NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kinnie

Ik krijg de lijst helaas ook niet aangepast. Kan de bijbehorende Excelfile wel openen en invullen, maar niet opslaan :-(

Jacques

Citaat van: Kinnie op 12-02-2018  00:14 uIk krijg de lijst helaas ook niet aangepast. Kan de bijbehorende Excelfile wel openen en invullen, maar niet opslaan :-(

We houden het niet meer bij via het Excel bestand

In plaats daarvan kun je een online spreadsheet bijwerken. Staat ook in het eerste bericht.
Ik  geef hier nogmaals de link. https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AkgleYL3NhqHdEJraDhMUXdJR2ZsNmFFVGpJUmRNQmc&usp=sharing

Jo s

Woon je in zwijndrecht NL of BE?

Jo s

Citaat van: Tripel Hans op 02-09-2017  13:31 uIk hoor dat de lijst niet meer wordt bijgehouden. Dan maar zo: We hebben Hallertau, Magnum en Nordbrau en zitten in Zwijndrecht.
Geen idee hoe je hop moet stekken maar dat leren we nog wel, als we groot zijn.


Zwijndrecht in  Nederland?

Kinnie

Citaat van: Jacques op 12-02-2018  20:50 uWe houden het niet meer bij via het Excel bestand

In plaats daarvan kun je een online spreadsheet bijwerken. Staat ook in het eerste bericht.
Ik  geef hier nogmaals de link. https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0AkgleYL3NhqHdEJraDhMUXdJR2ZsNmFFVGpJUmRNQmc&usp=sharing

Het aanvullen van de spreadsheet is gelukt! Vorige zomer heb ik mijn eerste hopoogst gehad, dus waarschijnlijk zal het nog minstens 2-3 jaar duren eer ik jullie van hoprizomen kan voorzien...

Marco Aal

Hallo,

Om mijn verzameling hopplanten uit te breiden,
Ben ik nog op zoek naar een Saaz rhizoom of plantje?
Eickelman of Hoppecryut heeft ze niet meer iemand van jullie misschien?

Gr Marco

Jacques


Oscar

Citaat van: Marco Aal op 05-03-2018  18:48 uHallo,

Om mijn verzameling hopplanten uit te breiden,

En welke hopsoorten heb jij in je tuin staan?  :brouwen: ^-^

brouwerwaldonk

Ik heb een Fuggle in mijn tuin staan waar iedereen een wortelstuk wil en mag hebben. Elk jaar heb ik uitlopers die ik kan uitsteken.









ik haal er elk jaar ongeveer 15 volle emmers hopbellen af die ik dan droog om in te vriezen.
Af te halen te Ekeren bij Antwerpen.

RoodeLeeuwVenlo

Ik zoek ook hop. Saaz en Perle bij voorkeur. Ik kan de lijst niet goed openen helaas. Kan aan mijn computer (Mac) liggen.

dirk

Citaat van: brouwerwaldonk op 06-03-2018  07:59 uIk heb een Fuggle in mijn tuin staan waar iedereen een wortelstuk wil en mag hebben. Elk jaar heb ik uitlopers die ik kan uitsteken.









ik haal er elk jaar ongeveer 15 volle emmers hopbellen af die ik dan droog om in te vriezen.
Af te halen te Ekeren bij Antwerpen.

Amai wat een hopranken... Heeft je buurman ook nog hop?

Marco Aal

Hallo,

Jacques, Ik sta al in de lijst van hoptelers helemaal bovenaan

Mooi Fuggle bij mij deed ie het vorig jaar ook helemaal top. Nou waren het geen 15 emmers maar 7.
Maar was verrast het was een van de 6 eerste planten die kocht.
Is er nu niemand die een Saaz rhizoom of stek overheeft


G marco


Jacques

Citaat van: Marco Aal op 06-03-2018  18:12 uHallo,

Jacques, Ik sta al in de lijst van hoptelers helemaal bovenaan

Topics samengevoegd.

Marco Aal

Hallo,

Ik zoek een stek/rhizoom van een echte Saaz plant?
Wie kan mij helpen?

Gr Marco

Easywoods


Marco Aal

Hallo,

Ben opzoek naar een Saaz stekje/rhizoom?

Gr Marco

Easywoods

Citaat van: Marco Aal op 15-03-2018  17:19 uHallo,

Ben opzoek naar een Saaz stekje/rhizoom?

Gr Marco

Marco is een volhouder maar ik denk zomaar dat ook deze keer je topic samengevoegd gaat worden  :biersmile: ;)

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14816.325.html

Jacques

Citaat van: Easywoods op 15-03-2018  21:03 uMarco is een volhouder maar ik denk zomaar dat ook deze keer je topic samengevoegd gaat worden  :biersmile: ;)

https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14816.325.html

Wie kan Marco helpen?

Er zijn meerdere leden die een Saaz plant in de tuin hebben staan.

crazyjopje

Mijn Saaz vertoond nog geen enkele activiteiten ..
Gaat ook z'n 2e jaar in dus betwijfel of er bij mij iets te halen valt

Marko

Bierevents biedt Saaz-planten aan. Heb er zelf al besteld. Vorig jaar ook zes hopsoorten gekocht en die hebben het 1e jaar al een goede opbrengst gegeven.

http://www.bierevents.nl/news/hopplanten-kopen-voor-je-eigen-bier

Noordzij_1

Ik heb 5 hopplanten Humulus Nordbrau staan.
Je mag me toevoegen aan de lijst, ik wil best stekken voor een ander, ruilen e.d.

Heuvinger brouwerij

Citaat van: Marko op 16-03-2018  00:09 uBierevents biedt Saaz-planten aan. Heb er zelf al besteld. Vorig jaar ook zes hopsoorten gekocht en die hebben het 1e jaar al een goede opbrengst gegeven.
http://www.bierevents.nl/news/hopplanten-kopen-voor-je-eigen-bier
Hmm, als ik ea in België bestel dan betaal ik € 13 aan verzendkosten.
Zelf ophalen, dan 200 km met de auto heen en terug rijden, weer een middag of morgen verder!
Kweenie hoor, ik neem liever die tijd om 35 L bier te brouwen.
Bovendien vind ik auto rijden helemaal niet leuk en bierbrouwen wel.

Adbrouwt

Citaat van: Brouwerij Hulzebos op 15-04-2018  21:57 uHmm, als ik ea in België bestel dan betaal ik €13 aan verzendkosten.
Zelf ophalen, dan 200 km met de auto heen en terug rijden, weer een middag of morgen verder!
Kweenie hoor, ik neem liever die tijd om 35 L bier te brouwen.
Bovendien vind ik auto rijden helemaal niet leuk en bierbrouwen wel.
Er gaat niets boven direct contact met andere brouwers en lekker ouwehoeren over bier  ;) :)

Noordzij_1

Excuses ik zag nu pas dat het een online spreadsheet was, ik heb mezelf toegevoegd.
Ik heb nu 5 dezelfde Nordbrau in pot staan, maar ik zou graag ruilen voor een ander soortje.
Wie heeft interesse?

SanderH

Vorige week een deel van de wortels met daaraan een uitloper van de Centennial er af gehaald. Staat nu een week in een pot en is door aan het groeien.
Waarschijnlijk kan ik er ook nog een van de Williamette halen.

De centennial mag weg voor een paar biertjes. Afhalen in Anna Paulowna. Eventueel afleveren in Noord Holland kan ook. Opsturen is geen optie met een plant.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.