Bier in het nieuws

Gestart door Oscar, 26-03-2010 16:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Oscar

Zo met wat extra truukjes het artikel kunnen lezen zonder mijn nek te verdraaien... ;)

Goed artikel  :groots: en zeer waardig voor de hobby bierbrouwen. Hebben ze telefonisch alle info ingewonnen? Of een interview gedaan in Bergen op Zoom? Er worden nogal wat verschillende namen genoemd welke volgens mij op het OBBK aanwezig waren (keurmeester, LABO-voorzitter en een prijswinnaar... :) )
Maar de foto's komen weer van 't Wort Wat (geloof ik).  :weetniet:

Johannes

Citaat van: Henielma op 17-10-2011  18:13 uHieronder een link naar een scan.

http://verbeek.rr.nu/tc/artikel%2015%20okt%202011.pdf

Ook ene meneer Verbeek wordt genoemd zie ik  ;)

Henielma

Volgens mij hebben ze contact gehad met Hans van het Labo. Daarna zijn ze helemaal naar Oost-Brabant afgereisd voor een interview. Tevens zijn ze bij een gezamelijke brouwsessie geweest van 't Wort Wat en daar hebben ze ook foto's gemaakt. Ze hebben er dus best wel wat moeite voor gedaan.

Oscar

:duimop: :duimop: :duimop: En dat zie je aan het artikel... :)

MO

En in de archieven opgeslagen. Wel een keer tripel met dubbel p. Zo lelijk.

Man cave. Lachen!

Edgar

Het mag gerust historisch worden genoemd dat een zo groot artikel over hobbybrouwen verschijnt waar zo weinig eclatante fouten of onzin in staat. Ik vermoed dat een van de schrijvers zelf brouwt of het in elk geval goed heeft laten nalezen door één van ons. In elk geval pet af naar NRC hiervoor.

Drents Hopbier

Citaat van: Edgar op 18-10-2011  08:43 uHet mag gerust historisch worden genoemd dat een zo groot artikel over hobbybrouwen verschijnt waar zo weinig eclatante fouten of onzin in staat. Ik vermoed dat een van de schrijvers zelf brouwt of het in elk geval goed heeft laten nalezen door één van ons. In elk geval pet af naar NRC hiervoor.

Alleen wordt het witbier verward met Weizen (zit ook in een weizenglas). En om nu te zeggen dat een Engelse stout buiten Engeland een porter genoemd wordt, ben ik niet eens.

Hopbier

Henielma

De schrijver vond het zelf interessant. Ik het het artikel vooraf driemaal gereviewed maar er maar weinig rare dingen uitgehaald. Alleen op details aangepast.

Johannes

Citaat van: Edgar op 18-10-2011  08:43 uHet mag gerust historisch worden genoemd dat een zo groot artikel over hobbybrouwen verschijnt waar zo weinig eclatante fouten of onzin in staat. Ik vermoed dat een van de schrijvers zelf brouwt of het in elk geval goed heeft laten nalezen door één van ons. In elk geval pet af naar NRC hiervoor.

Of zou het komen door de nieuwe hoofdredacteur die bij jullie vandaan komt?  ;)

Jacques

Inderdaad een goed artikel en een hele mooie promotie van de hobby.

pincopallino

pincopallino

Uit de Haarlems dagblad.

pincopallino

Economisch moeilijke tijden?

pincopallino

Oscar

GeBaxke

@Oscar leuk stuk!

Je onderschrift, uitmaischen is niet meer van deze tijd....  :D is trouwens een topic op zich waard.

ciesvandekwis

Voor wie het nog niet wist: Orval heeft binnenkort een vrouwelijke brouwmeester!

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/economie/130227_Orval_vrouw

Niels B.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/entertainment/2013/03/biertje-brouw-het-lekker-zelf

Advertentie van Brouwland? Of een entertainment artikel? In ieder geval wijdde de spits gisteren een volle pagina aan onze hobby.

MO

Leest inderdaad als een advertorial.

RobinB

Is het niet verplicht om te vermelden dat het een advertorial is?
Beetje grijze zone journalistiek als je het mij vraagt...

Maar ja, Spits hè? ;D

Pim

Spits is toch één grote advertorial  ;)
Kan ook haast niet anders met een gratis krant

heijligers

Zeer ernstig Brouwland reclame. Wie gebruikt er eigenlijk een filteremmer?

heijligers

Uit het AD, weet niet van wanneer. Kreeg deze van een collega:

seed7

pincopallino

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.