Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Grote rvs pannen:niet echt duur  (gelezen 28356 keer)

Offline Broeder Tuk

• Super lid
  • Land: nl
Grote rvs pannen:niet echt duur
« Gepost op: 27-12-2009 00:18 u »
http://www.amerikaantje.be/html/text/c_field_kitchen.htm

Ik kwam het tegen op mijn zoektocht naar pannen.

Heel erg duur zijn ze niet, maar ik vraag me af of het wat is?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Grote rvs pannen:niet echt duur
« Reactie #1 Gepost op: 27-12-2009 00:26 u »
Reeds bekende leverancier....Link

Of 't wat is hangt af van wat je zoekt en wat je exact wilt....

Offline Broeder Tuk

• Super lid
« Reactie #2 Gepost op: 27-12-2009 00:36 u »
Het is heel simpel:

Rvs pan 50 liter voor 50 euro.

Mijn voorkeur gaat uit naar horecapannen, want die lijken mij makkelijker om schoon te maken.

Linkje werkt trouwens niet, maar heb onder tussen wel gevonden wat je bedoelt.

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #3 Gepost op: 27-12-2009 09:52 u »
Niks mis met die pannen van het Amerikaantje, het is sowieso een leuke winkel om rond te neuzen. Ik heb er ook één.

Edgar werkt er ook mee, dacht ik.

Offline kleine Minstreel

• Super lid
  • Gedenk gisteren, droom van morgen en leef vandaag
« Reactie #4 Gepost op: 27-12-2009 10:10 u »
Het is heel simpel:

Rvs pan 50 liter voor 50 euro.

Mijn voorkeur gaat uit naar horecapannen, want die lijken mij makkelijker om schoon te maken.

Mis ik iets of is het een type fout. Pan 50 Liter = € 125,-  Bij de Sligro vorige week was een 36 liter RVS pan € 119,- maar dan nog ex 19 % BTw
Zelf zit ik nu te dubben om een 30 liter bierfust te kopen (Dus eigenlijk statiegeld te betalen) en dan de boven kant eruit laten slijpen, polijsten en een kraan monteren en ik heb mijn filter, kookpan. Een bekende van mij wil dit wel tegen een paar flesje geest verrijkend vocht doen

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #5 Gepost op: 27-12-2009 10:25 u »
Zelf zit ik nu te dubben om een 30 liter bierfust te kopen (Dus eigenlijk statiegeld te betalen) en dan de boven kant eruit laten slijpen, polijsten en een kraan monteren en ik heb mijn filter, kookpan. Een bekende van mij wil dit wel tegen een paar flesje geest verrijkend vocht doen

Euh, je weet toch wel dat die fusten eigendom blijven van de brouweij en dat dit niet is toegestaan?

Offline Broeder Tuk

• Super lid
« Reactie #6 Gepost op: 27-12-2009 10:47 u »
Euh, je weet toch wel dat die fusten eigendom blijven van de brouweij en dat dit niet is toegestaan?

Daarom moet je toch juist afgekeurde fusten kopen?

Er is iemand in limburg die rvs pannen kan leveren van 50 liter, misschien ook wel wat kleiner of groter maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Bij hem betaal je voor 50 liter ook 50 euro. Alleen dan heb je geen horeca pannen. Die zijn wat ruiger en dus lastiger schoon te maken. Misschien dat als je ze polijst dat het daar beter van wordt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Hij wou eventueel ook wel een automatische roerder voor mij maken. Als iemand interesse heeft dan moet je mij even een berichtje sturen en dan mail ik zijn nummer wel.

Hij is nog actief op Marktplaats zie ik. http://link.marktplaats.nl/307293897

Offline kleine Minstreel

• Super lid
  • Gedenk gisteren, droom van morgen en leef vandaag
« Reactie #7 Gepost op: 27-12-2009 11:03 u »
Daarom moet je toch juist afgekeurde fusten kopen?

Das ook de intentie en er zijn kleine brouwerijen die wel een oude hebben liggen.

Er is iemand in limburg die rvs pannen kan leveren van 50 liter, misschien ook wel wat kleiner of groter maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Bij hem betaal je voor 50 liter ook 50 euro. Alleen dan heb je geen horeca pannen. Die zijn wat ruiger en dus lastiger schoon te maken. Misschien dat als je ze polijst dat het daar beter van wordt, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Hij wou eventueel ook wel een automatische roerder voor mij maken. Als iemand interesse heeft dan moet je mij even een berichtje sturen en dan mail ik zijn nummer wel.

Wat bedoel je met ruig is het echt zo ruw dat er zetmeel enz aan blijft plakken. Polijsten is wel een hele klus maar wel mogelijk denk ik. Alleen in de hoek onder op de bodem kom je natuurlijk niet goed bij met een lamellenschijfje op de accuboor.

Offline Broeder Tuk

• Super lid
« Reactie #8 Gepost op: 27-12-2009 11:17 u »

Wat bedoel je met ruig is het echt zo ruw dat er zetmeel enz aan blijft plakken.

Je kunt op de foto's op marktplaats wel zien hoe zon pan dr uit ziet. En ik weet niet of er zetmeel in blijft plakken. Maar ik heb die kerel ooit eens aan de telefoon gehad en hij zei dat ze lastiger waren om schoon te maken. En ik vind dit formaat niet handig, heb liever een pan met een bredere basis.

Offline Broeder Tuk

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 27-12-2009 11:26 u »
Heb het even bekeken, maar het formaat valt opzich best wel mee de grootste pan van 70 liter  is maar 60 cm hoog.

Offline jeroentjecross

• Vol lid
  • brouwerij het 58e genot
« Reactie #10 Gepost op: 27-12-2009 15:03 u »
Ik kan je de pannen van het Amerikaantje sterk aanbevelen. Ik heb er een van 70 en 100 liter en ik heb er altijd met zeer veel plezier mee gebrouwen.

Ik zie trouwens net pas dat ze de grote pannen niet meer hebben. Voorheen koste een 50 liter pan 70 euro, 70 liter 100 euro en 100 liter 125 euro.

Offline Flessengeluk

• Vol lid
« Reactie #11 Gepost op: 27-12-2009 22:58 u »
Vraag ook eens prijs bij Horecamaterialen De Meester NV, Oud Vliegveld 4, 9250 Waasmunster (03/7727354). Mijn rvs kookketel van 98 liter (50 hoog, diameter 50) kostte er 191 euro (excl. btw). Bij Brouwland is dat 503 euro (incl. btw). Minder dan de helft dus.
De Meester is ook interessant voor branders. Mijn "paellabrander" van 12 kilowatt en 40 cm diam. kostte er 25,90 euro (excl. btw). Het gaat om prijzen van nieuw materiaal. Er is ook veel gebruikt materiaal te koop. Te oordelen naar het aantal aanwezige klanten moet het daar interessant zijn. Doei, Jean.

PS: bovenstaande combinatie van kookpan en brander is tot dusver zeer deugdelijk gebleken te zijn.

Offline Flessengeluk

• Vol lid
« Reactie #12 Gepost op: 27-12-2009 23:00 u »
Vergeten te vermelden: De Meester is vlakbij 't Amerikaantje gelegen. J.

Offline Reddragon

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #13 Gepost op: 28-12-2009 15:06 u »
Vraag ook eens prijs bij Horecamaterialen De Meester NV, Oud Vliegveld 4, 9250 Waasmunster (03/7727354). Mijn rvs kookketel van 98 liter (50 hoog, diameter 50) kostte er 191 euro (excl. btw). Bij Brouwland is dat 503 euro (incl. btw). Minder dan de helft dus.
De Meester is ook interessant voor branders. Mijn "paellabrander" van 12 kilowatt en 40 cm diam. kostte er 25,90 euro (excl. btw). Het gaat om prijzen van nieuw materiaal. Er is ook veel gebruikt materiaal te koop. Te oordelen naar het aantal aanwezige klanten moet het daar interessant zijn. Doei, Jean.

PS: bovenstaande combinatie van kookpan en brander is tot dusver zeer deugdelijk gebleken te zijn.

Misschien voor de duidelijkheid, dit is in België, Oostvlaanderen. Die horecamaterialen de Meester is inderdaad interessant, heb er zelf nog niets gekocht voor te brouwen, maar wel gewone keukenbenodigdheden. Is wel niet zo makkelijk te vinden, je hebt een goede GPS nodig of moet het baanje weten zijn.

Offline pixie

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #14 Gepost op: 28-12-2009 15:58 u »

Hallo,

Dit zijn  zeer goede ketels maar de prijzen zijn blijkbaar flink omhoog gegaan

Ik heb de mijne ( 2 x 100 l) daar 2 jaar geleden gekocht voor ca 125 EUR/stuk

Op deze ketels werden zonder problemen een kraan gelast en een thermometer

Ik zou ze toch eens vragen naar de 100 l versie

groeten :D

Offline Moutje

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #15 Gepost op: 28-12-2009 16:02 u »
Hoi,

Hou ook even rekening met de in België gehouden heilige dagen..?? Of zo/en zo, want dan is die winkel dus gewoon dicht (ik stond daar zelf al eens voor een gesloten deur! En toen bij een volgend bezoek de winkel wel open was hadden ze ook nog niet de pan die ik wilde hebben >:D  :nut: :huilen:, dus informeer of ze die pan ook hebben staan!

Ik heb het hier over het Amerikaantje... enne ze verzenden ook niet per post/pakket.

Offline jeroentjecross

• Vol lid
  • brouwerij het 58e genot
« Reactie #16 Gepost op: 29-12-2009 14:15 u »
Nog even over de pannen bij het Amerikaantje. Het zijn niet liters maar centimeters in doorsnee. Ze hebben dus nog steeds de 50 70 en 100 liter pannen. Uiteraard is van te voren bellen wel handig ik heb er ook eens gestaan voor een brander die helaas niet meer op voorraad waren. Overigens hebben ze ook ontzettend goedkope RVS slangenklemmen. € 1,25 voor 4 stuks.

Offline EBC

• Super lid
    • Perron Bieren
« Reactie #17 Gepost op: 29-12-2009 15:04 u »
Nog even over de pannen bij het Amerikaantje. Het zijn niet liters maar centimeters in doorsnee. Ze hebben dus nog steeds de 50 70 en 100 liter pannen...

Ze hebben ze nog wel, maar de pannen op de site zijn echt kleiner zoals aangegeven. Ook de grotere zijn flink in prijs omhoog.
Deze pannen zijn gepolijst van binnen. Niks niet ruw.

Offline RobinB

• Super lid
  • Nooit geschroten is altijd mis!
« Reactie #18 Gepost op: 05-01-2010 18:03 u »

Via deze verkoper heb ik gisteren een 3-tal mooie RVS-voelerbuizen binnengekregen!
Voor plaatjes, zie de link.
Mooi spul!

Offline Batavier

• Senior lid
  • Goede wijn is nog steeds geen bier
« Reactie #19 Gepost op: 05-01-2010 22:18 u »
Ze hebben ze nog wel, maar de pannen op de site zijn echt kleiner zoals aangegeven. Ook de grotere zijn flink in prijs omhoog.
Deze pannen zijn gepolijst van binnen. Niks niet ruw.

I.v.m. met mijn rugklachten doe ik mijn gamellen van de hand.
Daarom heb ik afgelopen zaterdag 2 stuk  40 liter pannen en een brander gekocht bij 't Amerikaantje
De brander kostte maar € 22,=  een koopje. Deze heb ik eigenlijk niet nodig maar kon hem voor die prijs niet laten liggen.

Zondag direct al een Alt mee gebrouwen. Dat was een hele verlichting. :groots:

Offline EBC

• Super lid
    • Perron Bieren
« Reactie #20 Gepost op: 05-01-2010 23:45 u »
En? Zijt ge content?

Offline Batavier

• Senior lid
  • Goede wijn is nog steeds geen bier
« Reactie #21 Gepost op: 05-01-2010 23:50 u »
Ik ben er helemaal content mee.  :biersmile:
Scheelt volgens mij wel 20 kg met tillen tijdens filteren en schoonmaken. ;D
Ook de dikkere bodem heeft een voordeel t.o.v. de gamel. De gamel is erg dun en brandt daardoor snel aan.