Quadrupel gist

Gestart door Herman, 17-08-2004 22:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herman

Hoi Allen,

Laatst een Quadrupel gedronken en uit macht der gewoonte wat appelsap toegevoegd aan het depot. Binnen twee dagen was ie lekker actief. Heeft iemand ervaring met deze gist als hoofdgist? Ik heb een mailtje gestuurd naar de brouwerij, maar nog geen respons.

Herman

MO

Ik neem aan dat je de La Trappe quadrupel bedoelt? Heb de afgelopen dagen vier van de vijf Trappes geproefd (blond, dubbel, tripel en quadrupel). Ze waren allen voorzien van snoepjes geuren en smaken die naar mijn smaak veel te veel overheersten. Vooral in de blond en de tripel past de smaak niet vind ik. Volgens mij krijg je de gist van La Trappe cadeau in het flesje en wordt voor elk bier, behalve het witbier, dezelfde gist gebruikt.

Herman

Inderdaad Quadrupel (enkel p) van La Trappe. De bieren zijn m.i. ook minder smakelijk geworden de laatste jaren, al vind ik een Q op z'n tijd best lekker.

Henk oet Paiz

Hoi Herman,

Ik heb destijds gebeld met de brouwmeester van La Trappe over de gist van hun witbier. Volgens mij meldde hij toen dat ze bij geen van hun bieren een aparte gist voor het afvullen gebruiken. Ik heb een leuk gesprek met hem gehad voor de telefoon en hij wenste mij succes met het brouwen van mijn witbier. Je kan gewoon de brouwerij bellen op het telefoonnummer op hun site en vervolgens vragen naar de brouwer.

Groeten,

Henk :proost2:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.