Datum proeverij

Gestart door Adrie, 04-02-2010 20:00 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henielma

Prima geregeld, zojuist in mijn agenda gezet. Rond 12 uur ben ik er ook voor de lunch.

Vanmorgen is de hop binnengekomen en als het goed is de gist komende week. Dan kan het brouwen beginnen.

Caspar

Goed geregeld Adrie! Ik heb er zin in.

RobinB

Super!
Count me in!

:duimop:

Herman

Ik ben er vermoedelijk niet bij, dat weekend hebben we een kampeeruitje om onze vouwwagen uit te testen ;) Ik kan es kijken of er leuke campings in de buurt zijn, maar beloof niks. Als ik het niet red, zal ik Robin wat flesjes mee geven.

Herman

Ik ben er definitief niet bij, hoeveel flesjes moet ik aan Robin meegeven? Stuk of 3?  Zo hebben we het volgens mij bij de Alt proeverij gedaan.

De-Geert

Citaat van: Herman op 13-04-2010  21:33 uhoeveel flesjes moet ik aan Robin meegeven? Stuk of 3? 
Is nog niet bekend, maar zoiets zal het zijn ja.


arnoudj

Nu ik zelf wel redelijk tevreden over mijn ESB ben, durf ik er wel bij te zijn. Hoe gaat zo'n proeverij in zijn werk? Gaan we allemaal proeven, of is er een jury? Nog nooit aan zoiets meegedaan nl.   :proost:

RobinB

Ik denk dat we in groepjes gaan proeven?
Misschien wat gerangschikt obv de verschillende brouwsels?

De-Geert

We gaan inderdaad met z'n allen proeven, in groepjes. De bieren worden gerangschikt in groepen zodat er zo veel mogelijk op 1 variabele tegelijk geproefd kan worden. Dat gebeurt natuurlijk blind, dus je weet steeds niet wat de verschillen zijn qua receptuur.


RobinB

Citaat van: De-Geert op 13-04-2010  23:37 uIs nog niet bekend, maar zoiets zal het zijn ja.

Vastzetten op 3, of toch 4?
Afspraken maken = knopen doorhakken! :)

De-Geert

Ik denk dat als iedereen 3 flesjes meeneemt, we een heel eind moeten komen. Dus 3 flessen per variant, aangezien sommigen meerdere varianten hebben gebrouwen.
Meer mag natuurlijk, er moet wel flink geruild worden.   :proost:

JWVG

Ha Geert,

Is het geen goed idee om nu al vast te stellen welke bieren je in welke ronde met elkaar gaat vergelijken? Het zou dan bv best kunnen dat je van sommige bieren meer (of minder) flesjes nodig hebt. Zo had ik voor mijn weizen proeverij vrij veel flesjes (5 geloof ik) van mijn laag temp weizen nodig, en minder van mijn hoog temp. Gewoon omdat die laagtemp goed vergeleken kon worden met een paar andere bieren in rondes die relevant waren voor de vragen die we hadden.

Het zou jammer zijn als we niet alle vragen goed konden 'beproeven' omdat iemand maar drie flesjes van een brouwsel meeneemt terwijl hij er thuis nog meer heeft staan.

Kortom: maak je M&M specifiek voor de hypotheses die je wilt testen  ;).

 :degroeten: JW.  

De-Geert

Ik heb een redelijk beeld welke bieren in welke proefrondes komen en ik denk dat dat met 3 flesjes van elk gaat lukken. Als er nog een specifiek bier is die vaker voor gaat komen laat ik dat aan de betreffende persoon weten.

Voordeel is dat we vanaf het begin gemikt hebben op duplo's en dus van verschillende varianten al meerdere bieren hebben. Ik probeer wel ieder bier in de proeverij mee te nemen, en dat lijkt te lukken.

Citaat van: JWVG op 13-05-2010  16:24 uKortom: maak je M&M specifiek voor de hypotheses die je wilt testen  ;).
Que?

RobinB

Materiaal en methoden ;)

JWVG

Aiaiaiai Geert, wanneer ging jij met je thesis beginnen?  ;D

PS mooi dat je al een beeld hebt, en dat 3 bieren daarin passen. Dat wilde ik even horen  :duimop:.

 :degroeten: JW

YOz

En als buffer zijn er waarschijnlijk ook nog de menige ruil exemplaren aanwezig bij de proeverij.

William

Citaat van: RobinB op 13-05-2010  20:27 uMateriaal en methoden ;)

Material & Methods - Wageningen University is internationaal hé :D

RobinB

Citaat van: De-Geert op 13-05-2010  18:06 uAls er nog een specifiek bier is die vaker voor gaat komen laat ik dat aan de betreffende persoon weten.

Ook extra nodig van Herman?
Zo niet kan ik vanavond ook eens een vergelijkend flesje opentrekken!  :proost:

Citaat van: William op 14-05-2010  10:08 uMaterial & Methods - Wageningen University is internationaal hé :D

Laat Jacques het niet horen! ;) :D

JWVG

Citaat van: RobinB op 14-05-2010  10:35 uLaat Jacques het niet horen! ;) :D

Geloof het of niet, maar het was al door me heen gegaan dat ik dit lekker in het midden kon laten. Hoe erg kun je zijn....  :nut:.

 :degroeten: JW.

Gerb

Heren, tot mijn grote spijt moet ik de 23e verstek laten gaan. Door persoonlijke omstandigheden die voor mij belangrijker zijn dan deze toch ook zeer leuke proeverij. Ik weet niet of iemand mijn bier wil halen of ik het ergens in de buurt kan brengen. Ik woon in Roelofarendsveen (in de buurt van Leiden).

William

Gisteren was ik bij mijn favoriete Mitra om wat bieren in te slaan.

Ik had ook nog zin in een Fuller's ESB maar helaas was deze uitverkocht, een groot gapend gat in de stelling met bieren. Ze hadden al een aantal keren nee moeten verkopen en ook toen ik er was belde een andere winkel of ze in staat waren om heel snel Fuller's ESB te leveren. Nee dus.

Zou er iets aan de hand zijn? ;)

JWVG

De Vlaamsche Reus heeft ook al maanden problemen om ze te krijgen. Het lijkt erop dat er een zwart gat voor ESB's gevormd is op een zekere sterflat in Wageningen, waar alles naar toe wordt gezogen ;D.

 :degroeten: JW.

De-Geert

Helaas, ik had ook via Woudenberg nog een doosje besteld, maar dat gaat niet lukken. Gelukkig had ik nog een back-up plan.

Albertus


Ik heb nog één flesje Fuller's staan. Ik zal het kostbare goedje bewaren voor de 23ste.

Bert

Adrie

Mocht de nood aan de man zijn, dan heb ik er ook nog een.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.