Jamil's recept voor de ESB

Gestart door William, 21-01-2010 20:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Caspar

Ik vrees dat ik geen tijd meer heb om nogmaals te gaan... en ik heb maar 1 flesje gekocht ::) . Misschien heeft iemand anders zin om er even langs te rijden :-\ .

Jacques

Citaat van: Caspar op 27-05-2010  16:22 uIk was net bij Burg en drie maal raden... een schap vol met verse Fullers ESB ;D . Ze hadden ook de Fullers IPA, deze heb ik nog nooit gedronken. Kent iemand die :biersmile: ?

Ja, die heb ik zo'n twee jaar geleden in Londen gedronken. Ik vond hem toen niet uitgesproken bitter en hoppig. Het moutige kwam voor mij behoorlijk naar voren. Maar dat zou ook kunnen komen doordat ik net daarvoor een ander zeer bitter bier gedronken had.

De-Geert

Waren de Fullers bij Burg echt vers? Ik heb namelijk mijn levering van Mitra gehad met ESB's, en die zijn van dezelfde batch als die al had.


De-Geert

Citaat van: Adrie op 27-05-2010  12:59 uHet kan dus best zijn dat er een goede kloon bij zat, maar dan wel van een verse Fuller's ESB.
Ik ken de Fullers ESB vrij goed, ook vers (van de tap). Die is inderdaad heel anders, dan de flesversie die we afgelopen zondag hebben geproefd.
Maar alle klonen die ik heb geproefd waren geen goede kloons van een verse Fullers.

Ik denk dat Jan-Willem dit kan bevestigen.


JWVG

Citaat van: De-Geert op 27-05-2010  17:13 uIk denk dat Jan-Willem dit kan bevestigen.

Absoluut. We moeten ons geen illusies maken - we zaten er niet dicht bij. Al hebben we wel een paar goede aanwijzingen voor een volgend brouwsel.

 :degroeten: JW.

Hopmans

Vanavond ga ik aan een ESB die houdbaar is tot 25 september.
Is dat vers?

Ik heb ook een 1845 en een echte Schotse ale.
Dat wordt een goede avond.
Je moet immers wat als loonslaaf.


Albertus

Citaat van: Hopmans op 27-05-2010  17:31 uVanavond ga ik aan een ESB die houdbaar is tot 25 september.

De ESB die Geert heeft gescoord had een THT van 12 september. Geen groot verschil.

Bert

MO

Ik heb de Fuller's IPA ook in de koelkast staan (van Mitra Van Bergen in Eindhoven). Wellicht kom ik er vanavond aan toe.

Hopmans

Ze hebben bij Zeewijck de Golden Pride.
Is dat nog wat?



Ziet er wel goed uit...




Caspar

Citaat van: MO op 28-05-2010  15:10 uIk heb de Fuller's IPA ook in de koelkast staan (van Mitra Van Bergen in Eindhoven). Wellicht kom ik er vanavond aan toe.

Ik vind het geen top-bier overigens om de redenen die Jacques noemt... net zoals onze kloon-versie, vind ik ook niet veel aan.

De Golden Pride is erg lekker, vol moutig, bitterig, alcoholisch... jammie!

Caspar

Citaat van: Albertus op 27-05-2010  17:44 uDe ESB die Geert heeft gescoord had een THT van 12 september. Geen groot verschil.

Bert

O, die van mij heeft ook een tht van 12 september... zal dus wel niet veel soeps zijn!

Hopmans

Citaat van: Caspar op 30-05-2010  16:40 uO, die van mij heeft ook een tht van 12 september... zal dus wel niet veel soeps zijn!
Hoe lang is zo'n ding houdbaar dan?
Die van mij was toppiejoppie.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.