05-06-2010 Open Nederlands Kampioenschap voor Amateurbrouwers te Amersfoort

Gestart door Dick, 28-01-2010 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oscar

Citaat van: Jacques op 21-03-2010  22:36 uKlopt, maar dat kost wel de nodige voorbereiding en ruimte.

Lijkt mij voor het komende jaar niet zo'n groot probleem.... :)

RobinB

Wordt druk met veel (gelijkende) Britse Pale Ale's dan dit jaar! :)
Behalve de ESB ga ik kijken wat ik nog heb.

Zal vast niet veel worden, max 3 denk ik?

De-Geert

Mijn potentiele deelnames zijn ook de ESB, American IPA en evt. de Alt. Maar van alle 3 moet ik nog even afwachten hoe ze uitpakken.
Misschien komt er nog iets bij.


Alchemist

Mocht ik mee willen doen, dan dien ik eerst eens te gaan bottelen in 30cl euroflesjes.
Tot nu toe heb ik 33cl flesjes, 45cl beugels en 50cl flessen gebruikt.
Het lijkt me wel leuk, dus is het afwachten wanneer ik weer kan brouwen en of er dan iets degelijks/inzendbaars uit voortkomt.
Het lijkt me evengoed erg leuk om bij aanwezig te zijn.

JWVG

Citaat van: Alchemist op 23-03-2010  14:50 uMocht ik mee willen doen, dan dien ik eerst eens te gaan bottelen in 30cl euroflesjes.

OF een andere  nationaliteit aannemen, dan mag het opeens wel. Maar ik moet toegeven - bottelen in 30cl flesjes is waarschijnlijk makkelijker  :nut:.

 :degroeten: JW.

Alchemist

Ik wil best tezijnertijd een andere nationaliteit aannemen, maar dit jaar is het bottelen in 30cl flesjes inderdaad een gemakkelijker optie. :)

Menno

De flessen-regel begint mij een beetje tegen te staan...  :-X

Oscar

Citaat van: Menno op 23-03-2010  21:00 uDe flessen-regel begint mij een beetje tegen te staan...  :-X

Want ?  ;)

JeroenCV

Maakt het uit al je een serie flessen krijgt op een wedstrijd, die allemaal zonder naam van de afzender voor de keurmeesters staan. Maar wel in verschillende maten zitten?

Wanneer je je beperkt tot een 2of 3 tal flessen. zeg maar de 30cl euro, de 33cl smalle fles en de 33cl "duvel" fles kan je toch een wedstrijd houden?

Zolang je maar niet weet van wie welke fles is komt het toch goed?

(en ik doe dit jaar niet mee aan het ONK; redenen zijn denk ik wel bekend)

Menno

Inderdaad! Wanneer de regels enkele standaard flessen toestaat, dan zal is er nog geen man overboord. Dit is makkelijker voor onze Belgische vrienden, maar ook voor de Nederlandse. Sommigen bottelen in uitsluitend beugelflessen om het doppen te vereenvoudigen, anderen vinden de zgn. Duvel-flessen mooier. Maar voor 'n kampioenschap dient men altijd weer terug te vallen op die saaie euro-fles. Bah!  :P

Oscar

Citaat van: Menno op 23-03-2010  21:49 uMaar voor 'n kampioenschap dient men altijd weer terug te vallen op die saaie euro-fles. Bah!  :P

Jullie willen het gewoon niet begrijpen..volgens mij is deze discussie allang gevoerd. En de regels worden toch niet gewijzigd om een paar mensen die hierover "zeuren"  ;) en toch al niet meedoen.. :P

Menno

Ook jij weet als geen ander dat sommige regels achterhaald zijn en vernieuwing wenselijk kan zijn, vriend Oscar!  :D

 :degroeten:

Oscar

3 verschillende flesjes..is logistiek ook zo fijn...komen ze de flesjes ophalen en hebben ze kratten geregeld...passen de 33 cl duvel flesjes er niet in en met de 33 cl Belgische flesjes kun je sommige kratten weer niet stapelen....lekker handig, moet je daar weer rekening mee gaan houden als organisatie... :nut:

Menno


Hopmans

30 cc is logistiek het beste.
Niet zo zeuren mannen.
Is de sticker-pilot een succes gebleken op het BONK Oscar?


jelle

Citaat van: Hopmans op 24-03-2010  06:56 u30cc is logistiek het beste.
Niet zo zeuren mannen.
Is de sticker-pilot een succes gebleken op het BONK Oscar?


ik vind het niks, moet ik stikkervellen kopen >:(

groet jelle

De-Geert

Citaat van: Hopmans op 24-03-2010  06:56 u30 cc is logistiek het beste.
Niet zo zeuren mannen.
Inderdaad! Als het voor de organisatie niets uit maakt, waarom voor de brouwer dan wel. Is het echt zo lastig om 3 euro-flesjes te bottelen? En het Belgen-argument is niet van toepassing, want die mogen al in andere flessen bottelen.

Henielma

Citaat van: jelle op 24-03-2010  07:38 uik vind het niks, moet ik stikkervellen kopen >:(

groet jelle

Volgens mij is het idee dat je de stickers op gewoon papier afdrukt, uitknipt en dan met pritt stift op de flesjes lijmt.

Adrie

De euroflesjesregeling is ooit ingevoerd omdat brouwend Nederland had afgesproken alleen nog maar deze flessen te gebruiken. Ook buitenlandse brouwerijen zouden, wilden ze de Nederlandse markt op, in deze flessen moeten bottelen. Gelukkig is het allemaal anders gelopen. De Grolsch beugel bestaat nog, Grolsch heeft daarnaast nog een eigen 30 cl fles en zo zijn er nog meer. De euroflesjesregel is dus achterhaald.

Caspar

Citaat van: Hopmans op 24-03-2010  06:56 uIs de sticker-pilot een succes gebleken op het BONK Oscar?

Citaat van: jelle op 24-03-2010  07:38 uik vind het niks, moet ik stikkervellen kopen >:(

Ik heb er toen ook wat stennis over lopen maken, maar ik heb geinvesteerd in stickervellen (ach ja, Oscar heeft een biertje voor me betaald in de kroeg na het BONK dus dat compenseert e.e.a. ::) )

Was het een succes Oscar?

Albertus

Citaat van: jelle op 24-03-2010  07:38 uik vind het niks, moet ik stikkervellen kopen >:(

Stickervellen zijn niet nodig. Bij het BONK 2009 hebben de meeste deelnemers op gewoon papier afgedrukte etiketten met de prittstift op de flesjes geplakt.

Bert

JeroenCV

Citaat van: Adrie op 24-03-2010  08:53 uDe euroflesjesregeling is ooit ingevoerd omdat brouwend Nederland had afgesproken alleen nog maar deze flessen te gebruiken. Ook buitenlandse brouwerijen zouden, wilden ze de Nederlandse markt op, in deze flessen moeten bottelen. Gelukkig is het allemaal anders gelopen. De Grolsch beugel bestaat nog, Grolsch heeft daarnaast nog een eigen 30 cl fles en zo zijn er nog meer. De euroflesjesregel is dus achterhaald.

Mee eens. de regel is achterhaald.

Citaat van: Oscar op 23-03-2010  22:26 uJullie willen het gewoon niet begrijpen..volgens mij is deze discussie allang gevoerd. En de regels worden toch niet gewijzigd om een paar mensen die hierover "zeuren"  ;) en toch al niet meedoen.. :P

Tja waarom doen die "zeurders" ook al niet meer mee.... ;)

Oscar

Citaat van: Hopmans op 24-03-2010  06:56 uIs de sticker-pilot een succes gebleken op het BONK Oscar?

Citaat van: Caspar op 24-03-2010  09:13 uWas het een succes Oscar?

Ja dat was een succes, op een kwade en wantrouwige Caspar na  ;D :D ;) Alle etiketten waren goed te lezen en van losgelaten etiketten was geen sprake. Mensen die sticker vellen aanschaffen moeten dat natuurlijk zelf weten, maar een prittstift is goedkoper  ;D En zelfs het plakken met melk gaat erg goed.

Als het goed is, gaat de Amervallei de PDF actie voortzetten. Dus wederom is er een positive ontwikkeling voor het ONK.

En..hee..mijn werkgever is een van de sponsoren v/h ONK  :)

 :degroeten:

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 24-03-2010  14:44 uTja waarom doen die "zeurders" ook al niet meer mee.... ;)

Ook daar zijn veranderingen in gekomen vriend..het BKG staat niet stil... :) Er zijn nu regels voor de punten aftrek bij het keuren om zo meer een lijn te krijgen..Dus jeroen.... ;D

Sietze K

Citaat van: Adrie op 24-03-2010  08:53 uDe euroflesjesregeling is ooit ingevoerd omdat brouwend Nederland had afgesproken alleen nog maar deze flessen te gebruiken. Ook buitenlandse brouwerijen zouden, wilden ze de Nederlandse markt op, in deze flessen moeten bottelen. Gelukkig is het allemaal anders gelopen. De Grolsch beugel bestaat nog, Grolsch heeft daarnaast nog een eigen 30 cl fles en zo zijn er nog meer. De euroflesjesregel is dus achterhaald.
Het zal wel achterhaald zijn, maar ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat het voor de organisatie een zegen is, flesjes van een en de zelfde afmeting.
 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.