Hobbybrouwen > Grondstoffen

NIEUWE Lijst hoppen hobbytelers

(1/98) > >>

MO:
Er is een nieuwe lijst aangemaakt.
Deze moet opnieuw gevuld worden
Klik hier om de hop die je hebt op te geven. Door je naam en de hopsoorten op te nemen in de lijst geef je aan dat je bereid bent hopstekken te delen wanneer dat mogelijk is.

Vul je forumnaam in en zet een kruisje bij de hop die je hebt.
De namen van de hopsoorten staan in alfabetische volgorde. Als je een hopsoort hebt die niet vermeld is kunt je die invoegen.

Hier de vernieuwde excel file van de hobbybrouwhoppen. Ik heb voor me zelf een tweetal aanpassingen toegevoegd: ik heb geen Spalt Select meer maar wel Cascade. Graag in deze draad aangeven als je wijzigingen hebt, dan corrigeer ik dat in dit eerste bericht.

Status excel file: 22 augustus 2010

jelle:

engerling

SeekingBeer:
Bedankt voor die foto Jelle, het zijn inderdaad wel enge beestjes.
Veel insecten zien er ingezoomd nog wel mooi uit maar voor deze is de naam engerling wel goed gekozen.

Bah, dat wil ik niet in mijn soep!

De-Geert:
Hallertau Aroma is een Nieuw Zeelandse hop.

--- Citaat ---A triploid aroma type hop bred by open pollination with Hallertau Mittlefrüh at New Zealand HortResearch Riwaka Hop Research Centre. Released in 1988.
--- Einde van citaat ---

RobinB:
Eickelmann zelf zegt er ook niet veel over:

--- Citaat ---Diese Sorte wurde ursprünglich auf feinwürziges Aroma gezüchtet. Durch den schönen Habitus der Pflanze mit vielen hellen Dolden und einem Doldenbehang bis weit nach unten ist sie besonders auch für den Hausgarten als Zierpflanze geeignet. Zudem ist diese Sorte recht widerstandsfähig gegen bekannte Krankheiten und Schädlinge, ein nicht zu unterschätzender Vorzug, den v.a. alte Sorten nicht bieten können!
--- Einde van citaat ---

Ze hebben daar ook Mittelfruh, Hersbrucker  én Tradition, zal dus wel een andere soort zijn (zoals Geert ook al aangeeft)...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie