NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ronald_


LRFokken

Mo, als het niet te veel tijd kost, mag je mij tussen de telers neerzetten. Met Fuggle, Challenger, Saaz en Nugget, ergens in Groningen. Wat ik dit jaar gekregen heb, geef ik natuurlijk graag volgend jaar terug!

Herman987

Citaat van: Oscar op 05-07-2012  11:56 uBeetje laat nu. Volgend jaar rond april mei kun je het beter nog eens vragen.

Voor een stekje? Daarvoor is het toch nooit te laat?

Gerb

Volgens mij bedoelt Oscar dat je er dit seizoen geen hop meer van moet verwachten. Je kunt er nu prima een zijscheut vanaf halen en in de tuin zetten. Dan kan de plant vast wat wortels krijgen. Laat even weten waar je woont, dan staan er wellicht wat aanbieders op.

Herman987

Citaat van: Gerb op 06-07-2012  13:37 uVolgens mij bedoelt Oscar dat je er dit seizoen geen hop meer van moet verwachten. Je kunt er nu prima een zijscheut vanaf halen en in de tuin zetten. Dan kan de plant vast wat wortels krijgen. Laat even weten waar je woont, dan staan er wellicht wat aanbieders op.
Inderdaad Gerb, ik verwacht dit jaar geen hop meer. Hoeft ook niet, een hopplant heeft trouwens tijd nodig om te groeien dus als ik over 2 jaar pas mijn oogst heb is niet erg. Ik woon in Amsterdam Noord. Een ieder die in de buurt woont, ga ik graag langs voor wat stekjes.

Gerb

Hoi Herman, ik woon in Roelofarendsveen, een stukje boven Leiden, dus niet ver van jou. Ik heb Cascade, EK Goldings en Hallertau Mittelfruh. Op dit moment geen stekken, maar ik kan wel een paar uitlopers afsteken en in een potje doen. Zeg het maar.

koffie

Je stekje East Kent Goldings is trouwens flink aan het groeien met uitlopers, Gerb!

Gerb

Zo daar ben ik echt blij om. Ik was al bang dat ik kasplantjes had weggegeven. Veel plezier ermee!

RobinB

OMG! :o
Het lijkt erop dat mijn Cascade al bloemetjes krijgt!?!

Oscar

Citaat van: RobinB op 10-07-2012  21:04 uOMG! :o

Ohoh die kent Jacques vast niet.... ::) ;D ;D ;D

Citaat van: RobinB op 10-07-2012  21:04 uHet lijkt erop dat mijn Cascade al bloemetjes krijgt!?!

Cascade mittelfruh ?  :D :D

Herman

Da's vroeg, al had ik vorig jaar begin juni ook al bloem. Deze viel uiteindelijk toch uit, waarna in augustus de hop opnieuw begon te bloeien.

RobinB

Citaat van: Oscar op 10-07-2012  22:20 uohoh die kent Jacques vast niet.... ::) ;D ;D ;D

Hihihi, los van de afkorting doet hij het fonetisch ook wel goed vind ik! ;D

Citaat van: Herman op 10-07-2012  22:31 uDa's vroeg, al had ik vorig jaar begin juni ook al bloem. Deze viel uiteindelijk toch uit, waarna in augustus de hop opnieuw begon te bloeien.
Aha, dat geeft weer hoop!
:)

Jacques

Citaat van: Oscar op 10-07-2012  22:20 uOhoh die kent Jacques vast niet.... ::) ;D ;D ;D

Daar moet ik inderdaad even voor Googlen.
Object Management Group is de eerste betekenis. Die zal wel niet bedoeld worden.
Als tweede wordt "O mijn god" genoemd. Dat is al zo kort dat zo'n uitdrukking niet meer afgekort hoeft te worden, zeker omdat OMG een zeer ongebruikelijke afkorting is in het Nederlands.

Al heel wat keren heb ik er om verzocht. Vermijd het gebruik van ongebruikelijke afkortingen. Het komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede.

EBC

Bijna al mijn soorten staan in bloei... dat is nu wel de tijd... this is no clusterfuck.

Oscar

Citaat van: EBC op 11-07-2012  00:59 uBijna al mijn soorten staan in bloei...

"oh mijn god.."   ;D ;D ;D Serieus?  :) Dus bij alle soorten al Bellen?

LRFokken

Citaat van: Jacques op 10-07-2012  23:52 uDaar moet ik inderdaad even voor Googlen.
Object Management Group is de eerste betekenis. Die zal wel niet bedoeld worden.
Als tweede wordt "O mijn god" genoemd. Dat is al zo kort dat zo'n uitdrukking niet meer afgekort hoeft te worden, zeker omdat OMG een zeer ongebruikelijke afkorting is in het Nederlands.

Al heel wat keren heb ik er om verzocht. Vermijd het gebruik van ongebruikelijke afkortingen. Het komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede.

Geheel off-topic, maar waar ongebruikelijk zou moeten betekenen niet bekend bij de meerderheid, denk ik dat je bij deze in de minderheid valt. OMG, WTF, etc., zijn gangbare afkortingen die geenszins ongebruikelijk zijn. Wellicht dat ze hier op dit forum wat minder gebezigd worden, mede doordat dit forum een laatste bolwerk is geworden in de strijd tegen de voortschrijdende veranglisering en taalverloedering, maar ongebruikelijk zijn ze niet. Er een hekel aan hebben mag natuurlijk, en de daarbij behorende verzoeken ook. ;-)

McMelloW

Citaat van: Jacques op 10-07-2012  23:52 uDaar moet ik inderdaad even voor Googlen.

Zoeken op twitter en sms afkortingen

CiteerAl heel wat keren heb ik er om verzocht. Vermijd het gebruik van ongebruikelijke afkortingen. Het komt de leesbaarheid van het forum niet ten goede.

Het vermijden van nutteloze discussies over kleine details bij simpele vragen zal de leesbaarheid van dit forum veel meer ten goede komen.  (Sorry, wel off topic)


Gerb

Bij mij zijn de eerste knopjes ook al zichtbaar. Over een maand of 2 moet er geoogst worden, dus het wordt wel tijd.

Hoppenbrouwers

Misschien niet meten de juiste plek om het te vragen maar ik zou graag ook hop gaan telen. Ik heb er nog genoeg plek voor in mijn tuin en deel het dan ook graag met anderen. Heeft iemand alleen een idee waar ik aan een paar goede stekjes kan komen? (Bijv. Saaz en Hallertau Mittelfruh)

Ronald_

Dat kan hier. Maar wel volgend voorjaar pas weer.

Hoppenbrouwers

Citaat van: Ronald_ op 06-08-2012  13:21 uDat kan hier. Maar wel volgend voorjaar pas weer.
Dan houdt ik me in ieder geval zeer aanbevolen :)
Denk dat het dan weer maart gaat worden of iets dergelijks.

Brouwter

Ha iedereen,

Mijn schoonmoeder wil graag een hopplant voor ons laten groeien in haar achtertuin (in afgesloten cementbak). Raden jullie een specifiek soort aan? Waar moet ik op letten bij het kweken van eigen hop?

Mijn voorkeur zou uitgaan naar een Cascade (de IPA'tjes die ik daarvan drink smaken heerlijk!).

Als iemand een stekje voor me heeft, dan houd ik me aanbevolen!

RobinB

Ik zou een soort kiezen waar jij iets mee kan. Dan zou Cascade dus wel aardig zijn?
Cementbak is geen probleem, mits je goed bemest.

dennis

Goedemiddag,

ik heb me net te pletter gezocht naar die sheet waarop het overzicht staat met wie welke hop heeft. Bij deze de link naar een overzicht wat iedereen kan bijwerken, origineel was gepost door YOz en later bijgewerkt door EBC.

Maar, waarom ik hier eigenlijk post; ik ben op zoek naar wat hopjes!
Hierbij mijn verlanglijstje:
Cascade, Saaz, Spalt, Target, Fugles, Northern Brewer, Perle, Saphir, Merkur, Styrian, Willamette, is er misschien ook Magnum of Warrior?

Graag hoor ik het als ik van iemand plantjes/rhizomen kan overnemen. Als ik ze heb zal ik ze vertroetelen en degene die het beste groeien gaan de hopplantage in!

Ooievaar

Dennis wat een perfecte timing, bedankt.
Ik ben zelf op zoek naar een Cascade wortelstok of straks een stek, is er iemand in omgeving Delft die mij kan helpen?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.