Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Slangenpompen op Marktplaats.nl  (gelezen 4169 keer)

Offline basterd-brewer

• Super lid
  • Land: nl
  • Wageningse Hobbybrouwer in Overleg
    • Brouwerij Wageningen: brouwen zonder grenzen
Slangenpompen op Marktplaats.nl
« Gepost op: 02-02-2010 09:18 u »
Hallo allemaal,

Voor iedereen die nog eens wat met Crabtree starters wil doen of gedurende de vergisting suiker wil toevoeren is er nu een ideale oplossing.
Hierworden mooie pompjes aangeboden voor een niet al te hoge prijs. Je moet er nog wel een behuizing bij knutselen en eventueel een programeerbare klok bij zoeken of op een andere manier proberen de toevoer te controleren.
Doe er je voordeel mee! Complete slangenpompen van Watson-Marlow of Masterflex worden voor heel veel meer geld verkocht (ooit tweedehands pompen voor 600-1500 euro aangeboden gekregen)

:degroeten:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Re: Slangenpompen op Marktplaats.nl
« Reactie #1 Gepost op: 02-02-2010 09:50 u »
Op zich niet gek, al is 166ml/min wel veel?
Is misschien te regelen met een trafo of zo, maar dan moet je dat ook eerst ijken enz...

Aangezien ik weet waar mijn beperkingen liggen, gat dit em voor mij niet worden.
;D

Offline basterd-brewer

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 02-02-2010 10:10 u »
Een timer hoef je niet te ijken. Elke minuut een seconde lopen van de pomp komt heel dicht in de buurt van een druppel instelling maken. Koop je een geavanceerdere programeerbare timer kan je ook nog toename inprogrameren door de tussenliggende tijdstappen steeds korter te maken...

Offline PietO

• Super lid
  • DeGulleGamel
    • Bergsch Bierbrouwers Gilde
« Reactie #3 Gepost op: 02-02-2010 10:30 u »
Een timer hoef je niet te ijken. Elke minuut een seconde lopen van de pomp komt heel dicht in de buurt van een druppel instelling maken. Koop je een geavanceerdere programeerbare timer kan je ook nog toename inprogrameren door de tussenliggende tijdstappen steeds korter te maken...

Voor fed-batch is een druppelklem wel net zo eenvoudig, praktisch en betrouwbaar. De instelbaarheid is cruciaal voor deze pomp aangezien er relatief dikke slangen (niet instelbaar) gebruikt worden zo te zien.

Offline basterd-brewer

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: 02-02-2010 11:31 u »
Het is duidelijk dat je wel zin moet hebben er een beetje mee te knutselen, al was het maar omdat je er een behuizing omheen moet maken.
Daarna is het zak om een goede motorregelaar of timer erbij in te bouwen zodat je werkleijk fedbatch kan werken. Het afklemmen van een slangenpomp is niet aan te raden, dan bouwt er vooral heel veel druk op in je slang die dan eventueel kan knappen

Offline dennis

• WHO Wageningen
  • Super lid
  • Drink je vrijheid!
    • Stadsbrouwerij Wageningen
« Reactie #5 Gepost op: 02-02-2010 20:05 u »
Hmm, een slangenpomp lijkt me best ideaal en als het voor dialyse is geweest vertrouw ik ze ook wel.  Wat ik minder vertrouw is mijzelf en knutselen, als ik een bouwschema heb dan wil ik me er nog wel aan wagen maar zelf op zoek gaan naar een motor-regelaar?  Ik zou niet weten waar ik het moet zoeken :(  Iemand enig idee?

Oja, Stefan.  Er staat dat het enkel icm een bepaald type behuizing te gebruiken is.  Wat betekent dat?  Ik kan me er niet zoveel bij voorstellen.  Een stevig houten hokje zou moeten kunnen, het hoeft niet waterdicht te zijn.
Even de foto's wat opgekalefaterd.

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
« Reactie #6 Gepost op: 02-02-2010 23:31 u »
Verder is trouwens niet een pompenbouwer maar handelaar.
De afdeling zit nu in Groningen Boerema pompen

Groet Jelle

Tags: