Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers  (gelezen 209398 keer)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers
« Reactie #375 Gepost op: 26-01-2019 16:53 u »
In het eerste bericht van dit topic staat nu een link naar een nieuwe lijst voor degenen die in hun tuin hoptelen en bereid zijn stekken te delen met andere hobbybrouwers.

Het is nog een leeg document. Dit omdat de oude lijst zo'n 8 jaar oud was en dringend toe was aan een grondige update.
Dus teel je zelf je hop en wil je hopstekken delen vul dan de lijst in!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Chilobrachys

• Senior lid
NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers
« Reactie #376 Gepost op: 26-01-2019 17:08 u »
Jacques, het bestand staat nu nog als alleen lezen. Iedereen moet nu afzonderlijk toegang vragen tot het document om zijn of haar naam aan de lijst toe te voegen.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
Re: NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers
« Reactie #377 Gepost op: 26-01-2019 17:12 u »
Jacques, het bestand staat nu nog als alleen lezen. Iedereen moet nu afzonderlijk toegang vragen tot het document om zijn of haar naam aan de lijst toe te voegen.

Aangepast. Iedereen kan het bestand bewerken.
Dat is wel een risico, maar als het goed is kan ook iedereen een kopie maken zoals we meerdere backups hebben.

Offline Sjaak_Deventer

• De Roode Toren
  • Super lid
Re: Lijst hoppen hobbytelers
« Reactie #378 Gepost op: 26-01-2019 17:19 u »
Lijst aangevuld met mijn twee hopsoorten. Callista en Mandarina Bavaria.

Offline Chilobrachys

• Senior lid
« Reactie #379 Gepost op: 26-01-2019 17:20 u »
Aangepast. Iedereen kan het bestand bewerken.
Dat is wel een risico, maar als het goed is kan ook iedereen een kopie maken zoals we meerdere backups hebben.

Google drive maakt als het goed is voor elke wijziging een nieuwe versie aan die de eigenaar van het bestand terug kan zetten.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #380 Gepost op: 26-01-2019 17:36 u »
Google drive maakt als het goed is voor elke wijziging een nieuwe versie aan die de eigenaar van het bestand terug kan zetten.

Omdat dan ook de aangebrachte wijzigingen ongedaan worden gemaakt is het toch handig om meerdere backups te maken...

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #381 Gepost op: 22-02-2019 09:49 u »
Heb in het najaar mijn hopplant met een geperforeerde speciekuip ingegraven in de tuin. Hopelijk gaat dit voor betere resultaten zorgen.

Offline FrankR

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #382 Gepost op: 25-02-2019 10:23 u »
Ai het lijstje is inderdaad nog aardig leeg, en aanbod in Brabant nog beperkt.
Wanneer is het raadzaam om hopstekjes te gaan planten? Ik lees op het forum oa iets over vůůr eind april?
Dan weet ik hoeveel haast ik moet maken in mijn jacht naar stekjes :)

Offline Orangeloo

• Bier & wijngilde Ambrasserie
  • Super lid
  • De Geuze is het LIVE concert van de bieren.
    • Hobby Brouwerij Orangeloo
« Reactie #383 Gepost op: 25-02-2019 18:18 u »
Ingevuld. Annabel toegevoegd aan de lijst. Verder heb ik First Gold, Hallertau, Magnum, Northdown, Willamette.  :brouwen:
Saaz staat nog op mijn verlanglijstje... Wie biedt zich aan  ;D

Offline Orangeloo

• Bier & wijngilde Ambrasserie
  • Super lid
  • De Geuze is het LIVE concert van de bieren.
    • Hobby Brouwerij Orangeloo
« Reactie #384 Gepost op: 25-02-2019 18:20 u »
Wanneer is het raadzaam om hopstekjes te gaan planten? Ik lees op het forum oa iets over vůůr eind april?
Dan weet ik hoeveel haast ik moet maken in mijn jacht naar stekjes :)

Dat is afhankelijk wanneer er stekjes zijn  ^-^
Maar ongeveer tussen eind maart en eind april. Dit alles afhankelijk van het weer.

Offline Pieter1954

• Vol lid
  • Jullie zijn mijn informatiebron
« Reactie #385 Gepost op: 25-02-2019 19:26 u »
Ik overweeg om een plekje vrij te maken voor een hopplant, maar weet nog niet welk ras ik daarvoor moet kiezen.
Uiteraard bestaat er geen universele versie, maar het valt me wel op dat het merendeel Cascade heeft.
Is daar een reden voor? Is Cascade wel zo'n universeel iets of juist gemakkelijk 'in de omgang'?
Een vroege of late variŽteit, hoog of laag opbrengend? Hoog of laag alfazuur%? Neutrale of uitgesproken smaak?

Offline dirk

• Super lid
  • Land: 00
« Reactie #386 Gepost op: 25-02-2019 20:41 u »
Ik overweeg om een plekje vrij te maken voor een hopplant, maar weet nog niet welk ras ik daarvoor moet kiezen.
Uiteraard bestaat er geen universele versie, maar het valt me wel op dat het merendeel Cascade heeft.
Is daar een reden voor? Is Cascade wel zo'n universeel iets of juist gemakkelijk 'in de omgang'?
Een vroege of late variŽteit, hoog of laag opbrengend? Hoog of laag alfazuur%? Neutrale of uitgesproken smaak?

Cascade doet het gewoon goed. Vorig jaar Hallertauer, Saazer, Cascade en Spalt Select gepoot. Cascade gaf het meeste opbrengst, de rest stak er schril van af.

Offline Marko

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #387 Gepost op: 25-02-2019 20:50 u »
Had ook een potentiŽle goede opbrengst van Cascade vorig jaar maar was wel het enige ras dat onder de  luis  zat toen het tijd was om de bellen te plukken.  Heb alles maar weggegooid en volgend jaar misschien vooraf een preventieve luisbestrijding doen. Overigens hadden de andere rassen (Chinook, Centennial, Fuggle) geen last van de aantasting.

Tags: hopteelt