Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: 05-06-2010 Open Nederlands Kampioenschap voor Amateurbrouwers te Amersfoort  (gelezen 94523 keer)

Offline Dick

• Vol lid
  • Land: nl
Alle informatie op onk2010.amervallei.nl

ONK 2010  
De zesentwintigste editie van het Open Nederlands Kampioenschap voor amateur bierbrouwers (ONK) wordt gehouden op zaterdag 5 juni 2010. De organisatie is dit maal in handen van Wijnmakers en Bierbrouwers Gilde De Amervallei uit Amersfoort.
De locatie voor het ONK 2010 is het fraai gelegen "Zandfoort aan de Eem" aan de Amersfoortse haven en nabij de historische binnenstad.

Kloonbier: Tripel Karmeliet  
Om de gewoonte voort te zetten, heeft WBG de Amervallei het Tripel Karmeliet van brouwerij Bosteels gekozen als kloonbier voor het ONK 2010.

"Driedubbel genieten van Tripel Karmeliet. Tripel Karmeliet wordt nog steeds gebrouwen volgens een authentiek recept uit 1679, afkomstig uit het oude Dendermondse Karmelietenklooster. Dit meer dan 300 jaar oude recept beschrijft het gebruik van 3 graansoorten: tarwe, haver en gerst. De naam Tripel Karmeliet verwijst dus zowel naar zijn oorsprong als naar hergisting op de fles. Uit vele proefbrouwsels voor meergranen tripels, ondernomen door onze brouwerij in de jaren 90, is gebleken dat die specifieke historische combinatie van die 3 graansoorten nog steeds de idieale samenstelling is."

Helaas geeft brouwerij Bosteels het geheim van het recept niet prijs, dus het is aan U als amateur brouwer om zelf uit te maken hoe U de winnende Tripel Karmeliet gaat maken

Inschrijving  
De inschrijving voor het ONK2010 start medio februari 2010. Het inschrijfformulier zal dan op deze site te vinden zijn.
De etiketten worden voor deze wedstrijd in PDF formaat naar u toegemaild zodat u ze zelf kunt printen en op de fles kunt plakken, Dit is sneller en goedkoper!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Zozo. Al inschrijven vanaf februari voor een wedstrijd in juni? Da's wel heel vroeg. Wanneer sluit de inschrijving?

Ik zie dat jullie een maximum van 450 bieren hebben. Geldt er ook nog een maximum per persoon? Dat lijkt me namelijk eerlijker, want anders heb je altijd van die figuren die 15 bieren insturen, zodat er minder "ruimte" overblijft voor anderen.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Aanstaande weekeinde is er een LABO vergadering, daar zou dit punt best meegenomen kunnen worden.

Wat zou een goed maximum zijn? 5 bieren per inzender? En heeft het zin? Je kunt toch makkelijk onder de naam van een ander insturen?

Offline Adrie

• Super lid
En heeft het zin? Je kunt toch makkelijk onder de naam van een ander insturen?

Dat is natuurlijk zeer theoretisch. Wie wil er nou dat iemand anders algemeen kampioen wordt met jouw bier?

Offline Adrie

• Super lid
Vijf lijkt me een mooi maximum. Extra voordeel is dat mensen veel kritischer worden in wat ze inzenden en hoeven de keurmeesters niet zoveel bagger te proeven.

Offline Dick

• Vol lid
Het punt van maximale inschrijving vind ik niet eens zo'n raar idee, al denk ik dat het een LABO besluit zou moeten zijn.

Ik hoor het zondag wel.

Voor wat betreft de start van de inschrijving, dit is altijd arbitrair dus het "loket" gaat medio-eind febr. open.

Offline Adrie

• Super lid
Helaas kan ik er zondag niet bij zijn, maar Bert zal mijn plaats innemen. Ik zal nog even met Bert overleggen over dit punt.

Offline Dick

• Vol lid
ik zal het punt wel meenemen, ik ben er wel

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Een maximum van 5 lijkt me ook eerlijk. Blijkt het maximum nog niet behaald te zijn dan kan er altijd een oproep verstuurd worden vanuit de organisatie dat mensen alsnog een extra bier in kunnen leveren.

Offline Hopmans

• Super lid
Vijf lijkt me een mooi maximum. Extra voordeel is dat mensen veel kritischer worden
in wat ze inzenden en hoeven de keurmeesters niet zoveel bagger te proeven.

Heel mooi gezegd Adrie.

:duimop:

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
    • Brouwerij Onder de Boompjes

Het maximum totaal aantal bieren moet toch niet persé gehaald te worden? Minder bieren per inzender levert waarschijnlijk een gemiddeld betere kwaliteit op en dus meer plezier voor de keurmeester. :biersmile:

Deel 450 door het te verwachten aantal deelnemers (vorig jaar 142), dan heeft iedereen een gelijke kans het maximum per persoon in te sturen.
Dat zou in dit voorbeeld 3 bieren per persoon worden.

Wel jammer voor degenen die altijd 4 prijzen tegelijk wegslepen. ;D

Bert

Offline Dick

• Vol lid
Deel 450 door het te verwachten aantal deelnemers (vorig jaar 142), dan heeft iedereen een gelijke kans het maximum per persoon in te sturen.
Dat zou in dit voorbeeld 3 bieren per persoon worden.

Misschien is het voor de discussie handig om te weten hoe ongeveer de verdeling eruit zag verleden jaar. Als er bijv. veel inzenders waren met 1 inzending zou ik eerder voor max 5 gaan.

Offline Adrie

• Super lid
Zie hieronder. Er waren 22 deelnemers die meer dan 5 bieren inzonden. Er waren 3 personen die 12 bieren of meer inzonden. 120 mensen stuurden 5 bieren of minder in.

# bieren # mensen
134
234
323
414
515
611
72
82
92
102
110
121
131
141

Offline Dick

• Vol lid
Als aanvulling hierop:

Indien verleden jaar de limiet op 5 inzendingen was gesteld was het aantal inzendingen 412 bieren geweest.
Gegeven de reeds afgesproken limitering van 450 geeft dat volgens mij genoeg ruimte voor nieuwe inzenders

Dick  :brouwen:

Offline Dick

• Vol lid
Zie hieronder. Er waren 22 deelnemers die meer dan 5 bieren inzonden. Er waren 3 personen die 12 bieren of meer inzonden.

@Adrie: we hebben eenzelfde analyse gemaakt  ;)

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
Wat ook mooi is van 5 inzendingen per persoon is dat je bijna in alle klassen mee kan doen

Offline Dick

• Vol lid
Wat ook mooi is van 5 inzendingen per persoon is dat je bijna in alle klassen mee kan doen

Hoezo "bijna"??? ;)

Gelijk, 5 klassen plus kloonbier  :groots:

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Laten we even wachten op de reactie van Tsjerk ;D ::).

Offline De-Geert

• Super lid
Ik heb er nu al zin in. Moet dit jaar wel even goed van te voren bedenken wat ik wil inzenden, zodat ik dat ook ruim op tijd ga brouwen.
Wel jammer dat ESB niet echt ergens tussen past, maar ook in de vrije klasse niet veel punten zal krijgen.

Eigenlijk heb ik vooral zin in de afterparty op de camping.  ;D

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum

Gezien de verdeling in het staatje van Adrie, kun je kennelijk met een maximum van vijf bieren uit de voeten.
Ik zou daarbij wel willen pleiten voor een regeling waarbij iemand met één bier altijd mag meedoen. Het lijkt mij niet te verteren dat je je wat later aanmeldt en helemaal niet mag meedoen omdat anderen "kratten vol" hebben ingezonden.

Bert

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Eigenlijk heb ik vooral zin in de afterparty op de camping.  ;D

Ja, daar verheug ik me het meest op.

Bert

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Het punt van maximale inschrijving vind ik niet eens zo'n raar idee

Ikke wel... kijk eens naar vorige jaren hoeveel deelnemers er nu zo veel bieren insturen? Dat valt best mee. En 450 als max is best wel veel. Dat is pas 1 keer overschreden (Vorig jaar). Dus het lijkt mij onzin, en lichte paniek zaaierij om nu ineens een max per brouwer in te stellen. Je loopt hiermee het risico dat je dan juist veel minder bieren ingeschreven krijgt. Zodra er voor het ONK een potentieel van ± 600 bieren is zou je hier over na kunnen denken (maar dan wordt het ook weer tijd voor nieuwe keurmeesters...of een ander beleid voor de keuring.... maar het LABO denkt daar al over na... :))

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
De locatie voor het ONK 2010 is het fraai gelegen "Zandfoort aan de Eem" aan de Amersfoortse haven en nabij de historische binnenstad.

Kunnen jullie een aanbeveling doen voor een Camping in de buurt, voor het jaarlijkse ONK Camping feest ! ?

Eigenlijk heb ik vooral zin in de afterparty op de camping.  ;D

Ik stel voor: op de afterparty alleen maar tapbier!  :D :D

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Ikke wel...kijk eens naar vorige jaren hoeveel deelnemers er nu zo veel bieren insturen ? Dat valt best mee. En 450 als max is best wel veel. Dat is pas 1 keer overschreden (Vorig jaar). Dus het lijkt mij onzin, en lichte paniek zaaierij om nu in eens een max per brouwer in te stellen. Je loopt hiermee het risico dat je dan juist veel minder bieren ingeschreven krijgt. Zodra er voor het ONK een potentieel van ± 600 bieren is zou je hier over na kunnen denken (maar dan wordt het ook weer tijd voor nieuwe keurmeesters...of een ander beleid voor de keuring....maar het LABO denkt daar al over na... :))

Er is kennelijk een maximum van 450 bieren totaal genoemd. Vandaar de voorstellen om een maximaal aantal bieren per deelnemer te nemen, ik noem dat geen paniek.
Het zou toch van de zotte zijn dat je niet mee mag doen omdat je het 451ste bier wilt inleveren?

Bert

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Ik stel voor : Op de afterparty alleen maar Tapbier !!  :D :D

En ruilbier!

Bert

Offline Adrie

• Super lid
Ikke wel...kijk eens naar vorige jaren hoeveel deelnemers er nu zo veel bieren insturen ? Dat valt best mee. En 450 als max is best wel veel. Dat is pas 1 keer overschreden (Vorig jaar). Dus het lijkt mij onzin, en lichte paniek zaaierij om nu in eens een max per brouwer in te stellen. Je loopt hiermee het risico dat je dan juist veel minder bieren ingeschreven krijgt. Zodra er voor het ONK een potentieel van ± 600 bieren is zou je hier over na kunnen denken (maar dan wordt het ook weer tijd voor nieuwe keurmeesters...of een ander beleid voor de keuring....maar het LABO denkt daar al over na... :))

Geen paniek, maar in redelijkheid bekijken wat een betere optie is dan een maximum van 450 bieren. 5 bieren p.p. vind ik heel redelijk. Wat ik van de zotte noem dat is 14 bieren inzenden. Je maakt mij niet wijs dat dat allemaal toppers zijn. Zoveel mogelijk bieren op je wedstrijd hebben kan toch nooit een streven zijn. Het gaat om het kiezen van de beste bieren. Het is alleen maar goed als brouwers kritischer naar hun eigen bieren kijken en alleen maar de beste inzenden. Dan dondert het niet of dat er 300 zijn of 600.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Het zou toch van de zotte zijn dat je niet mee mag doen omdat je het 451ste bier wilt inleveren?

Als de organisatie gewoon op de website bijhoudt wat de stand van zaken is voor wat betreft de inschrijving, de de aantal ingeschreven bieren upto date op de website vermeld (Onk 2005, Bonk 2009  :) ) kun je dit zien aan komen... :)

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
Als de organisatie gewoon op de website bijhoud wat de stand van zaken is v.w.b. de inschrijving, de de aantal ingeschreven bieren upto date op de website vermeld (Onk 2005, Bonk 2009  :) ) kun je dit zien aan komen... :)
Wat wil je dan met die gegevens doen?
Achteraf de regels aanpassen is ook niet goed

Groet Jelle

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
Ik brouw trouwens 14 keer per jaar en heb dus 14 zeer goeie bieren alleen ben ik de enigste die er zo over denkt ;D

Groet Jelle

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Wat wil je dan met die gegevens doen?

Voor de deelnemers...weten ze hoeveel ruimte er nog is voor hun bieren.. :)  En ik vind het altijd leuk om te zien hoeveel inschrijvingen er reeds zijn gedaan...

Achteraf de regels aanpassen is ook niet goed

Dat moet je ook niet doen....

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Wat ik van de zotte noem dat is 14 bieren inzenden.

Ik denk dat je die keuze aan de brouwers moet over laten, lang niet iedereen kan de kwaliteit van zijn eigen bier bepalen. De brouwer vindt zijn eigen bier vaak veel beter dan dat het scoort op een ONK....

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Ik zie dat de hoofdsponsor Bert's Bierhuis uit Utrecht is. Is deze ook aanwezig bij het ONK met een kraam oid waar men bieren kan aanschaffen? ;)

Ik kan me herinneren uit de verhalen van het laatste MTG-Hobbybrouwendag te Oss dat dit wél zo heeft plaatsgevonden met Mitra Eindhoven...  ::)

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
Zie hieronder. Er waren 22 deelnemers die meer dan 5 bieren inzonden. Er waren 3 personen die 12 bieren of meer inzonden. 120 mensen stuurden 5 bieren of minder in.

Voor wie grafisch ingesteld is:

Van enige zelfregulatie lijkt dus al sprake?
(relatief weinig mensen met veel bieren)

Al vraag ik me wel serieus af wat je met >5 ingezonden bieren moet?
Vooral die ene met 14  :o inzendingen, stuur je dan gewoon ieder brouwsel dat je maakt in of zo?
 :weetniet:

Je loopt hiermee het risico dat je dan juist veel minder bieren ingeschreven krijgt.
Dat lijkt heel erg mee te vallen gezien:

Indien verleden jaar de limiet op 5 inzendingen was gesteld was het aantal inzendingen 412 bieren geweest.
En wat wil je nu liever, zoveel mogelijk inzendingen of zoveel mogelijk ingezonden kwaliteit?

En dit:
Wel jammer dat ESB niet echt ergens tussen past, maar ook in de vrije klasse niet veel punten zal krijgen.
Hoort nu geheel tot het verleden toch? Oscar?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Ikke wel... kijk eens naar vorige jaren hoeveel deelnemers er nu zo veel bieren insturen? Dat valt best mee. En 450 als max is best wel veel. Dat is pas 1 keer overschreden (Vorig jaar). Dus het lijkt mij onzin, en lichte paniek zaaierij om nu ineens een max per brouwer in te stellen. Je loopt hiermee het risico dat je dan juist veel minder bieren ingeschreven krijgt. Zodra er voor het ONK een potentieel van ± 600 bieren is zou je hier over na kunnen denken (maar dan wordt het ook weer tijd voor nieuwe keurmeesters...of een ander beleid voor de keuring.... maar het LABO denkt daar al over na... :))

Een maximum aantal inzendingen per deelnemer is niet nieuw. Dat hebben we in de jaren 90 ook gehad. Als ik mij niet vergis maximaal 5 in totaal en 3 per klasse. Niets nieuws dus.
Omdat op een bepaald moment er meer bierkeurmeesters opgeleid waren heeft men deze regel laten vallen. (En omdat organiserende clubs nu eenmaal graag de grootste wedstrijd ooit willen houden.)

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
Als ik deze verdeling zie zou ik er eerder maximaal 6 inzendingen per persoon van maken. Tussen 6 en 7 zit ineens een flink verschil.

En ik had er vorig jaar 6 ingezonden :verbergen:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
(En omdat organiserende clubs nu eenmaal graag de grootste wedstrijd ooit willen houden.)

Totdat de wedstrijd zo groot is geworden, dat clubs hem niet meer kunnen/willen organiseren... ::)

Offline Big Willem

• Vol lid
Is het niet beter om elke brouwer te beperken tot 1 bier per categorie dan een maximum inzending? Weet je zeker dat elke deelnemer het beste biertje uit zijn assortiment kiest.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
Is het niet beter om elke brouwer te beperken tot 1 bier per categorie dan een maximum inzending? Weet je zeker dat elke deelnemer het beste biertje uit zijn assortiment kiest.

Het grappige is dat vaak een bier waarvan je hoge verwachtingen had niet in de prijzen valt, terwijl een ander bierje waarvan je vond dat deze niet zo bijzonder is ineens een eerste prijs haalt...

Offline Adrie

• Super lid

Nee, niet per definitie. Waarom zou iemand met vijf bieren uit klasse A (pils, witbier, weizen, saison en BPA) maar met een van deze bieren mee mogen doen en iemand met een pils, een stout, een tripel, een quadrupel en een fantasiebier wel met vijf bieren? Het zijn allemaal verschillende biertypen.

Offline Hopmans

• Super lid
Eigenlijk moet zo'n feest weer back to basic.
Een veld met wat kraampjes en tapjes.
Evt wat ambachten erbij, maar vooral degusteren met mate(n).

Offline Gerb

• Super lid
  • Elk bier een experiment
    • http://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.nl/
Dat ben ik helemaal met je eens. Kijk nu maar eens hoeveel er al geschreven is over dit evenement. We rollen over elkaar heen om te vertellen hoe het wel of niet moet. Zo'n wedstrijd is leuk, maar meer dan dat moet het niet worden. Het bierdrinken en praten over bier met andere geinteresseerden blijft voor mij het beste wat er is. Daarom vind ik Oss ook altijd zo fantastisch.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Het bierdrinken en praten over bier met andere geinteresseerden blijft voor mij het beste wat er is. Daarom vind ik Oss ook altijd zo fantastisch.

Dus je komt dit jaar op de ONK camping staan?  :proost2: samenvol   Vrijdagavond gezellig en zaterdagavond gezellig.... :)

Offline Adrie

• Super lid

Ook helemaal mee eens. En weer wat tapjes van hobbybrouwers en/of brouwclubs erbij graag. Lekker bier, leuke, interessante mensen en lekker kletsen over bier. Dat is alles wat nodig is voor een geslaagd ONK.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Eigenlijk is die hele wedstrijd maar bijzaak... :D :D

Offline Adrie

• Super lid
Eigenlijk is die hele wedstrijd maar bijzaak... :D :D

Haha. En daarom moeten er niet nóg meer bijzaken bijkomen.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT

Hehe de eerste goede reactie in deze draad.

Wat betreft een maximum:
of 450 als max, en dan moet je maar op tijd insturen
of 5 max pp en dan geen totaal max.

Offline Dick

• Vol lid
Gezien de verdeling in het staatje van Adrie, kun je kennelijk met een maximum van vijf bieren uit de voeten.
Ik zou daarbij wel willen pleiten voor een regeling waarbij iemand met één bier altijd mag meedoen. Het lijkt mij niet te verteren dat je je wat later aanmeldt en helemaal niet mag meedoen omdat anderen "kratten vol" hebben ingezonden.

Sympathieke gedachte, al begreep ik dat gezien het aantal keurmeesters we wel aan het plafond van inzendingen zitten.
Niet dat 1 bier extra iets uitmaakt, maar je zal ergens een grens moeten trekken.

Ik denk dat we er zondag wel uitkomen  ;)

Dick  :brouwen:

Offline Adrie

• Super lid
Je moet als organisatie denk ik een keuze maken: wil ik zoveel mogelijk deelnemende bieren of wil ik zoveel mogelijk deelnemende brouwers. In het eerste geval is een limiet aan het totale aantal bieren de remedie en in het tweede geval een limiet aan het aantal bieren per persoon. Ik zou zelf kiezen voor zoveel mogelijk brouwers.

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Ik zie dat de hoofdsponsor Bert's Bierhuis uit Utrecht is. Is deze ook aanwezig bij het ONK met een kraam oid waar men bieren kan aanschaffen? ;)

Ik kan me herinneren uit de verhalen van het laatste MTG-Hobbybrouwendag te Oss dat dit wél zo heeft plaatsgevonden met Mitra Eindhoven...  ::)

<kuch>

Offline JWVG

• Super lid
  • Well, that's just ..like ..uh.. your opinion, man!
Ik ben zeker van de partij! Ik weet nog niet helemaal zeker of ik ga inzenden of een 'Jaspertje doe'. De nadruk ligt dit jaar duidelijk meer bij de experimenten dan bij het brouwen van mooie bieren in een stijl. Maar het plan is zeker om met een vaatje op de camping te komen. Misschien lukt het me om me laat op de avond op te laten halen (interesse in een shuttle service Wageningen - Amersfoort, heren?), anders blijf ik kamperen. Was leuk vorig jaar!

:degroeten: JW.

PS Oeps, in mijn enthousiasme had dat laatste stukje beter in het camping draadje gekunt...

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Ik weet nog niet helemaal zeker of ik ga inzenden of een 'Jaspertje doe'.

;D ;D Leuke term !! die houden we er in. Ik doe dit jaar ook "een jaspertje"  :D :D

Misschien lukt het me om me laat op de avond op te laten halen (interesse in een shuttle service Wageningen - Amersfoort, heren?),

:police: :huilen: :duimonder: :neenee: :stom:

anders blijf ik kamperen. Was leuk vorig jaar!
:biersmile: :proost: :proost2: :lekkerbier: samenvol :dansen: :elifant: :hoera: :duimop: :duimop:

Offline De-Geert

• Super lid
Ik ben wel van plan mee te doen.
Ik heb een Summer Ale in de planning, die wel in de categorie "Bitter Blond" past, en als een bier wat ik weg heb gegooid 75 punten kan halen in die categorie, moet ik daar toch flink kunnen scoren.  ;D
En ik ga volgende week een IPA maken, maar daarmee maak ik natuurlijk weinig kans als Caspar ook meedoet.   :shelp:

(interesse in een shuttle service Wageningen - Amersfoort, heren?)
Ik ben in principe van plan te blijven kamperen, maar we kunnen te zijner tijd natuurlijk altijd even kijken.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Hehehe, Geert je hebt geluk. Zoals je heb kunnen lezen ben ik een overstap aan het maken naar een nieuwe brouwmethodiek (2 brouwsels op 1 dag), maar dat zal niet geheel vlekkeloos verlopen de eerste paar keren ;D.

Mijn mislukte Barley Wine c.q. Imperial IPA is waarschijnlijk zo radicaal dat alleen de echte hardcore hop-heads onder ons hem lusten >:D.

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Mijn mislukte Barley Wine c.q. Imperial IPA is waarschijnlijk zo radicaal dat alleen de echte hardcore hop-heads onder ons hem lusten >:D.
Jij maakt geen radicale bieren, Caspar...  >:D

Offline William

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • kloek, kloek, kloek en gezondheid!
    • Kloekus
Wat is er met de website aan de hand?

Offline RobinB

• Super lid
De webpagina kan niet worden weergegeven ;D

Offline Blauwe Brouwer

• Junior lid
  • **
Je moet als organisatie denk ik een keuze maken: wil ik zoveel mogelijk deelnemende bieren of wil ik zoveel mogelijk deelnemende brouwers. In het eerste geval is een limiet aan het totale aantal bieren de remedie en in het tweede geval een limiet aan het aantal bieren per persoon. Ik zou zelf kiezen voor zoveel mogelijk brouwers.

Ik ben het eens met A3 eens....

Zoveel mogelijk geïnteresseerden proberen aan te trekken, dat leidt zeker tot meer mensen die actief aan deze hobby gaan doen, en daar kunnen we alleen maar beter van worden...

Maar ik zeg uiteindelijk ook, als de hobby groeit, moet ook het ONK bierbrouwen meegroeien en meer totale inzendingen toelaten. Ik bedoel dat het evenement dan gewoon moet groeien.

En uiteindelijk is het zo dat gezellig lullen over en met een pot bier gewoon een top manier is om die dag om te krijgen. Iets waar we allen geen hekel aan hebben!

Dus jongens  :proost: :proost:

Mo

Offline Tsjerk

• Super lid
Laten we even wachten op de reactie van Tsjerk ;D ::).

Als ik niet mijn beste 15 bieren mag inzenden blijf ik thuis!  >:(

15 x 3 flesjes super biertjes lekker zelf opdrinken mmmmm.....  :biersmile:

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
Er is geen maximum aantal inzendingen per deelnemer lees ik in het regelement dus Tsjerk, stuur al je beste bieren in.

Overigens zal er geen chaos meer zijn bij het ophalen van de niet gebruikte flesjes. We krijgen ze gewoon niet terug. Probleem opgelost.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Wat is er met de website aan de hand?

Doet 't weer.... :)

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Ik ben sowieso blij als ik 5 bieren heb die ik persoonlijk wedstrijd-waardig vind ;) ... limiet of geen limiet!

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
Het zal bij mij ook een race tegen de klok worden om vijf bieren te hebben voor het ONK. Die ESB houd mijn vergistingskast wel erg lang bezet.

Online EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
...Ik weet nog niet helemaal zeker of ik ga inzenden of een 'Jaspertje doe'....

Ik lees dit nu pas...ha leuk! Ik zal als vanzelfsprekend niet inzenden, maar kan er ook niet bij zijn. Ik zit dan ergens in Everett (Seattle) in een brewpub (Lazyboy of Scuttlebutt, of...)  :biersmile: :proost: :nut:. Maar ik zal aan jullie denken.

Offline JWVG

• Super lid
We zullen je gedachtengoed hoog houden, Jasper  ;).

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Ik zal als vanzelfsprekend niet inzenden, maar kan er ook niet bij zijn.

Jammer, het was gezellig vorig jaar.

Bert

Offline Gerb

• Super lid
Gaan er nog mensen de ESB inleveren? Het zou wel leuk zijn om de uitkomsten van de proeverij te staven aan de mening van de keurmeesters.

Offline JWVG

• Super lid
Twijfel. ESB is lastig, qua stijl. Dan moet het als vrije klasse, en heb je dikke kans dat je het terug krijgt als niet origineel genoeg. Dan drink ik ze denk ik liever zelf op.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Als ie lekker is ga ik hem wel inleveren als een Brittish Pale Ale denk ik!

Offline RobinB

• Super lid
Ja, ik ook. Maar wel slechts 1vd 2 dus tzt kijken welke de betere is...

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
De ESB ga ik denk ik wel inleveren. Net als Caspar als een Brittish Pale.

Daarnaast denk ik nog aan twee of drie bieren in klasse V en klasse B.

Het hangt ook een beetje van de voorraad af. Als ik de niet gekeurde flesjes niet terug krijg, het bier is net randje van de stijl maar wel heel erg lekker dan ga ik hem denk ik niet insturen :P
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om teruggaaf van de flesjes te regelen. Dat ging bij de Koningshoeven heel soepeltjes.

Offline Adrie

• Super lid
Misschien stuur ik de ESB ook wel in en voor de rest weet ik het nog niet. Mijn "probleem" is dat ik bijna al mijn bier op fust afvul en nog maar heel weinig op fles heb. Die flessen gaan meestal mee naar de clubavond. Ik zie wel. Misschien doe ik ook wel een Jaspertje.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Misschien doe ik ook wel een Jaspertje.

Als we dat allemaal doen, wordt het wel erg gezellig... maar wordt het een karig ONK.... ;D ;D :D

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
Ik ga mijn ESB en Karmeliet kloon insturen en nog een paar andere bieren. Maar sommige bieren die ik wil gaan insturen moeten nog gebrouwen worden. Dus ik moet nog even doorwerken.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum

De ESB stuur ik wel in, vandaag geproefd dat moet wel kunnen in juni. Daarnaast heb ik nog een aantal bieren die nog wat moeten liggen.

Bert

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om teruggaaf van de flesjes te regelen. Dat ging bij de Koningshoeven heel soepeltjes.

Klopt, maar dat kost wel de nodige voorbereiding en ruimte.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Klopt, maar dat kost wel de nodige voorbereiding en ruimte.

Lijkt mij voor het komende jaar niet zo'n groot probleem.... :)

Offline RobinB

• Super lid
Wordt druk met veel (gelijkende) Britse Pale Ale's dan dit jaar! :)
Behalve de ESB ga ik kijken wat ik nog heb.

Zal vast niet veel worden, max 3 denk ik?

Offline De-Geert

• Super lid
Mijn potentiele deelnames zijn ook de ESB, American IPA en evt. de Alt. Maar van alle 3 moet ik nog even afwachten hoe ze uitpakken.
Misschien komt er nog iets bij.

Offline Alchemist

• Vol lid
  • Ølchemist
    • De Bierderie
Mocht ik mee willen doen, dan dien ik eerst eens te gaan bottelen in 30cl euroflesjes.
Tot nu toe heb ik 33cl flesjes, 45cl beugels en 50cl flessen gebruikt.
Het lijkt me wel leuk, dus is het afwachten wanneer ik weer kan brouwen en of er dan iets degelijks/inzendbaars uit voortkomt.
Het lijkt me evengoed erg leuk om bij aanwezig te zijn.

Offline JWVG

• Super lid
Mocht ik mee willen doen, dan dien ik eerst eens te gaan bottelen in 30cl euroflesjes.

OF een andere  nationaliteit aannemen, dan mag het opeens wel. Maar ik moet toegeven - bottelen in 30cl flesjes is waarschijnlijk makkelijker  :nut:.

Offline Alchemist

• Vol lid
  • Ølchemist
    • De Bierderie
Ik wil best tezijnertijd een andere nationaliteit aannemen, maar dit jaar is het bottelen in 30cl flesjes inderdaad een gemakkelijker optie. :)

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
De flessen-regel begint mij een beetje tegen te staan...  :-X

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
De flessen-regel begint mij een beetje tegen te staan...  :-X

Want ?  ;)

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Maakt het uit al je een serie flessen krijgt op een wedstrijd, die allemaal zonder naam van de afzender voor de keurmeesters staan. Maar wel in verschillende maten zitten?

Wanneer je je beperkt tot een 2of 3 tal flessen. zeg maar de 30cl euro, de 33cl smalle fles en de 33cl "duvel" fles kan je toch een wedstrijd houden?

Zolang je maar niet weet van wie welke fles is komt het toch goed?

(en ik doe dit jaar niet mee aan het ONK; redenen zijn denk ik wel bekend)

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Inderdaad! Wanneer de regels enkele standaard flessen toestaat, dan zal is er nog geen man overboord. Dit is makkelijker voor onze Belgische vrienden, maar ook voor de Nederlandse. Sommigen bottelen in uitsluitend beugelflessen om het doppen te vereenvoudigen, anderen vinden de zgn. Duvel-flessen mooier. Maar voor 'n kampioenschap dient men altijd weer terug te vallen op die saaie euro-fles. Bah!  :P

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Maar voor 'n kampioenschap dient men altijd weer terug te vallen op die saaie euro-fles. Bah!  :P

Jullie willen het gewoon niet begrijpen..volgens mij is deze discussie allang gevoerd. En de regels worden toch niet gewijzigd om een paar mensen die hierover "zeuren"  ;) en toch al niet meedoen.. :P

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Ook jij weet als geen ander dat sommige regels achterhaald zijn en vernieuwing wenselijk kan zijn, vriend Oscar!  :D

:degroeten:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
3 verschillende flesjes..is logistiek ook zo fijn...komen ze de flesjes ophalen en hebben ze kratten geregeld...passen de 33 cl duvel flesjes er niet in en met de 33 cl Belgische flesjes kun je sommige kratten weer niet stapelen....lekker handig, moet je daar weer rekening mee gaan houden als organisatie... :nut:

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Als dat de enige reden is...  :nut:

Offline Hopmans

• Super lid
30 cc is logistiek het beste.
Niet zo zeuren mannen.
Is de sticker-pilot een succes gebleken op het BONK Oscar?

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
30cc is logistiek het beste.
Niet zo zeuren mannen.

ik vind het niks, moet ik stikkervellen kopen >:(

groet jelle

Offline De-Geert

• Super lid
30 cc is logistiek het beste.
Niet zo zeuren mannen.
Inderdaad! Als het voor de organisatie niets uit maakt, waarom voor de brouwer dan wel. Is het echt zo lastig om 3 euro-flesjes te bottelen? En het Belgen-argument is niet van toepassing, want die mogen al in andere flessen bottelen.

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma

groet jelle

Volgens mij is het idee dat je de stickers op gewoon papier afdrukt, uitknipt en dan met pritt stift op de flesjes lijmt.

Offline Adrie

• Super lid
De euroflesjesregeling is ooit ingevoerd omdat brouwend Nederland had afgesproken alleen nog maar deze flessen te gebruiken. Ook buitenlandse brouwerijen zouden, wilden ze de Nederlandse markt op, in deze flessen moeten bottelen. Gelukkig is het allemaal anders gelopen. De Grolsch beugel bestaat nog, Grolsch heeft daarnaast nog een eigen 30 cl fles en zo zijn er nog meer. De euroflesjesregel is dus achterhaald.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!

Ik heb er toen ook wat stennis over lopen maken, maar ik heb geinvesteerd in stickervellen (ach ja, Oscar heeft een biertje voor me betaald in de kroeg na het BONK dus dat compenseert e.e.a. ::) )

Was het een succes Oscar?

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum

Stickervellen zijn niet nodig. Bij het BONK 2009 hebben de meeste deelnemers op gewoon papier afgedrukte etiketten met de prittstift op de flesjes geplakt.

Bert

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
De euroflesjesregeling is ooit ingevoerd omdat brouwend Nederland had afgesproken alleen nog maar deze flessen te gebruiken. Ook buitenlandse brouwerijen zouden, wilden ze de Nederlandse markt op, in deze flessen moeten bottelen. Gelukkig is het allemaal anders gelopen. De Grolsch beugel bestaat nog, Grolsch heeft daarnaast nog een eigen 30 cl fles en zo zijn er nog meer. De euroflesjesregel is dus achterhaald.

Mee eens. de regel is achterhaald.

Jullie willen het gewoon niet begrijpen..volgens mij is deze discussie allang gevoerd. En de regels worden toch niet gewijzigd om een paar mensen die hierover "zeuren"  ;) en toch al niet meedoen.. :P

Tja waarom doen die "zeurders" ook al niet meer mee.... ;)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer

Was het een succes Oscar?

Ja dat was een succes, op een kwade en wantrouwige Caspar na  ;D :D ;) Alle etiketten waren goed te lezen en van losgelaten etiketten was geen sprake. Mensen die sticker vellen aanschaffen moeten dat natuurlijk zelf weten, maar een prittstift is goedkoper  ;D En zelfs het plakken met melk gaat erg goed.

Als het goed is, gaat de Amervallei de PDF actie voortzetten. Dus wederom is er een positive ontwikkeling voor het ONK.

En..hee..mijn werkgever is een van de sponsoren v/h ONK  :)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Tja waarom doen die "zeurders" ook al niet meer mee.... ;)

Ook daar zijn veranderingen in gekomen vriend..het BKG staat niet stil... :) Er zijn nu regels voor de punten aftrek bij het keuren om zo meer een lijn te krijgen..Dus jeroen.... ;D

Offline Sietze K

• De Roerstok
  • Vol lid
  • De hazze en de slak hawwe op 'selde dei âldjier.
Het zal wel achterhaald zijn, maar ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat het voor de organisatie een zegen is, flesjes van een en de zelfde afmeting.

Offline RobinB

• Super lid
Er zijn nu regels voor de punten aftrek bij het keuren om zo meer een lijn te krijgen..Dus jeroen.... ;D

Dus nu ook geen creativiteits-aftrek voor een "niet-origineel" bier in de vrije klasse?
Met andere woorden, geen creativiteits-eis meer voor de vrije klasse?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
De vrije klasse is een klasse apart...Dat weet ik nog niet... :)

Offline RobinB

• Super lid
Ik denk dat dat wel een gewilde aanpassing zou zijn?
Dan kan iedereen al zn bieren naar wens insturen.

Nu zit men soms met een bier die heel goed is, maar niet in een van de BKG/LABO hokjes past.
Voor insturen in de vrije klasse zijn ze niet "creatief" genoeg, dus worden ze niet ingestuurd.

Offline Adrie

• Super lid
Ach, dat is ook weer geen oplossing. De vrije klasse zou moeten zijn voor waarlijk creatieve bieren. Om te voorkomen dat bestaande, maar niet in de lijst opgenomen biertypen hier worden ingezonden, moeten gewoon alle biertypen uit de biertypengids in de biertypenlijst.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Ook daar zijn veranderingen in gekomen vriend..het BKG staat niet stil... :) Er zijn nu regels voor de punten aftrek bij het keuren om zo meer een lijn te krijgen..Dus jeroen.... ;D

Dat is een eerste stap. Waar staan die vernieuwde regels?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Waar staan die vernieuwde regels?

Als ze al gepubliceerd zijn (weet ik niet).... wat denk je zelf ?  ;)

Offline RobinB

• Super lid
Ach, dat is ook weer geen oplossing. De vrije klasse zou moeten zijn voor waarlijk creatieve bieren. Om te voorkomen dat bestaande, maar niet in de lijst opgenomen biertypen hier worden ingezonden, moeten gewoon alle biertypen uit de biertypengids in de biertypenlijst.

Ja dat kan ook.
Of je maakt voor de creatievelingen de klasse O: Origineel/creatief ;)

De vrije klasse is dan werkelijk vrij:
Verlost van het creativiteits-juk!
:D

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
De vrije klasse moet een echt vrije klasse zijn. Voor biertypen die wel beschreven zijn, maar niet in de lijst staan, kan desnoods een rest-klasse worden gemaakt.
Het brouwen naar een klasse is een kunde, een nieuw bier brouwen een kunst. Voor dat laatste moet de vrije klasse gereserveerd blijven.

Bert

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Ik wil me inschrijven, maar er staan namen waarbij je het bier kan inleveren. Geen idee waar ze wonen of hoe ik met ze in contact kom. Hoe doen jullie dat? Voor wanneer moeten de bieren binnen zijn?

Offline JWVG

• Super lid

Begrijp ik goed dat we dan aan een wedstrijd mee doen waarvan de regels niet bekend zijn bij de deelnemers?  ???

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Begrijp ik goed dat we dan aan een wedstrijd mee doen waarvan de regels niet bekend zijn bij de deelnemers?  ???

Onder andere daarom doe ik niet mee.  ;D

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Ik wil me inschrijven, maar er staan namen waarbij je het bier kan inleveren.

Hé Adrie, waarom sta jij er niet bij?

Bert

Offline Adrie

• Super lid
Hé Adrie, waarom sta jij er niet bij?

Bert

Geen idee. Ik ben waarschijnlijk nog niet gepromoveerd van BONK- en OBBK-adres naar ONK-adres.

Offline Batavier

• Senior lid
  • Goede wijn is nog steeds geen bier
Alleen de namen zegt mij niets. De meesten ken ik niet.
Het zou handig zijn als er ook een plaats wordt genoemd waar  deze personen wonen.

Offline Adrie

• Super lid
Alleen de namen zegt mij niets. De meesten ken ik niet.
Het zou handig zijn als er ook een plaats wordt genoemd waar  deze personen wonen.

Ja, dat is een goeie. Een aparte lijst ergens met inleveradressen is nodig. Nu zijn de adressen nergens te vinden. En inderdaad: ik wil er ook bij.  :)

En moet er dit jaar geen formulier worden in geleverd voor de Vrije Klasse bieren?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
Het zal wel achterhaald zijn, maar ik kan je uit eigen ervaring verzekeren dat het voor de organisatie een zegen is, flesjes van een en de zelfde afmeting.

Precies Sietze! Als iedereen verschillende flessen gebruikt dan passen die niet in een krat. Of je moet kratten gebruiken voor 0,5 l flessen. Het nadeel daarvan is dat 30 cl flessen rammelen in het krat.

Een andere belangrijke reden waarom zo veel jaar geleden de regel is ingevoerd dat iedereen 30 cl flessen moet gebruiken is de herkenbaarheid van flessen. Als iemand altijd in Orval of Westmalle flessen bottelt worden deze flessen redelijk herkanbaar (je weet namelijk nooit of iemand anders ondertussen deze flessen ook is gaan gebruiken voor bieren die ingezonden worden).

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer

Wat is dat nu weer voor een rare conclusie ?  :weetniet: De wedstrjid regels staan op www.labo.nu dat weet je toch ?

Onder andere daarom doe ik niet mee.  ;D

Ook jij weet dat Mr PINT  ;D ;D ;)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Geen idee. Ik ben waarschijnlijk nog niet gepromoveerd van BONK- en OBBK-adres naar ONK-adres.

Stuur ff een mail naar de Amervalei. Ze hebben ergens weer een of andere oude lijst opgerakeld en die nagebeld. Ze hadden van mij elfs nog een heel oud mail-adres  :weetniet:  En verder dan zo'n lijst kijken ze blijkbaar niet... Vreemd hoor... ik heb dat vaker zien gebeuren in het verleden... :weetniet:

Schijnbaar weten de mensen die dat regelen niet eens van het bestaan af van de club in Zutphen... ??? :weetniet:

Offline Adrie

• Super lid
Ja, dat is een goeie. Een aparte lijst ergens met inleveradressen is nodig. Nu zijn de adressen nergens te vinden. En inderdaad: ik wil er ook bij.  :)

En moet er dit jaar geen formulier worden in geleverd voor de Vrije Klasse bieren?

Humor: als je op het menu contact klikt op de site van de Amervallei om te melden dat de inleveradressen ontbreken, krijg je een 404 melding (pagina bestaat niet). Communicatie met de organisatie is niet mogelijk.  :weetniet:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Communicatie met de organisatie is niet mogelijk.  :weetniet:

onk@amervallei.nl   :)

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Jammer dat mijn naam weer met spelfout is geschreven. Zat jij toen al bij het Labo Oscar? >:D

Offline Hopmans

• Super lid
Ha, de ONK-koorts is begonnen zie ik.
 :)

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Jij bent toch verantwoordelijk  voor de LABO site, Oscar? De nieuwe biertypes worden genoemd (bv klasse A APA en bitter blond), er worden echter geen voorbeelden en/of smaakomschrijvingen gegeven.

Op de bierkeurmeestersgilde site staat de oude lijst met biertypes vermeld, zonder oa APA, bitter blond en urtyp. Hoe weten we nu welke regels de juiste zijn?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Yep heerlijke verhitte discussie's... en ieder jaar weer dezelfde... ;D ;D

Jammer dat mijn naam weer met spelfout is geschreven. Zat jij toen al bij het Labo Oscar? >:D

??? ??? Jij bent toch geen inleveradres ? ???  Ik zie jou niet in de lijst staan.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Jij bent toch verantwoordelijk  voor de LABO site, Oscar?

Klopt.

er worden echter geen voorbeelden en/of smaakomschrijvingen gegeven.

Die heb ik ook niet..of niet gekregen of niet bijgewerkt....

Hoe weten we nu welke regels de juiste zijn?

De regels die de organisatie op zijn websie heeft staan... :)

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
Yep heerlijke verhitte discussie's....en ieder jaar weer dezelfde... ;D ;D

??? ??? Jij bent toch geen inleveradres ? ???  Ik zie jou niet in de lijst staan
Het ging om het lijstje met winnaars: Holthrop (stond helaas ook zo op de bokaal). De webmaster heeft het echter al aangepast  :duimop:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Het ging om het lijstje met winnaars: Holthrop (stond helaas ook zo op de bokaal).

Op de LABO site staat het goed... :) ;)  en de ONK site wordt niet door het LABO onderhouden... ;) ;)

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
Zie http://www.labo.nu/Uitslagen/Index.html. Het 'h'-tje is nog present.

Offline RobinB

• Super lid
Yep heerlijke verhitte discussie's....en ieder jaar weer dezelfde... ;D ;D

???
Ik zie (nog) niet echt verhitte discussies. Alleen feedback uit de community waar kennelijk niks mee gedaan wordt?  :P
(anders was het niet ieder jaar hetzelfde)

Offline RobinB

• Super lid

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Alleen feedback uit de community waar kennelijk niks mee gedaan wordt?  :P

Met feedback wordt heus wel wat gedaan. Maar omdat een paar mensen problemen hebben met 30 cl flesjes of dit onzin vinden (Lees achterhaalt) wil naturlijk niet zeggen dat deze regel ala minuut wordt aangepast..of uberhaupt wordt aangepast  :P En dat geldt voor meerdere dingen... :)

Offline JWVG

• Super lid
Wat is dat nu weer voor een rare conclusie ?  :weetniet: De wedstrjid regels staan op www.labo.nu dat weet je toch ?

Zucht.... Jeroen CV schreef:

Dat is een eerste stap. Waar staan die vernieuwde regels?

Toen schreef jij:

Vind jij het dan gek dat ik me afvraag of we meedoen aan een wedstrijd waarvan de regels nog niet gepubliceerd zijn? Als dat niet zo is, dan heb je je hierboven wel erg raar uitgedrukt, en zul je je zelf even moeten verklaren.

Offline tstn

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • 5 juni - ONK 2010 - WBG de Amervallei
    • ONK2010.amervallei.nl
Ik wil me inschrijven, maar er staan namen waarbij je het bier kan inleveren. Geen idee waar ze wonen of hoe ik met ze in contact kom. Hoe doen jullie dat? Voor wanneer moeten de bieren binnen zijn?

Bedankt voor het signaleren.
Dit probleempje is inmiddels opgelost en op het inschrijfformulier (onderaan) is ook een kaart te vinden met daarop de inleveradressen (en contact gegevens).
Contact gegevens voor de inleveradressen worden ook gegeven op het bevestigingsscherm (en email) na invullen van het inschrijfformulier.
De bieren moeten uiterlijk 21 mei op de inleveradressen zijn afgegeven.

De lijst met inleveradressen is nu compleet en bestaat uit 20 adressen.

Offline Adrie

• Super lid
Ik zie dat de inleveradressen ondertussen op de site staan (in een handig kaartje). Goed gedaan, organisatie.  :duimop:

Jammer alleen dat er een inleveradressen in Deventer en in Raalte zijn (waar geen brouwverenigingen zijn (toch?)) en niet in Zutphen waar er wel een is (met 26 leden). Raalte en Deventer liggen dicht bij elkaar. Waarom dan niet in Raalte en Zutphen? We zijn nota bene Labo lid.

Offline tstn

• *
    • ONK2010.amervallei.nl
Jammer alleen dat er een inleveradressen in Deventer en in Raalte zijn (waar geen brouwverenigingen zijn (toch?)) en niet in Zutphen waar er wel een is (met 26 leden). Raalte en Deventer liggen dicht bij elkaar. Waarom dan niet in Raalte en Zutphen? We zijn nota bene Labo lid.

Tsja, we zijn uitgegaan van de lijst van het LABO. En die bleek erg verouderd!

En Deventer en Zutphen liggen toch ook niet ver van elkaar. Het adres in Deventer is trouwens iemand van AWA Apeldoorn.

Maar ik wil best Zutphen toevoegen als inleveradres Adrie, als jij dit wilt zijn ?!

Offline Adrie

• Super lid
Maar ik wil best Zutphen toevoegen als inleveradres Adrie, als jij dit wilt zijn ?!

Graag! Dat stimuleert deelname van onze jonge vereniging. Ik stuur je een PB.

Offline Liemingbrouwer

• Super lid
  • Land: be
  • Ipso Facto
Kunnen wij Belgen hier ook aan deelnemen??

Deelname werd mij in deze draad aangeraden:
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,13847.0.html

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Ja natuurlijk, het is een open kampioenschap. Voorheen was Brouwland altijd inleverpunt, ik weet niet of dat dit jaar ook zo is.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Uit het reglement:
Citaat
4. Voor een inzending in de vrije klasse dient een daartoe bestemd logboekformulier te worden ingevuld.

Waar vind ik dat formulier en hoe moet dat opgestuurd worden?

Bert

Offline Eduard

• Super lid
  • Land: no
  • Norbrygg - de Noorse hobbybrouwvereniging
Ik zie al wel dat het bij jullie ook een heel gebeuren is, dit ONK. In 't hoooge noorden (Noorwegen) hanteren wij slechts 1 inleverpunt, in of nabij Oslo. Diegene die in de buurt wonen leveren persoonlijk in, en degene die verder weg wonen sturen het bier per post. 't Kost wat, maar dat hebben de thuisbrouwers er hier wel voor over. En als je tijdig post dan kan het bier goed bezinken voor de voorrondes beginnen.

Offline JWVG

• Super lid
Ik zie al wel dat het bij jullie ook een heel gebeuren is, dit ONK.

Ach, eigenlijk is dit al het hoogtepunt van het ONK voor ons - lekker kankeren op de organisatie  :D. Op de dag zelf kunnen we niet gauw genoeg naar de camping voor de after-party. Want dat is het tweede hoogtepunt: kankeren op de uitslag  ;).

Offline Adrie

• Super lid
Voor mij zijn de hoogtepunten het Pré-ONK en de BBQ op het After-ONK. En soms de uitslag.  ;D

Offline Hopmans

• Super lid
Alhoewel ik niet meer mee mag doen met de wedstrijd heb ik eigenlijk wel zin om ff een potje te drinken in Amersfoort.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Alhoewel ik niet doe met de wedstrijd heb ik eigenlijk wel zin om ff een potje te drinken in Amersfoort, en dat ga ik doen ook, want de pre-ONK BBQ wil ik dit jaar niet missen.

Offline Adrie

• Super lid
Alhoewel ik niet doe met de wedstrijd heb ik eigenlijk wel zin om ff een potje te drinken in Amersfoort, en dat ga ik doen ook, want de pre-ONK BBQ wil ik dit jaar niet missen.

Oh, hebben we dit jaar een pre-ONK BBQ?

Offline Eduard

• Super lid
Ach, eigenlijk is dit al het hoogtepunt van het ONK voor ons - lekker kankeren op de organisatie  :D. Op de dag zelf kunnen we niet gauw genoeg naar de camping voor de after-party. Want dat is het tweede hoogtepunt: kankeren op de uitslag  ;).

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben we hier gespaard worden voor 'lekker kankeren op de organisatie', na dagen- tot wekenlang onbetaalde inspanning geleverd te hebben om het gebeuren zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar dan moet ook gezegd dat we hard ons best gedaan hebben om ervoor te zorgen dat er weinig te klagen overblijft. ;)

Op die manier is het ONK zelf het hoogtepunt, da's ook wat waard.  :brouwen:

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum

Misschien op donderdag al weg? Kunnen we twee maal pre-onken. ;D

Bert

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Dit probleempje is inmiddels opgelost en op het inschrijfformulier (onderaan) is ook een kaart te vinden met daarop de inleveradressen (en contact gegevens).
Contact gegevens voor de inleveradressen worden ook gegeven op het bevestigingsscherm (en email) na invullen van het inschrijfformulier.
De bieren moeten uiterlijk 21 mei op de inleveradressen zijn afgegeven.

De lijst met inleveradressen is nu compleet en bestaat uit 20 adressen.

Dank je wel!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben we hier gespaard worden voor 'lekker kankeren op de organisatie', na dagen- tot wekenlang onbetaalde inspanning geleverd te hebben om het gebeurden zo goed mogelijk te laten verlopen. Maar dan moet ook gezegd dat we hard ons best gedaan hebben om ervoor te zorgen dat er weinig te klagen overblijft. ;)

Ik neem aan dat bij jullie de organisatie steeds in dezelfde handen is. Hier rouleert de organisatie en het vervelende is dat dat leerpunten van de ene organisatie van twee jaar terug niet altijd goed overgedragen worden. Er is een draaiboek maar het lijkt er op dat de kritische punten niet steeds voldoende overgedragen dan wel beschreven worden.

Het feit dat de Roode Toren niet is opgenomen bij de inleveradressen zou een gevolg kunnen zijn van het feit dat deze vereniging ook niet genoemd is op de hoofdpagina van het Labo. Op landelijk niveau (lees Labo) mag het een en ander wel beter geregeld worden. Het actueel houden van de site van het labo is daar één van. Kijk eens voor de aardigheid naar de jaarprogramma's van de aangesloten verenigingen. Niet echt actueel te noemen. Beter is het om dit soort informatie te verwijderen en te verwijzen naar de sites van de verenigingen.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer

Eeeuh... nee dat denk ik niet... ;D  Een BBQ na het ONK lijkt mij voldoende  :)

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Een standaard flesje... heb gebotteld in flesjes zoals die van Rochefort. Is dat goed?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
heb gebotteld in flesjes zoals die van Rochefort. Is dat goed?

Nee, dat is niet standaard...

Deze zijn standaard :

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Ok.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Voor mij zijn de hoogtepunten het Pré-ONK en de BBQ op het After-ONK.

Ik wil dit jaar wel weer de camping regelen....wie doet dit jaar de BBQ ?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
De nieuwe biertypes worden genoemd (bv klasse A APA en bitter blond), er worden echter geen voorbeelden en/of smaakomschrijvingen gegeven.

Klasse A
Klasse B
Klasse C
Klasse D

;)

Offline Hopmans

• Super lid
Ik wil dit jaar wel weer de camping regelen....wie doet dit jaar de BBQ ?
Dezelfde persoon die de camping regelt; jij dus.
Wanneer is BrouwVisie 2.0 af?
Is de LABO-site al bijgewerkt?
 >:D

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT
Dezelfde persoon die de camping regelt; jij dus.
Wanneer is BrouwVisie 2.0 af?
Is de LABO-site al bijgewerkt?

Hoppie, hoeveel tijd denk je dat Oscar in zijn leven heeft?

wie doet dit jaar de BBQ ?

Zou het leuk zijn als de ONK organisatie ook dit erbij regelt voor alle aanwezigen?

Offline Batavier

• Senior lid
  • Goede wijn is nog steeds geen bier
Ik vind dat Hoppie gelijk heeft.
Oscar zakt wat weg de laatste tijd. :nut:

:groots: :groots: :groots: :groots:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Inderdaad. Hij lijkt wel een (redelijk drukke) baan te hebben of zo. Opmerkelijk.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Inderdaad. Hij lijkt wel een (redelijk drukke) baan te hebben of zo. Opmerkelijk.

Och... is 12-13 uur onderweg voor een 8-urige werkdag druk ?  :nut: :nut:

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Niet alleen het inleveradres van Adrie ontbrak (inmiddels gelukkig hersteld, waarvoor dank), maar in de lijst waarin je je gilde kunt aangeven ontbreekt De Roode Toren. :echtboos:
Moet ik mij nu gildeloos inschrijven?

Bert

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
maar in de lijst waarin je je gilde kunt aangeven ontbreekt De Roode Toren. :echtboos:
Moet ik mij nu gildeloos inschrijven?

Even aan de organisatie doorgeven..... ;)

Offline Hopmans

• Super lid
Help ik ben gildeloos !
Ik ben verdwaald, de kudde is weg, en ik ben helemaal alleen.

:huilen:

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Even aan de organisatie doorgeven..... ;)

Helaas, de link "contact" op de site geeft:

Citaat
404 - Component niet gevonden
Mogelijk kunt u deze pagina niet bezoeken omdat:

een verouderde bladwijzer/favoriet
een zoekmachine heeft een verouderde lijst van de website
een fout getypt adres
u heeft geen toegang tot deze pagina
De opgevraagde bron is niet gevonden
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van uw verzoek.
Probeer één van de volgende pagina's

Startpagina
Als de problemen blijven bestaan, neem dan aub contact op met de systeem administrator van deze website.

Component niet gevonden

Bert

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Helaas, de link "contact" op de site geeft:

Offline Hopmans

• Super lid
Citaat
404 - Component niet gevonden
Je stopt toch geen BrouwVisie-technologie in die site hè Oscar?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Grapjas... is niet mijn site... ;D ;D ;D

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum

Er is een berichtje weg, zal dus wel goedkomen.

Bert

Offline Adrie

• Super lid
Toch wel opmerkelijk dat een officieel Labo lid zijnde brouwersgilde niet in de lijst staat. Dank voor de mail, Bert.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Toch wel opmerkelijk dat een officieel Labo lid zijnde brouwersgilde niet in de lijst staat.

Vind ik ook... maar als je niet verder kijkt dan wat gegevens uit een verouderde tabel v/d Keuringssoftware dan krijg je dat. Op dit soort punten merk ik dat er ieder jaar weer steken blijven liggen. De organisatie v/h ONK vergt naar mijn idee wel een iets bredere kijk en een wat meer onderzoekende houding naar bierbrouwend Nederland voor wat betreft dit soort zaken.... :)

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
Zo lang de belangrijke dingen maar goed gaan... ;)

groet jelle

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Dat is toch jouw "verouderde" software incluis tabel, Oscar?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Dat is toch jouw "verouderde" software incluis tabel, Oscar?

Klopt..(Gegevenstabel zijn verouderd, niet de software), maar dan nog moet je alert zijn  :) en merken dat de club uit Zutphen er niet tussen zit... ;).

Offline tstn

• *
    • ONK2010.amervallei.nl
Dames en heren op dit forum:
Het Zutphens gilde staat nu ook in de lijst, dus vanuit Zutphen geen reden meer om niet in te schrijven.
En ook het logboekformulier voor de Klasse V is nu te downloaden via de site.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Dames en heren op dit forum:
Het Zutphens gilde staat nu ook in de lijst, dus vanuit Zutphen geen reden meer om niet in te schrijven.
En ook het logboekformulier voor de Klasse V is nu te downloaden via de site.

Dat is snel geregeld. :groots:

Bert

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum

Zo, ik heb me ingeschreven, betaald en logboekformulieren verstuurd.
Vorig jaar had ik toen binnen een uur de etiketten per e-mail binnen. Maar ja dat was toen Oscar het deed en hij nog niet zo veel tijd aan reizen besteedde. ;D

Bert

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
tstn,

Ik wil zojuist een Saison inschrijven, alleen kan ik deze niet vinden in klasse A:
Ik zie wel type Saison Vlaams Rood en Saison Vlaams Bruin. Waarschijnlijk moet 1 van deze twee gewoon Saison zijn.

Kan ik alvast inschrijven of willen jullie dit eerst even aanpassen?

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
tstn,

Ik wil zojuist een Saison inschrijven, alleen kan ik deze niet vinden in klasse A:
Ik zie wel type Saison Vlaams Rood en Saison Vlaams Bruin. Waarschijnlijk moet 1 van deze twee gewoon Saison zijn.

Er zit inderdaad een fout in de keuzelijsten.  Saison Vlaams Rood en Saison Vlaams Bruin staan daar zowel in klasse A als in klasse B vermeld. Ze horen echter alleen in klasse B te staan. De "gewone" Saison hoort in klasse A, maar ontbreekt in de keuzelijsten

Bert

Offline tstn

• *
    • ONK2010.amervallei.nl
tstn,

Henielma,
Er is inderdaad iets fout gegaan bij het actualiseren van de biertypen. Saison staat er weer gewoon tussen in A.

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
tstn,

Bedankt voor de super snelle service.  :duimop: :duimop:

Dan kan ik nu mijn inschrijving afmaken.

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
Zojuist ingeschreven en betaald. Ik heb nog een keus moeten maken omdat je er maximaal 6 mag insturen. Ik zal nooit weten of ik de juiste keus gemaakt heb. Maar ach zo is het leven.

Ik heb ondertussen weer zin in het Onk en in het kamperen.  :biersmile:

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Ach, het ONK is deels een wedstrijd van goede bieren... maar je moet ook maar net geluk hebben ;) . Ik heb dit jaar echt vrij weinig soeps (3, max 4 inzendingen), als ik mijn dubbele batch techniek onder de knie heb ga ik volgend jaar knallen :biersmile: .

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Ik heb nog een keus moeten maken omdat je er maximaal 6 mag insturen.

Hoezo? Je kunt toch 2x een inschrijving doen... :biersmile:

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Hoezo? Je kunt toch 2x een inschrijving doen... :biersmile:

Uit het reglement van ONK 2010:

Citaat
Per deelnemer is het aantal inschrijvingen beperkt tot 6 bieren.

Bert

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Ik heb dit jaar echt vrij weinig soeps (3, max 4 inzendingen).

Jammer Caspar, dit jaar maar 3, max 4 prijzen. ;D

Bert

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
Jongens, brouwt jullie vrouw niet mee? :D

Offline Henielma

• Super lid
    • Henielma
Mijn vrouw zei al, zal ik dan maar een bier brouwen.  :D

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
Jongens, brouwt jullie vrouw niet mee? :D
Die van mij wel en mijn oom ook en mijn moeder ;D ;D

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Heb nu een blond gebrouwen. Wilde kijken onder welke catergorie hij valt. Best lastig nog. Iemand een idee? Dit zijn de gegevens:
9 EBC
44 EBU
1064 SG begin
Drooggehopt

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
Heb nu een blond gebrouwen. Wilde kijken onder welke catergorie hij valt. Best lastig nog. Iemand een idee? Dit zijn de gegevens:
9 EBC
44 EBU
1064 SG begin
Drooggehopt

Welke gist, welke hop? En wat denk jezelf?

[edit] volgens de regeltjes: klasse A als alcohol<6% , anders klasse C of klasse V indien heel erg apart ;) [/edit]

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Heb nu een blond gebrouwen. Wilde kijken onder welke catergorie hij valt.

Wat zou je denken van een blonde in Klasse C  :D

Offline RobinB

• Super lid
Heb nu een blond gebrouwen.

Als je ècht een blond gebrouwen hebt is het niet moeilijk: C :)

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
Zou ook best een IPA kunnen zijn, ligt maar net aan de gebruikte hoppen.

Offline RobinB

• Super lid
Als het weer die hop met de gijt is, zou ik em insturen als IPA inderdaad...

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
wie doet dit jaar de BBQ ?

Wordt weer compleet genegeerd..of we doen dit jaar geen BBQ.. :-[   Ik heb ondertussen alvast een mail naar de camping gestuurd... :)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Uit het reglement van ONK 2010:

Ik kan dit niet vinden, maar als het er staat is het discutabel... want ze geven aan, aan het LABO te conformeren. En dit reglement zegt:

Citaat
9. Het maximale aantal inzendingen per deelnemer is onbeperkt.

:) Dus....2 x een inschrijving doen is aan te vechten indien ze hier wat van gaan zeggen.  ;D  Tsjerk, kom maar op met die 15 beste bieren... :brouwen:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Oh ja... nog ff zeuren,

Tot op heden heb ik tot 2 keer toe (onk 2005 en BONK 2009) aangetoont dat een prijs per ingeschreven bier niet meer dan €3,50 hoeft te zijn. Alle andere onganisatoren schijnen hier "lak" aan te hebben en willen toch nog ff die €0,50 per ingeschreven bier cashen... :duimonder:

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Ik kan dit niet vinden, maar als het er staat is het discutabel...want ze geven aan, aan het LABO te conformeren. En dit regelement zegt :

:) Dus....2 x een inschrijving doen is aan te vechten indien ze hier wat van gaan zeggen.  ;D  Tsjerk, kom maar op met die 15 beste bieren... :brouwen:

Op het inschrijfformulier:

Citaat
Inschrijf formulier
Hieronder vindt u het inschrijfformulier voor ONK 2010.

Per deelnemer is het aantal inschrijvingen beperkt tot 6 bieren. Dit stelt u in staat om per klasse (incl. het kloonbier) een bier in te schrijven. Maar u kunt natuurlijk ookuw inzendingennaar eigen keuze over de klassen verdelen.

Bert

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Wanneer je je logboekformulieren mailt naar het opgegeven adres krijg je dit bericht:

Citaat
Mailer,

Deze mail is automatisch gegenereerd.

U hebt een e-mail gestuurd aan wedstrijd(at)amervallei.nl
Dit e-mail adres wordt vanwege de enorme hoeveelheid SPAM niet gelezen.

Dit email adres wordt alleen gebruikt in de weken rondom een wedstrijd.
Kijk op http://www.amervallei.nl voor contactgegevens of gebruik het algemene e-mail adres info @ amervallei.nl en vraag om mijn persoonlijke e-mail adres.

Excuses voor het ongemak

Bert

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Nou ja zeg....dat is ook niet echt deelnemer vriendelijk...  >:(

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Nou ja zeg....dat is ook niet echt deelnemer vriendelijk...  >:(

Nou ja, er zitten kennelijk wat kinderziektes in de opzet.
En die halen wij, als gebruikers, er nu uit. Dat doen alle grote softwarebedrijven ook op die manier. ;D

Bert

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Dank jullie wel. Nou, C gaat niet, 1064 komt niet overeen met het SG uit die categorie, ook de 44 EBU is te hoog. Ook voor A is het EBU te hoog. Voor een IPA is de kleur ook niet goed en de body is te dun.

Hmmm....lastig. De gist is Safbrew T-58 en de hop is Magnum, East Kent Goldings en East Kent Goldings voor de drooghop.

Offline RobinB

• Super lid
Beetje een merkwaardig antwoord VEMP?
hoe kan 44 IBU nu teveel zijn voor de klasse C? ???

Gewoon niet moeilijk doen en een type kiezen! :)
het hoeft niet volledig te kloppen, maar als je denkt dat het nergens in past kan je V proberen?
Heb je wel kans op punten-aftrek vanwege gebrek aan creativiteit?

Of je stuurt hem niet in natuurlijk!
:D

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Ok, misschien hanteer ik de regels iets te strak. Ik gebruik de gegevens van LABO en daar staat bij de sterkte blonde
in C de EBU tussen de 20 en 40. Vandaar. http://www.labo.nu/

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Dat doen alle grote softwarebedrijven ook op die manier. ;D

Klopt.. ;).

Ondertussen heb ik al ff contact gelegd met Camping Amersfoort We kunnen daar gewoon een veldje reserveren voor het ONK weekend.... samenvol :proost2:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Nou, C gaat niet, 1064 komt niet overeen met het SG uit die categorie, ook de 44 EBU is te hoog.

Ja en jij denk dat wij keurmeesters proeven dat jij een IBU'tje te veel in je bier heb gestopt ? (Tenzij het bier veel te bitter is) 1064 komt prima overeen met een Blonde Klasse C en die 44 IBU....ach gebruik een andere formule en hij komt wel goed uit.. ;D ;D ;D

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Klopt.. ;).

Ondertussen heb ik al ff contact gelegd met Camping Amersfoort We kunnen daar gewoon een veldje reserveren voor het ONK weekend.... samenvol :proost2:

Heb je dat veldje meteen gereserveerd? Zijn wij gesetteld?

Bert

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Heb je dat veldje meteen gereserveerd? Zijn wij gesetteld?

Dat nog niet...eerst ff inventariseren wie er komen kamperen....

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
Ja en jij denk dat wij keurmeesters proeven dat jij een IBU'tje te veel in je bier heb gestopt
Hebben jullie nog geen luxe meetapparaten dan  :weetniet:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Hebben jullie nog geen luxe meetapparaten dan  :weetniet:

Tuurlijk wel. Als BKG jagen we in ieder geval de bieren in de 2e ronde door een gaschromatochraaf, maar daar kun je de bitterheid niet mee bepalen.. :D :D

Offline jelle

• De Koperen Tsjettel
  • Super lid
  • worst maken ook leuk
    • de koperen tsjettel
Tuurlijk wel. Als BKG jagen we in ieder geval de bieren in de 2e ronde door een gaschromatochraaf, maar daar kun je de bitterheid niet mee bepalen.. :D :D
Foto`s

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Perfect, weet ik genoeg!

Offline RobinB

• Super lid
http://www.aljevragen.nl/media/sk/MS_3.jpg

Hahaha!
Eerste hit met google! :D

Trouwens, als jullie nu een HLPC hadden gehad, had het wel gekund. Of een absorptiemeter...
http://www.troostwijkauctions.com/nl/beer-analyzer-unit/03-12950-2994-1099868/
maar €150! ;)

Offline Eduard

• Super lid
Hehe, vergeet maar dat je zo'n ding voor €150 meekrijgt. Een google-zoek bracht mij naar een andere site waar een vraagprijs van €17.500 staat. Daar kun je een nieuwe auto van kopen.

Offline JeroenCV

• Super lid
  • Brouwen = verslavend
    • PINT

Dat ding is een oud model... die krijg je voor 150 euro wel mee.. ;D

Offline JWVG

• Super lid
OK, ik heb me zojuist ingeschreven. Het zal wel weer niets worden, maar zoals gezegd: dan hebben tenminste iets te zeuren!  :duimop:.

Vier bieren ingestuurd:
- Weastcoast Blond: die bleek per ongeluk zomaar mooi in de IPA categorie te vallen, al had ik hem helemaal zonder stijloogmerk gebrouwen. Best lekker, al zeg ik het zelf. Maar de keurmeesters moeten van grapefruitsap houden  ;).
- Beide ESB's (als Pale Ale GB) - de MO versie en de 'normale' pale mout versie. Ik ben er niet van overtuigd dat dit erg goede bieren worden, maar ter vergelijking met de andere ESB's is het wel nuttig denk ik.
- Mijn Pittig Blondje. Gaat volgende week gebotteld worden, dus een beetje kort dag. Maar ik kwam er achter dat deze per ongeluk zomaar binnen de nieuwe A Bitter Blond stijl valt!

En even een positief geluid: inschrijven ging vlot en zonder probleem. Enige jammere voor mij is dat het lokale inleveradres iets is verandert - is wat verder voor mij nou. Maar een kniesoor die daar op let.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
En even een positief geluid: inschrijven ging vlot en zonder probleem.

Mooi zo, zijn er al mensen die hun etiketten hebben ontvangen ? (pdf)  :)

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
Ook ik heb me net ingeschreven met een RIS (Honey Moshpit), een Pale Ale GB (ESB - welke van de twee weet ik nog niet) en een Bock (Dubbeltje op z'n kant - na proefnotitie van JW omgekat van dubbel naar bock ;) )

Ik had ook een kloonpoging tot een Karmeliet gedaan maar deze is te citrus / sinaasachtig. Zelfs als tripel zou deze het niet halen. Dus dit jaar geen kloonbier voor mij.

Inschrijving ging heel netjes. Geen op- of aanmerkingen.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Mooi zo, zijn er al mensen die hun etiketten hebben ontvangen ? (pdf)  :)

Nee, maar ook nog geen antwoord op mijn e-mail waar ik de logboekformulieren naar toe moet sturen (wedstrijd-AT-amervallei.nl stuurt een automatische mail terug dat het adres buiten gebruik is).

Bert

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Nee, maar ook nog geen antwoord op mijn e-mail waar ik de logboekformulieren naar toe moet sturen

onk  @  amervallei  .  nl   :)

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
onk(at)amervallei.nl   :)

Hoe kom je daar aan? Op de site staat bij inschrijven nog steeds:
Citaat
Voor bieren in de klasse V dient u tevens per bier een logboek formulier in te vullen en per email te sturen naar wedstrijd-AT-amervallei.nl (-AT- vervangen door @).

Bert

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Hoe kom je daar aan?

Had ik al eerder gepost... :)  Ik krijg nog wel eens mailtjes... ;)

Op de site staat bij inschrijven nog steeds:

IK heb ze hierover al een mail gestuurd...ik merk dat hierover veel onduidelijkheid is.... :(

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Mooi, ik wacht nog even af.

Bert

Offline JWVG

• Super lid
na proefnotitie van JW omgekat van dubbel naar bock

Oeps, wat een macht heb ik  :).

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
na proefnotitie van JW omgekat van dubbel naar bock ;) )

Oeps, wat een macht heb ik  :).

En dan noteert de keurmeerster dat het een dubbel is :D

Offline JWVG

• Super lid
Aan de andere kant: Jacques zal trots op je zijn. Een Duitse stijl bier met suiker en rozijnen er in!

:degroeten: Jw.

Offline tstn

• *
    • ONK2010.amervallei.nl
Contact formulier ONK 2010
Op de website van het ONK2010.amervallei.nl is een contact formulier toegevoegd, zodat vragen aan/over de organisatie direct aan de organisatie kunnen worden gesteld.

Tot ziens op het ONK 2010 - 5 juni 2010 - Amersfoort

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Snelle reactie  :duimop: :duimop:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
William, ik zou je kloon wel insturen. Zo sterk was het citroentje nu ook weer niet en verder was hij helemaal perfect.

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
William, ik zou je kloon wel insturen. Zo sterk was het citroentje nu ook weer niet en verder was hij helemaal perfect.

Vind je? Dan verschillen smaken wel heel erg. Dan zou ik hem eerder als tripel insturen maar daar vind ik de geur te neutraal voor.

Offline JWVG

• Super lid
(Eens kijken hoe ver mijn nieuwe macht reikt)

Ik zou hem insturen als witbier  :engel:

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
(Eens kijken hoe ver mijn nieuwe macht reikt)

Je hebt je hand overspeeld!

Ik zou hem insturen als witbier  :engel:

Ik zuip die drie flesjes lekker zelf op.

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Heb ook 3 bieren ingeschreven, een blonde, een IPA en een quadrupel.

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum

Vandaag een keurige e-mail gekregen dat mijn logboekformulieren zijn ontvangen. :duimop:
De mailbox "wedstrijd-AT-amervallei.nl (-AT- vervangen door @)", vermeld op het inschrijfformulier, wordt nu kennelijk geleegd.

Bert

Offline VEMP

• Super lid
  • Loatj um smaake!
Ik heb nog niks ontvangen.

Offline Hopmans

• Super lid
Ik heb nog niks ontvangen.
Ach, wat maakt het uit.
Het pre-ONK is het leukst.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Het pre-ONK is het leukst.

En de afterparty  :proost: samenvol

Offline JWVG

• Super lid
Eigenlijk kunnen we het ONK beter het post-pre-ONK noemen. Of het pre-post-ONK  :nut:

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Niet té wetenschappelijk JWVG...  :D

Offline William

• Super lid
    • Kloekus
Ik heb net de etiketten in pdf-vorm ontvangen. Nu nog even knippen en plakken.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Nu nog even knippen en plakken.

CTRL+C --> CTRL+V  ;D ;D ;D

Offline William

• Super lid
    • Kloekus

Nu nog even knippen en plakken.

CTRL+C --> CTRL+V  ;D ;D ;D

CTRL+X --> CTRL+V  ;D :weetbeter:

Offline JWVG

• Super lid
Ik heb net de etiketten in pdf-vorm ontvangen. Nu nog even knippen en plakken.

Ik ook  :duimop:

Offline Albertus

• De Roode Toren
  • Super lid
  • Bibo Ergo Sum
Ja, ze zijn binnen. :hoera:
Keurig met een herinnering om de bieren tijdig in te leveren.

Bert

Offline Sietze K

• De Roerstok
  • Vol lid
  • De hazze en de slak hawwe op 'selde dei âldjier.
Ja, ze zijn binnen. :hoera:
Keurig met een herinnering om de bieren tijdig in te leveren.

Bert
In mijn geval ook nog bij wie ik ze in moet leveren. :duimop:

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Ik ga me deze week ook maar even inschrijven, uiteindelijk worden het 4 bieren waarvan er 2 nog kakelvers zijn (Tripel en Pale Ale). Ik had ook wat bieren bewaard in de koelkast, maar de meeste zijn afgelopen weekend niet door mijn eigen keuringssessie heengekomen ;D . De ouderdom was toegeslagen...

Offline Adrie

• Super lid
Ik moet ook nog inschrijven. Maar eerst even kritisch nog twee bieren proeven. Ik denk dat de spoeling dun is dit jaar voor mij. Mijn Vienna stuur ik niet in (zinloos in de vrije klasse), mijn ESB ook niet (te weinig moutig), dus dan blijven alleen de robust porter en de Vier Broeders Maibock over. Misschien dat ik op de gok nog mijn Belgische Pale Ale inschrijf hoewel die nog in de hoofdvergisting staat.

Ik heb ook nog de basmati pils, maar die moet ik nog even kritisch proeven. De laatste keer vond ik hem te dun en droog en proefde ik wat diacetyl. Geen bier om over naar huis te schrijven. Ik heb de flessen nu een aantal dagen bij 19 graden staan, aan het eind van de week proef ik weer even.

Van de Maibock moet ik nog even proeven of ik de koud gehergiste versie of de warm gehergiste versie instuur. Een eerste indruk (niet naast elkaar geproefd) is dat de warm gehergiste versie een stuk fruitiger is geworden dan de koud gehergiste versie. De niet gehergiste versie (in het fust) is in ieder geval veel cleaner.

Offline RobinB

• Super lid
Ik lever er twee in, puur en alleen onder het mom van een "externe" beoordeling, te weten:
- een ESB (1 vd 2)
- het gildeblondje

Dat doe ik altijd wel en vind het interessant :)

Heel misschien mijn Centenni-ale, maar dan moet ik ff zien hoe hij zich ontwikkeld.

Offline Blauwe Brouwer

• Junior lid
  • **
Moeten die etiketten met pritt op de flessen geplakt worden?

Of is plakband ook goed?

Mo

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Moeten die etiketten met pritt op de flessen geplakt worden?

Ja, dat werkt prima !

Of is plakband ook goed?

Zou ik niet doen...herkenbaar.... ;)

Offline Eduard

• Super lid
Melk als lijm werkt ook goed, en is evenmin herkenbaar!

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Prittstift, houtlijm, melk... werkt allemaal erg goed, veel moeilijker moet je er niet over doen... ;)

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
De teller staat al op 116...gaan we de 450 halen ?  :denken:

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Ik denk dat de laatste maand de inschrijvingen wel vlotter binnen gaan komen, is dat niet altijd zo? Ik heb me ook nog niet ingeschreven ondanks dat ik dat vorige week had willen doen... ik heb besloten om eerst mijn "kakelverse" bieren even testen op koolzuur ;) . Als het gushers worden dan ga ik uiteraard niets inzenden :nut: .

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
Ik wacht ook nog ff af. Niet alle bieren zijn gebotteld, dus ik heb nog wel even geduld. De uiterlijke betaaldatum (bijgeschreven) is 15 mei, dus we hebben inderdaad nog even. Volgende week wellicht.

Ik heb denk ik ca 3-4 inzendingen dit jaar. De ESB laat ik achterwege, ik vind hem zelf niet lekker genoeg. Mmh, misschien dan toch maar inzenden. Ik ben het immers wel vaker oneens met de keurmeester ;)

Offline De-Geert

• Super lid
Zelfde hier, ik wacht nog even af om eerst zelf een goed oordeel te kunnen vellen.

Offline Adrie

• Super lid
Hier ook. Ik schrijf altijd pas laat in, zodat ik een goed beeld heb van wat de keurmeester proeft. Bieren die dan nog te jong of al over de top zijn, schrijf ik niet in.

Offline JWVG

• Super lid
Ik ben wat minder kritisch op wat ik instuur. Van 1 bier (mijn pittig blondje) heb ik nog geen idee wat het zal worden. Over mijn Weast Coast Blond (ingestuurd als IPA) ben ik wel behoorlijk tevreden. Die twee ESB's zijn geen absolute toppers, maar ik ben gewoon benieuwd wat de keurmeesters er van vinden.

Als ik toch ga, krijg ik graag zo veel mogelijk feedback op zo veel mogelijk bieren. Ik heb me al een beetje neergelegd bij het feit dat ik eigenlijk nooit wat win  ;).

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
Verander je naam in Caspar...  ;D

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Tot op heden zijn er al 242 bieren ingeschreven en de inschrijving duurt nog tot 15 mei 2010 !!...spannend...gaan ze de 450 halen ?  :weetniet:

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Ik vrees het niet... heeft iedereen zich hier al ingeschreven?

Offline Adrie

• Super lid
Nee, nog niet. Zal ik morgen of van het weekend nog even doen.

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
Ik heb me nog niet ingeschreven. Ik zal dit weekend nog even kritisch proeven, kijken wat ik in wil zenden. Geen ESB in ieder geval.

Offline RobinB

• Super lid
Ik ga me ook van 't weekend inschrijven. 3 of 4 bieren.

Offline De-Geert

• Super lid
Mee too!
Ik moet nog beslissen wat ik ga inzenden. In ieder geval mijn IPA en Twisted Bitter, ik twijfel nog over mijn rookbier en ondergistende alt. Die laatste twee vallen eigenlijk nergens onder.

Offline Herman

• Beheerder
  • Super lid
Rookbier kan nog in de vrije klasse, ondergistende Alt zou je als Alt in kunnen sturen. Mits deze qua smaak wel als Alt door kan gaan.

Offline Gerb

• Super lid
Grappig, ik dacht dat iedereen al wel ingeschreven had. Ik moet ook nog inschrijven, beetje hetzelfde verhaal als de anderen. Ik moet nog beslissen wat.

Offline Caspar

• Super lid
  • Back in business!
Als meerdere brouwers zo laat zijn, dan komt de teller misschien toch nog wel op de 400 ;) .

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
De keurmeesters dienen ook wel wat te doen te hebben, toch??!?  :groots:

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
    • De Bier Brouwer
Juist..dus wel de le(c)kkere bieren inzenden hoor !! Laat die bocht maar in de kelder liggen... ;D ;D  (Geintje hoor...slechte bieren keuren we met evenveel zorg)  :biersmile:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid