Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Verdwijnen tekst  (gelezen 6399 keer)

Offline Marjolijn

• Boven 10 berichten
  • *
Verdwijnen tekst
« Gepost op: 02-05-2002 16:09 u »
Waar o waar stond dat berichtje over het verdwijnen van de tekst? Ik heb zojuist in een antwoord de backspace toets gebruikt en vervolgens kwam ik terug op de startpagina van het forum. Miscchien dat je hier iets mee kan Jacques?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline fritz

• Senior lid
  • Land: be
  • Brouwerij De Maanberg
Re: Verdwijnen tekst
« Reactie #1 Gepost op: 02-05-2002 20:42 u »
Ik vrees dat hier niets aan te doen valt.  De backspace-toets werkt als een "back-button" van je browser.  Het heeft dus niets met de code voor het forum te maken ...  :(

Groetjes,
:degroeten:
Fritz

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #2 Gepost op: 02-05-2002 21:36 u »
Hoi Fritz,

Dit is nieuw voor mij. Ik heb het even uitgeprobeerd en ondekt dat je volkomen gelijk hebt.
Weet jij of de escapetoets ook een wat afwijkende functie heeft. Als ik een bericht in het berichtenvenster selecteer en kopieer met Ctrl-C en vervolgens op escape druk verdwijnt alle tekst en is ook het klembord leeg want ik kan de tekst ook niet meer plakken met Ctrl-V.  :echtboos: :echtboos: :echtboos: Druk ik niet op de escapetoets dan werkt dit allemaal wel. Ook de toets Ctrl-Z (ongedaan maken) werkt dan naar behoren.

:degroeten: Jacques

Offline fritz

• Senior lid
  • Land: be
  • Brouwerij De Maanberg
« Reactie #3 Gepost op: 03-05-2002 19:28 u »
Hallo Jacques,

De escape-toets heeft het zelfde effect als op de toets "Reset forum" klikken.  Ik denk dat ook dit een standaard instelling is van windows en/of internet explorer.  Ik heb zelf al een aantal programaatjes geschreven in visual basic en daar had ik op enkele "forms" een cancel-toets geplaatst   :bijdrage_forum:.  De shortcut voor deze toets was de escape-toets, dus zowat dezelfde functie als hier de reset.  Toch denk ik dat het mogelijk moet zijn om voor je browser de escape-toets uit te schakelen.  Dan moet je in het yabb programma enkele regeltjes toevoegen die het post bericht blad ongevoelig voor de escape-toets maken.  Ik ken het niet van buiten, maar als ik eens wat tijd heb zal ik er eens naar zoeken.  Andere mogelijkheid: zoveel mogelijk van de escape toets blijven ;)

groeten,
:proost2:
Fritz

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 03-05-2002 22:46 u »

Citaat

Toch denk ik dat het mogelijk moet zijn om voor je browser de escape-toets uit te schakelen.  Dan moet je in het yabb programma enkele regeltjes toevoegen die het post bericht blad ongevoelig voor de escape-toets maken.  Ik ken het niet van buiten, maar als ik eens wat tijd heb zal ik er eens naar zoeken.

Hoi Fritz,

Als jij dat wilt doen ben ik je heel dankbaar. Op dit moment heb ik het op mijn werk heel druk en moet 's avonds ook wat doen. De vrije momenten heb ik hard nodig om me te ontspannen en om het forum te lezen  ;D

Offline Sander J.

• Junior lid
  • **
  • I want my beer !
« Reactie #5 Gepost op: 05-05-2002 22:43 u »
Gelukkig dat het allemaal de schuld is van Bill Gates.
Ik heb ook wel eens een hele lap tekst getypt en om het te controleren klikte ik op het knopje bekijken. En weg was alles.

Ik begon al aan mezelf te twijfelen; zeker toen het voor de tigste keer gebeurde. Of misschien dat het aan het bier lag dat ik bij het internetten dronk.

Ik hoop dat jullie een oplossing vinden. Voorlopig dus voorzichtig met de toetsen.

Sander

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #6 Gepost op: 15-05-2002 12:42 u »
Ik had vandaag toevallig ook even last van het backspace fenomeen. Als in elke browser kun je echter vooruit bladeren. Dus Alt+Cursor naar rechts zorgt er voor dat je weer bij je bericht terechtkomt.

Herman

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #7 Gepost op: 05-11-2004 23:29 u »
Ik had nog niet gekeken hoe nu zit met het verdwijnen van teksten bij de nieuwe SMF software.

:hoera: :hoera: :hoera: Goed nieuws!  :hoera: :hoera:
De backspace toets werkt als... de backspace toets.

Het indrukken van de escape toets zorgt er nog steeds voor dat teksten in het berichtenvenster verdwijnen. Maar ook dit is geen ramp meer als je op tijd de combinatie Ctlr-z indrukt.

Tags: