Wie kan/wil er audio-opnames maken tijdens de proeverij

Gestart door William, 12-04-2010 21:50 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinB

Lijkt me toch wat prematuur, immmers we weten zelf onze uitkomst nog niet?
Dat is toch ook wel wat er verwacht wordt zodra we ermee "naar buiten" treden?

William

Citaat van: RobinB op 13-05-2010  12:55 uLijkt me toch wat prematuur, immmers we weten zelf onze uitkomst nog niet?
Dat is toch ook wel wat er verwacht wordt zodra we ermee "naar buiten" treden?

Vind je dat onze conclusies vast moeten staan voordat anderen er over mee mogen discussieren? Wij willen weten hoe hopgiften, vergistingscondities en moutkeuze de smaak van een ESB beïnvloeden, met de Fullers ESB als referentie. Ik vind dat iedereen recht heeft om die discissue te volgen en mee te doen. Ons doel is niet om een perfecte kloon te maken, al is dat wel mooi meegenomen.

We hebben het recept van Jamil als uitgangspunt gekozen maar mochten het pas openbaar maken als hij het heeft gepubliceerd. Nu dus. Helaas lijkt het recept van Jamil niet optimaal te zijn of er moet uit onze sessie blijken dat bv moutkeuze en hopsoorten een grote invloed hebben.

RobinB

Het enige wat we weten is dat niemand van zichzelf claimed een echte ESB te hebben, oa vanwege koolzuur issues.
Verder weten we nog niks, want we hebben geen proeverij gehouden noch iets kunnen analyseren/vergelijken.
We hebben geen verschillende hopgiften vergeleken, geen verschillende mouten, geen verschillende waterprofielen, niks...
Op geen enkele van onze vragen hebben we een antwoord?

Openheid vind ik niks mis mee en iedereen heeft het recht het te volgen, het enige wat ik wil voorkomen is dat men "teleurgesteld" is dat er na zo'n periode van stilte nog geen resultaten zijn?
Volgende week zijn die er wel, wat maakt dat weekje wachten dan nog uit?
 :weetniet:

William

Citaat van: RobinB op 13-05-2010  14:41 uOpenheid vind ik niks mis mee en iedereen heeft het recht het te volgen, het enige wat ik wil voorkomen is dat men "teleurgesteld" is dat er na zo'n periode van stilte nog geen resultaten zijn?
Volgende week zijn die er wel, wat maakt dat weekje wachten dan nog uit?

Misschien is dan juist de verrassing nog groter als we na de eerste tegenvallende resultaten een aantal leuke dingen concluderen op basis van de variatie in hop, mout en vergistingstemperatuur. Nu geef je de anderen de mogelijkheid om er iets over te zeggen. Als je het pas na de conclusies gaat openen krijg je sneller reacties in de trend van "zie je wel, dat had je van te voren kunnen weten"  ;)

JWVG

Citaat van: William op 13-05-2010  17:48 uAls je het pas na de conclusies gaat openen krijg je sneller reacties in de trend van "zie je wel, dat had je van te voren kunnen weten"  ;)

En je denkt dat we dat soort reacties anders niet krijgen? On what planet have you been?  :D

 :degroeten: JW.

De-Geert

Ik heb geen principieel bezwaar tegen openbaarheid, maar ben het op zich wel met Robin eens. Ik zie ook niet echt wat de rest van het forum er nu aan heeft. En wat hebben wij er aan dat de rest kan meediscussieren?

William

Je geeft iedereen in ieder geval de kans om te reageren en misschien zijn het zelfs wel zinvolle reacties ???

Maar wat doen we ermee? Dichthouden of open?

Oscar

Citaat van: William op 13-05-2010  18:11 uDichthouden of open?

On second thought : ff nog een weekje wachten....

Adrie

Laten we inderdaad nog effe een weekje wachten. Dan hebben we alle klonen vergeleken en kunnen we conclusies trekken. Anders wordt het toch weer oeverloos roepen zonder referenties.

basterd-brewer

Hey wel erg laat om er achter te komen, maar mijn portable DCC laat het nu afweten... Murphy of zo, tot nu toe had ik een ijzersterk vertrouwen in de recorder.

wie kan alsnog backuppen? ik heb namelijk mijn USB-microfoon ook uitgeleend

William

Citaat van: basterd-brewer op 22-05-2010  22:00 uHey wel erg laat om er achter te komen, maar mijn portable DCC laat het nu afweten... Murphy of zo, tot nu toe had ik een ijersterj vertrouwen in de recorder.

wie kan alsnog backuppen? ik heb namelijk mijn USB-microfoon ook uitgeleend

Ok dan :o  Wie?

Oscar

Citaat van: William op 22-05-2010  22:42 uOk dan :o  Wie?

Citaat van: Oscar op 12-04-2010  22:04 uIk neem gewoon mijn cameraatje mee en maak wat filmpjes....gooi ze op you-tube en de links kun je dan sturen naar yamil.. ;)

 :)

RobinB

mijn iPhone heeft wel een voicerecorder-functie, maar is kwalitatief natuurlijk niet je-van-hèt?

William

Citaat van: Oscar op 22-05-2010  22:46 u:)

Dat gaat waarschijnlijk wel goed komen en anders heeft Jamil pech.

Henielma

Mijn telefoon heeft ook een voice record functie. Daarmee kan in ieder geval ook opgenomen worden. Geluidskwaliteit, tja je kan niet alles hebben.  ;)

Tot straks.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.