05-06-2010 Open Nederlands Kampioenschap voor Amateurbrouwers te Amersfoort

Gestart door Dick, 28-01-2010 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: JWVG op 31-01-2010  08:10 uIk weet nog niet helemaal zeker of ik ga inzenden of een 'Jaspertje doe'.

 ;D ;D Leuke term !! die houden we er in. Ik doe dit jaar ook "een jaspertje"  :D :D

Citaat van: JWVG op 31-01-2010  08:10 uMisschien lukt het me om me laat op de avond op te laten halen (interesse in een shuttle service Wageningen - Amersfoort, heren?),

 :police: :huilen: :duimonder: :neenee: :stom:

Citaat van: JWVG op 31-01-2010  08:10 uanders blijf ik kamperen. Was leuk vorig jaar!
:biersmile: :proost: :proost2: :lekkerbier: samenvol :dansen: :elifant: :hoera: :duimop: :duimop:


De-Geert

Ik ben wel van plan mee te doen.
Ik heb een Summer Ale in de planning, die wel in de categorie "Bitter Blond" past, en als een bier wat ik weg heb gegooid 75 punten kan halen in die categorie, moet ik daar toch flink kunnen scoren.  ;D
En ik ga volgende week een IPA maken, maar daarmee maak ik natuurlijk weinig kans als Caspar ook meedoet.   :shelp:

Citaat van: JWVG op 31-01-2010  08:10 u(interesse in een shuttle service Wageningen - Amersfoort, heren?)
Ik ben in principe van plan te blijven kamperen, maar we kunnen te zijner tijd natuurlijk altijd even kijken.

Caspar

Hehehe, Geert je hebt geluk. Zoals je heb kunnen lezen ben ik een overstap aan het maken naar een nieuwe brouwmethodiek (2 brouwsels op 1 dag), maar dat zal niet geheel vlekkeloos verlopen de eerste paar keren ;D.

Mijn mislukte Barley Wine c.q. Imperial IPA is waarschijnlijk zo radicaal dat alleen de echte hardcore hop-heads onder ons hem lusten >:D.

Menno

Citaat van: Caspar op 31-01-2010  13:48 uMijn mislukte Barley Wine c.q. Imperial IPA is waarschijnlijk zo radicaal dat alleen de echte hardcore hop-heads onder ons hem lusten >:D.
Jij maakt geen radicale bieren, Caspar...  >:D

William


RobinB


Blauwe Brouwer

Citaat van: Adrie op 29-01-2010  09:44 uJe moet als organisatie denk ik een keuze maken: wil ik zoveel mogelijk deelnemende bieren of wil ik zoveel mogelijk deelnemende brouwers. In het eerste geval is een limiet aan het totale aantal bieren de remedie en in het tweede geval een limiet aan het aantal bieren per persoon. Ik zou zelf kiezen voor zoveel mogelijk brouwers.

Ik ben het eens met A3 eens....

Zoveel mogelijk geïnteresseerden proberen aan te trekken, dat leidt zeker tot meer mensen die actief aan deze hobby gaan doen, en daar kunnen we alleen maar beter van worden...

Maar ik zeg uiteindelijk ook, als de hobby groeit, moet ook het ONK bierbrouwen meegroeien en meer totale inzendingen toelaten. Ik bedoel dat het evenement dan gewoon moet groeien.

En uiteindelijk is het zo dat gezellig lullen over en met een pot bier gewoon een top manier is om die dag om te krijgen. Iets waar we allen geen hekel aan hebben!

Dus jongens  :proost: :proost:

Mo

Tsjerk

Citaat van: Caspar op 28-01-2010  17:03 uLaten we even wachten op de reactie van Tsjerk ;D ::).

Als ik niet mijn beste 15 bieren mag inzenden blijf ik thuis!  >:(

15 x 3 flesjes super biertjes lekker zelf opdrinken mmmmm.....  :biersmile:

Henielma

Er is geen maximum aantal inzendingen per deelnemer lees ik in het regelement dus Tsjerk, stuur al je beste bieren in.

Overigens zal er geen chaos meer zijn bij het ophalen van de niet gebruikte flesjes. We krijgen ze gewoon niet terug. Probleem opgelost.

Oscar

Citaat van: William op 07-03-2010  21:31 uWat is er met de website aan de hand?

Doet 't weer.... :)

Caspar

Ik ben sowieso blij als ik 5 bieren heb die ik persoonlijk wedstrijd-waardig vind ;) ... limiet of geen limiet!

Henielma

Het zal bij mij ook een race tegen de klok worden om vijf bieren te hebben voor het ONK. Die ESB houd mijn vergistingskast wel erg lang bezet.

EBC

Citaat van: JWVG op 31-01-2010  08:10 u...Ik weet nog niet helemaal zeker of ik ga inzenden of een 'Jaspertje doe'....

Ik lees dit nu pas...ha leuk! Ik zal als vanzelfsprekend niet inzenden, maar kan er ook niet bij zijn. Ik zit dan ergens in Everett (Seattle) in een brewpub (Lazyboy of Scuttlebutt, of...)  :biersmile: :proost: :nut:. Maar ik zal aan jullie denken.

JWVG


Albertus

Citaat van: EBC op 21-03-2010  14:54 uIk zal als vanzelfsprekend niet inzenden, maar kan er ook niet bij zijn.

Jammer, het was gezellig vorig jaar.

Bert

Gerb

Gaan er nog mensen de ESB inleveren? Het zou wel leuk zijn om de uitkomsten van de proeverij te staven aan de mening van de keurmeesters.

JWVG

Twijfel. ESB is lastig, qua stijl. Dan moet het als vrije klasse, en heb je dikke kans dat je het terug krijgt als niet origineel genoeg. Dan drink ik ze denk ik liever zelf op.

 :degroeten: JW.

Caspar

Als ie lekker is ga ik hem wel inleveren als een Brittish Pale Ale denk ik!

RobinB

Ja, ik ook. Maar wel slechts 1vd 2 dus tzt kijken welke de betere is...

William

De ESB ga ik denk ik wel inleveren. Net als Caspar als een Brittish Pale.

Daarnaast denk ik nog aan twee of drie bieren in klasse V en klasse B.

Het hangt ook een beetje van de voorraad af. Als ik de niet gekeurde flesjes niet terug krijg, het bier is net randje van de stijl maar wel heel erg lekker dan ga ik hem denk ik niet insturen :P
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om teruggaaf van de flesjes te regelen. Dat ging bij de Koningshoeven heel soepeltjes.

Adrie

Misschien stuur ik de ESB ook wel in en voor de rest weet ik het nog niet. Mijn "probleem" is dat ik bijna al mijn bier op fust afvul en nog maar heel weinig op fles heb. Die flessen gaan meestal mee naar de clubavond. Ik zie wel. Misschien doe ik ook wel een Jaspertje.

Oscar

Citaat van: Adrie op 21-03-2010  18:30 uMisschien doe ik ook wel een Jaspertje.

Als we dat allemaal doen, wordt het wel erg gezellig... maar wordt het een karig ONK.... ;D ;D :D

Henielma

Ik ga mijn ESB en Karmeliet kloon insturen en nog een paar andere bieren. Maar sommige bieren die ik wil gaan insturen moeten nog gebrouwen worden. Dus ik moet nog even doorwerken.

Albertus


De ESB stuur ik wel in, vandaag geproefd dat moet wel kunnen in juni. Daarnaast heb ik nog een aantal bieren die nog wat moeten liggen.

Bert

Jacques

Citaat van: William op 21-03-2010  17:41 uZo moeilijk kan het toch niet zijn om teruggaaf van de flesjes te regelen. Dat ging bij de Koningshoeven heel soepeltjes.

Klopt, maar dat kost wel de nodige voorbereiding en ruimte.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.