NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

In het eerste bericht van dit topic staat nu een link naar een nieuwe lijst voor degenen die in hun tuin hoptelen en bereid zijn stekken te delen met andere hobbybrouwers.

Het is nog een leeg document. Dit omdat de oude lijst zo'n 8 jaar oud was en dringend toe was aan een grondige update.
Dus teel je zelf je hop en wil je hopstekken delen vul dan de lijst in!

Chilobrachys

Jacques, het bestand staat nu nog als alleen lezen. Iedereen moet nu afzonderlijk toegang vragen tot het document om zijn of haar naam aan de lijst toe te voegen.

Jacques

Citaat van: Chilobrachys op 26-01-2019  17:08 uJacques, het bestand staat nu nog als alleen lezen. Iedereen moet nu afzonderlijk toegang vragen tot het document om zijn of haar naam aan de lijst toe te voegen.

Aangepast. Iedereen kan het bestand bewerken.
Dat is wel een risico, maar als het goed is kan ook iedereen een kopie maken zoals we meerdere backups hebben.

Sjaak_Deventer

Lijst aangevuld met mijn twee hopsoorten. Callista en Mandarina Bavaria.

Chilobrachys

Citaat van: Jacques op 26-01-2019  17:12 uAangepast. Iedereen kan het bestand bewerken.
Dat is wel een risico, maar als het goed is kan ook iedereen een kopie maken zoals we meerdere backups hebben.

Google drive maakt als het goed is voor elke wijziging een nieuwe versie aan die de eigenaar van het bestand terug kan zetten.

Jacques

Citaat van: Chilobrachys op 26-01-2019  17:20 uGoogle drive maakt als het goed is voor elke wijziging een nieuwe versie aan die de eigenaar van het bestand terug kan zetten.

Omdat dan ook de aangebrachte wijzigingen ongedaan worden gemaakt is het toch handig om meerdere backups te maken...

tdp

Heb in het najaar mijn hopplant met een geperforeerde speciekuip ingegraven in de tuin. Hopelijk gaat dit voor betere resultaten zorgen.

FransHilly

Ai het lijstje is inderdaad nog aardig leeg, en aanbod in Brabant nog beperkt.
Wanneer is het raadzaam om hopstekjes te gaan planten? Ik lees op het forum oa iets over vóór eind april?
Dan weet ik hoeveel haast ik moet maken in mijn jacht naar stekjes :)

orangeloo

Ingevuld. Annabel toegevoegd aan de lijst. Verder heb ik First Gold, Hallertau, Magnum, Northdown, Willamette.  :brouwen:
Saaz staat nog op mijn verlanglijstje... Wie biedt zich aan  ;D

orangeloo

Citaat van: FrankR op 25-02-2019  10:23 uWanneer is het raadzaam om hopstekjes te gaan planten? Ik lees op het forum oa iets over vóór eind april?
Dan weet ik hoeveel haast ik moet maken in mijn jacht naar stekjes :)

Dat is afhankelijk wanneer er stekjes zijn  ^-^
Maar ongeveer tussen eind maart en eind april. Dit alles afhankelijk van het weer.

Pieter1954

Ik overweeg om een plekje vrij te maken voor een hopplant, maar weet nog niet welk ras ik daarvoor moet kiezen.
Uiteraard bestaat er geen universele versie, maar het valt me wel op dat het merendeel Cascade heeft.
Is daar een reden voor? Is Cascade wel zo'n universeel iets of juist gemakkelijk 'in de omgang'?
Een vroege of late variëteit, hoog of laag opbrengend? Hoog of laag alfazuur%? Neutrale of uitgesproken smaak?

dirk

Citaat van: Pieter1954 op 25-02-2019  19:26 uIk overweeg om een plekje vrij te maken voor een hopplant, maar weet nog niet welk ras ik daarvoor moet kiezen.
Uiteraard bestaat er geen universele versie, maar het valt me wel op dat het merendeel Cascade heeft.
Is daar een reden voor? Is Cascade wel zo'n universeel iets of juist gemakkelijk 'in de omgang'?
Een vroege of late variëteit, hoog of laag opbrengend? Hoog of laag alfazuur%? Neutrale of uitgesproken smaak?

Cascade doet het gewoon goed. Vorig jaar Hallertauer, Saazer, Cascade en Spalt Select gepoot. Cascade gaf het meeste opbrengst, de rest stak er schril van af.

Marko

Had ook een potentiële goede opbrengst van Cascade vorig jaar maar was wel het enige ras dat onder de  luis  zat toen het tijd was om de bellen te plukken.  Heb alles maar weggegooid en volgend jaar misschien vooraf een preventieve luisbestrijding doen. Overigens hadden de andere rassen (Chinook, Centennial, Fuggle) geen last van de aantasting.

FransHilly

Citaat van: Orangeloo op 25-02-2019  18:20 uDat is afhankelijk wanneer er stekjes zijn  ^-^
Maar ongeveer tussen eind maart en eind april. Dit alles afhankelijk van het weer.
Ik dacht dat dat in dit topic werd aangeboden?

Jeroen76

Is het wellicht handig om 1 kollom achter de forumnaam toe te voegen en daar de woonplaats van het forumlid te vermelden? Altijd handig om te weten of het in je buurt is...

Gr. Jeroen


brouwerwaldonk

Jeroen, Die kolom met de woonplaats staat er toch al lang.

Jeroen76

Hmm ik kan die link in het eerste bericht van dit topic - klik ('hier') - niet openen enkel het bestand wat er onder staat. Die is van 2010...

Is er een link, of kan iemand die geven, naar de juiste?

Of doe ik iets fout?

Gr. Jeroen


Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 14-04-2019  10:35 uHmm ik kan die link in het eerste bericht van dit topic - klik ('hier') - niet openen enkel het bestand wat er onder staat. Die is van 2010...

Is er een link, of kan iemand die geven, naar de juiste?

Of doe ik iets fout?

Gr. Jeroen

De link in het eerste bericht is de juiste.
Ik geef hem hier nog eens
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vmZsnkFb10o_lbXmhAhcmmxuYbjdd85t6BOINHYNUFE/edit#gid=0

Jeroen76

Dank je, die zocht ik

Gr. Jeroen


Jeroen76

De heren en dames in de lijst hebben ook de hopplanten in de aanbieding?

Zal mijzelf er bij zetten morgen/overmorgen. Cascade, Willamette en Centennial. Beek en Donk  Noord Brabant

Ben druk aan het stekken, ruilen met voor mij nieuwe soorten zou geweldig zijn.



Gr. Jeroen


Lange1985

Mag/kan ik ook zelf een kolom toevoegen? Ben nu ook de trotse eigenaar van Groene Bel en Challenger. Die eerste staat er niet in  :proost:

Jacques

Citaat van: Lange1985 op 16-04-2019  21:21 uMag/kan ik ook zelf een kolom toevoegen? Ben nu ook de trotse eigenaar van Groene Bel en Challenger. Die eerste staat er niet in  :proost:

Ja, je kunt een kolom toevoegen. Wat is de internationale naam van deze hop?

Lange1985

Citaat van: Jacques op 16-04-2019  21:46 uJa, je kunt een kolom toevoegen. Wat is de internationale naam van deze hop?
Gewoon Groene Bel. http://www.hopslist.com/hops/aroma-hops/groene-bel/
Ik zal eens een keertje gaan stoeien in dat document  :proost:

Jacques

Citaat van: Lange1985 op 16-04-2019  22:56 uGewoon Groene Bel. http://www.hopslist.com/hops/aroma-hops/groene-bel/
Ik zal eens een keertje gaan stoeien in dat document  :proost:

Ok, ik kende deze hop niet.

Jeroen76

Mooi verhaal er bij, bijna een 'vergeten groente' onder de hop. ;)

Mocht je gaan vermeerderen en aanbod hebben dan ben ik zeker geïnteresseerd.

Gr. Jeroen


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.