NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RoodeLeeuwVenlo

Citaat van: SanderH op 22-04-2018  15:26 uOpsturen is geen optie met een plant.
Zou moeten kunnen hoor. Van het HoppeCruyd heb ik twee planten met kluit per post. Van een ander twee rhizomen. Doen het allemaal nog.

martijn_mn

Mijn Hallertau Hersbrucker   had enorm veel scheuten. Als alles het blijft doen heb ik wel stekje of 15 wat afgehaald kan worden. Het heeft inmiddels wortels en er staan er aantal in pot.
Vermoed dat als ik maandag op mijn werk kom ik er weer wel kan stekken..

Saaz heeft er inmiddels 4. Wil best proberen deze ook te stekken.

hophydroponics

Ik heb nu ook een lijst van hobbytelers. Er staat wat meer op. Een naam en plaats is moeilijk te vinden. Kijk maar op https://hopnederland.nl/hoptelers/

Vmax

Sinds kort ben ik in het bezit van een Annabel plant, hopelijk komen hier volgend jaar mooie bellen in. Heb mezelf meteen even op de lijst toegevoegd.

Rinus

Op welke site kan ik vinden wie waar en welke soort hop heeft staan?

Ik wil ook starten met hop kweken in de tuin en zoek daarom ook planten. Als ik het goed begrijp zijn ze op dit moment wortelstokken en is het gemakkelijker om ze met de post te versturen?


Jacques

Citaat van: Rinus op 12-01-2019  09:36 uOp welke site kan ik vinden wie waar en welke soort hop heeft staan?

Ik wil ook starten met hop kweken in de tuin en zoek daarom ook planten. Als ik het goed begrijp zijn ze op dit moment wortelstokken en is het gemakkelijker om ze met de post te versturen?

Ik kreeg afgelopen week inderdaad een mail van een Amerikaanse leverancier waarbij je nu al rhizomen kunt bestellen.

Er is zo te merken wat gewijzigd met de toegangsrechten van de lijst met hoppen in het eerste bericht. Ik zal Martin vragen dit te veranderen.

HansvV

Ik heb ook wel interesse in wat hopplanten. Dus als iemand iets heeft liggen (of staan), beetje in de buurt (ten Z. van Rotterdam) dan hoor ik het graag.

MO

Ik heb de lijst opnieuw geupload in het eerste bericht. Hier nogmaals. Pas op: het is een lijst uit 2010 dus veel heb je er niet aan.

Pieter1954

Ik weet niet wie deze lijst beheerd, maar kan die geactualiseerd worden?

Wilco Flier

Mee eens! het lijkt mij ook erg interessant! Ik zou ook graag een stekje willen scoren ergens  :biersmile:

Jacques

Citaat van: MO op 15-01-2019  10:07 uIk heb de lijst opnieuw geupload in het eerste bericht. Hier nogmaals. Pas op: het is een lijst uit 2010 dus veel heb je er niet aan.

Ik weet niet wie de rechten heeft van het Google bestand. Deze rechten horen aangepast te worden.
Eventueel kan in het eerste bericht verwezen worden naar een ander Google bestand dat door iedereen aangevuld kan worden. De lijst uit 2010 zou daarvoor de basis kunnen zijn...

Oscar

Citaat van: Pieter1954 op 15-01-2019  11:14 uIk weet niet wie deze lijst beheerd, maar kan die geactualiseerd worden?

Nieuw draadje maken en daarin melden welke hoppen je in je tuin hebt staan...en daar een lijst van maken  :)
of een google doc maken waarin iedereen in kan vermelden welke hop hij/zij heeft en of diegene stekjes wilt uitgeven..

Rinus

ik wil wel mee doen, heb deze week 3 soorten besteld, maar gaan natuurlijk pas ~september iets opleveren (hoop ik)

Jacques

Citaat van: Oscar op 15-01-2019  22:19 uof een google doc maken waarin iedereen in kan vermelden welke hop hij/zij heeft en of diegene stekjes wilt uitgeven..

Dat was er, maar is nu verdwenen in het eerste bericht van dit topic...
Het document kon afgelopen week niet geopend worden toen ik dat probeerde.

Het lijkt er dat het beste een nieuw Google speadsheet aangemaakt wordt. De rechten moeten dan wel goed geregeld worden...

Chilobrachys

Citaat van: Wilco Flier op 15-01-2019  12:33 uMee eens! het lijkt mij ook erg interessant! Ik zou ook graag een stekje willen scoren ergens  :biersmile:

Als je Wierden niet te ver vind wil ik best van een paar planten een stekje voor je maken.

Anton

Even veranderen op de lijst van hoptelers:
Al mijn hopplanten zijn verhuisd naar andere plekken.
Ik kan dus van de lijst af.

Wilco Flier

Citaat van: Chilobrachys op 15-01-2019  23:10 uAls je Wierden niet te ver vind wil ik best van een paar planten een stekje voor je maken.

Ja graag!  :D Welke soorten heb je?

Daarvoor rijd ik graag naar Wierden. Wat is de beste tijd (van het jaar) om te stekken?

Chilobrachys

Chinook, Cascade, centennial en smaragd. Ik kan een rhizoom uitgraven, die zou je in het voorjaar in de grond kunnen planten. Echte stekjes kan pas zodra de plant weer boven de grond komt.

Wilco Flier

Met rhizomen zal het vast lukken.  :D Zijn ze allevier beschikbaar? Dan kan ik direct met een mooie selectie beginnen ;-).

Als dat ok is, kom ik ze graag een keer ophalen. Zeg maar wat je ervoor moet hebben.

Chilobrachys

Ja hoor, als de grond iets minder bevroren is ben je van harte welkom  :biersmile:
Ik hoef er niets voor te hebben :)

HansvV

Citaat van: Chilobrachys op 21-01-2019  21:31 uJa hoor, als de grond iets minder bevroren is ben je van harte welkom  :biersmile:
Ik hoef er niets voor te hebben :)

Als je nu toch gaat graven, en je komt van elk nog een tweede tegen, zie je dan kans om die in een doosje te doen en, tegen vergoeding uiteraard, deze kant op (richting Rotterdam) te sturen? Ik heb weliswaar een hop staan, maar heb absoluut geen idee welk soort. Hoor graag van je.

Chilobrachys

Geen enkel probleem, ik zal tegen die tijd hier wel even een berichtje plaatsen.

HansvV

Prachtig, bedankt. Mocht ik dat berichtje t.z.t. toevallig over het hoofd zien, dan zou ik een herinnering middels PB zeer op prijs stellen.

joenedu

Ik heb hier (kop van Drenthe) ook een Cascade in de grond staan, plus 2 planten waarvan ik niet weet wat voor hop het is. Smaken wel lekker in een bier trouwens.
De Cascade kan ik in het voorjaar vast wel stekken.

HansvV

Het begint er toch op te lijken dat ik t.z.t. een trip naar het Noorden zal gaan maken. Hopverzamelen. Ik zit hier overigens op nogal kleiïge grond: aardappels, suikerbieten, wintertarwe, het groeit hier allemaal als kool (bij wijze van spreken dan). Is dat ook fijn voor de hop, die grond? Of is dat meer als onkruid en doet hij het overal wel?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.