Hobbybrouwen > De smaak van korrelgisten

De smaak van Brewferm Top

(1/5) > >>

Jacques:
In het kader van het onderzoek naar de smaken die gedroogde gisten geven word je verzocht deze peiling in te vullen als je ervaringen hebt met

Brewferm Top

Jacques:
Gelet op de resultaten van de peiling tot nu toe kom ik tot de conclusie dat deze gist het volgende smaakprofiel heeft:
sterk fruitig, banaanachtig, snoepachtig (esters), oplosmiddelachtig, hogere alcoholen, korrelgistsmaak.

De smaken die slechts 1x of 2x gescoord hebben heb ik buiten beschouwing gelaten.

Zijn jullie het hierover eens?

Zo nee, vul alsnog de peiling in of discussieer hier over deze gist.

RobinB:
Dat veel mensen het eens zijn over het fruitige aspect, zegt niks over de intensiteit van die fruitigheid. Dat is een interpretatiefout.
Ondanks dat vind ik deze wel vrij sterk fruitig.

Jacques:

--- Citaat van: RobinB op 11-03-2010  21:34 u ---Dat veel mensen het eens zijn over het fruitige aspect, zegt niks over de intensiteit van die fruitigheid. Dat is een interpretatiefout.
Ondanks dat vind ik deze wel vrij sterk fruitig.

--- Einde van citaat ---

Ook ik vind deze gist sterk fruitig. De geconstateerde fruitigheid wordt ondersteund door de andere smaken waarop gestemd is. Vandaar dat ik geen aanleiding zie om de omschrijving aan te passen.

RobinB:
Nee, dat ben ik ook met je eens! ;D

Maar strikt genomen vind tik dat je dat niet op basis van deze (peilings-)gegevens mag concluderen. De intensiteit volgt wel uit de discussie.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie