05-06-2010 Open Nederlands Kampioenschap voor Amateurbrouwers te Amersfoort

Gestart door Dick, 28-01-2010 13:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobinB

Citaat van: Oscar op 24-03-2010  19:17 uEr zijn nu regels voor de punten aftrek bij het keuren om zo meer een lijn te krijgen..Dus jeroen.... ;D

Dus nu ook geen creativiteits-aftrek voor een "niet-origineel" bier in de vrije klasse?
Met andere woorden, geen creativiteits-eis meer voor de vrije klasse?

Oscar

De vrije klasse is een klasse apart...Dat weet ik nog niet... :)

RobinB

Ik denk dat dat wel een gewilde aanpassing zou zijn?
Dan kan iedereen al zn bieren naar wens insturen.

Nu zit men soms met een bier die heel goed is, maar niet in een van de BKG/LABO hokjes past.
Voor insturen in de vrije klasse zijn ze niet "creatief" genoeg, dus worden ze niet ingestuurd.

Adrie

Ach, dat is ook weer geen oplossing. De vrije klasse zou moeten zijn voor waarlijk creatieve bieren. Om te voorkomen dat bestaande, maar niet in de lijst opgenomen biertypen hier worden ingezonden, moeten gewoon alle biertypen uit de biertypengids in de biertypenlijst.

JeroenCV

Citaat van: Oscar op 24-03-2010  19:17 uOok daar zijn veranderingen in gekomen vriend..het BKG staat niet stil... :) Er zijn nu regels voor de punten aftrek bij het keuren om zo meer een lijn te krijgen..Dus jeroen.... ;D

Dat is een eerste stap. Waar staan die vernieuwde regels?

Oscar

Citaat van: JeroenCV op 24-03-2010  20:11 uWaar staan die vernieuwde regels?

Als ze al gepubliceerd zijn (weet ik niet).... wat denk je zelf ?  ;)

RobinB

Citaat van: Adrie op 24-03-2010  20:08 uAch, dat is ook weer geen oplossing. De vrije klasse zou moeten zijn voor waarlijk creatieve bieren. Om te voorkomen dat bestaande, maar niet in de lijst opgenomen biertypen hier worden ingezonden, moeten gewoon alle biertypen uit de biertypengids in de biertypenlijst.

Ja dat kan ook.
Of je maakt voor de creatievelingen de klasse O: Origineel/creatief ;)

De vrije klasse is dan werkelijk vrij:
Verlost van het creativiteits-juk!
:D

Albertus

De vrije klasse moet een echt vrije klasse zijn. Voor biertypen die wel beschreven zijn, maar niet in de lijst staan, kan desnoods een rest-klasse worden gemaakt.
Het brouwen naar een klasse is een kunde, een nieuw bier brouwen een kunst. Voor dat laatste moet de vrije klasse gereserveerd blijven.


Bert

VEMP

Ik wil me inschrijven, maar er staan namen waarbij je het bier kan inleveren. Geen idee waar ze wonen of hoe ik met ze in contact kom. Hoe doen jullie dat? Voor wanneer moeten de bieren binnen zijn?

JWVG

Citaat van: Oscar op 24-03-2010  20:12 uAls ze al gepubliceerd zijn (weet ik niet).... wat denk je zelf ?  ;)

Begrijp ik goed dat we dan aan een wedstrijd mee doen waarvan de regels niet bekend zijn bij de deelnemers?  ???

 :degroeten: JW.

JeroenCV

Citaat van: JWVG op 24-03-2010  20:18 uBegrijp ik goed dat we dan aan een wedstrijd mee doen waarvan de regels niet bekend zijn bij de deelnemers?  ???

 :degroeten: JW.

Onder andere daarom doe ik niet mee.  ;D

Albertus

Citaat van: VEMP op 24-03-2010  20:16 uIk wil me inschrijven, maar er staan namen waarbij je het bier kan inleveren.

Hé Adrie, waarom sta jij er niet bij?

Bert

Adrie

Citaat van: Albertus op 24-03-2010  20:31 uHé Adrie, waarom sta jij er niet bij?

Bert

Geen idee. Ik ben waarschijnlijk nog niet gepromoveerd van BONK- en OBBK-adres naar ONK-adres.

Batavier

Alleen de namen zegt mij niets. De meesten ken ik niet.
Het zou handig zijn als er ook een plaats wordt genoemd waar  deze personen wonen.

Adrie

Citaat van: Batavier op 24-03-2010  20:45 uAlleen de namen zegt mij niets. De meesten ken ik niet.
Het zou handig zijn als er ook een plaats wordt genoemd waar  deze personen wonen.

Ja, dat is een goeie. Een aparte lijst ergens met inleveradressen is nodig. Nu zijn de adressen nergens te vinden. En inderdaad: ik wil er ook bij.  :)

En moet er dit jaar geen formulier worden in geleverd voor de Vrije Klasse bieren?

Jacques

Citaat van: Sietze K op 24-03-2010  19:41 uHet zal wel achterhaald zijn, maar ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat het voor de organisatie een zegen is, flesjes van een en de zelfde afmeting.

Precies Sietze! Als iedereen verschillende flessen gebruikt dan passen die niet in een krat. Of je moet kratten gebruiken voor 0,5 l flessen. Het nadeel daarvan is dat 30 cl flessen rammelen in het krat.

Een andere belangrijke reden waarom zo veel jaar geleden de regel is ingevoerd dat iedereen 30 cl flessen moet gebruiken is de herkenbaarheid van flessen. Als iemand altijd in Orval of Westmalle flessen bottelt worden deze flessen redelijk herkanbaar (je weet namelijk nooit of iemand anders ondertussen deze flessen ook is gaan gebruiken voor bieren die ingezonden worden).

Oscar

Citaat van: JWVG op 24-03-2010  20:18 uBegrijp ik goed dat we dan aan een wedstrijd mee doen waarvan de regels niet bekend zijn bij de deelnemers?  ???

Wat is dat nu weer voor een rare conclusie ?  :weetniet: De wedstrjid regels staan op www.labo.nu dat weet je toch ?

Citaat van: JeroenCV op 24-03-2010  20:29 uOnder andere daarom doe ik niet mee.  ;D

Ook jij weet dat Mr PINT  ;D ;D ;)

Oscar

Citaat van: Adrie op 24-03-2010  20:35 uGeen idee. Ik ben waarschijnlijk nog niet gepromoveerd van BONK- en OBBK-adres naar ONK-adres.

Stuur ff een mail naar de Amervalei. Ze hebben ergens weer een of andere oude lijst opgerakeld en die nagebeld. Ze hadden van mij elfs nog een heel oud mail-adres  :weetniet:  En verder dan zo'n lijst kijken ze blijkbaar niet... Vreemd hoor... ik heb dat vaker zien gebeuren in het verleden... :weetniet:

Schijnbaar weten de mensen die dat regelen niet eens van het bestaan af van de club in Zutphen... ??? :weetniet:

Adrie

Citaat van: Adrie op 24-03-2010  20:51 uJa, dat is een goeie. Een aparte lijst ergens met inleveradressen is nodig. Nu zijn de adressen nergens te vinden. En inderdaad: ik wil er ook bij.  :)

En moet er dit jaar geen formulier worden in geleverd voor de Vrije Klasse bieren?

Humor: als je op het menu contact klikt op de site van de Amervallei om te melden dat de inleveradressen ontbreken, krijg je een 404 melding (pagina bestaat niet). Communicatie met de organisatie is niet mogelijk.  :weetniet:

Oscar

Citaat van: Adrie op 24-03-2010  21:09 uCommunicatie met de organisatie is niet mogelijk.  :weetniet:

onk@amervallei.nl   :)

Herman

Jammer dat mijn naam weer met spelfout is geschreven. Zat jij toen al bij het Labo Oscar? >:D

Hopmans


MO

Jij bent toch verantwoordelijk  voor de LABO site, Oscar? De nieuwe biertypes worden genoemd (bv klasse A APA en bitter blond), er worden echter geen voorbeelden en/of smaakomschrijvingen gegeven.

Op de bierkeurmeestersgilde site staat de oude lijst met biertypes vermeld, zonder oa APA, bitter blond en urtyp. Hoe weten we nu welke regels de juiste zijn?

Oscar

Yep heerlijke verhitte discussie's... en ieder jaar weer dezelfde... ;D ;D

Citaat van: Herman op 24-03-2010  21:27 uJammer dat mijn naam weer met spelfout is geschreven. Zat jij toen al bij het Labo Oscar? >:D

 ??? ??? Jij bent toch geen inleveradres ? ???  Ik zie jou niet in de lijst staan.

Oscar

Citaat van: MO op 24-03-2010  21:53 uJij bent toch verantwoordelijk  voor de LABO site, Oscar?

Klopt.

Citaat van: MO op 24-03-2010  21:53 uer worden echter geen voorbeelden en/of smaakomschrijvingen gegeven.

Die heb ik ook niet..of niet gekregen of niet bijgewerkt....

Citaat van: MO op 24-03-2010  21:53 uHoe weten we nu welke regels de juiste zijn?

De regels die de organisatie op zijn websie heeft staan... :)

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.