Lid van PINT vs. hobbybrouwen

Gestart door JeroenCV, 26-02-2010 21:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ben je lid van de bierconsumentenvereniging PINT?

Ja, natuurlijk
36 (45.6%)
Nee, wat is dat?
10 (12.7%)
Nee, maar ik wil misschien wel lid worden.
14 (17.7%)
Nee, en heb ook totaal geen interesse
14 (17.7%)
anders, namelijk......
3 (3.8%)
Ja, maar overweeg het op te zeggen
2 (2.5%)

Totaal aantal stemmen: 79

Stemmen gesloten: 18-04-2010 12:26 u

JeroenCV

Beste hobbybrouwers,

Ik ben zeer benieuwd naar de opbouw van de leden van de bierconsumentenvereniging PINT in relatie tot hobbybrouwers.

Naar een kleine schatting zijn er enige duizenden hobbybrouwers in Nederland. De meesten hiervan zijn ook bierconsumenten. Ik zie een groot verschil tussen het aantal hobbybrouwers en het aantal PINT leden op dit moment.

De resultaten van deze poll gebruik ik alleen voor evaluatie voor PINT. Ik zal niemand benaderen die een "nee-optie" heeft geselecteerd voor actief ledenwerving.

Voor wie meer info over PINT, de activiteiten of lid wilt worden: kijk op http://www.pint.nl of stuur mij een bericht.

Met vriendelijke groeten,
Jeroen Carol-Visser
Voorzitter PINT


William

Jeroen, misschien ook de optie Ja, maar overweeg om het op te zeggen toevoegen. :o


JeroenCV

Citaat van: William op 26-02-2010  21:22 uJeroen, misschien ook de optie Ja, maar overweeg om het op te zeggen toevoegen. :o

Ok, staat erbij, maar ik hoop niet dat men hierop stemt.... ;)

William

Citaat van: JeroenCV op 26-02-2010  21:24 uOk, staat erbij, maar ik hoop niet dat men hierop stemt.... ;)

Dat hoop ik ook ;)

Wild Chocolate

Ik dacht dat ik het ook al had laten vallen met het forumuitje:

Ik overweeg/-woog het wel. Maar als ik dan op een festival zie welke mensen er lid zijn van PINT, dan ga ik me daar gewoon niet tussen thuis voelen. Niet mijn slag mensen.
Bovendien ben ik niet zo'n bierdrinker. Heb al genoeg moeite om al mijn eigen bier op te krijgen...

EDIT: qua niet mijn slag mensen, ik heb het dan over de meerderheid. Uitzonderingen bevestigen uiteraard de regel.

Groet,

Remco

RobinB

Ik heb getwijfeld tussen "nee, maar wil misschien" en "anders/nee waarom".
Dit omdat ik het beeld had van de pint-leden als een groepje die wel graag bier drinkt, maar weinig van bier(brouwen) weet. Dan krijg je al gauw een blaaskaak imago in mijn idee.
Maar aan de andere kant sprak ik laatst met Johannes over de PINT-bierproefavonden en dat dat wel erg leuk gedaan werd. Vandaar dat het uiteindelijk "misschien" geworden is :).

Citaat van: Wild Chocolate op 26-02-2010  23:13 uMaar als ik dan op een festival zie welke mensen er lid zijn van PINT, dan ga ik me daar gewoon niet tussen thuis voelen. Niet mijn slag mensen.

Ook mijn idee :)

Jacques

Ik ben al heel wat jaren lid van PINT en ik voel mij daar prima thuis.

Marcel R

Ik ben ook al jaren lid van PINT. Ik vind dat ze ook veel goed werk hebben gedaan voor de verrijken van onze biercultuur.
Zonder PINT waren we nu wel misschien een compleet pilsland geworden. >:D

Geniet overigens jaarlijks van het bockbierfestival.

RobinB

Mja, Pilsland zijn we toch al, ondanks PINT zou ik eerder zeggen?

Ik moet dan ook zeggen dat ik pas hier op het forum van PINT gehoord heb en via het Gilde iets van gezien heb.
Al met al niet echt de verdienste van PINT mijns inziens...

Oscar

Citaat van: Wild Chocolate op 26-02-2010  23:13 uBovendien ben ik niet zo'n bierdrinker. Heb al genoeg moeite om al mijn eigen bier op te krijgen...

 ??? :weetniet: Deze zin begrijp ik niet... :nut:

Wild Chocolate

Citaat van: Oscar op 26-02-2010  23:32 u??? :weetniet: Deze zin begrijp ik niet... :nut:

Nou ja, ik drink niet zoveel bier. Nu we het erover hebben, ik heb geloof ik sinds het forumuitje niet 1 biertje meer gedronken. Soms neem ik elke avond een biertje, soms 2. Maar er gaan ook maanden voorbij dat ik helemaal geen alcohol drink. Dus naast mijn eigen bier drink ik weinig commercieel bier (niet dat ik voordat ik ging brouwen dat veel deed, maar goed).

Oscar

Citaat van: Wild Chocolate op 27-02-2010  00:19 uik heb geloof ik sinds het forumuitje niet 1 biertje meer gedronken.

 :o :o :o oke...vreemd dat je dan met deze hobby bent begonnen... :brouwen: ;)

JWVG

Ik heb "nee, en totaal geen interesse" ingevuld. Niet dat ik negatief ben over PINT, maar iedereen moet zijn eigen afwegingen maken over hoe ver hij/zij gaat me de hobby. Ik ben al druk genoeg met af en toe proberen te brouwen.

 :degroeten: JW.

RobinB

Citaat van: Oscar op 27-02-2010  00:21 u:o :o :o oke...vreemd dat je dan met deze hobby bent begonnen... :brouwen: ;)

Hoezo?
Er was toch ook een keer eentje die bier helemaal niet lekker vond, maar brouwen wel leuk?
Ieder heeft zo z'n redenen, of dat vreemd is....?

Joran

Ook al een paar jaar lid. Vind het leuk om het magazine te lezen en om de festivals te bezoeken, hoewel ik het NH bierfestival dit jaar even over sla. En wat is nou 30 euro per jaar. Zelfde reden dat ik ook lid blijf van 't Wort Wat terwijl ik eigenlijk nooit naar avonden ga.

Alchemist

Ik ben nu 5 jaar lid van PINT. Ik vind het een mooie vereniging en het magazine is mijns inziens het beste dat er in de Nederlandse taal is op dit gebied.

Menno

Ha Jeroen!

Actief werven moet je inderdaad ook op festivals en andere bierige gelegenheden doen. ;)
Zo heb je mij ook 'gestrikt'!  ;D

Leuk magazine, blijf voorlopig nog wel lid hoor!  :D

Menno

JeroenCV

Citaat van: Joran op 27-02-2010  12:34 uEn wat is nou 30 euro per jaar.

Joran, contributie is slechts 21 euro per jaar.... als jij 30 betaald; dank je wel  ;D maar dan zou ik als ik jou was contact met de ledenadministratie op nemen.

Caspar

Ik ben 4 jaar lid geweest, waarna ik mijn lidmaatschap had opgezegd... Ik vond het tijdschrift oubollig en werd een beetje moe van dat geouwehoer over Nederlands bier, naar mijn mening kon je de goede brouwerijen op één hand tellen.

Sinds kort ben ik echter weer lid en sinds Jeroen voorzitter is, is het tijdschrift stukken beter! Ik heb nog steeds vrij weinig interesse in de Nederlandse biercultuur en brouwerijen, mijn hobby is het brouwen van eigen bier. Ik blijf Pint wel steunen en nogmaals, Jeroen, je bent goed bezig! Naar mijn mening heeft Pint een frissere jongere uitstraling gekregen.

Joran

Citaat van: JeroenCV op 27-02-2010  13:57 uJoran, contributie is slechts 21 euro per jaar.... als jij 30 betaald; dank je wel  ;D maar dan zou ik als ik jou was contact met de ledenadministratie op nemen.

LOL, ik reken altijd alles naar boven af  :nut:

Zegt ook wel weer hoe boeiend dat bedrag is. Net het nieuwe magazine gelezen, helaas geen recept dit keer. Die double IPA van Emelisse ga ik wel een keer proberen.

De-Geert

Ik ben geen lid, maar heb er wel eens over zitten denken. Ik vind eigenlijk dat ik lid zou moeten zijn, maar weet niet zo goed waarom wel/niet.

Jeroen, misschien zou je eens kort kunnen samenvatten waarom ik (en anderen) lid zou(den) moeten worden?


VEMP

Mijn interesse in bier gaat verder dan brouwen. Daarom ben ik PINT lid. Een leuk blad en goede activiteiten.

William

Ik ben al een paar jaar lid van PINT maar merk dat ik het tijdschrift eigenlijk heel snel doorblader en daarna snel wegleg. Verder maak ik geen gebruik van de voordelen van het lidmaadschap (kortingen op het 2e biertje, korting op bepaalde happenings, proefavonden, excursies etc). Voor mij staat PINT toch vooral voor het blad.

Vooral de afgelopen jaren stoorde ik me een beetje aan de stukjes die werden geschreven vanuit het bestuur (een beetje belerend) of de verslagen van excursies die ik doorgaans erg gericht vond op "wat krijgen we allemaal aan bier voorgeschoteld". Als hobbybrouwer zou ik ook graag wat meer technisch inhoudelijke stukjes over brouwerijen lezen hoewel ik wel begrijp dat PINT in eerste instantie een blad is voor consumenten.

Ik heb wel het gevoel dat er met de komst van Jeroen een andere wind door op PINT gaat waaien. De toon lijkt in ieder geval anders te worden.

Albertus

CiteerBen je lid van PINT?

Ja, natuurlijk....

Mijn belangstelling gaat verder dan alleen het brouwen. Ik ben lid van PINT omdat ik hoop daarmee een biercultuur (er is meer dan alleen pils op de wereld) te ondersteunen.

Bert

Kleine_Schriek

Nee, geen interesse. Heb wel BYO magazine abonnement, en kijk telkens uit naar het volgende nummer. Het gaat me toch vooral om het zelf brouwen. Proeven doe ik door te kopen en de Mitra Eindhoven hier heeft genoeg ;-)

Ach wie weet, later, als we uit de kleine kindjes zijn en meer tijd hebben.....  :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.