Periodiek systeem der biertypen

Gestart door dennis, 18-12-2009 18:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

warningh

Beste Bert,

Nadenkend over deze draad de afgelopen weken, kom ik tot de volgende ordening van biertypes.
Het is een samensmelting van de BKG biertypen lijst en de Biertypen Gids van Derek Walsh.
Mijn bedoeling was vooral om de onderlinge samenhang en verschillen tussen biertypen weer te geven. Dit vooral om te kunnen aangeven of nieuwe biertypen een plaats verdienen in de typenlijst of slechts een variatie op een bestaand type zijn.
Ik heb er een excel bestand van gemaakt dat helaas wat minder oogt dan het jouwe.

Groet, HansW

Albertus

Citaat van: Edgar op 03-01-2010  13:44 uZo'n poster aan de muur zou best aardig zijn. Heel misschien zou het mogelijk zijn Albert, om dit overzicht op te maken in posterprint-vriendelijke opmaak, zodat we het zelf zouden kunnen laten afdrukken bij een of andere copyshop/posterprintzaak of posterprinten.nl (geen idee of dat bestaat maar het zal vast wel)?

De resolutie van de pdf is zeer groot (het is ook geen pixelplaatje maar een vectorplaatje), zet hem maar eens in de stand 800 %.
Als het goed is moet je deze pdf op elk gewenst formaat kunnen afdrukken, al is het op A1. Komende week gaat iemand dat voor mij proberen.

Bert

Albertus

Citaat van: warningh op 03-01-2010  13:57 uBeste Bert,

Nadenkend over deze draad de afgelopen weken, kom ik tot de volgende ordening van biertypes.
Het is een samensmelting van de BKG biertypen lijst en de Biertypen Gids van Derek Walsh.
Mijn bedoeling was vooral om de onderlinge samenhang en verschillen tussen biertypen weer te geven. Dit vooral om te kunnen aangeven of nieuwe biertypen een plaats verdienen in de typenlijst of slechts een variatie op een bestaand type zijn.
Ik heb er een excel bestand van gemaakt dat helaas wat minder oogt dan het jouwe.

Groet, HansW

Deze draad maakt weer een heleboel los op het gebied van biertypen. Kennelijk is de volmaakte indeling nog niet gevonden.

Ik wil (nogmaals) benadrukken dat mijn aspiraties niet verder gaan dan een leuk plaatje, dat wellicht een aanleiding voor een discussie kan zijn, en dat ik geen enkele serieuze poging wil doen om een nieuw type bierklassering op papier te zetten.

Bert

RobinB

Citaat van: Albertus op 03-01-2010  14:04 uKennelijk is de volmaakte indeling nog niet gevonden.

En die zal ook nooit gevonden worden.
Dankzij voortschrijdend inzicht zal het een en ander toch gaandeweg weer worden aangepast.

Maar dat maakt mijns inziens een biertypenindeling niet minder nuttig (;) ), je wilt immers met elkaar weten waar je het over hebt!

JWVG

Citaat van: Albertus op 03-01-2010  14:04 uIk wil (nogmaals) benadrukken dat mijn aspiraties niet verder gaan dan een leuk plaatje, dat wellicht een aanleiding voor een discussie kan zijn, en dat ik geen enkele serieuze poging wil doen om een nieuw type bierklassering op papier te zetten.

Dat snap ik Bert, en ik vind het echt fantastisch!  :groots: Mooi gedaan! Ik ga hem zeker eens een keer mooi uitprinten en ergens ophangen.l

 :degroeten: JW.

wiwi

Ferm gewerkt, Bert! Ik vind de tabel wel heel geslaagd, ik ga het zeker laten afdrukken, zo groot mogelijk.

Oscar

Citaat van: wiwi op 03-01-2010  16:49 uik ga het zeker laten afdrukken, zo groot mogelijk.

A0 ? 20 m x 20 m  ?  ;D ;D

EBC

Het is een leuk plaatje. Zo is het ook bedoeld, als leuk plaatje. Niet als serieuze indeling. Het is een plaatje voor op T-shirts. Gewoon gein. Je kon het in Amerika in elke brewshop kopen.

Wel heel leuk dat Bert het nu in PDF beschikbaar heeft gesteld.

Wild Chocolate

Mooi gemaakt Bert!

Ik heb hem ook gedownload, zodat ik hem nog eens ergens op kan hangen.

Groet,

Remco

Anton

Prachtig Bert, snel gedaan.
Een paar dagen geleden praatte je nog van plannen in die richting en nu is het al af.
Hier maak ik ook een afdruk van.

Hopmans

Waar is deze te downloaden?
Effe op A0 uidraaien.
 ;D

Wild Chocolate

Citaat van: Hopmans op 03-01-2010  21:23 uWaar is deze te downloaden?
Effe op A0 uidraaien.
 ;D

Via het bericht van Albertus op pagina 3:

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,14287.msg192785.html#msg192785

Groet,

Remco

RobinB


Adrie

Grrr. Ik krijg hem maar niet op A3-formaat afgedrukt. Het maakt niet uit hoe ik de printer instel, hij blijft verkeerd georiënteerd én op A4- formaat afgedrukt worden. Hebben meer mensen daar last van?

Adrie

Ah, gelukt. Je moet geforceerd de juiste papierlade kiezen in het printermenu.

Herman

Citaat van: Adrie op 04-01-2010  13:19 uGrrr. Ik krijg hem maar niet op A3-formaat afgedrukt. .... Hebben meer mensen daar last van?
Ik krijg hem er wel op Herman formaat uit.... ;)

Mooi overzichtje hoor, leuk voor promotie van de hobby. "Wat voor soort pils is dat?", nou die in dat hokje...

Batavier

Mooi gedaan Herman. :groots:
Ik heb hem vandaag op A3, A2 en A1 zonder problemen afgedrukt.

Johannes

Vrouwlief heeft de mijne geplastificeerd! Ik hang 'm zo op mijn brouwzolder.

Batavier

Ik heb nog ergens een oude lijst opgedoken.
Deze hangt nu in mijn brouwerijtje op A0 formaat.



Anton

Die van mij is nu ook geplastificeerd en opgehangen.
Mooi om te laten zien dat er iets meer dan pils gebrouwen wordt.

Oscar

Albert,

Zou je de excel waarin je dit gemaakt hebt ter beschikking willen stellen ?

dennis

'k kwam er nog eentje tegen... als je niet tegen scheldwoorden kunt dan kun je beter niet klikken op de link klikken..

Hopmans


dennis

Citaat van: Hopmans op 17-07-2010  19:36 uZie niks.
Harder klikken..  ;D

Albertus

Ik zie dit:

Citeer404 Not Found
The requested resource was not found.

Bert

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.