Hallo,
Ik zou dit jaar ook graag een paar hopplanten willen planten en grootbrengen. Achter mijn huis ligt een groot veld, redelijk in de luwte, maar meer dan genoeg zon. Langs de randen zou ik dan een draadconstructie willen maken, en daar de planten in laten groeien.
Het liefst zouden we hier biologische planten voor hebben, maar ik heb begrepen dat dit moeilijk te krijgen is. Althans, ik vind ze niet echt, of ik moet ze over laten komen uit de VS of zo.. Dat ga ik niet doen. Maar een paar jaar biologisch behandelen, en dan zijn ze mijn inziens ook wel biologisch
Daarnaast vraag ik me af of iemand weet welk type hopplant in de buurt van Den Bosch groeide? Ik heb begrepen dat hier vroeger veel hop groeide, en het is natuurlijk helemaal hip om zo'n ras terug te kweken.
Uiteraard is het idee om er dan bier van te gaan maken met een wat enthousiastelingen. (we verbouwen ook zelf aardappels en andere dingen, en wat is er lekkerder dan een eigen pils bij de zelfgemaakte friet..)
Maar dus, als het mogelijk is zou ik graag van iemand een stek van een succesvolle plant overnemen. Of kan ik beter kopen bij iets als de eickelmann?
Ik heb het forum erop nagezocht, maar ik kwam niet echt op een bevredigend antwoord qua biologische rassen.
Bedankt!
Meindert