NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basterd-brewer

Er zijn op de ledenkaart te zien best wat brouwers in Amersfoort.

Wij zijn ook net bezig met het opzetten van een hopveldje en dus zitten de planten net in de grond. Dan word het een beetje lastig om je aan rhizomen te helpen maar op het moment dat we scheuten gaan snoeien in mei zouden we wel stekjes kunnen leveren.
Je moet het maar even laten weten of je tegen die tijd nog geïnteresseerd bent.

 :degroeten:
Stefan

heijligers

Vandaag de magnum en een Hallertau mittelfruh van Cis gepland. Eerst de wortelstelsels flink gesnoeid en al een wortelstokje richting Wageningen gestuurd. Van ieder ras ook nog een stuk of zes wortelstokken met kleine uitlopers in de potgrond gezet. Mocht dat gaan groeien, dan heb ik hopplantjes beschikbaar voor de liefhebbers.

Nu nog alleen de teeltondersteuning bouwen.

Woozl

Stefan,

Bedankt voor de reactie,
Zoals je al merkt, heb ik geen groene vingers, kan ik in mei nog stekkies ik de grond zetten?

basterd-brewer

Citaat van: Woozl op 08-03-2013  22:24 uZoals je al merkt, heb ik geen groene vingers, kan ik in mei nog stekkies ik de grond zetten?
Uiteraard kan je altijd nog zo'n plantje in de grond zetten. Je moet dan alleen niet verwachten dat je dat jaar ook al een oogst hebt. Daarom kan je op dit moment beter op zoek naar een plant of rhizoom.
Anders kan je dus bij ons wel voor een heel aantal soorten gestekte plantjes terecht en dan heb je volgend jaar een mooie oogst.

grtz, Stefan

EBC

Citaat van: Woozl op 08-03-2013  22:24 uStefan,

Bedankt voor de reactie,
Zoals je al merkt, heb ik geen groene vingers, kan ik in mei nog stekkies ik de grond zetten?

Gemakkelijk. Hop blijft haast de hele zomer wortel uitlopers maken. Als je die een stukje uitgraaft groeit dat perfect.

Woozl

Voor komend jaar had ik ook nog niets verwacht..
Dus stekkies zijn prima om volgend jaar te kunnen oogsten (?).

Ik houd me aanbevolen.



fwouters

Ik heb de volgende hoppen binnengekregen uit Duitsland. Ik ga ze eens testen, om te bekijken welke het beste bevalt.
Aroma hoppen:
Tradition,
Saaz
Hallertauer Aroma
Hallertauer Mittelfrüh
Hersbrucker

Bitter-hoppen:
Magnum
Target

Volgend jaar heb ik dus wat stekken beschikbaar voor andere leden. Ik zal dat in de Excel plaatsen.
Ik ben zelf vooral op zoek naar Cascade en Amarillo hop om IPA's te brouwen. Cascade was momenteel niet beschikbaar bij Eickelmann en Amarillo hebben ze daar niet.
Dus daarvoor houd ik me aanbevolen!

heijligers

Mijn hopjes zitten in de grond. Ik heb mezelf even toegevoegd aan het lijstje.

RobinB

Amarillo heeft niemand, behalve Cis. ;)

Sjaak_Deventer

Van de week twee Smaragd planten binnen gekomen! Dus toegevoegd aan de lijst...

fwouters

Citaat van: RobinB op 11-03-2013  18:20 uAmarillo heeft niemand, behalve Cis. ;)

Ik miste hem inderdaad al op de hoppenlijst...

seed7

"Beauty and the Beast", is wat ik op het dakterras wilde zetten, de 'Prima Donna' is besteld, maar 'Gimmli' is momenteel niet beschikbaar :(

Ingo

Jacques

Citaat van: RobinB op 11-03-2013  18:20 uAmarillo heeft niemand, behalve Cis. ;)

En het is de grote vraag of Cis hem ook daadwerkelijk heeft...

heijligers

In ieder geval een bastaard Amarillo.

Bas_Pierik

Heeft iemand nog Saaz over (2 planten)? Hij is in Duitsland niet beschikbaar, en ik wil mijn hop graag voor mei dit jaar in de grond hebben.

RBos

Is er toevallig iemand in de buurt van Amsterdam of Delft die nog een stekje voor mij over heeft ? Maakt me niet heel erg uit wat. Lijkt me alleen wel leuk om het te proberen te telen.

robbel

Hoi,

Ik zou ook graag eens wat eigen hop willen telen.
Is er toevallig iemand in de omgeving Sittard-Geleen die wat stekjes over / te koop heeft?


RobinB

Ik woon in Maastricht, in de lijst kan je zien wat ik heb.
Standaard maak ik van mijn snoeiafval geen stekjes, maar op verzoek ben ik ook de misselijkste niet. ;)

robbel

Citaat van: RobinB op 08-04-2013  17:35 uIk woon in Maastricht, in de lijst kan je zien wat ik heb.
Standaard maak ik van mijn snoeiafval geen stekjes, maar op verzoek ben ik ook de misselijkste niet. ;)

Dat zou super zijn!
Ik heb momenteel nog geen hop, maar wil er stil aan mee beginnen.
Ik houdt me aanbevolen voor de Cascade en/of de Saaz.
 ^-^

RobinB

Er komt momenteel het eea op, de Hallertau is zelfs al vrij enthousiast.
Cascade is nog wat miezerig en de Saaz is ook altijd lui.

Komt nog wel! ;)

De Centennial vind ik overigens qua hop wel een aanrader.
Goede plant, goede opbrengst, lekkere hop net even anders dan Cascade.

robbel

Citaat van: RobinB op 08-04-2013  20:20 uEr komt momenteel het eea op, de Hallertau is zelfs al vrij enthousiast.
Cascade is nog wat miezerig en de Saaz is ook altijd lui.

Komt nog wel! ;)

De Centennial vind ik overigens qua hop wel een aanrader.
Goede plant, goede opbrengst, lekkere hop net even anders dan Cascade.

Super, ben dan ook wel benieuwd naar de Centennial als dat mogelijk is...
Onkosten worden uiteraard vergoed!

tjleet

Hoe kun je extra uitlopers veilig van de hoofdplant halen? Als dat zonder problemen kan kun je van mij Magnum en Hallertau krijgen.

Robinb, zou je voor mij een Saaz stekje kunnen "maken"?

RobinB

Oke, zit ik ook wel meteen aan mijn "tax", incl een PM namelijk. ;)
Ik ga even kijken wat er zoal groeit van het weekend (nu op cursus) en hoe de verdeling het best te maken is.
Ik verstuur bij voorkeur jonge uitlopers met wat wortel van de moederplant ipv klassieke stekjes. Zijn robuuster voor verzenden en doen het ook beter in de tuin.

Henkw

Als beginnend brouwer en eigenaar van een behoorlijk grote tuin wil ik wat hop aanplanten. Niet alleen voor de oogst, maar ook omdat het een mooie plant is. In woon hemelsbreed op slechts 75 meter van strand en zee, dus vrij zanderige bodem en (bijna) altijd zoute wind. Door de grote tuin kan ik wel op alle windstreken planten. Wie heeft er wat stekken te koop voor me of advies waar deze te koop zijn.

sander_123

Citaat van: Henkw op 12-04-2013  20:22 uAls beginnend brouwer en eigenaar van een behoorlijk grote tuin wil ik wat hop aanplanten. Niet alleen voor de oogst, maar ook omdat het een mooie plant is. In woon hemelsbreed op slechts 75 meter van strand en zee, dus vrij zanderige bodem en (bijna) altijd zoute wind. Door de grote tuin kan ik wel op alle windstreken planten. Wie heeft er wat stekken te koop voor me of advies waar deze te koop zijn.

http://www.willingham-nurseries.co.uk
http://www.eickelmann.de/Hopfen-Shop/Aroma-Hopfen/
http://www.eickelmann.de/Hopfen-Shop/Bitter-Hopfen/

Of misschien woont er wel iemand bij je in de buurt die een rhizoom of stek heeft. Stekjes komen denk ik iets later? (eind april-mei)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.