NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO

In ieder geval gaan we bij het MTG hopexperiment brouwen met Fuggles en EK styrian goldings. Ik hoop dat de brouwsel genoeg op elkaar gaan lijken zodat we eventuele hopverschillen kunnen proeven.

Edit: veranderd na correctie van Henielma.

Henielma

Je bedoelt Styrian Goldings en Fuggles denk ik. Maar EK Goldings doen we ook.

wiwi

Voila! Er staat nu ook een Cascade in Hechtelse bodem waarvoor veel dank aan het adres van Anton en EBC, merci, mannen!

Twonky

Zet mij ook maar op de lijst, voor Saaz (echte) en Cascade...

Groetjes
Twonky
 :degroeten:

JeroenCV

Ik heb van Henielma een centenial gekregen. Dus die mag op de lijst.

Brouwbedrijf

Ik heb van Henielma een Merkur gekregen. Van Robin kreeg ik de Saaz die voor Vemp bedoeld was.
Van Adrie had ik al een H.Mittelfruh gekregen.

Heren, allemaal bedankt.

Henielma

Citaat van: JeroenCV op 10-06-2010  15:20 uIk heb van Henielma een centenial gekregen. Dus die mag op de lijst.

Jeroen, het is de Merkur hop die je van mij gekregen hebt.

Herman

Met het verspreiden van stekjes ben ik inmiddels ook in het bezit gekomen van een Centennial hop. Go hopjes go!

EBC

Er zit een kleine typo in de lijst...

Het is Willamette, niet Williamette.

Het wordt overigens uitgesproken als We-lèh-mut. Met de klemtoon op lèh. 

Oja, Yakima spreek je uit als Jakkemah.

Zijn Indiaanse woorden, veel achter in de keel geluiden. ;)

aldo

Dacht dat ik het al gepost had....maar blijkbaar niet, dus bij deze:mijn hopjes dit jaar:

Target, groeit maar moelijk
EK goldings, gaan als een speer...zitten nu al een paar aan de top van me draad
Saaz, een van de plantjes heeft de graafwoede van de honden nauwelijks doorstaan :(
Perle, dankzij EBC, plant doet het goed
Challenger, gaat gestaag verder
Fuggle, groeit als kool, zelfs de (alweer door graafwoede van onze honden) verplante plant doet het goed
admiral, langzame groeier
Wilde hop en tuincentrum hop staan gezellig bij elkaar bij onze picknick tafel, groeien alweer over het dakje heen, toeristen/wandelaars kunnen dit jaar echt hun broodje onder een hopdak nuttigen ;D

edit:noig vergeten erbij te zetten: Zaailingen, ras/geslacht onbekend vorig jaar zakje zaad bij vreeken gekocht, planten staan in een pot en zijn ondanks dat de wortels van de winter onderdeel van een waterijsje waren wel weer opgekomen

JeroenCV

Citaat van: Henielma op 10-06-2010  23:07 uJeroen, het is de Merkur hop die je van mij gekregen hebt.

Ok, dan zal ik een naambordje erbij veranderen  ;D
Hij staat trouwens tegen de schommel aan.

VEMP

De First Gold heeft het niet gedaan. Net van Herman een Merkur stekje gekregen, ben er blij mee!

Henielma

Citaat van: VEMP op 11-06-2010  16:23 uNet van Herman een Merkur stekje gekregen, ben er blij mee!

En ik ben blij met 1 van je prijswinnende flesjes en dan ook nog een Westvleteren 12 toe. Daar ga ik vanavond eens goed voor zitten.

EBC

Hi MO,

Mijn Hersbrücker heeft het niet gered. Die mag worden afgevoerd van de lijst.
Haar plaats in het hopveld gaat volgend voorjaar worden ingenomen door de Willamette.

Maar ik heb wel een stek gestolen langs de Reijmerstokkerdorpsstraat. En hoewel we niet zeker zijn, ga ik er maar vanuit dat het Hallertau Merkur is, dat heeft de hopboer mij gemaild. Dus die mag weer worden toegevoegd.
Ze doet het goed en krijgt een plaatsje langs het hek, achter in de tuin.

MO


Henielma

Ik heb in het voorjaar een Fuggles hopplant gekregen van Adrie. Deze kan dus ook bij mij toegevoegd worden. Er hangen overigens al flink wat hopjes aan. Das mooi voor het eerste jaar.

Anton

Ik heb de lijst nog eens doorgelopen want ik heb n.l. nog plaats voor meer hoppen in mijn "plantage".
Hierbij zag ik dat ik een Early Bird (EKG) had. Dat klopt in zoverre dat het een Amos Early Bird is, van EBC gekregen.
Is het een kwestie van naam of betreft het een ander ras of soort?

EBC

Citaat van: Anton op 28-08-2010  22:07 uIk heb de lijst nog eens doorgelopen want ik heb n.l. nog plaats voor meer hoppen in mijn "plantage".
Hierbij zag ik dat ik een Early Bird (EKG) had. Dat klopt in zoverre dat het een Amos Early Bird is, van EBC gekregen.
Is het een kwestie van naam of betreft het een ander ras of soort?

De volledige naam is Amos' Early Bird. Het is één van de East Kent Goldings varieteiten. Als je bij Brouwland EKG koopt, dan krijg een Goldings uit East Kent. Maar daar worden verschillende soorten geteeld, die allemaal onder de verzamelnaam EKG worden verhandeld. Er zijn bijvoorbeeld Bramling, Cobbs, Eastwell, Amos' Early Bird, Canterbury, Petham, Rodmersham en nog een paar.

Ja, die is het dan dus.  ;)

Anton

Ah zoo...... weer wat geleerd.
Dank,

Anton

korek

Ik heb een Magnum en een Saaz, die het beide heel goed doen. Ze groeien gelijk op en hangen vol met prachtige bellen.

Liemingbrouwer

Iemand al gehoord van de hopsoort "Striss"; ik was gisteren op bezoek in de brouwerij van Orval en daar stond dat op een witbord. 

Edgar


Liemingbrouwer

Daarom vond ik niks op google.
Strisserspalt geeft direct veel hits.

Zo te zien staat deze hopsoort niet in de lijst van MO.
Niet dat ik Orval zou willen nabrouwen...
Ben trouwens geschrokken van de generositeit van de paters...het stak niet op één of twee orvallekes en de kaas ging er ook vlot in.  De gist (eerste en  hoge gisting) van Orval is zo aan de brouwerijpoort te verkrijgen.  Deze gist wordt ook gebruikt door een brouwer in Sedan (La Sedane); hij gaat wekelijks zijn kruikje vullen aan de poort. 

Edgar

Citaat van: Liemingbrouwer op 18-09-2010  13:40 uStrisserspalt geeft direct veel hits.

En Strisselspalt nog meer ;D (ok flauw!)

Pad

Ik ben op zoek naar een aantal hoppen om in mijn tuin te planten. (zopas verhuisd naar ons nieuwe huis en de tuin is nog leeg!)

Kan iemand in de buurt van Geel (antwerpse Kempen) mij verder helpen?

Het zou handig zijn als de exell sheet adres gegevens of regio gegevens zou bevatten.

Alvast bedankt!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.