Recepten > Kloonbrouwsels

Auteursrechten kloonrecepten (en andere teksten op dit forum)

(1/11) > >>

MO:
Edwin schreef zojuist in de Koninck kloon:

Ha mannen

Dit bier loopt voor voor wat betreft de tweede poging.
Een van de doelen van deze kloonrecepten was om een receptenboek samen te stellen. Indien het gehele proces hier op het forum te volgen is, is er ook geen reden om het boek te kopen. Ik meen dat we in een eerdere discussie hadden afgesproken het recept voor de tweede poging niet via deze thread te posten, maar via de mail. Beschrijvingen van de persoonlijke ervaringen kunnen dan wel weer in de thread.

Zo was het toch?

Edwin

MO:
Is het misschien een idee om alleen het laatste recept niet te posten? Maar je weet van te voren natuurlijk niet welk recept het laatste is....

Ik ben het toch niet helemaal met je eens Edwin. Zoveel mensen lezen dit forum nu ook weer niet. Tevens discussieren we vrij onoverzichtelijk en rommelig (wat hier zeker de charme is!). Een boek zal veel overzichtelijker zijn, en we gaan het grote geld natuurlijk in het beloofde land verdienen en die lezen geen Nederlands.

Van mij mogen de recepten op het forum blijven. We kunnen ze er natuurlijk altijd nog achteraf afhalen. Misschien is dat nog het makkelijkste.

Adrie:
Edwin,

Ik kan me niet herinneren dat we de afspraak die jij aanhaalt hebben gemaakt en dat was ook helemaal mijn bedoeling niet. We maken de recepten met dit forum, dus voor iedereen toegankelijk. Ik ben het met Martin eens dat zeker niet alle amateurbrouwers dit forum lezen en dat het nou niet bepaald gemakkelijk is om even snel een recept op te zoeken. Je moet al snel door tientallen berichten worstelen.
Daarbij komt er in het boek natuurlijk veel meer nuttige informatie te staan en wellicht achtergronden bij het te klonen bier. Wat hier in de threads staat is dus zeker niet alles wat er in komt.
Daarnaast mikken we ook op de Amerikaanse markt en daar leest met over het algemeen geen Nederlands.

Kortom: ik zie geen enkel bezwaar om de tweede, derde etc. poging te posten, evenmin als het uiteindelijke, goedgekeurde recept.

Groeten,

A3

Edwin:
Okť :proost:

Ik vind het prima, zolang het maar voor ons duidelijk is  ;D. Ik zal nog wel even de discussie opsnorren, maar da's dan meer ter controle op mijn (bedacht?) afspraak.

Edwin

Edwin:
Ha mannen :proost:

Ik heb even gezocht en het is eigenlijk een open eindje:

Adrie schreef op 09 mrt 2004 - 12:43:46
Ten eerste moeten we voorkomen dat anderen met onze ideeŽn en recepten aan de haal gaan.

Johannes schreef daarop:
Het kan natuurijk altijd zo zijn dat er iemand is die met onze recepten aan de haal gaat, en zelf een boek uitbrengt.
We zetten de recepten open en bloot op internet! misschien toch 's iets om over na te denken.

Edwin schreef:
Tja, da's waar.  
Dat is ook meteen de kracht van het Internet  
Misschien dat we hier wel een modus in kunnen vinden. Bijvoorbeeld na de 1e proeverij de aanpassingen nog niet op het net zetten, maar via de mail (is maar een voorzichtige suggestie)

Adrie schreef:
Jacques is aan het onderzoeken hoe het zit met auteurs- en copyrights op de recepten die we hier gezamenlijk bedenken en uittesten. Daarom wil ik de kloonactie ook liever binnen dit forum houden, omdat de bepalingen over copyrights vermoedelijk niet gelden voor de acties die buiten het forum plaatsvinden. We zoeken het uit.

En dat laatste hebben we dus eigenlijk nog niet gedaan.

Edwin

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie