Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Quadrupel gist  (gelezen 7374 keer)

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
Quadrupel gist
« Gepost op: 17-08-2004 22:11 u »
Hoi Allen,

Laatst een Quadrupel gedronken en uit macht der gewoonte wat appelsap toegevoegd aan het depot. Binnen twee dagen was ie lekker actief. Heeft iemand ervaring met deze gist als hoofdgist? Ik heb een mailtje gestuurd naar de brouwerij, maar nog geen respons.

Herman

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re:Quadrupel gist
« Reactie #1 Gepost op: 18-08-2004 08:37 u »
Ik neem aan dat je de La Trappe quadrupel bedoelt? Heb de afgelopen dagen vier van de vijf Trappes geproefd (blond, dubbel, tripel en quadrupel). Ze waren allen voorzien van snoepjes geuren en smaken die naar mijn smaak veel te veel overheersten. Vooral in de blond en de tripel past de smaak niet vind ik. Volgens mij krijg je de gist van La Trappe cadeau in het flesje en wordt voor elk bier, behalve het witbier, dezelfde gist gebruikt.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #2 Gepost op: 18-08-2004 22:51 u »
Inderdaad Quadrupel (enkel p) van La Trappe. De bieren zijn m.i. ook minder smakelijk geworden de laatste jaren, al vind ik een Q op z'n tijd best lekker.

Offline Henk oet Paiz

• Super lid
  • Brouwerij Maallust - "Met toewijding gebrouwen"
    • Fanclub van het bier van Henk
« Reactie #3 Gepost op: 18-08-2004 23:39 u »
Hoi Herman,

Ik heb destijds gebeld met de brouwmeester van La Trappe over de gist van hun witbier. Volgens mij meldde hij toen dat ze bij geen van hun bieren een aparte gist voor het afvullen gebruiken. Ik heb een leuk gesprek met hem gehad voor de telefoon en hij wenste mij succes met het brouwen van mijn witbier. Je kan gewoon de brouwerij bellen op het telefoonnummer op hun site en vervolgens vragen naar de brouwer.

Groeten,

Henk :proost2:

Tags: