Recepten > Kloonbrouwsels

Status van de verschillende kloonbrouwsels

(1/8) > >>

Edwin:
Beste kloners en geÔnteresseerde brouwers die mee willen klonen:proost:

Sommige kloonbrouwsels zijn afgrond, andere zijn in een vergevorderd stadium. Weer andere zijn net begonnen en er zijn ook nog klonen die nog opgestart moeten worden, of waar zelfs alleen nog maar een idee voor is. Om alles wat overzichtelijker te maken heb ik deze thread opgestart.

Bij elke kloon staat de status. Indien er interesse is om mee te brouwen met een kloon, kun je een bericht achterlaten bij de betreffende thread. Indien het een kloonidee is, kun je in deze thread een bericht achterlaten. Ik zal dit bericht (deze die je nu leest) dan aanpassen. Indien er medeŽnthousiastelingen zijn, kan de initiatiefnemer een nieuwe thread starten over die kloon.

Per status:
gereed
Orval
Schele Os tripel
Westmalle tripel
Westmalle dubbel hier staat het recept.

2e poging of meer
Konink,1e poging is geproefd; recept 2e poging is ontwikkeld; brouwers gezocht!
Rochefort 8,2e poging is gebrouwen, geen verbetering van het recept, of toch wel?
La Chouffe,1e poging is klaar en geproefd; 2e poging eveneens klaar. Recept moet nog aangepast worden. 3e poging nodig; brouwers gezocht! Dit bier wordt het te klonen bier voor de ONK van 2007!
Brigand,1e poging is klaar en geproefd. Recept 2e poging word ontwikkeld
Affligem blond,1e poging is klaar en geproefd. 2e poging wordt ontwikkeld
Duvel,2e poging is door veel brouwers gebrouwen. Recept komt in de buurt, maar we zijn er nog niet. Waarschijnlijk toch speciale mout?
XX-bitter, eerste brouwsel is/wordt nu gebrouwen.

proefbrouwselEr is sprake van een proefbrouwsel wanneer slechts ťťn brouwer een recept heeft gebrouwen.
Columbus
Delerium Tremens, Proefbrouwsel lijkt nergens op.
Liefmans kriek
Leffe Blond, proefbrouwsel wordt nu gemaakt.

ontwerp
Pauwel Kwak, Recept wordt nu bepaald; brouwers gezocht!

Edwin

SiriS:
Orval afgerond? Wil dit ook zeggen dat er wordt afgezien van het brouwen en proeven van het definitieve recept? Volgens mij is er nog een discussie gaande in de thread.

Groet, SiriS

Edwin:
Ha SiriS :proost:

Voor zover ik weet is die discussie afgerond. Het recept benadert het origineel dusdanig dat een nieuwe grote brouwpoging niet echt nodig is.

Edwin

Adrie:
Nou Edwin,

Ik denk dat een ultieme, laatste poging op z'n plaats is. De bieren weken wat kleur en bitterheid betreft wel degelijk af. Hoewel we op basis van de twee pogingen denken te weten wat het goede recept is, moeten we dit natuurlijk nog wel even testen.

Groeten,

A3

Edwin:
Ha mannen :proost:

Inderdaad moet het laatste recpt nog wel een keer gebrouwen worden, dus staus is aangepast.

Edwin

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie