!

Het lijkt me niet langer meer prioritair om het boek van Schaik aan te kopen. Ik laat het tweedehands exemplaar uit 1987 dan even links liggen en als ik ooit een nieuwe uitgave tegenkom probeer ik die wel op de kop te tikken.

Alvast bedankt voor de reacties en info!

Groeten,
Niels R.

dennis

Citaat van: NielsR op 31-05-2010  10:08 uOwkay... dat waren allemaal snelle reactie :o)

Hobbybrouwers worden nou eenmaal snel enthousiast als anderen ook maar enige interesse tonen!   ;)  Zet hem op!

Albertus


Van het boek van Jan van Schaick heb ik de uitgave uit 2004. "Geheel vernieuwd" blijkt een rekbaar begrip.
Uit oog punt van hobbybrouwhistorie is het leuk om te hebben, om te leren brouwen zou ik de raad van de vorige forumleden opvolgen.

Bert

Hopmans

Ik heb leren brouwen uit het boek van Jan van Schaik, en ik brouw nagenoeg hetzelfde als Jan.
Niets mis mee.

Welliswaar pak je ook eea van het internet op, en gebruik je op een gegeven ogenblik software etc.,
maar als basis is het helemaal niet verkeerd.


RobinB

Het is ook gewoon een leuk "weetjes" boek, leuk om te lezen!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.