Recepten > Kloonbrouwsels

Status van de verschillende kloonbrouwsels

<< < (3/8) > >>

SiriS:
De Orval staat nog in de mandfles. De Brigand wordt 11-12-04 opnieuw gebrouwen. Beide met bijbehorende gist. Op 29-12-04 is het de planning om Kwak te brouwen. Voor de kwak wil ik eventueel een Rochfort gist gebruiken. Januari 2005 zou ik mee kunnen doen in de Westmalle Tripel kloon poging.

Groet, SiriS

Edgar:

--- Citaat van: Adrie op 23-11-2004  13:15 u ---Mijn Columbus-variant staat na te gisten op fles. Als ie uitgegist is, zal ik een vergelijking doen met het origineel. Dan kunnen we het recept aanpassen en met meerdere mensen gaan klonen. Jij meldt je bij deze aan, neem ik aan?
--- Einde van citaat ---

Ik hoop dat er geen ironie in die aanname zit, maar uiteraard heb ik belangstelling om een IJ-project te doen. Al wordt het lastig om het hier te bediscussiėren; ik heb er gewerkt zoals je weet en moet dus discreet zijn.

Ik herinner me dat je van plan/bezig was om op slants individuele gistcellen van 't IJ op te kweken, is dat gelukt? Zo nee, dan lijkt het me leuk om zoiets te doen. Als dat niet zou gaan, wil ik eens een zuurwassing proberen van een IJ-kweek. Ik geloof dat de IJ-gist uniek is, zoals in de brouwerij beweerd wordt. Een kloonpoging zou minstens dezelfde gist moeten gebruiken denk ik, en liefst ook water dat lijkt op het IJ-water. De gegevens daarvan zijn trouwens bij het Amsterdams Waterbedrijf te vinden (centrum Oost). Vrij veel natrium (duinwater), wat aan de volle smaak zal bijdragen.

MO:
Siris,
jij bent ook een lekkere. Jij bent aan het klonen zonder ons daarvan op de hoogte te stellen. Als we met drie brouwers brouwen, en we willen de recepten goed vergelijken, dan moet er toch minstens in ongeveer dezelfde periode gebrouwen zijn. En nu ben je alleen bezig. Of heb ik postings gemist?

Adrie:

--- Citaat van: Edgar op 23-11-2004  15:46 u ---Ik hoop dat er geen ironie in die aanname zit, maar uiteraard heb ik belangstelling om een IJ-project te doen. Al wordt het lastig om het hier te bediscussiėren; ik heb er gewerkt zoals je weet en moet dus discreet zijn.

Ik herinner me dat je van plan/bezig was om op slants individuele gistcellen van 't IJ op te kweken, is dat gelukt? Zo nee, dan lijkt het me leuk om zoiets te doen. Als dat niet zou gaan, wil ik eens een zuurwassing proberen van een IJ-kweek. Ik geloof dat de IJ-gist uniek is, zoals in de brouwerij beweerd wordt. Een kloonpoging zou minstens dezelfde gist moeten gebruiken denk ik, en liefst ook water dat lijkt op het IJ-water. De gegevens daarvan zijn trouwens bij het Amsterdams Waterbedrijf te vinden (centrum Oost). Vrij veel natrium (duinwater), wat aan de volle smaak zal bijdragen.

--- Einde van citaat ---

Ha Edgar,

Laten we discussies over de columbus in de daarvoor gestarte thread doen: HIER.

Groeten,

A3

Hopmans:
Hoi Adrie,

Ik wil wel de Gulden Draak brouwen ten gunste van je boek.
Maar is dat dan weer niet plagiaat als je het recept overneemt van die Amerikaan?
Ik zat zelf ook te denken aan een Jopen Koyt bijvoorbeeld.
Een Koyt verschilt naar smaak niet zo gek veel van een Scotisch Ale.
I.p.v. hop gooi je er gewoon gruit in.
Met andere woorden : Laat mij maar het grove gedeelte doen. :laugh:
De finishing tough laat in aan de fijnproevers over.
Alhoewel ik zelf misschien wel fijnproever wordt als ik alle mout en hop-soorten weet te onderscheiden.

In ieder geval : Als je hulp nodig hebt geef je maar een brul.

Maar ik wil dan wel iets nieuws doen.

Dus.....

Groetjes,

Hoppie

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie