Golden Promise IPA

Gestart door Herman, 09-04-2010 11:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinB

Hoe zit het met de body en moutigheid?
Of zijn die geheel ondergesneuwd?

Herman

Body is zeker wel aanwezig. Moutigheid ook, al kan ik dat beter beoordelen als hij gebotteld is. Het lijkt in ieder geval een gouden belofte.

Herman

Ik heb niet lang gewacht met bottelen. Er zat nl totaal geen leven in het waterslot, dus dan maar liever bottelen.

Ik vond de hopsmaken overigens nu wel meer in balans, er staat een mooie body tegenover de bitterheid. Moutigheid ook aanwezig, al heeft de hop nu wel de overhand. Het bier was overigens nog niet helder, bovenin de fles werd het al wel helder. Het is daarentegen ook niet zo troebel als ik met MO mout wel es heb gehad.

Binnenkort de volgende pale mout (Halcyon) es proberen.

Herman

Dit bier is toch wel heel smakelijk geworden. De hop is nu veel mooier in balans, het staat buiten kijf dat het een Amerikaans mengseltje betreft. Maar je kunt het niet op 1 hoptype vastpinnen, opzet geslaagd wat mij betreft. Helaas is het bier nog steeds niet geheel helder.

De-Geert

Hey, ik zie dat je hier Chinook & Amarillo gebruikt. Hoe vind je deze combinatie? Zou je dat vaker doen en/of aanbevelen?

Ik vraag het vanwege vanwege mijn IPA, die ik binnenkort wil maken.

Herman

Hoi Geert,

Ik vind de combinatie zeker geslaagd en zal het ook zeker nog eens toepassen. In het verleden heb ik ook wel chinook met Cascade gebruikt, maar ik vind de combi met amarillo wel lekkerder. Heb je hem overigens niet geproefd op de camping?

De-Geert

Ha!
Ja, wel geproefd maar ik weet het niet meer zo goed. Opvallend zachte smaak, dat kan ik me herinneren. Hoparoma weet ik niet meer zo.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.