Recepten > Kloonbrouwsels

Auteursrechten kloonrecepten (en andere teksten op dit forum)

<< < (2/11) > >>

Adrie:
Gelukkig is mijn zwager een uitstekend advocaat, dus iedereen die met het idee speelt om er met onze recepten vandoor te gaan, is gewaarschuwd...  :echtboos: :rundum:

Ik heb het er met Jacques over gehad en we hebben enkele copyright bepalingen die je op internet tegenkomt doorgenomen. Jacques zou ze nog verder tegen het licht houden, maar gezien zijn drukke programma is hij daar denk ik nog niet aan toegekomen.

Groeten,

A3

Edwin:
Ik heb ook nog wel een sterke broer :proost:

Begrijp ik uit jouw reactie dat je het een non-isue vind? Let wel: ik vind het zoeken naar het juiste recept ook gewoon leuk om te doen, maar als we het doel hebben om alles als boek te verkopen, moeten we het hier toch wel even over hebben  ???

Edwin

Adrie:
Neen, ik vind het helemaal geen non-issue! Maar als we een goede copyright-clausule weten te vinden, dan kunnen we de volledige recepten hier probleemloos posten. Er zitten echter vele haken en ogen aan. Want wat als iemand van het forum bijvoorbeeld besluit om in z'n eentje een boek met de recepten uit te brengen? In hoeverre zijn de recepten die we bedenken eigendom van het forum? Is het forum wel te beschouwen als een rechtspersoon? Of is Jacques als oprichter en webmaster de eigenaar? Moeten we een stichting of vereniging oprichten voor het forum die de eigenaar wordt van de recepten? Hoe zit het met recepten die mensen zelf bedenken en hier posten? Verliezen zij hun rechten als ze een boek willen uitbrengen met hun eigen recepten?

Ik denk dat het toch beter is om de recepten te posten. Als we het per mail doen, is het namelijk nooit aan te tonen dat het recept door het forum is bedacht. De recepten kunnen gaan zwerven en alsnog in een boek opduiken. Nu staan de recepten hier zwart op wit en is duidelijk dat ze hier zijn bedacht.

Nou goed, het is duidelijk dat het zo eenvoudig nog niet is. Wellicht dat mijn zwager er eens zijn licht over wil laten schijnen.

Groeten,

A3

Edwin:
HA3 :proost:

Precies! Het is ook wel interessante materie. Ik zal ook eens kijken wat er al over te vinden is.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat er voor de verdere pogingen een appart deel op het forum te vinden is (dus werken met autorisaties). Jouw genoemde nadelen m.b.t tot de mail (die ik trouwens onderken!) zijn daarmee weggenomen. Het gevaar dat anderen (hoeft nog niet eens een forumgebruiker te zijn, een bezoekende aannemer of zo kan dat evengoed) er met het recept vandoor gaat voor publicatie beperk je daarmee ook. Iedereen die deelneemt aan de kloonsessies krijgt dan toegang tot dat deel van het forum.

Edwin

MO:
Dat zou ik toch wel jammer vinden want dat perkt de discussie wellicht wat in. Moderators mogen er altijd op, zeg je? Dan zou het een optie zijn. Maar wij zijn lang niet alwetend...

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie