Proefnotities

Gestart door William, 05-04-2010 17:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

EBC

Hi mannen...waarom komen draadjes van dit sub-board niet op de hoofdpagina van hobbybrouwen? Is dit een geheim genootschap?

Adrie

 ??? Ze zijn toch toegankelijk voor iedereen? Ook oningelogd kan ik dit allemaal lezen.

William

Citaat van: EBC op 15-08-2010  09:42 uHi mannen...waarom komen draadjes van dit sub-board niet op de hoofdpagina van hobbybrouwen? Is dit een geheim genootschap?

Shit, toch gevonden ;D.


Het was ooit een geheim genootschap maar is geopend nadat Jamil zijn eigen recept heeft gepubliceerd. Bedoel je dat de berichten gepost in het subboard niet op de hoofdbladzijde -> nieuwe berichten te zien zijn voor de niet-deelnemer? Misschien dat de rechten nadien niet helemaal goed zijn gezet.

Adrie

Citaat van: William op 15-08-2010  10:11 uHet was ooit een geheim genootschap maar is geopend nadat Jamil zijn eigen recept heeft gepubliceerd. Bedoel je dat de berichten gepost in het subboard niet op de hoofdbladzijde -> nieuwe berichten te zien zijn voor de niet-deelnemer?

Ja, hoor, dat zijn ze wel. Er zitten geen speciale rechten meer op dit board.

EBC

ik denk dat ik ben uitgesloten  :D.

als ik uitlog, dan zie ik deze draad wel, als ik inlog niet meer.  ???

Adrie

Dat is raar. Ik heb het nog even nagekeken en voor zover ik kan zien heeft dit board de standaardinstellingen wat betreft rechten.

EBC

Gevonden...het zat in mijn profielinstellingen. Daar kan je aanvinken wat je wel en niet wilt zien. Het lijkt erop dat boards die nieuw worden toegevoegd niet automatisch werden aangevinkt.

Afijn, ik hoor er weer bij  :D

Adrie

Welkom bij de club!   ;)

Jacques

Citaat van: EBC op 15-08-2010  09:42 uHi mannen...waarom komen draadjes van dit sub-board niet op de hoofdpagina van hobbybrouwen? Is dit een geheim genootschap?

Dit was een geheim subboard als je niet mee deed met het ESB-project. Na afloop van het project zijn de toegangsrechten zodanig gewijzigd dat iedereen de berichten kan bekijken.
De individuele profielen zijn niet gewijzigd...

EBC

Citaat van: Jacques op 16-08-2010  23:16 uDit was een geheim subboard als je niet mee deed met het ESB-project....

Haha, zo zie je maar. Geheime zaken en het resultaat was niet te zuipen, of zo lijkt het uit de proefervaringen  :proost:

Of gaan ze straks weer ondergronds met al die Engelse mouten?

RobinB

Och, zoals gemeld alleen geheim ivm het recept van Jamil.
Verder geen reden om ondergronds te gaan.

En niet te zuipen is ook wel overdreven... Geen kloon, wel te zuipen! ;)

dennis

Citaat van: RobinB op 17-08-2010  20:55 uEn niet te zuipen is ook wel overdreven... Geen kloon, wel te zuipen! ;)
Zeker wel.  Hier nu ook de laatste, van Daniel.  Hij is een stuk zachter dan voorheen, alhoewel niet bij het openen, tjonge wat knalde die kroonkurk eraf. (ik heb wel eens een verbogen kroonkurk gevonden die tegen het plafond aan was geketst)

Dit biertje dus.  Ruikt nog fruitig, smaakt wel hoppig maar niet zo scherp als voorheen.  Nog steeds lekker dus.

De-Geert

Niet te zuipen is zeker zwaar overdreven. Er is zelfs een 1e prijs op het ONK mee gewonnen. Toch, Dennis?

TVERSCH

Citaat van: Adrie op 15-08-2010  09:02 uBij het drinken van de ESB-Orval las ik in Wild Brews dat die kleine monsters zich ook schuilhouden in enigzins poreuze materialen als sommige plasticsoorten en dat je ze daar niet uit krijgt.

  Ik heb het vat waarin mijn "Orvallig" was vergist zeker een week volledig gevuld (bij aanvang op 70ยบ) met een oplossing van Chemipro Caustic op zijn kop gezet zodat alles in aanraking ermee zou komen voor ik het opnieuw in gebruik zou nemen.

 :( Helaas is heeft mijn bokbier, wat nu een paar weken in de fles zit, een eigenaardig smaakje dat naar Orval Brett neigt.
Ik ben bang dat dit langzaam gaat door de kleine hoeveelheid ' monsters', maar uiteindelijk toch een smerige infectie is die niet de bedoeling was. >:(

 :huilen: Helaas geen inzending voor het BONK dit jaar. :degroeten:

Edgar

En je kraantjesprotocol? Volledig uiteen? Uitgekookt?

Hopmans

Citaat van: TVERSCH op 31-08-2010  02:26 u:huilen: Helaas geen inzending voor het BONK dit jaar. :degroeten:

Waarom niet?
Hartstikke mooi man: Een nieuw biertype: De Brett-bock, of wilde bok.


dennis

Citaat van: De-Geert op 17-08-2010  22:21 uNiet te zuipen is zeker zwaar overdreven. Er is zelfs een 1e prijs op het ONK mee gewonnen. Toch, Dennis?
Inderdaad!  Maar moet je het dan wel een Britse Pale Ale noemen ;)

  :elifant: :elifant: :elifant: :elifant:

Al was ik er na die hele proefsessie in een kelder in Zutphen ook wel even klaar mee.

TVERSCH

Citaat van: Edgar op 31-08-2010  06:38 uen je kraantjesprotocol? Volledig uiteen? Uitgekookt?
Op dit vat zit geen kraantje, en de gebruikte hevelslang uitgekookt en andere bieren hebben het niet waarbij dezelfde slang gebruikt is.

Heb gister na de avonddienst de ESB van Geert eindelijk tot mij genomen :engel:

Vergeleken met mijn brouwsel (235) is het voller en smakelijker. Zeker het hopprofiel is  veel beter bewaard gebleven.
Een heerlijk zacht bier met een heel stevige hopsmaak. Heerlijk :duimop: van zo'n ESB lust ik er nog wel meer :proost:

De-Geert

Opmerkelijk.
Ik moet zeggen dat ik in het begin behoorlijk ontevreden was, misschien vooral omdat ik bepaalde verwachtingen had. Inmiddels vind ik het toch een aardig bier, en mijn vrienden kunnen 'm goed waarderen.
Hij is bijna op.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.