Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 05-06-2010 Open Nederlands Kampioenschap voor Amateurbrouwers te Amersfoort  (gelezen 95168 keer)

Offline RobinB

• Super lid
  • Land: nl
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Er zijn nu regels voor de punten aftrek bij het keuren om zo meer een lijn te krijgen..Dus jeroen.... ;D

Dus nu ook geen creativiteits-aftrek voor een "niet-origineel" bier in de vrije klasse?
Met andere woorden, geen creativiteits-eis meer voor de vrije klasse?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
De vrije klasse is een klasse apart...Dat weet ik nog niet... :)

Offline RobinB

• Super lid
Ik denk dat dat wel een gewilde aanpassing zou zijn?
Dan kan iedereen al zn bieren naar wens insturen.

Nu zit men soms met een bier die heel goed is, maar niet in een van de BKG/LABO hokjes past.
Voor insturen in de vrije klasse zijn ze niet "creatief" genoeg, dus worden ze niet ingestuurd.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Ach, dat is ook weer geen oplossing. De vrije klasse zou moeten zijn voor waarlijk creatieve bieren. Om te voorkomen dat bestaande, maar niet in de lijst opgenomen biertypen hier worden ingezonden, moeten gewoon alle biertypen uit de biertypengids in de biertypenlijst.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Ook daar zijn veranderingen in gekomen vriend..het BKG staat niet stil... :) Er zijn nu regels voor de punten aftrek bij het keuren om zo meer een lijn te krijgen..Dus jeroen.... ;D

Dat is een eerste stap. Waar staan die vernieuwde regels?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Waar staan die vernieuwde regels?

Als ze al gepubliceerd zijn (weet ik niet).... wat denk je zelf ?  ;)

Offline RobinB

• Super lid
Ach, dat is ook weer geen oplossing. De vrije klasse zou moeten zijn voor waarlijk creatieve bieren. Om te voorkomen dat bestaande, maar niet in de lijst opgenomen biertypen hier worden ingezonden, moeten gewoon alle biertypen uit de biertypengids in de biertypenlijst.

Ja dat kan ook.
Of je maakt voor de creatievelingen de klasse O: Origineel/creatief ;)

De vrije klasse is dan werkelijk vrij:
Verlost van het creativiteits-juk!
:D

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
De vrije klasse moet een echt vrije klasse zijn. Voor biertypen die wel beschreven zijn, maar niet in de lijst staan, kan desnoods een rest-klasse worden gemaakt.
Het brouwen naar een klasse is een kunde, een nieuw bier brouwen een kunst. Voor dat laatste moet de vrije klasse gereserveerd blijven.

Bert

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Ik wil me inschrijven, maar er staan namen waarbij je het bier kan inleveren. Geen idee waar ze wonen of hoe ik met ze in contact kom. Hoe doen jullie dat? Voor wanneer moeten de bieren binnen zijn?

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
Als ze al gepubliceerd zijn (weet ik niet).... wat denk je zelf ?  ;)

Begrijp ik goed dat we dan aan een wedstrijd mee doen waarvan de regels niet bekend zijn bij de deelnemers?  ???

:degroeten: JW.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Begrijp ik goed dat we dan aan een wedstrijd mee doen waarvan de regels niet bekend zijn bij de deelnemers?  ???

:degroeten: JW.

Onder andere daarom doe ik niet mee.  ;D

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes
Ik wil me inschrijven, maar er staan namen waarbij je het bier kan inleveren.

Hé Adrie, waarom sta jij er niet bij?

Bert

Offline Adrie

• Super lid
Hé Adrie, waarom sta jij er niet bij?

Bert

Geen idee. Ik ben waarschijnlijk nog niet gepromoveerd van BONK- en OBBK-adres naar ONK-adres.

Offline Batavier

• Senior lid
  • Goede wijn is nog steeds geen bier
Alleen de namen zegt mij niets. De meesten ken ik niet.
Het zou handig zijn als er ook een plaats wordt genoemd waar  deze personen wonen.

Offline Adrie

• Super lid
Alleen de namen zegt mij niets. De meesten ken ik niet.
Het zou handig zijn als er ook een plaats wordt genoemd waar  deze personen wonen.

Ja, dat is een goeie. Een aparte lijst ergens met inleveradressen is nodig. Nu zijn de adressen nergens te vinden. En inderdaad: ik wil er ook bij.  :)

En moet er dit jaar geen formulier worden in geleverd voor de Vrije Klasse bieren?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Het zal wel achterhaald zijn, maar ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat het voor de organisatie een zegen is, flesjes van een en de zelfde afmeting.

Precies Sietze! Als iedereen verschillende flessen gebruikt dan passen die niet in een krat. Of je moet kratten gebruiken voor 0,5 l flessen. Het nadeel daarvan is dat 30 cl flessen rammelen in het krat.

Een andere belangrijke reden waarom zo veel jaar geleden de regel is ingevoerd dat iedereen 30 cl flessen moet gebruiken is de herkenbaarheid van flessen. Als iemand altijd in Orval of Westmalle flessen bottelt worden deze flessen redelijk herkanbaar (je weet namelijk nooit of iemand anders ondertussen deze flessen ook is gaan gebruiken voor bieren die ingezonden worden).

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer

Wat is dat nu weer voor een rare conclusie ?  :weetniet: De wedstrjid regels staan op www.labo.nu dat weet je toch ?

Onder andere daarom doe ik niet mee.  ;D

Ook jij weet dat Mr PINT  ;D ;D ;)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Geen idee. Ik ben waarschijnlijk nog niet gepromoveerd van BONK- en OBBK-adres naar ONK-adres.

Stuur ff een mail naar de Amervalei. Ze hebben ergens weer een of andere oude lijst opgerakeld en die nagebeld. Ze hadden van mij elfs nog een heel oud mail-adres  :weetniet:  En verder dan zo'n lijst kijken ze blijkbaar niet... Vreemd hoor... ik heb dat vaker zien gebeuren in het verleden... :weetniet:

Schijnbaar weten de mensen die dat regelen niet eens van het bestaan af van de club in Zutphen... ??? :weetniet:

Offline Adrie

• Super lid
Ja, dat is een goeie. Een aparte lijst ergens met inleveradressen is nodig. Nu zijn de adressen nergens te vinden. En inderdaad: ik wil er ook bij.  :)

En moet er dit jaar geen formulier worden in geleverd voor de Vrije Klasse bieren?

Humor: als je op het menu contact klikt op de site van de Amervallei om te melden dat de inleveradressen ontbreken, krijg je een 404 melding (pagina bestaat niet). Communicatie met de organisatie is niet mogelijk.  :weetniet:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Communicatie met de organisatie is niet mogelijk.  :weetniet:

onk@amervallei.nl   :)

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Jammer dat mijn naam weer met spelfout is geschreven. Zat jij toen al bij het Labo Oscar? >:D

Offline Hopmans

• Super lid
Ha, de ONK-koorts is begonnen zie ik.
 :)

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Jij bent toch verantwoordelijk  voor de LABO site, Oscar? De nieuwe biertypes worden genoemd (bv klasse A APA en bitter blond), er worden echter geen voorbeelden en/of smaakomschrijvingen gegeven.

Op de bierkeurmeestersgilde site staat de oude lijst met biertypes vermeld, zonder oa APA, bitter blond en urtyp. Hoe weten we nu welke regels de juiste zijn?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Yep heerlijke verhitte discussie's... en ieder jaar weer dezelfde... ;D ;D

Jammer dat mijn naam weer met spelfout is geschreven. Zat jij toen al bij het Labo Oscar? >:D

??? ??? Jij bent toch geen inleveradres ? ???  Ik zie jou niet in de lijst staan.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Jij bent toch verantwoordelijk  voor de LABO site, Oscar?

Klopt.

er worden echter geen voorbeelden en/of smaakomschrijvingen gegeven.

Die heb ik ook niet..of niet gekregen of niet bijgewerkt....

Hoe weten we nu welke regels de juiste zijn?

De regels die de organisatie op zijn websie heeft staan... :)

Tags: