NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Woozl

Het begint warmer te worden :D

Als er iemand in de buurt van Amersfoort nog stekkies heeft (de mijn vrouw, die met de groene vingers, in de grond kan zetten) houd ik mij aanbevolen.

Paulus

Het haasje

Heb mezelf er ook even bij gezet alleen kom ik als Remi (of als Hoppenbrouwers eerder in dit topic) ergens onder aan de lijst te staan.
groet,
Richard

dennis

Citaat van: Het haasje op 13-04-2013  00:44 uHeb mezelf er ook even bij gezet alleen kom ik als Remi (of als Hoppenbrouwers eerder in dit topic) ergens onder aan de lijst te staan.
groet,
Richard
Ik heb je tussengevoegd.

Het haasje

Dank je wel, de Hallertau Saphir komt van Eickelmann en is dit voorjaar geplant en begint nu toch echt te groeien.

robbel

Sinds gisteren ben ik ook in het bezit van twee hopplantjes, te weten een magnum en een Hersbrucker .
Van de Amarillo heb ik 10 zaden besteld, in de hoop dat ik daar een vrouwelijke plant uit kan groottrekken...

RobinB

Waar heb je die Amarillo zaden dan gekocht?

Hoppenbrouwers

Citaat van: robbel op 14-04-2013  18:24 uVan de amarillo heb ik 10 zaden besteld, in de hoop dat ik daar een vrouwelijke plant uit kan groottrekken....
:o Is het patent opgeheven dan?

(Het zou natuurlijk ook uit een hopverpakking kunnen komen, maar officieel commercieel zal het niet zijn)

seed7

Amarillo zaden leveren toch (bijna) per definitie geen Amarillo op? Het is toch een "ontdekte" plant die men gescheurd/gestekt heeft?

Ingo

Hoppenbrouwers

Citaat van: seed7 op 14-04-2013  19:44 uAmarillo zaden leveren toch (bijna) per definitie geen Amarillo op? Het is toch een "ontdekte" plant die men gescheurd/gestekt heeft?

Ingo
Die is volgens mij ontdekt op de plantage van de boer zelf als 'wilde soort'. Dus kruisbestuiving oid

robbel


Henielma

Het is in ieder geval interessant wat er uit komt en of het de typische Amarillo hop geur heeft.

robbel

Citaat van: Henielma op 14-04-2013  20:25 uHet is in ieder geval interessant wat er uit komt en of het de typische Amarillo hop geur heeft.

Als de natuur een beetje helpt kunnen wij dat in het najaar gaan ruiken....

Hoppenbrouwers

Citaat van: robbel op 14-04-2013  20:22 uHier besteld....
Heb ik een kat in de zak gekocht dan?


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=111009961980&ssPageName=ADME:L:OU:NL:3160
Ze zouden het, net als ons mede forumlid Cis, uit een zakje met bellen kunnen hebben gehaald. Dan heb je dus inderdaad niet de originele zaden.
Ik heb het originele patent forumulier nog ergens liggen. Zal eens kijken of ik het kan posten.

RobinB

Hij heeft codenaam VGXP01, zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amarillo_hops
En zou nog onder patent moeten staan. Lijken me sowieso geen originele zaden dus. ;D

EBC

Citaat van: robbel op 14-04-2013  20:22 uHier besteld....
Heb ik een kat in de zak gekocht dan?


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=111009961980&ssPageName=ADME:L:OU:NL:3160

Ja en nee.
Ja omdat je geen Amarillo krijgt zoals de Amarillo in de winkel
Nee omdat je wel een hopplant krijgt. Man of vrouw...

Maar de kans dat het echte Amarillo is, is klein. Het is net als Anna, Annabel, Ann...

robbel

Citaat van: RobinB op 14-04-2013  21:59 uHij heeft in ieder geval codenaam VGXP01, zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amarillo_hops
En zou nog onder patent moeten staan. Lijken me sowieso geen originele zaden dus. ;D

Heb de verkoper gemaild en gevraagd naar de herkomst.
Ik kiem de helft als ze in huis zijn, plant ze in ons andere huis en haal de mannetjes er uit.
Mocht er van de zomer hop aan groeien dan lever ik wel een zak af in Maastricht, kun je oordelen of het Amarillo is of niet.
Ik heb er tot dusverre geen verstand van nog...

EBC

Het is leuk spelen, maar geen Amarillo.

Maar wie wil nu eigenlijk Amarillo... Het is toch een hypehop.

Hoppenbrouwers

Citaat van: RobinB op 14-04-2013  21:59 uHij heeft in ieder geval codenaam VGXP01, zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Amarillo_hops
En zou nog onder patent moeten staan. Lijken me sowieso geen originele zaden dus. ;D
Ik heb het originele patent in pdf voor de geintresseerden. Kan het hier niet posten ivm de grootte.

Mocht er iemand een échte amarillo plant hebben (waarschijnlijk alleen illegaal mogelijk in combinatie met een spade) hoor ik het graag. Ken iemand met een botanisch lab die het in veelvoud kan vermeerderen. ;)

EBC

Citaat van: Hoppenbrouwers op 14-04-2013  22:12 uIk heb het originele patent in pdf voor de geintresseerden. Kan het hier niet posten ivm de grootte.

Mocht er iemand een échte amarillo plant hebben (waarschijnlijk alleen illegaal mogelijk in combinatie met een spade) hoor ik het graag. Ken iemand met een botanisch lab die het in veelvoud kan vermeerderen. ;)

Ik ben geweest aan de deur van Virgil Gamache. Ik heb over zijn hopvelden gelopen. Pas op, want tresspassers will be shot. Enkel codenummers, geen namen. Je weet niet wat waar groeit. En behulpzaam zijn ze daar ook al niet. Ergens op het forum kan je foto's terug vinden... Hop wordt enkel vegetatief vermeerderd. Zaad is leuk, maar levert geen enkele garantie op de kwaliteiten van de ouders.

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,15382.msg211296.html#msg211296

JochemR

Hallo,

Ik ben nou een paar jaar met vrienden aan het brouwen, en nu heb ik eindelijk een huisje waar ik zelf hop kan gaan kweken.
Via een internet zoektocht en een afwijzing van freshops.com ben ik uiteindelijk op dit forum beland.
Is er toevallig iemand (liefst omgeving Utrecht) die mij aan een stek van een Centennial of een Cascade zou kunnen en willen helpen?

En mochten jullie nog een goede tip hebben voor  (en het liefst ook een stek van) een goede bitterhop dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt
Jochem

Hoppenbrouwers


Dirtbag

Pfff.... Pffffff.

Stof weg wezen :)

Ik zou graag beginnen met de hopkweek met een Saaz plant. Naar ik begrijp duurt het nog even voordat er stekken beschikbaar komen.

Ik hou me bij deze dus gaarne aanbevolen, (verzend) vergoeding komen we wel uit, misschien kan ik hem ook wel ophalen. Afhankelijk van locaties :)

Bij voorbaat dank.

db

Meindert de Frysk

Hallo,

Ik zou dit jaar ook graag een paar hopplanten willen planten en grootbrengen. Achter mijn huis ligt een groot veld, redelijk in de luwte, maar meer dan genoeg zon. Langs de randen zou ik dan een draadconstructie willen maken, en daar de planten in laten groeien.
Het liefst zouden we hier biologische planten voor hebben, maar ik heb begrepen dat dit moeilijk te krijgen is. Althans, ik vind ze niet echt, of ik moet ze over laten komen uit de VS of zo.. Dat ga ik niet doen. Maar een paar jaar biologisch behandelen, en dan zijn ze mijn inziens ook wel biologisch :)
Daarnaast vraag ik me af of iemand weet welk type hopplant in de buurt van Den Bosch groeide? Ik heb begrepen dat hier vroeger veel hop groeide, en het is natuurlijk helemaal hip om zo'n ras terug te kweken.
Uiteraard is het idee om er dan bier van te gaan maken met een wat enthousiastelingen. (we verbouwen ook zelf aardappels en andere dingen, en wat is er lekkerder dan een eigen pils bij de zelfgemaakte friet..)

Maar dus, als het mogelijk is zou ik graag van iemand een stek van een succesvolle plant overnemen. Of kan ik beter kopen bij iets als de eickelmann?

Ik heb het forum erop nagezocht, maar ik kwam niet echt op een bevredigend antwoord qua biologische rassen.

Bedankt!

Meindert

Eric v B

Hallo hopkwekers, ook ik zou graag 2 hopstekken aan willen schaffen als de tijd rijp is om te stekken. Vergoeding en versturen/ophalen spreken we tzt wel af.

Alvast bedankt!

Groeten,

Eric

RobinB

Heb je al nagedacht over welke soorten je wilt?
Er staat in de eerste post een excel sheet met alle soorten, ergens is er ook een meer up-to-date Google-docs variant. :)

De meeste hobbytelers vragen overigens slechts verzendkostenvergoeding... ;)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.