NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

Gestart door MO, 02-03-2010 18:15 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jurg

Medehopgroeiers! Ik zag zojuist dat Merkur de winter niet heeft overleefd.

Is er iemand die een aromahopstekje over heeft in de buurt van Putten/Utrecht?
Als tegenbod kan ik je een stekje van de magnum aanbieden. Prachtig voor witbieren of saisonbieren

HPac

Brouwers,

Naar dat ik de boek "verander water in bier" gelezen heb ben ik nu en hop tuin an het plannen.
Wie is so vriendelijk en heeft en hop stekje voor mij over? Ik heb op dit moment helemaal geen hop, dus elke soort is goed op dit moment.  ;)

Bij interesse heb ik nog en paar flesjes IPA te ruilen  :biersmile: :biersmile: :biersmile:

Ein Prosit,
Heiko uit Utrecht

Jeroen76

Ik ben op zoek naar Citra en Simcoe is deze al ergens voor handen. Zie hem ook niet op de lijst staan van de hobbykwekers hier.

Wat is de bedoeling van deze lijst. Kan ik er zelf iets op zetten of kan ik mijn soorten doorgeven?

- Willamette
- Cascade
- Centennial

Standplaats: Beek en Donk (Noord Brabant)

(Heiko als je in de buurt bent/komt geef dan even een seintje voor bovenstaande soorten)

RienP

Citaat van: Jeroen76 op 04-05-2017  17:03 uIk ben op zoek naar Citra en Simcoe is deze al ergens voor handen. Zie hem ook niet op de lijst staan van de hobbykwekers hier.

Hier zijn nog geen stekken van in omloop (patentrecht).

ChrisH1986

Hoi,

Heeft hier iemand toevallig nog een stekje van zijn of haar hop over? Ik ben zelf nog maar net begonnen met brouwen en wil daarom ook graag een aantal hopsoorten uit eigen tuin kweken (Ik ben hier ongetwijfeld niet de enige;-))

Heeft iemand een stekje over dan hoor ik het graag. Woon je ook nog rondom Leeuwarden dan komt dat helemaal fantastisch uit!:)


wh_birra

Ik volg dit topic al een tijdje en stap nu ook maar in. Want het is nu tijd om te planten denk ik. Ook ik ben net (na mijn eerste brouwsel van 25 jaar geleden) weer begonnen met brouwen. Omdat er wat bomen uit de tuin weg gaan komt er plaats vrij voor andere leuke planten :) Tijd voor hop dus!

Wie heeft er in de buurt van Maarsbergen, nog wat mooie hopstekken over? Ik kan helaas nog niet ruilen tegen eigen brouwsels of hop. Maar die hou je dan nog tegoed. Ik hoor het graag.

Met groet,
Wiechert.

Frank.S

Ik heb 2 Cascade en 2 plantjes Centennial over, 45 cm hoog.
Op te halen in Tiel.

Jeroen76

Is het niet handig om een vraag en aanbod lijst/topic te maken voor 2017? Zo vervuilen we dit topic niet. Ik wil die best aanmaken en bijhouden mocht daar vraag naar zijn.

Gr. Jeroen

Jacques

Citaat van: Jeroen76 op 04-05-2017  21:43 uIs het niet handig om een vraag en aanbod lijst/topic te maken voor 2017? Zo vervuilen we dit topic niet. Ik wil die best aanmaken en bijhouden mocht daar vraag naar zijn.

Gr. Jeroen

Van vervuiling kan geen sprake zijn omdat het topic bedoeld is vraag en aanbod bij elkaar te brengen.
Maar in de loop der jaren is er natuurlijk wel wat gewijzigd in vooral het aanbod.

Ik stel voor dat er een Google spreadsheet aangemaakt wordt en dat deze te zien is in het eerste bericht van dit topic. Degenen die willen helpen om de lijst actueel te houden kunnen schrijfrechten krijgen. Dat hoeven zeker geen beheerders te zijn.

YOz

Citaat van: Jacques op 04-05-2017  22:04 uVan vervuiling kan geen sprake zijn omdat het topic bedoeld is vraag en aanbod bij elkaar te brengen.
Maar in de loop der jaren is er natuurlijk wel wat gewijzigd in vooral het aanbod.

Ik stel voor dat er een Google spreadsheet aangemaakt wordt en dat deze te zien is in het eerste bericht van dit topic. Degenen die willen helpen om de lijst actueel te houden kunnen schrijfrechten krijgen. Dat hoeven zeker geen beheerders te zijn.

@Jacques. Deze google spreadsheet zit al in het eerste bericht of bedoel je op andere manier?

Jacques

Citaat van: YOz op 05-05-2017  09:10 u@Jacques. Deze google spreadsheet zit al in het eerste bericht of bedoel je op andere manier?

Ik was inderdaad te snel met mijn antwoord.

Inmiddels het eerste bericht zodanig aangepast zodat deze ook te zien is.

YOz

Iedereen kan aanpassen. Misschien dat je moet inloggen in Google om veranderingen te maken.

crazyjopje

Heren ik zal wel iets fout doen maar ik kan mezelf niet toevoegen aan de lijst...

Als iemand zou willen invullen dat ik dit jaar mijn 1e plantjes Cascade , Northern Brewer en Saaz in woonplaats goor heb staan...
Wellicht volgend jaar kan ik ook iemand helpen.

Bvd

YOz

Citaat van: crazyjopje op 11-05-2017  03:40 uHeren ik zal wel iets fout doen maar ik kan mezelf niet toevoegen aan de lijst...

Als iemand zou willen invullen dat ik dit jaar mijn 1e plantjes Cascade , Northern Brewer en Saaz in woonplaats goor heb staan...
Wellicht volgend jaar kan ik ook iemand helpen.

Bvd

Gedaan

Jeroen76

Zou je mij er dan ook bij kunnen zetten?

- Willamette
- Cascade
- Centennial

In Beek en Donk  (Noord Brabant)

Bedankt!

Gr. Jeroen

sjoukeb

Ik heb mezelf ook toegevoegd aan de lijst. Plantjes (Opal en Magnum) net gekocht bij Eickelmann, dus pas volgend jaar stekjes ben ik bang.. ;)

http://www.eickelmann.de/Hopfen-Shop/en/aromatic-hops/-Hallertauer-Aroma--27.html Deze heb ik ook, maar ik weet niet of dit de "Hallertau aroma" is die in de lijst staat?


wh_birra

Ben nog steeds op zoek naar enkele hopstekken (hopplanten) Liefst in de buurt van Maarsbergen. Verder weg mag ook maar dan zou het mooi zijn als je ze bij me af kunt geven (als je over de A12 toevallig hier langs rijdt).
Kan nog niet ruilen (eerste brouwsel staat er aan te komen... ) en de hop is er nu nog niet :) Zoek wat verschillende soorten die lekker zijn in bijvoorbeeld een trippel, dubbel, blond..
Volgende week wordt mijn tuin aangepakt en heb ik plaats voor enkele planten. :)

Stuur me even een PM dan komen we er vast wel uit! Zou erg leuk zijn. Bedankt alvast. Wiechert


DJ_HOBBYHOP

Dag, wij zijn geen bierbrouwers maar hebben hop in de tuin. Was voor mijn brouwende zus maar die verhuisd tijdelijk naar het buitenland. We hebben Cascade en Target van dit jaar (verwacht 1 kg Cascade, 300 gr Target) en van vorig jaar nog vers ingevroren. We plukken en drogen zelf, na 24 u invriezen. Kan iemand ons op de lijst zetten? Woonplaats Maasland, deel van de vrieshop in Utrecht.
Groeten Dieneke

Tripel Hans

Ik hoor dat de lijst niet meer wordt bijgehouden. Dan maar zo: We hebben Hallertau, Magnum en Nordbrau en zitten in Zwijndrecht.
Geen idee hoe je hop moet stekken maar dat leren we nog wel, als we groot zijn.

Jacques

Citaat van: Tripel Hans op 02-09-2017  13:31 uIk hoor dat de lijst niet meer wordt bijgehouden. Dan maar zo: We hebben Hallertau, Magnum en Nordbrau en zitten in Zwijndrecht.
Geen idee hoe je hop moet stekken maar dat leren we nog wel, als we groot zijn.

De lijst kun je zelf aanpassen. Zie daarvoor het eerste bericht van dit topic.

Biksmannenkoor

Zojuist mijn vier planten toegevoegd. Twee soorten zijn nieuw. Dit voorjaar de rizomen geplant dus ik weet nog niet of ik al nieuwe rizomen heb om te ruilen.

Tettnanger en Spalter Select staan al in de lijst.

Groene belle (https://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_Belle)

En Record zijn nieuw.
 
Mijn rizomen heb ik uit Poperinghe.

Vanaf zaterdag weet ik of ik verse oogst over heb.

Biksmannenkoor

Gezocht:
-Saazrizoom
Styrian Golding rizoom
-exotische rizomen

aangeboden:

-tettnanerrizoom
-spalter select rizoom
- groene belle rizoom
- recordrizoom

cascadehop, spalterselecthopbloemen

Hophead

Citaat van: Biksmannenkoor op 13-11-2017  12:14 uGezocht:
-Saazrizoom
Styrian Golding rizoom
-exotische rizomen

aangeboden:

-tettnanerrizoom
-spalter select rizoom
- groene belle rizoom
- recordrizoom

cascadehop, spalterselecthopbloemen

Een aantal hiervan kun je vinden bij Hoppecruyt. Volgende maand moet je even vragen naar Spalt Select rhizomen, want die verkopen ze niet als plant.

Hophead

Heeft iemand deze lente Polaris rhizomen in de aanbieding? Eickelmann verkocht ze vorig jaar illegaal buiten Duitsland, maar zijn op het matje geroepen. In de lijst staat hij maar één keer genoemd...

Marco Aal

Hallo,

Vanaf maart gaan de handjes weer in de grond om mijn eigen hop uit te dunnen.
Mochten er goede rhizomen naar boven komen bied ik ze aan
De soorten die ik nu heb zijn 2 jarig en stammen af van eickelman
-COMET
-FUGGLE
-Cascade
-SPALTER Spalt
-TETNANG
Zelf ben ik opzoek naar een Saaz rhizoom (maar SIMCOE of MOSAIC CITRA sla ik natuurlijk niet af).

Groeten Marco

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.