Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Homebrewing Competitions  (gelezen 965 keer)

Offline celestialbrewing

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Homebrewing Competitions
« Gepost op: 06-07-2020 12:42 u »
Hello,
I have moved last year to Netherlands and moved my homebrewing hobby with me, mijn Nederlands is niet veel goed, so i think that this part of forum will be better for me now.

I have moved from Poland and in here we basically have over 15 competitions yearly and also a nationwide homebrew cup(https://pspd.org.pl/konkursy-pucharowe-2020-21/ - competitions for first part of 2020/21 season, in polish unfortunately but google translate does it well).  I also have tried to find anything in Netherlands, but didnt succeed, therefore there comes my question: Are there any regular homebrewing competitions happening in Netherlands?

Thanks!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Laikea

• Vol lid
  • Land: nl
  • Brouwerij Viander
Re: Homebrewing Competitions
« Reactie #1 Gepost op: 06-07-2020 13:57 u »
Hi there Celestial,

There are quite a few in the Netherlands as well. On this forum there is a separate place for that kind of information. Unfortunately for you, it is all in Dutch https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/board,14.0.html
I dont know whether Google translate will do the job, but I hope you can manage. If you need help with the translations, feel free to ask!

Cheers  :biersmile:

Offline celestialbrewing

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 06-07-2020 14:23 u »
Thanks for the answer, I Saw this OMK competition, did i see correctly that every year it has categories for all the beer styles from their list?

Offline Laikea

• Vol lid
  • Brouwerij Viander
« Reactie #3 Gepost op: 06-07-2020 14:35 u »
Indeed! There are 6 classes: A, B, C, D, E and V and the beers are pooled per similarity. For instance in class A the following beers are pooled: Berliner Weisse (D), Bitter (Ordinary Best (GB)), California Steam (USA), Dortmunder Export (D),Faro (B) ,G(u)euze-Lambi(e)k (Oude (B)), Irish Red Ale (IRL), Kölsch (D),Lambi(e)k (Oude(B)),Märzen & Oktoberfest (D),Münchener Helles (D),Pale Ale/Strong Bitter (GB),Pale Ale (American),Pale Ale (Belgische),Pils(ener),Pilsener (Urtyp),Saison (B),Vienna (A),Weizen, Witbier. Overall there will be one winner per class (if I am correct)

Cheers

Offline JOT

• Bergsche Bierbrouwersgilde
  • Junior lid
  • **
  • Cruysbrueder:Kloosterbier uit Sint Annaland
« Reactie #4 Gepost op: 06-07-2020 15:49 u »
Hello Celestial,

There is also the Open Bergsche Bierbrouw Kampioenschap in Bergen op Zoom. Every year in september.
https://www.bierbrouwersgilde.nl/info/

Kind regards,
Johan.

Tags: