Hobbybrouwen > De smaak van korrelgisten

De smaak van Fermentis SafAle S-04

(1/4) > >>

Jacques:
In het kader van het onderzoek naar de smaken die gedroogde gisten geven word je verzocht deze peiling in te vullen als je ervaringen hebt met

Fermentis SafAle S-04

Jacques:
Gelet op de resultaten van de peiling tot nu toe kom ik tot de conclusie dat deze gist het volgende smaakprofiel heeft:
sterk fruitig, citrusachtig, neutraal.
Fruitig, neutraal, citrusachtig.

De smaken die slechts 1x gescoord hebben heb ik buiten beschouwing gelaten.

Zijn jullie het hierover eens?

Zo nee, vul alsnog de peiling in of discussieer hier over deze gist.

Adrie:
Hoezo sterk fruitig. Als veel mensen op fruitig stemmen wil dit nog helemaal niet zeggen dat de gist sterk fruitige smaken produceert.

RobinB:
Inderdaad niet sterk fruitig.
Wel fruitig op een "Engelse" manier, wat zich moeilijk laat omschrijven met de genoemde opties.

Daarnaast, dat veel mensen het eens zijn over het fruitige aspect, zegt niks over de intensiteit van die fruitigheid. Dat is een interpretatiefout.

Jacques:

--- Citaat van: Adrie op 11-03-2010  21:13 u ---Hoezo sterk fruitig. Als veel mensen op fruitig stemmen wil dit nog helemaal niet zeggen dat de gist sterk fruitige smaken produceert.

--- Einde van citaat ---

12 van de 15 stemmers vinden dat deze gist fruitig is. 10 dat deze gist neutraal is. Dit betekent dat de fruiitge smaak inderdaad niet de boventoon heeft. Ik pas de omschrijving aan.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie