Recepten > Gezamenlijk ESB project 2009/2010

Wie is er een ESB aan het brouwen?

(1/68) > >>

JWVG:
Heren,

Om teveel geklets te voorkomen in de belangrijkere draden, en toch onze natuurlijke neiging tot kletsen een beetje te kunnen botvieren zonder pottenkijkers, hier dan een speciaal 'wie is er aan het brouwen' draadje voor de ESB. Ik heb gisteren mijn starter gemaakt, op de magneetroerder een nachtje belucht. Vanochtend de beluchting uitgezet, en nog een dagje laten magneetroeren. Vanavond gaat de magneetroerder uit. Ik begreep dat Geert ook al lekker bezig is met de starter. We gaan allebei a.s. zondag brouwen. Nog meer activiteit?

:degroeten: JW.

Adrie:
Nee. Ik wacht nog op mijn hop en op een gistkoek van Bert.  ;D

Sjakie:
Mijn pakje ligt ook al bol te worden.
Ik hoop vandaag op flink wat activiteit dan mag hij morgen op de roerder.
Ik ga zondag ook de esb brouwen als de gist er tenminste klaar voor is. Maar ik neem aan dat dit wel goed gaat komen.

MO:
Ik heb vandaag gist, hoppen en mout in huis. Behalve de Northdown, die ligt nog in Wageningen. Ik hoop dat ik die via William binnen krijg als hij de 10 L fles komt lenen, maar daarvoor moet ik eerst afvullen op fust.

Kortom: ik wil zaterdag of maandag wel brouwen, maar dat zal nog niet de ESB worden.

Albertus:

--- Citaat van: Adrie op 09-02-2010  13:53 u ---Nee. Ik wacht nog op mijn hop en op een gistkoek van Bert.  ;D

--- Einde van citaat ---

Vandaag de ESB-starter aangemaakt.
De gistkast moet nog leeg, maar dat is een kwestie van enkele dagen. Dit weekend, misschien al vrijdag brouwen.
Mijn vorige ESB kon ik binnen een week overhevelen naar mandfles, als het even meezit kan Adrie het weekend van 20/21 februari brouwen.

Bert

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie