Datum proeverij

Gestart door Adrie, 04-02-2010 20:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

De-Geert

Citaat van: RobinB op 19-05-2010  12:05 uZoiets ga ik ook doen, dus alleen ESB's naar de ESB's! ;)
Dus ik kan dit bericht negeren?  :P

dennis

Ik kom ook, 1200 uur lijkt me mooi, ik wil die keuken wel eens testen!

Ruilbieren lijkt me leuk, ik kan het volgende meenemen als er interesse is:
 - bruintje bier, met en/of zonder kruiden (afgeleid van roerstok winterbier)
 - weizen
 - blond biertje (6%) (met duvelgist, maakt hem wel een beetje eigenzinnig)
 - esb

Sjakie

Ik ben er ook om 12.00 uur voor de lunch.
Hoeveel ruilbier ik mee neem ligt ook een beetje aan hoe ik daar ga komen.
Waarschijnlijk zal dat treinen worden.

William

IK ben er om 12.00 hr.

Ik weet nog niet of ik ruilspul meeneem. Ik denk eigenlijk alleen ESB's.

Wel heb ik beloofd aan MO om een bier van hem mee te nemen waar hij een mening over wil hebben. Hier zijn waarschijnlijk wel vrijwilligers voor.

Adrie

Ik neem geen ruilbieren mee, want de flessen die ik heb neem ik mee naar de camping op het ONK.

Oscar

Citaat van: dennis op 19-05-2010  12:46 uIk kom ook, 1200 uur lijkt me mooi, ik wil die keuken wel eens testen!

Mooi, Adrie geef je even door dat Dennis voor ons de lunch gaat bereiden ? Dat scheelt weer in de personeelskosten... ;D ;D ;D ;D

Caspar

Ik heb op zich niet zo veel te ruilen, alleen een Baltic Porter, een Tripel en de ESB. Ik neem wel een stuk of 6 ruilbiertjes mee, twee van ieder.

RobinB

Citaat van: De-Geert op 19-05-2010  12:38 uDus ik kan dit bericht negeren?  :P

Hahaha!
Ik hoop het niet?  ::)

Was uiteraard alleen voor mezelf bedoeld...  :biersmile:

arnoudj

Ik ben er om 12:00 voor de lunch   :proost:

Henielma

Ik wil er rond 11:45 zijn en wil ook mee lunchen.

Ik zal alleen mijn ESB kloon meenemen om te ruilen.

Waar was ook al weer goedkope parkeerplaats? Welk adres moet ik dan in TomTom intypen?

MO

Ik heb vandaag voor William zes ESB's en zes andere flesjes bier neergezet bij Maasland. Bij deze een oproep voor vrijwilligers om deze bieren te proeven en mij de proefnotities te mailen. Om het proeven zo blanco mogelijk te laten verlopen wil ik eigenlijk niets over het bier vertellen. Natuurlijk zal ik naderhand meer over het bier vertellen. Nogmaals veel plezier gewenst zondag!

Oscar

Citaat van: Henielma op 19-05-2010  20:37 uIk zal alleen mijn ESB kloon meenemen om te ruilen.

Idem...

Moeten we nog stickers op de flessen plakken?  :)

JWVG

Citaat van: MO op 19-05-2010  21:05 uIk heb vandaag voor William zes ESB's en zes andere flesjes bier neergezet bij Maasland. Bij deze een oproep voor vrijwilligers om deze bieren te proeven en mij de proefnotities te mailen.

Ik wil vrij!

RobinB

Ik wil d'r ook wel eentje proeven! :)

Adrie

Voor de treinreizigers: aanstaande zondag is er geen treinverkeer tussen Nijmegen en Arnhem. Er worden bussen ingezet. Kom je van Den Bosch of verder, dan kun je beter omreizen via Utrecht.

De-Geert

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb het ook in het PB gezegd die ik iedereen gestuurd heb.

In tegenstelling tot wat ik eerder schreef:
Graag van iedere variant 4 flessen meenemen, we hebben ze niet allemaal nodig maar liever 5 te veel dan 1 te weinig. Wat overblijft kan je ruilen of mee terug nemen.



De-Geert

De eerste resultaten zijn binnen, en er is al een significant verschil tussen 2 groepen. Wat dat is, horen jullie morgen.  ;D

JWVG

Laat me raden: Oscar is een outlier  ;D

Oscar

Citaat van: JWVG op 22-05-2010  12:07 uLaat me raden: Oscar is een outlier  ;D

 ??? Nee, want hij had mijn resultaten nog bij bij die post... ;D ;D

William

Laat mij raden: niet uitmaischen geeft een lager eind SG

Gerb

Al iemand iets te melden over vanmiddag?

William

Citaat van: Gerb op 23-05-2010  20:00 uAl iemand iets te melden over vanmiddag?

Een heleboel maar die eer die laten we aan Geert en Daniel die druk zijn geweest om alles in goede banen te leiden en alles te verwerken.

Trouwens bedankt nog hiervoor. Het was goed georganiseerd!

JWVG

Helemaal mee eens. Goed georganiseerd, mannen!

De-Geert

Het zal even wat tijd kosten om alle data te verwerken (=veeeel), maar een paar voorlopige dingen die opvallen:
- geen kloon te bekennen, de Fullers is zoeter en vooral caramelliger. Helaas geen verse exemplaren van de Fullers dus qua hoparoma is het moeilijk te peilen.
- bierkwaliteit varieerde van goed tot slecht, hoewel er slechts 1 gusher was
- een aantal prima Orval-klonen  ;D

- bieren vergist volgens het Jamil-schema doen het relatief goed
- de A-varianten (dus met Northdown) lijken het ook goed te doen
- Britse Crystal is beter dan caracrystal/caramunich
- MO vs. Dingemans maakt niet veel uit

Details later.



MO

Kijk, executive summeries, daar hebben we wat aan. Was het gezellig? Met hoeveel waren jullie? Fotos?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.