Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Delta-gisten (Where to find?)  (gelezen 23659 keer)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
Re: Delta-gisten (Where to find?)
« Reactie #25 Gepost op: 25-07-2020 17:27 u »
Nou, dan zal hij zeker niet vertellen dat hij toendertijd een pakje WY1007 had gekocht. ;)
We praten over de periode rond 1990. Ik weet niet of de WY1007 toen al te koop was voor hobbybrouwers.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #26 Gepost op: 25-07-2020 17:32 u »
Sander heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt. Hij is actief bij een grote Nederlandse brouwerij.
Ja. Dus hij heeft nu inderdaad geen inkomsten uit gistverkoop of aandacht meer nodig, dus zou het nu wel bekend kunnen maken. Maar zoals hij vroeger was moest er rondom die gisten toch iets mysterieus blijven hangen. Dat maakte het natuurlijk ook wel weer leuk. 

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #27 Gepost op: 25-07-2020 17:34 u »
We praten over de periode rond 1990. Ik weet niet of de WY1007 toen al te koop was voor hobbybrouwers.

Ik zeg zeker niet dat dit het geval is, maar het kan wel. Wyeast is vanaf 1986 actief en in de VS waren de gisten eerder beschikbaar dan hier in Europa.
Wat ook heel goed kan is dat hij de gist gekregen heeft van een medewerker van een brouwerij en dit niet wil vertellen om die medewerker niet in verlegenheid te brengen.
Ook kan de gist verzameld zijn tijdens een brouwerijbezoek op een onbewaakt moment.

Het is gewoon gissen...

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #28 Gepost op: 25-07-2020 17:59 u »
Ook kan de gist verzameld zijn tijdens een brouwerijbezoek op een onbewaakt moment.
Ik denk het laatste, even terugdenkend aan de tijden van toen met studenten die samen naar een brouwerij gaan. Die verhalen van even een buisje meenemen naar de brouwerij heb ik zeker gehoord tijdens de bestuursvergaderingen. Misschien een mooi lokaal zuid Duits brouwerijtje?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #29 Gepost op: 26-10-2020 13:05 u »
I bet it's the Uerige strain (Wyeast 1007).

Op dit moment proefje aan het doen met Delta x en Wyeast 1007 met zelfde wort vergisten. Dan kan ik aan de karakteristieken wel zien of het inderdaad dezelfde gist is.
Wordt vervolgt.

Tags: