Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hergisten voor het bottelen  (gelezen 13094 keer)

Offline De-Geert

• Super lid
  • Land: nl
Re: Hergisten voor het bottelen
« Reactie #25 Gepost op: 24-03-2011 20:37 u »
Conclusie: met mijn huidige vaatjes werkt het niet. Ze zijn blijkbaar niet luchtdicht (genoeg).

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline dennis

• WHO Wageningen
  • Super lid
  • Drink je vrijheid!
    • Stadsbrouwerij Wageningen
« Reactie #26 Gepost op: 24-03-2011 21:17 u »
Toch wel raar voor 'druk vaatjes'.  :weetniet:

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #27 Gepost op: 24-03-2011 21:52 u »
Dit waren geen drukvaatjes bij mijn weten, toch?

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #28 Gepost op: 24-03-2011 22:13 u »
Nee, het zijn geen drukvaatjes. Gewoon gistvaten waarvan ik hoopte dat ze ook genoeg afsluiten.

Offline Stephan

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #29 Gepost op: 23-04-2011 00:25 u »
Hallo allen!

Dit is mijn eerste berichtje, ik ben ook pas sinds enkele maanden aan het brouwen en speel eveneens met het idee om de hergisting voor het bottelen uit te voeren.

Ik zat te denken aan een hogedrukpan als hergistingsvat. Ik twijfel alleen of je hiermee wel voldoende druk kunt opbouwen (circa 1.3 Bar). Heeft iemand hier ervaring mee?

Offline De-Geert

• Super lid
« Reactie #30 Gepost op: 23-04-2011 08:52 u »
Grappig idee, maar ik denk niet dat het lukt. Zo'n drukpan sluit meestal pas af als er voldoende stoom uitkomt, dan komt zo'n pinnetje omhoog.

Offline dennis

• WHO Wageningen
  • Super lid
  • Drink je vrijheid!
    • Stadsbrouwerij Wageningen
« Reactie #31 Gepost op: 23-04-2011 10:22 u »
Grappig idee, maar ik denk niet dat het lukt. Zo'n drukpan sluit meestal pas af als er voldoende stoom uitkomt, dan komt zo'n pinnetje omhoog.
Dat dacht ik ook..  Ik kan aan de buitenkant van het ventiel lucht aanzuigen en het lukt me niet om het ventiel in het 'slot' te krijgen dus er is best wel wat druk/kracht voor nodig.

Offline Stephan

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #32 Gepost op: 23-04-2011 11:32 u »
Ik dacht al, dit MOET iemand al eens geprobeerd hebben!  :)

Misschien kan ik iets ombouwen zodat je niet hoeft te starten met een hoge druk. Ik ga eens op Koninginnedag kijken naar een snelkookpan. Wie weet, valt dit aan de praat te krijgen. Het lijkt mij een ideale manier om niet meer te hoeven nagisten op de fles.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #33 Gepost op: 23-04-2011 11:52 u »
Hallo allen!

Dit is mijn eerste berichtje, ik ben ook pas sinds enkele maanden aan het brouwen en speel eveneens met het idee om de hergisting voor het bottelen uit te voeren.

Ik zat te denken aan een hogedrukpan als hergistingsvat. Ik twijfel alleen of je hiermee wel voldoende druk kunt opbouwen (circa 1.3 Bar). Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarna moet je het bier onder druk in de flesjes krijgen... hoe had je dat gedacht te doen?

Offline Stephan

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #34 Gepost op: 23-04-2011 19:34 u »
Mmmm, ik dacht aanvankelijk aan gewoon hevelen maar dat kan inderdaad wel eens tegen gaan vallen...   ???