Recepten > Kloonbrouwsels

Status van de verschillende kloonbrouwsels

<< < (2/8) > >>

Adrie:
Beste brouwers,

Het brouwseizoen is al weer lang aan de gang, tijd om mooie bieren te brouwen. Wie gaat er aan de gang met nieuwe kloonbieren of sluit zich aan bij bestaande kloonprojecten?

We zoeken nog kloners voor de Westmalle tripel (zeer veel voorwerk is al gedaan), de Westmalle dubbel (idem), de Columbus (eerste poging door 1 brouwer ondernomen), het Poperings Hommelbier (enig voorwerk gedaan), Duvel (voorwerk gedaan) en zie verder de lijst die Edwin heeft opgesteld in het tweede bericht van dit onderwerp. Veel brouwervaring is niet vereist, in principe kan iedereen meedoen.

Voor enkele bieren zoeken we ook nog trekkers: iemand die het onderwerp bij de kloonbrouwsels start en de kloonpogingen coördineert. Je kunt ook een sessie starten met jouw favoriete bier, uiteraard. Willen we het kloonproject tot een succes maken, dan moeten we er natuurlijk nog wel even goed aan trekken. Je leert er heel veel van, het levert je mooie bieren op en de proefsessies zijn altijd zeer gezellig en leerzaam.

Dus, schroom niet en geef je op!  :brouwen:

Groeten,

A3

Adrie:
Als nog iemand zin heeft in het klonen van de Gulden Draak, HIER staat een recept van een Amerikaan die een poging heeft gewaagd. Uiteraard kan ik niet beoordelen hoe goed het recept is.
Dezelfde persoon heeft de Pauwel Kwak gekloond (HIER) en de St. Sebastiaan Donker (HIER).

Groeten,

A3

Edgar:
Adrie,

Bij deze meld ik me aan, mede door MO's suggestie, voor een volgende Westmalle Tripel kloonbrouwsel. Als mijn huidige Tr!pel 2 is uitgegist (zal over een dag of 8 zijn hoop ik), is de gistkoek een goede starter, en ik heb nog veel mout liggen die op moet (Münchener 20, Caramunich 120, Caracrystal 120, Aroma 150, Pils natuurlijk, Amber, Vienna, Carapils). Misschien kunnen we overleggen over welke variant ik zal brouwen, danwel of er een nieuwe thread opgestart wordt en zo ja door wie.

Als je dat liever per email regelt, ook goed, laat het me weten; emailadres is nu kloppend. Hoe staat het trouwens met jouw Columbus-kloonplan?

MO:
Ik zal deze week twee kloon onderwerpen van Westmalle dubbel en tripel opstarten. Discussie svp verder daar voeren.

Adrie:

--- Citaat van: Edgar op 22-11-2004  19:46 u ---Hoe staat het trouwens met jouw Columbus-kloonplan?

--- Einde van citaat ---

Mijn Columbus-variant staat na te gisten op fles. Als ie uitgegist is, zal ik een vergelijking doen met het origineel. Dan kunnen we het recept aanpassen en met meerdere mensen gaan klonen. Jij meldt je bij deze aan, neem ik aan?

Groeten,

A3

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie