Hoogte filterplaat

Gestart door Ko, 15-04-2010 11:24 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ko

Brouwers,

Ik wil dit weekend eindelijk de filterplaat in mijn gamel maken. Nu vroeg ik me af, hoe hoog (of laag) de pootjes moeten zijn. Ik heb namelijk geen idee hoe veel ruimte er onder de filterplaat nodig is? Ik heb mijn gamel uitgedrukt en deze loopt af naar een gat in het midden van de tank. Dus er zijn geen plekken waar nog wort kan blijven staan. Kan ik dan de plaat los op de bodem leggen? Of is het toch verstandig om hier wat (RVS) draadeinde onder te schroeven....

Ik hoor graag van jullie ideeën.

Alvast bedankt,

Ko

Albertus


Belangrijk is dat hij goed wordt ondersteund. Wanneer je hem op de bodem van jouw (uitgedrukte) gamel legt dan zal hij aan de randen worden ondersteund. Wat ondersteuning erbij naar het midden toe is wel nodig (hangt natuurlijk ook af van de dikte van de filterplaat).

Bert

Ko

Ik heb de filterplaat van de Roode toren die door meerdere brouwers wordt gebruikt. Deze plaat zelf is niet zo dik, maar er zit ook een ondersteunend stuk RVS gaas bij. Dit kan ik in het midden in ieder geval wel gaan ondersteunen met wat draadeinden oid.

Voor het rendement maakt het dus niets uit of ik veel of weinig ruimte tussen bodem en filterplaat heb?

gr. Ko

Anton

Ko,
als je het gaas wat er als ondersteuning bij is zodanig afknipt dat het tot de ronding van de gamelbodem komt, dan heb je meteen de goede hoogte.
Voor dit ondersteuniggaas is geen verdere ondersteuning nodig.

Ko

Heel erg bedankt voor jullie tips, ik kan weer vooruit!

gr. Ko

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.