1850 Porter met 'brown malt'

Gestart door Herman, 26-12-2009 20:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hopmans

Jongens, die witte Kaamgist zakt toch uiteindelijk naar de bodem bij de rest van de witte gist?
Daar zie je niets meer van terug. Je moet af en toe die flesjes zwenken.


Herman

Doe ik ook, al blijf je dan nog wel een randje zien boven in de fles.

Gerb

Citaat van: Hopmans op 09-02-2010  06:50 uJongens, die witte Kaamgist zakt toch uiteindelijk naar de bodem bij de rest van de witte gist?
Daar zie je niets meer van terug. Je moet af en toe die flesjes zwenken.



Bij mij blijft kaam gewoon bovenop. Na zwenken vlokt het wel, maar een aantal dagen erna ligt het weer op het oppervlak.

Herman

Even wat proefquotes verzameld:
Citaat van: Oscar op 20-06-2010  01:29 uOp dit late tijdstip geniet ik nog ff van een bier..1850 P zegt de dop.

Ik proef het als een porter, wellicht een Fullers 1850 kloon. Het bier is goed te drinken en niet te gebrand. In de geur wat chocolade en karamel. Lekker hoor. De smaak is niet te gebrand, net voldoende. En een mooie volmondigheid en moutigheid. Lekker bier. En wie is de brouwer van dit bier?

 :biersmile:
Citaat van: Henielma op 15-06-2010  22:24 uNog maar een bier vanavond.

De 1850 Porter van Herman.

Kleur: zwart met donker cremekleurig schuim.

Geur: Chocolade

Smaak: Zachte romige chocolade smaak. Een beetje gebrand maar zeker geen scherp gebrande smaak. Wat fruitig.
Een goede balans

Een heerlijk bier en volgens mij een prima porter.

Ik heb nog steeds flesjes staan, bier is gelukkig nog niet over zijn top. Lekker voor de donkere dagen!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.