Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bierwinkels in Belgie  (gelezen 17143 keer)

Offline Marjolijn

• Boven 10 berichten
  • *
Bierwinkels in Belgie
« Gepost op: 01-02-2002 12:38 u »
Na de berichtjes te hebben gelezen over Westvleteren, Watou e.d. het volgende. Een bezoek aan deze streek, tegen de Franse grens en net zo ver van Utrecht als de Ardennen, is zeer zeker de moeite waard. Er zijn verschillende leuke brouwerijen zoals de Hellekapelle, de Dolle Brouwers enz.
De goddelijke drankjes die deze bedrijven produceren zijn in de zeer vele cafeetjes, op de meest onmogelijke plaatsen, volop te proeven. De "echte" †:P Westvleteren is inderdaad te koop in het bezoekerscentrum tegenover eerstgenoemde abdij. Aan de poort is weleens wat te koop maar aan de openingstijden die daar vermeld staan houden de monniken zich niet zo erg. Het bezoekerscentrum is weliswaar een niet zo'n gezellige plek om te vertoeven maar de biertjes maken een hoop goed.
Dan nog even wat over bierwinkels.
Poppel is inderdaad behoorlijk uitgebreid. Maar wil je 's een keer iets anders neem dan de moeite om een naar grensovergang Breda-Meer te rijden, dus de weg richting Antwerpen. Op het industrieterrein, achter het Q8 benzinestation is het zgn. Bierparadijs. Neem vooral een bankpasje mee want je komt met veel meer thuis dan je lief is. Het Bierparadijs kun je bereiken door bij de grens de afslag DOUANE te nemen. Gebouwen en parkeervakken rechts laten liggen. Dan loopt de weg omhoog, naar een viaduct, en weer omlaag voor bij de Q8 langs. Gelijk dan rechts af en aan het einde van de straat aan de linkerkant zit deze winkel. Misschien dat je het †meteen kunt combineren aan het "Biermuseum" op de Haagweg 375 A te Breda. Erg gezellig!
Veel plezier!!!!!!! Maar †rij voorzichtig :proost2:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline fritz

• Senior lid
  • Land: be
  • Brouwerij De Maanberg
Re: Bierwinkels
« Reactie #1 Gepost op: 01-02-2002 15:42 u »
Ik heb gisteren geluk gehad en heb me twee bakken Westvleteren 12į in de St. Sixtus abdij kunnen aanschaffen!  Eentje ervan was gevraagd door een collega van me, de andere kan ik op mijn gemakje nuttigen  :hoera:

Fritz

Offline Arend

• Vol lid
  • Hobbybrouwen, een heerlijke hobby!
« Reactie #2 Gepost op: 01-02-2002 17:55 u »

hoi Marjolijn

ik heb er al veel over gehoord. ik ben ook al een keer op zoek geweest maar niet kunnen vinden ik ben ookzeer blij met de roete beschrijvingik zal er ook snel naar toe gaan is het bier paradijs ook op zondag open ??

drink en Geniet groeten van mij  Arend     :lekkerbier:

Offline papa

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 02-02-2002 11:13 u »
Even nog wat info over Westvleteren kijk hier eens
http://home.iae.nl/users/zijdervf/Nederlands/trappisten_bier.htm

Frank

Offline Edwin

• Super lid
  • Land: nl
  • Onrooise Bierbrouwerij
    • Onrooise Bierbrouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 04-02-2002 10:08 u »
Hoi Arend  :proost:

Het Bierparadijs is inderdaad ook op zondag open (tot 16.00 uur) en zaterdag tot 17.00 uur. Ik meen dat hij op maandag ůf dinsdag gesloten is. Ze hebben daar ook regelmatig aardige aanbiedingen.

Ik kwam gisteren vanuit Turnhout in het veel te drukke Baarle en ik zag daar vlak bij Beter Meubel een winkel "Biergrens". Kent iemand die?  :shelp:
Edwin

Adrianus

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 04-02-2002 11:46 u »
Hoi Edwin,

Ik ken de "biergrens". Dit is best een aardige winkel maar verbleekt bij het aanbod van wat het "bierparadijs" te bieden heeft. De "biergrens" is ook een duurder.
Dus voor een echte ruime keuze en redelijke prijzen moet je bij het "bierparadijs" zijn.  

Groeten AD.

Offline Edwin

• Super lid
  • Onrooise Bierbrouwerij
    • Onrooise Bierbrouwerij
« Reactie #6 Gepost op: 04-02-2002 13:41 u »
Hoi Ad  :proost:

Ik ging altijd al naar het Bierparadijs toe (een van de vele gele nummerborden op de parkeerplaats)  :beersmiley:, maar die Biergrens was voor mij nieuw, net als zoveel andere dingen in Bo‚l. Ik was daar al heel lang niet meer geweest. 'K was een beetje nieuwsgierig of het iets was.

Edwin

Offline Arend

• Vol lid
« Reactie #7 Gepost op: 04-02-2002 20:04 u »

hoi Edwin

bedankt voor de informatie van de openings tijd

groeten Arend        :lekkerbier:

Offline papa

• Junior lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 04-02-2002 20:25 u »
Hallo Dame en Heren

Geef aub de adressen van deze winkels eens.

Offline Arend

• Vol lid
« Reactie #9 Gepost op: 04-02-2002 21:08 u »

he Papa

de bier schuur is makkelijk te vinden achter Tilburg de grens over direct aan de linker zijde vindt je de bierschuur let wel op je komt met meer terug dan je nodig hebt hier heg ik al ongeveer 5 jaar last van

succes groeten Arend        :beersmiley:

Offline Edwin

• Super lid
  • Onrooise Bierbrouwerij
    • Onrooise Bierbrouwerij
« Reactie #10 Gepost op: 05-02-2002 11:42 u »
Hoi papa, Arend en andere bierminnenden †:proost:

Ter aanvulling op het bericht van Arend...de bierschuur is moeilijk te zien vanaf de weg Tilburg-Poppel-Turnhout. Vaak ga je daar te snel (80 km/h is al te snel om het te zien) †;D
Het is zowat OP de grens, aan de linkerkant, achter een wit huis. †:lessmile:

De routebeschrijving die Marjolijn heeft gegeven van het Bierparadijs is heel duidelijk, althans dat vind ik.
Voor de Biergrens moet je vanuit het centrum van Baarle Nassau-Hertog richting Turnhout. Op een gegeven moment zie je aan de linkerkant Beter Meubel. Die kan je niet missen. Zodra je die ziet, is de Biergrens aan de rechterkant. Vergeet dan ook zeker het Brouwershuis niet! Molenstraat 42, 2387 Baarle-Hertog. Zij hebben ongeveer 700 bieren in de verkoop (zeggen ze) ::) . Dit Brouwershuis ligt aan dezelfde weg als de Biergrens, maar meer in het centrum

Succes! †:proost2:

Edwin

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re: Bierwinkels in Belgie
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2006 11:56 u »
Vanaf zaterdag verpoos ik weer eens een weekje in de Ardennen, in Daverdisse, dat is niet heel ver van Rochefort. Kent iemand nog goede bierwinkels daar in de buurt. Ik kom er al een paar jaar, de sortering in de supermarkten is op zich prima, maar ik vind tussen de 50 standaard bieren in een Belgische supermarkt tegenwoordig weinig speciaals meer. Ik ken alleen een bierwinkel in Beauraing, een prima shop, maar ik ben op zoek naar meer adressen. En de Ardennen zijn zo slecht vertegenwoordigd op internet (en mijn Frans is niet zo best). Weet iemand hoe een bierwinkel/schuur in het Frans heet?

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
Re: Bierwinkels in BelgiŽ
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2006 13:36 u »
Overzicht van een elftal Belgische bierwinkels.

Op 77 km heb ik in Arlon een winkel gevonden en op 55 km in Couvin een winkel plus brouwerij des fagnes in de buurt. Gaat goed zo.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #13 Gepost op: 16-02-2006 19:26 u »
Knap gevonden, want ik vond niks. Ben daar al wel in de buurt geweest en heb Brasserie Des Fagnes bezocht.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #14 Gepost op: 17-02-2006 08:08 u »
In bouillon, zo'n 30 km van Daverdisse waar ik verblijf, zit ook een vrij grote winkel met een kleine brouwerij. Ik ben daar al eens geweest, de sortering is redelijk groot, maar ja, ze spreken er alleen maar Frans, dus een praatje maken is er voor mij niet bij.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #15 Gepost op: 17-02-2006 09:19 u »
He grappig daar ben ik een jaar of 3 geleden ook geweest, even naar binnen getuurd er stond een soort 4 gebroeders installatie maar net een slagje groter, misschien 2 ŗ 3 hectoliter helaas was 'ie toen dicht.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #16 Gepost op: 26-02-2006 14:15 u »
Weer terug uit de Ardennen.

De winkel in Couvin heeft een prima sortering. Wel opvallend was dat ze veel oude bieren hadden, zo net tegen de tht datum aan. Belgische bieren zijn dan vaak al twee jaar oud. Ik heb helaas dus heel wat onbekende maar oude bieren moeten laten staan.

Er was geen tijd genoeg om de winkels in en rond arlon te bezoeken. Jammer want dat waren er een stuk of vier. Bij een winkel boven Rochefort (ben even de plaatsnaam kwijt, dat ligt op mijn werk) had ik op maandag geen geluk want die was gesloten.

Gelukkig waren de winkels in Bouillon (zie link hierboven) en  bij Beauring nog steeds prima gesorteerd. Ik heb in de vakantie zelf 38 bieren kritisch geproefd met aantekeningen, en er staan er nog iets van 30-40 in de brouwerij (garage).

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #17 Gepost op: 26-02-2006 14:18 u »
Ben je nog bij Des Fagnes geweest? Of het bier gedronken?

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #18 Gepost op: 26-02-2006 14:20 u »
Ik heb helaas dus heel wat onbekende maar oude bieren moeten laten staan.

Waarom heb je dioe laten staan...?? †??? Dat is wel jammer...ik zou ze meegenomen hebben hoor...Belgische bieren van 2 jaar oud kunnen nog heel erg lekker zijn hoor...zo snel neemt die kwaliteit volgens mij niet af.... Maar ieder zo zijn smaak natuurlijk... †:proost2:

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #19 Gepost op: 26-02-2006 14:21 u »
Edgar: Niet bij de brouwerij geweest, de winkel in Couvin had echter redelijk vers de fagnes bier. Zal ik ergens anders een samenvatting van mijn proefresultaten geven?

Oscar: ik heb echt een vreselijke hekel aan oud, zoetig, geoxideerd, hoploos bier. Belgische bieren zijn in mijn opinie zeer slecht houdbaar, zelfs een duvel of een Westmalle tripel van een jaar oud vind ik al niet lekker meer.

Offline Kruimeltje

• Vol lid
    • Amelander bierbrouwerij
Re: Bierwinkels in BelgiŽ
« Reactie #20 Gepost op: 19-07-2010 16:16 u »
Net in Arlon geweest om bier te kopen. Alleen jammer dat het adres dat op de site staat niet klopt (staat inmiddels een woonwijk). Maar even de supermarkt in geweest om bier te kopen.

Tags: