Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers  (gelezen 229723 keer)

Offline Jeroen76

• Vol lid
  • Land: nl
  • Good beer makes its own friends!
Re: NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers
« Reactie #400 Gepost op: 21-04-2019 16:56 u »
Ben op zoek naar Chinook stekken of plant. Is er iemand die deze heeft? Indien het niet te ver is haal ik het graag op en anders de vraag of verzenden mogelijk is.

Kosten worden natuurlijk vergoed en indien gewenst is ruil mogelijk (Willamette, Cascade en Centennial in de aanbieding) :)

Gr. Jeroen

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RuudB

• Vol lid
  • Zoals het waterslot thuis blubt, blubt het nergens
« Reactie #401 Gepost op: 02-05-2019 12:38 u »
Zojuist mijn Opal en Chinook toegevoegd aan het document. Momenteel heb ik een paar Opal stekjes met kleine worteltjes. Chinook stekjes willen nog geen wortels schieten.

Offline Jeroen76

• Vol lid
« Reactie #402 Gepost op: 02-05-2019 15:03 u »
Heb Chinook inmiddels bij bierevents in de bestelling staan. Volgende week even ophalen. Opal heb ik thuis al staan om op te kweken.

Ben even aan het werk geweest om de lijst wat makkelijker in gebruik te maken. Als hij klaar is zal ik Jaques hem even laten kijken, misschien is het wat.

Gr. Jeroen

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #403 Gepost op: 02-05-2019 21:49 u »
Ben even aan het werk geweest om de lijst wat makkelijker in gebruik te maken. Als hij klaar is zal ik Jaques hem even laten kijken, misschien is het wat.

Gr. Jeroen

Als de lijst openbaar Ún makkelijker te gebruiken is, is dat altijd goed. Bedankt alvast voor de tijd en de moeite.

Offline PrinsHeerlijk

• Vol lid
    • Thuisbrouwerij Prins
« Reactie #404 Gepost op: 08-05-2019 12:25 u »
Drie Cascade-stekjes in de aanbieding in Kampen (Overijssel). Aan de lijst toegevoegd!  :biersmile:

Offline Jeroen76

• Vol lid
« Reactie #405 Gepost op: 13-05-2019 00:03 u »
Als de lijst openbaar Ún makkelijker te gebruiken is, is dat altijd goed. Bedankt alvast voor de tijd en de moeite.

Iets minder tijd gehad dan gedacht maar de lijst is klaar.

Heb hem wat veranderd zodat hij in mijn ogen wat 'leesbaarder' is en daardoor ook wat werkbaarder. De hoppen verwijderd in de lijst die geen kruisjes hadden, want waarom in een lijst als niemand hem heeft? Er zijn en 100den meer  ::)

Daarnaast (vind ik handig) de provincie er bij, ik ken ook niet alle plaatsnamen... Onder elke soort een telling waarin te zien is hoeveel leden deze soort hebben en achter elk forumlid zie je nu automatisch staan hoeveel soorten dit lid heeft. Niet per se nodig maar ach...

Op werkblad 2 'Contact' vind je een overzicht per lid of hij/zij planten op voorraad heeft, enkel laat afhalen of ook verzendt en, planten weggeeft of er toch een vergoeding voor wil, of misschien soorten wil ruilen. Klik je op het pijltje in de laatste kolom dan kom je direct op het forum en kun je in het berichtenvenster een PB sturen naar het desbetreffende lid.

Hoor graag wat jullie er van vinden en of iedereen even wil kijken of alles nog goed staan (invoer controleren). Aanvullen mag en leden met hopplanten beschikbaar maar nog niet op de lijst, die mogen ze er onder bij zetten. Staat het soort er nog niet op dan kan deze achteraan toegevoegd worden. Ter zijner tijd zal ik alles wel op alfabetische volgorde zetten.

Kleine opmerking, er staan leden op de lijst die soms meer dan 6 jaar niet hebben ingelogd op het forum, is het nog wenselijk dat zij op deze lijst staan? Neem aan dat contact opnemen erg lastig zal worden.

Nogmaals, alle feedback is gewenst! ;)

Lijst Hop Forumleden 13 mei 2019

Helaas werkt GoogleDrive niet zo mooi als Excel zelf en vervallen sommige functies. Zal de lijst ook als Excelbestand toevoegen in de bijlagen

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #406 Gepost op: 13-05-2019 10:43 u »
Ik heb Cascade in mijn tuin staan, heb hem dit voorjaar gestekt en mijn vader heeft hem nu ook geplant, dus dat lijkt te werken. Het lukt me echter niet om dit in de sheet toe te voegen.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #407 Gepost op: 13-05-2019 10:54 u »
Goed werk Jeroen, zal vanavond nog eens goed kijken of ik nog op- of aanmerkingen heb!

Offline Jeroen76

• Vol lid
« Reactie #408 Gepost op: 13-05-2019 14:13 u »
Goed werk Jeroen, zal vanavond nog eens goed kijken of ik nog op- of aanmerkingen heb!
Top!

@joendeju en anderen

Eventueel kun je me even een bericht sturen met wat je hebt en andere gegevens dan voeg ik ze toe aan het overzicht , mocht het allemaal niet lukken. Met de vorige lijst kon ik namelijk ook niets toevoegen omdat ik iets niet goed had staan op mijn laptop.

Gr. Jeroen

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #409 Gepost op: 13-05-2019 17:00 u »
Heb hem wat veranderd zodat hij in mijn ogen wat 'leesbaarder' is en daardoor ook wat werkbaarder. De hoppen verwijderd in de lijst die geen kruisjes hadden, want waarom in een lijst als niemand hem heeft? Er zijn en 100den meer  ::)
....

Kleine opmerking, er staan leden op de lijst die soms meer dan 6 jaar niet hebben ingelogd op het forum, is het nog wenselijk dat zij op deze lijst staan? Neem aan dat contact opnemen erg lastig zal worden.

Helaas werkt GoogleDrive niet zo mooi als Excel zelf en vervallen sommige functies. Zal de lijst ook als Excelbestand toevoegen in de bijlagen

Bedankt voor de aanpassingen. Ziet er erg netjes uit. Mooie lay-out. Complimenten!
Toch heb ik een paar kanttekeningen naar aanleiding van jouw opmerkingen...

Door veel hopsoorten weg te halen wordt het lastiger om deze toe te voegen voor iemand die niet gewend is met spreadsheets te werken. Het mooie is namelijk als de namen van de hopsoorten op alfabetische volgorde staan. Een kruisje zetten is handiger. Hoe je ook geen kolommen verplaatsen.
Maar ik ben het met je eens dat een te uitgebreide lijst ook niet werkt. Een compromis is de hopsoorten van de oude lijst waar kruisjes achter zijn gezet in de nieuwe lijst op te nemen.

Op de nieuwe lijst staan alleen leden die recent te kennen gegeven hadden hopstekjes te willen delen. Daar zitten geen leden bij die een hele tijd niet hebben ingelogd op het forum.

Het klopt dat je Google Spreadsheets niet alle functies van Excel hebt. Het grote voordeel is wel dat Google Spreadsheet makkelijker gedeeld kan worden.

Offline Jeroen76

• Vol lid
« Reactie #410 Gepost op: 13-05-2019 21:05 u »
Bedankt Jacques voor je complimenten!

Ik zag 1 of twee leden die al langere tijd niet online zijn geweest maar kan ze zo snel even niet terug vinden. Maar natuurlijk kunnen 'gasten' op het forum ook de link naar de lijst en invullen. Je hoeft dus niet ingelogd te zijn op het forum om hem in te vullen.

Ik heb maar een paar soorten er uit gehaald maar zal die terug zetten. Gaat om Intratuinhop (vond ik voor onze doeleinden niet zo interessant) en een drietal anderen. Fijne is dat de lijst nu ook op 1 a4 uitgeprint kan worden, zij het dat je wel je leesbril even op moet snorren.  :o

Ook helemaal eens met de alfabetische volgorde, zowel voor de soorten als de forumleden maakt dat het zoeken door de lijst een stuk makkelijker.

@Joenedu, je staat op de lijst!

Heb de rechten ook even aangepast zodat iedereen kan wijzigen en aanvullen, wel zo handig...

Gr. Jeroen

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #411 Gepost op: 13-05-2019 21:31 u »
De Intratuin hop kan er wat mij betreft verwijderd blijven omdat we niet weten wat voor hop dat is...

Alfabetische volgorde van de leden is niet nodig. Dat maakt het toevoegen van nieuwe telers lastiger.

Het handigst is het als de link in het eerste bericht komt te staan.

Tags: hopteelt