NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoppenbrouwers

De lente staat er inderdaad aan te komen als ik mijn krokussen zo bekijk.
Ik heb zelf nu: Spalt Select en Hallertau mittelfrue
Verder ben ik ng op zoek naar Saaz en wat Duitse hoppen. Is er iemand die me wat stekjes/rhizomen kan geven. Dan kweek ik ze op en kan iedereen volgend jaar van mij ook weer stekjes etc krijgen. :)

dennis

Citaat van: Hoppenbrouwers op 01-03-2013  17:32 uDe lente staat er inderdaad aan te komen als ik mijn krokussen zo bekijk.
Ik heb zelf nu: Spalt Select en Hallertau mittelfrue
Verder ben ik ng op zoek naar Saaz en wat Duitse hoppen. Is er iemand die me wat stekjes/rhizomen kan geven. Dan kweek ik ze op en kan iedereen volgend jaar van mij ook weer stekjes etc krijgen. :)

Ik heb wel de Tettnanger voor je.

RobinB

Citaat van: dennis op 01-03-2013  16:17 uorigineel was gepost door YOz en later bijgewerkt door EBC.

Hey!
Ik was degene die dit lijstje was begonnen en het eerste jaar heeft bijgehouden! :echtboos: ;)

 ;) ;D

Daarna zouden de beheerders het bijhouden, maar die gaven er al gauw de brui aan... :-\

dennis

Ik heb wel gezocht maar was het overzicht van draadjes kwijt, blijkt wel want eigenlijk zit nu dus eigenlijk in het verkeerde draadje te posten.
 :-[



Hoppenbrouwers

Citaat van: dennis op 01-03-2013  17:37 uIk heb wel de Tettnanger voor je.
Daar maak ik graag gebruik van. :)

RobinB

Citaat van: dennis op 02-03-2013  06:14 uzit nu dus eigenlijk in het verkeerde draadje te posten.
 :-[
Yup, eigenlijk moet er voor de progressie en ruil-acties weer een "Hopoogst 2013" draadje geopend worden. :)

Hoppenbrouwers

Citaat van: RobinB op 02-03-2013  12:23 uYup, eigenlijk moet er voor de progressie en ruil-acties weer een "Hopoogst 2013" draadje geopend worden. :)
Die is er al: klik
Je hebt er zelf ook al in gepost. ;)

EBC

Citaat van: RobinB op 02-03-2013  00:37 uHey!
Ik was degene die dit lijstje was begonnen en het eerste jaar heeft bijgehouden! :echtboos: ;)

 ;) ;D

Daarna zouden de beheerders het bijhouden, maar die gaven er al gauw de brui aan... :-\

Ja, dat was een prima initiatief van je.
Verder gedeeltelijk waar  ;). Ik heb het van je overgenomen en de lijst verbeterd en uitgebreid. Daarna is het bij MO (en de overige beheerders?) beland.

RobinB

Ik had de eerste lijst gemaakt, jij hebt hem toen anders ingedeeld, wat overzichtelijker, en die heb ik daarna nog een poos bijgewerkt.
Op een gegeven moment kon ik niet meer bij mijn post om bij te werken ivm forum instellingen, toen heeft MO het overgenomen. Volgens mij dus niet zoveel mis met mijn eerdere post? :weetniet:

EBC

Ach, het maakt niks uit. die lijst is er, dat is het belangrijkste.  :)

Homme

Met dank aan RobinB en Dennis eindelijk het juiste topic gevonden voor mijn zoektocht naar Saaz en Hallertau (aroma) hop. Ik zal de lijst eens doorspitten op "buurbrouwers".


In het topic hopoogst 2013, zie http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,21912.0/topicseen.html ,  plaatste ik nog de volgende vraag, misschien dat hier iemand meer weet?:
Op www.eickelmann.de zag ik een Gimmli hop die niet hoger wordt dan 4 meter; heeft iemand hier ook ervaring mee?

O ja, voor de Nederlanders tegen taalverloedering op dit forum: rhizoma komt uit het latijn en betekent gewoon wortelstok.  ;)

Sjaak_Deventer

Iemand nog een goed adres waar voornamelijk Amerikaanse hoppen te krijgen zijn?

RobinB

Citaat van: Sjaak_Deventer op 03-03-2013  11:51 uIemand nog een goed adres waar voornamelijk Amerikaanse hoppen te krijgen zijn?

Dat is niet echt iets voor dit topic.
Hier gaat het over de hoppen die hobbybrouwers zelf verbouwen en onderling verdelen.
Als je in de lijst kijkt, zie je er wel een paar Amerikaanse soorten tussen staan.

Henielma

Citaat van: dennis op 01-03-2013  16:17 uGoedemiddag,

ik heb me net te pletter gezocht naar die sheet waarop het overzicht staat met wie welke hop heeft. Bij deze de link naar een overzicht wat iedereen kan bijwerken, origineel was gepost door YOz en later bijgewerkt door EBC.

Maar, waarom ik hier eigenlijk post; ik ben op zoek naar wat hopjes!
Hierbij mijn verlanglijstje:
Cascade, Saaz, Spalt, Target, Fugles, Northern Brewer, Perle, Saphir, Merkur, Styrian, Willamette, is er misschien ook Magnum of Warrior?

Graag hoor ik het als ik van iemand plantjes/rhizomen kan overnemen. Als ik ze heb zal ik ze vertroetelen en degene die het beste groeien gaan de hopplantage in!

Fijn dat de lijst nu in Google docs staat. Ik heb zojuist mijn hoppen bijgewerkt. Handig dat iedereen dat zelf bij kan houden. Heel praktisch.  :duimop:

EBC

Yep! Goed gedaan. Ik heb ook bijgewerkt. Het lijkt nogal een oude versie te zijn.

Cisdevésser

Hoi,

Ik heb mezelf met mijn hopjes ook toegevoegd.
Niet zo mooi gelukt wat de opmaak betreft, ( als iemand dat kan en wil verbeteren, graag ) maar het staat er wel in.

groetjes....Cis

RobinB

Citaat van: EBC op 03-03-2013  15:21 uYep! Goed gedaan. Ik heb ook bijgewerkt. Het lijkt nogal een oude versie te zijn.
Inderdaad een erg onvolledige versie om als uitgangspunt te gebruiken... :o
Waarom niet gewoon die aan het begin van dit topic?
:weetniet:

Zal deze wel bijwerken, dan komt het vanzelf weer goed.

dennis

Citaat van: RobinB op 03-03-2013  16:48 uInderdaad een erg onvolledige versie om als uitgangspunt te gebruiken... :o
Waarom niet gewoon die aan het begin van dit topic?
:weetniet:

Zal deze wel bijwerken, dan komt het vanzelf weer goed.
:weetniet: Ligt aan mij, denk ik. Al die versies duizelen  :nut: me nog voor de ogen.

RobinB

Het is inmiddels opgelost, de online bij te werken versie is nu (weer) gebaseerd op de meest recente. Iedereen kan die zelf bij blijven werken, misschien kan een beheerder in de eerste post van de sticky de link kopiëren?
:duimop: @ Dennis

Jacques

Citaat van: RobinB op 04-03-2013  22:01 uHet is inmiddels opgelost, de online bij te werken versie is nu (weer) gebaseerd op de meest recente. Iedereen kan die zelf bij blijven werken, misschien kan een beheerder in de eerste post van de sticky de link kopiëren?
:duimop:

Waar staat de online te bewerken versie?


Hoppenbrouwers

Heb mezelf er ook even bij gezet alleen kom ik als remi ergens onder aan de lijst te staan met miniscule lettertype.

EBC

Citaat van: Hoppenbrouwers op 05-03-2013  08:23 uHeb mezelf er ook even bij gezet alleen kom ik als remi ergens onder aan de lijst te staan met miniscule lettertype.

Ik heb je even verhuisd.

Hoppenbrouwers

Citaat van: EBC op 05-03-2013  08:35 uIk heb je even verhuisd.
:duimop:

Woozl

Als beginnende brouwer met ambitie heb ik mijn vrouw (die met de groene vingers) zover gekregen dat er in de tuin een plek kan komen voor wat hop planten.
Ik zoek stekjes (of hoe dat dan ook in de groene wereld mag heten) van gangbare hoppen.
Wie kan mij er aan helpen. Zelf woon ik in Amersfoort...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.