NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Saar

Hallo

Zijn er al hopscheuten te krijgen? Of ben ik nog een beetje vroeg?

Voorkeur voor Cascade, Hallertau Mittelfruh, Gimmli, Tettnanger.

Alvast bedankt,
Saar

Greggy

Citaat van: Saar op 30-03-2015  20:20 uHallo

Zijn er al hopscheuten te krijgen? Of ben ik nog een beetje vroeg?

Voorkeur voor Cascade, Hallertau Mittelfruh, Gimmli, Tettnanger.

Alvast bedankt,
Saar

Hi Saar en anderen,

Mijn tuin is eindelijk gereed voor de hop. Ook ik ben zoek naar enkele stekjes Cascade, Hallertau Mittelfruh en Tettnanger.

Als iemand wat voor mij heeft staan, dan graag! Tegen vergoeding uiteraard. Graag PM.

Alvast ontzettend bedankt!

Greg

Greggy


Greggy

Misschien gaat het nu in deze tijd van het jaar beter.  8)

Mocht iemand wat stekjes hebben van bovenstaande hops dan ben ik (tegen betaling uiteraard) geinteresseerd. Het wordt weer mooi weer...

Groet,
Greg

Greggy


marcel-g

Ik ben ook maar eens begonnen met hop in eigen tuin, Chinook en Willamette eerste jaars plantjes.

RuudB

Citaat van: marcel-g op 12-06-2016  08:02 uIk ben ook maar eens begonnen met hop in eigen tuin, Chinook en Willamette eerste jaars plantjes.

Ook in Epe geweest afgelopen week.??? Ik heb naast mijn Opal (2e jaars) nu Willamette, Cascade en Chinook. De Willamette is een 2e jaars plant die dit jaar al oogst gaat geven (is mij beloofd).

Jeroen76

Is de lijst nog actueel en wordt de lijst uit het starttopic nog bijgehouden?

Bij mij staan in ieder geval de Centennial, Cascade en Willamette op d'n plak in Beek en Donk. (Noord Brabant)

Zo'n lijst is wel erg handig en zou mooi zijn als hij up to date blijft.

Gr. Jeroen

Jeroen76

Ik wil best de lijst opnieuw aanmaken en dus up to date houden. Lijkt mij handig om vanaf 0 te beginnen en daar een nieuw topic voor aan te maken...

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 15-11-2016  09:18 uIk wil best de lijst opnieuw aanmaken en dus up to date houden. Lijkt mij handig om vanaf 0 te beginnen en daar een nieuw topic voor aan te maken...

Een nieuw topic aanmaken is mijn inziens niet nodig.

Wel zal er een nieuwe link in het eerste bericht geplaatst moeten worden naar een Google spreadsheet die je aanmaakt. Het mooie van zo'n spreadsheet is dat meerdere personen rechten kunnen krijgen om deze aan te passen.

Jeroen76

Klopt maar mijn inziens is de betrouwbaarheid van de gegevens na 6 jaar niet meer zo betrouwbaar. Vandaar dat opnieuw inventariseren wel interessant kan zijn.

Op mijn eigen forum heb ik wat mindere ervaringen met een open bestand waarin meerdere personen kunnen werken maar het is het proberen waard natuurlijk.

Gr. Jeroen

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 15-11-2016  23:29 uKlopt maar mijn inziens is de betrouwbaarheid van de gegevens na 6 jaar niet meer zo betrouwbaar. Vandaar dat opnieuw inventariseren wel interessant kan zijn.

Op mijn eigen forum heb ik wat mindere ervaringen met een open bestand waarin meerdere personen kunnen werken maar het is het proberen waard natuurlijk.

Gr. Jeroen

Een kwestie van navragen bij de betreffende leden. Indien niet gereageerd wordt kan de vermelding verwijderd worden.

Elke paar jaar een nieuw topic starten maakt het forum niet overzichtelijk.

Jeroen76

Daar ben ik het ook zeker mee eens.

dennis

Hij is wel ouder maar hij wordt wel bijgewerkt door verschillende mensen, kijk maar in de historie.

Hophead

Ik heb mijn hoppen er ook op gezet! En de datum bijgewerkt. Dit voorjaar krijg ik er misschien ook Northern Brewer, Nugget, Gimmli, Saphir, Merkur en Magnum bij.
Ik heb er ook een functie ingebouwd die telt hoeveel hoppen iedereen heeft. Dennis staat bovenaan, maar niet lang meer.

HopSwiers

Ik weet niet of deze site al in dit topic is gepassseerd maar:

http://www.eickelmann.de/Hopfen-Shop/index.php

Deze site vermeld ook het feit dat het nog wat vroeg is. Ze hebben bijna niets in stock.

Rijnberg

Ook ik wil graag beginnen met hoptelen. Aangezien er nog weinig te koop is en veel bekende hobbytelers niet in de buurt van Groningen wonen, wil ik vragen of er iemand is die Cascade stekjes over heeft. Kan altijd tegen vergoeding natuurlijk!




Zeeschuimer

Ook ik heb nu mijn hopplantjes op de lijst gezet. HopSwiers, kijk eens op de website van 't  Hoppecruyt. Het hangt er een beetje van af welke soorten je wilt. Ze hebben momenteel van al hun hopsoorten voldoende  rhizomen in voorraad.  Net een week geleden een bestelling gedaan.  Ze zijn niet duur, tenzij je maar één plantje wilt. 

sunlight

Heeft iemand nog een Chinook rhizoom liggen om te ruilen tegen een Saaz rhizoom omgeving Uden?

Ik heb ze ook maar op de lijst gezet.



VtX

Citaat van: Rijnberg op 10-03-2017  13:13 uOok ik wil graag beginnen met hoptelen. Aangezien er nog weinig te koop is en veel bekende hobbytelers niet in de buurt van Groningen wonen, wil ik vragen of er iemand is die Cascade stekjes over heeft. Kan altijd tegen vergoeding natuurlijk!

Hallo Rijnberg,

Wij hebben vorig jaar Cascade gezet (en geoogst) in Beilen.
Daar valt zeker wel van te stekken als je dat dicht genoeg in de buurt van Groningen vindt.

sunlight

Citaat van: sunlight op 11-03-2017  12:01 uHeeft iemand nog een Chinook rhizoom liggen om te ruilen tegen een Saaz rhizoom omgeving Uden?

Ik heb ze ook maar op de lijst gezet.

Ook nog in de aanbieding Hallertau aroma, Tettnager en Spalt Select rhizoom

Graag ruilen tegen Chinook of Amarillo

Hophead

Sunlight: Amarillo ga je niet vinden. Je beste alternatief is Annabel.

Chinook, Cascade, Willamette en Centennial zijn overigens te koop in Epe en Ede via bierevents.nl
Bierevents importeert dit jaar daarnaast ook 2000 planten uit Engeland, bedoeld voor eigen teelt en gedeeltelijk voor de verkoop.

Mark Mout

Ik heb mooie stekjes Chinook, Centenial en First Gold (dwerghop)
lokatie: het prachtige Broek op Langedijk (nabij Alkmaar)

Ik zoek nog een lieve Saaz voor de koude nachten.

markyway

Beste hobbybrouwers,

Ik vroeg mij af of er nog forumleden uit Noord-Holland, regio Hoorn zijn die stekkies hebben?

Biertje1985

Saphir, Cascade en Tettnang

3 planten, 1 jaar oud. Dit seizoen geplant.

Zuid-Holland

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.